• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Vihreät - De Gröna

Lähteitä että taivas on sininen?

Tämäpä kommentti ei juuri edistänyt keskustelua.

Mikä tämä on?

Myös maahanmuutto on hyvä esimerkki, jossa erilaisilla leimakirveillä yritetään vaintaa kritiikki ja aletaan puhumaan rasismista ja fobioista.

Nii, no jos kävelee kuin ankka, vaakkuu kuin ankka, ni eiköhän se sit myös ole ankka. Paitsi, jos sanoja aletaan määrittelemään uudestaan, kuten persusto Halliksesta mallia ottaen usein tekee.

Voit toki liittää mukaan jonkun ajankohtaisen yksittäistapauksen, jota voidaan spekuloida. Persut on kuitenkin tutkitusti Suomen rasistisin puolue, ni sen kaltainen mölinä ei sieltä ole mitenkään tavatonta. Ja tietty mölinään sit usein myös vastataan, koska se tulee korkealta taholta, ni jotain ajankohtaista keskustelua saatat löytää.

Eipä mitään uutta auringon alla vihreiden kansanedustaja Fatim Diarran lentomatkustelussa kaukomaille sillä vasta-argumenttikin on tuttua kaksinaismoralismia: muiden kansanedustajien lentäessä työmatkoja kotimaassa ilmasto lakkaa väliaikaisesti olemasta vihreälle periaatekysymys ja oma taksimatkakuninkuus ja lahjalennot kaukomaille ovat ok.
Mieskin piti raahata mukaan saastuttamaan maapalloa.

Fatim Diarra lyö jauhot suuhun arvostelijoille pettämättömällä logiikalla. Melkoista ulosantia kansanedustajalta.

Mitä nämä tekopyhät moraalisaarnaajat odottivat, kun saarnaavat ihmisille näitä "älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon" juttujaan. Elä niin kuin opetat.

Fatim Diarra lyö jauhot suuhun arvostelijoille pettämättömällä logiikalla. Melkoista ulosantia kansanedustajalta.

Mitä nämä tekopyhät moraalisaarnaajat odottivat, kun saarnaavat ihmisille näitä "älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon" juttujaan. Elä niin kuin opetat.
Ja se konteksti, jota tässä videolla ei tietysti mainita, on tämä Salakuvattu video leviää somessa – kansanedustaja kiroilee 12 kertaa reilussa puolessa minuutissa

Vihreät järjesti viime lauantaina kuivan maan puolueristeilyn hotelli Valossa Helsingissä ja feministinen kiroiluiltama oli yksi ohjelmanumero.
Ottamatta kantaa itse ohjelmanumeroon yms niin onhan tuo nyt säälittävää kuvata tuollaisessa tilanteessa ja sitten jakaa video ja pöyristyä siitä. Ei ihan heti tule mieleen säälittävämpää touhua kuin ehdoin tahdoin hakeutua vihreiden puoluetilaisuuteen, marssia johonkin feministiseen kiroiluiltaan ja alkaa jeesustelemaan kun siellä kiroillaan. Kyllä hävettäisi olla tuo kuvaaja, aito luuseri.

Ja se konteksti, jota tässä videolla ei tietysti mainita, on tämä Salakuvattu video leviää somessa – kansanedustaja kiroilee 12 kertaa reilussa puolessa minuutissa

Ottamatta kantaa itse ohjelmanumeroon yms niin onhan tuo nyt säälittävää kuvata tuollaisessa tilanteessa ja sitten jakaa video ja pöyristyä siitä. Ei ihan heti tule mieleen säälittävämpää touhua kuin ehdoin tahdoin hakeutua vihreiden puoluetilaisuuteen, marssia johonkin feministiseen kiroiluiltaan ja alkaa jeesustelemaan kun siellä kiroillaan. Kyllä hävettäisi olla tuo kuvaaja, aito luuseri.
Ihankuin olisin kuullut tämän ihan vaan vitsillä ja läpällä ennenkin. Hieno konsepti tuollainen suojailtama kun kaikki voi vetää sen piikkiin.

Ihankuin olisin kuullut tämän ihan vaan vitsillä ja läpällä ennenkin. Hieno konsepti tuollainen suojailtama kun kaikki voi vetää sen piikkiin.
Persuillahan näitä "se oli vitsi/mustaa huumoria" juttuja on yleensä kuultu. Eikai tässä väitetä että olisi vitsiä. Mielestäni kontekstilla on kuitenkin merkitystä.

Kyseinen kansanedustaja on kyllä helvetin pihalla (tässäkin) asiassa. Todella noloa repiä rasismi-korttia tästä lahjamatkasta. Media on näitä lahjamatkoja uutisoinut ihonväristä riippumatta.

Selittää siis vain pelkän kiroilun määrän.

En minä ottanut kantaa kiroiluun, koska ei voisi vähempää kiinnostaa toisten kiroilut, vaan jutun pihviin, eli hän on katkera siitä, että media tai kukaan muukaan nostaa esille tämän heidän jatkuvan tekopyhyyden.

(ts. on helvetin tekopyhää saarnata toisille esimerkiksi työmatka-autoilun tai lentämisen päästöistä ja samalla vinguttaa taksikorttia tai täyttää instagram ulkomailla otetuista kuvista.)

Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
267 682
Jäsenet
76 085
Uusin jäsen
Djangoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom