Vertikaaliakseloitu tuulivoimalani ( H-Darreius ) !

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
15.10.2020
Viestejä
120
Sertifioinnin saamiseksi täytyy tehdä todella täydellinen mylly...sertifiointikuluista en ole puhunut sanaakaan...se kestää kuukausia ja minimilaskutus on 300 euroa tunti.
Niin siis mikä maksaa 300€/h? Tuolla tuntihinnalla maksat jo kahden tai kolmen erikoissuunnittelijan hinnan tilaustyönä tai puolenkymmenen perussuunnittelijan. Suoraan palkkaamalla hinnat on toki vielä alhaisempia.

Niin siis sinä kirjoitit näin.
Tottakai, mutta laitteen sertifoiduksi saamiseen menee 3 miljoonaa euroa....sitä ennen pitäisi tietää olisiko yhtään maksavaa asiakasta.
Eli siis että sertifioitiin maksaa 3 mlj. Mitä se on jos ei sertifiointikulu?

Yleensä todellinen laite pitää tehdä ja sen toiminta todentaa, ennen kuin kukaan sellaisia lupautuu ostamaan. Kukaan (ainakaan 'täysipäinen') ei laita rahaa mielikuvitusmylaitteisiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
534
jaa a nyt taas tuntuu ettei jompi kumpi tuulivoimalan tekijöistä ei osaa laskea , suomalainen firma , myllyt tehdään suomessa niin meinaat että 5kw on 375w veikkaan että kuluttajaasiamiehellä saattas olla tollaseen markkinointiin jotain sanomista.toisaalta tolla saaristolaisfirmalla on jo sentään jotain myynnissä jossa todennäkösemmin on teistailtu saatavia watteja muullakin kuin 3 lampulla :| ehk'ä
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
Niin siis mikä maksaa 300€/h? Tuolla tuntihinnalla maksat jo kahden tai kolmen erikoissuunnittelijan hinnan tilaustyönä tai puolenkymmenen perussuunnittelijan. Suoraan palkkaamalla hinnat on toki vielä alhaisempia.

Niin siis sinä kirjoitit näin.

Eli siis että sertifioitiin maksaa 3 mlj. Mitä se on jos ei sertifiointikulu?

Yleensä todellinen laite pitää tehdä ja sen toiminta todentaa, ennen kuin kukaan sellaisia lupautuu ostamaan. Kukaan (ainakaan 'täysipäinen') ei laita rahaa mielikuvitusmylaitteisiin.

Ei tietenkään sertifointi pitää siitä huolen.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
jaa a nyt taas tuntuu ettei jompi kumpi tuulivoimalan tekijöistä ei osaa laskea , suomalainen firma , myllyt tehdään suomessa niin meinaat että 5kw on 375w veikkaan että kuluttajaasiamiehellä saattas olla tollaseen markkinointiin jotain sanomista.toisaalta tolla saaristolaisfirmalla on jo sentään jotain myynnissä jossa todennäkösemmin on teistailtu saatavia watteja muullakin kuin 3 lampulla :| ehk'ä

Ei vaan näitä on pilvin pimein jotka ei osaa laskea tehoja oikein.

Tesup Atlas 7 KW...tuottaaa max 100 wattia.

Se on räikein vale tähän mennessä näissä.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
Voisitko vasta sinulle esitettyihin kysymyksiin. Mikä luku oli se 3milj. joka menee sertifiointiin, muttei ole sertifiointikulu? Minkä tuntihinta on 300€? Mitä lukuja oli ne 2 milj ja 40milj ja mistä ne on peräisin?

Projektikuluja testimallin tekemiseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
534
Tätä projektia on tullut seurattua jo jokusen vuoden ja onkin mukava kuulla, että vieläkin siinä mennään eteenpäin. Moni olisi jättänyt kesken ja luovuttanut.

Seurannut tuolla merellä eri saarissa olevia tuulimyllyjä, joita porukka on viritellyt mökkien rantoihin, niin pari on selkeesti vaihtanut aurinko paneleihin. Kaksi myllyä on toiminut jo vuosia kesät/talvet pörräten edelleen. Sen havainnon sijoitus paikasta olen tehnyt, että poistuneet myllyt on olleet keskellä saarta.
Vieläkin toimivat ovat saaren/luodon päissä. Jotenkin tulee mieleen onko siinä syynä se, että yleensä tuuli pysyy tasaisena luodon päässä ja ei pyöri samalla lailla kuin saaren keskiosissa.
Todennäköisemmin juurikin tuo ettei saaren keskelle tuuli pääse puhtaana ja tuotto ei päätä huimaa. joskus lennettiin rc rinnekoneilla niin vajaa metrin töyräs riitti nostaa tuulen heti 5m vesirajasta korkealle ilmaan. törkeen vaikee selittää tekstillä mitä tarkoitan mut jos aatellaan että _= meri , - = rantaa ja / on rinne niin siis _________________--/ tollainen muoto rannasta tekee jo sen että tuuli lähtee reilusti ylöspäin ja tuossa voi lennokkia lennätellä =). eli käytönnön kokemuksella sanoisin että pienetkin maasto estee taitaa pilata 5-10 korkeuteen asti ainakin tuulen totaalisesti.Btw rannalla kävelessä ollessa yms paikoissa hyvä katsella lintuja jotka siellä rinnetuulessa viipeltää ilman siiven iskuja ne on oikein veikeitä otuksia löytämään noste paikat rannoilta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jjw
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
534
Ei vaan näitä on pilvin pimein jotka ei osaa laskea tehoja oikein.

Tesup Atlas 7 KW...tuottaaa max 100 wattia.

Se on räikein vale tähän mennessä näissä.
nyt kovasti mollataan markkinoilla olevia tuotteita mutten oo nähny tosta sun myllystä juuri mitään dataa mitä se oikeasti tuottaa , juu palaa sillä 3 halowaloa kirkaasti mutta mikä sen oikea tuotto on?. tollanen halogeeni palaa jo 6-8voltilla melko kirkaana ja miten yleensäkkään joku lamppu jossa lanka lämpee niin mikä sen oikea ottama teho on , mulla jostain jääny takaraivoon ettei PUImURI toimi lampuille oikein,
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
nyt kovasti mollataan markkinoilla olevia tuotteita mutten oo nähny tosta sun myllystä juuri mitään dataa mitä se oikeasti tuottaa , juu palaa sillä 3 halowaloa kirkaasti mutta mikä sen oikea tuotto on?. tollanen halogeeni palaa jo 6-8voltilla melko kirkaana ja miten yleensäkkään joku lamppu jossa lanka lämpee niin mikä sen oikea ottama teho on , mulla jostain jääny takaraivoon ettei PUImURI toimi lampuille oikein,

Opettele tuo kaava niin ei tarvi arvailla.....H-Darrieus VAWTit tuottaa 35-40% hyötysuhteella sähköä ja Savoniukset 10-15%.

power equation.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
534
Opettele tuo kaava niin ei tarvi arvailla.....VAWTit tuottaa 35-40% hyötysuhteella sähköä ja Savoniukset 10-15%.

Äkkiseltään mitä löysin jonkun oisko opinnäytetyö tms niin ei ihan yhellä kaavalla taida selvitä =) ettet taas oo oikonu ja unohtanut puolet laskuista?.
tässä vaikutti kyll olevan melko paljo tietoa miten tuota tuottoa voi laskea. tuoltahan tuo kaava löytykin mut sulla on tossa väärässä paikassa toi potenssiin 3 :|
lue tosta mun linkkaamasta pumaskasta kappale 2.1.2 siinä kerrotaan miksei toi pystyakseli ole kovin hyvä mylly.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
Äkkiseltään mitä löysin jonkun oisko opinnäytetyö tms niin ei ihan yhellä kaavalla taida selvitä =) ettet taas oo oikonu ja unohtanut puolet laskuista?.
tässä vaikutti kyll olevan melko paljo tietoa miten tuota tuottoa voi laskea.

Kyllä se lasketaan vain ja ainostaan tuolla Bernoullifysiikan kaavalla.

Mä olen sentään tenttinyt aiheesta yliopistossa 5 tenttiä...kaikki mitä siitä oli Ympäristötekniikassa.

Kuppainen amistutkimus ei siinä paina mitään.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
217
Kyllä se lasketaan vain ja ainostaan tuolla Bernoullifysiikan kaavalla.

Mä olen sentään tenttinyt aiheesta yliopistossa 5 tenttiä...kaikki mitä siitä oli Ympäristötekniikassa.

Kuppainen amistutkimus ei siinä paina mitään.
Niin tuo siis on ammattikorkeakoulun insinöörityö. Jos kerta hyväksytty ja läpi mennyt, niin olettaa voi että vaatii kyllä hieman enemmän perehtymistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Mä olen sentään tenttinyt aiheesta yliopistossa 5 tenttiä...kaikki mitä siitä oli Ympäristötekniikassa.

Kuppainen amistutkimus ei siinä paina mitään.
Rimaa hipoen muutama tentti vs ammattikorkean (ei ammattikoulun) oppari. Jälkimmäinen herättää kyllä paljon enemmän luottamusta, onhan asia oikeasti paperilla lähteineen.

Mutta muuten näköjään sama jatkui tässä säikeessä. Mitään faktaa mistään ei ole, mitään väitteitä ei perustella, mitään mittaustuloksia ei ole jne. No, kolme lamppua palaa kirkkaudella x ehkä tuulella tuotetulla, ehkä akulla.

Eli toivon todella, ettei näillä meriiteillä edes kuvitella toteutettavan mitään 35 metristä viritystä. Muodostaisi lähialueelle täysin kestämättömän riskin.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
Rimaa hipoen muutama tentti vs ammattikorkean (ei ammattikoulun) oppari. Jälkimmäinen herättää kyllä paljon enemmän luottamusta, onhan asia oikeasti paperilla lähteineen.

Mutta muuten näköjään sama jatkui tässä säikeessä. Mitään faktaa mistään ei ole, mitään väitteitä ei perustella, mitään mittaustuloksia ei ole jne. No, kolme lamppua palaa kirkkaudella x ehkä tuulella tuotetulla, ehkä akulla.

Eli toivon todella, ettei näillä meriiteillä edes kuvitella toteutettavan mitään 35 metristä viritystä. Muodostaisi lähialueelle täysin kestämättömän riskin.

Kyseessä on siis innovaatio jolla saadaan H-Darrieus toimimaan. Kyllä se on täysin skaalattavissa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Kyseessä on siis innovaatio jolla saadaan H-Darrieus toimimaan. Kyllä se täysin skaalattavissa.
Tätä samaa on luettu vuosia mutta mitään kongretiaa ei tosiaankan olla saatu.
Joten en valitettavasti usko mitään innovaatiota olevan olemassakaan.

Täysin skaalattava on sekin vitsi ilman mitään faktaa mistään. Muutoinkin lähes kaikessa tulee jossakin kohdassa raja vastaan skaalattavuudessä, virityksesi ei tee siitä poikkeusta.
 
Liittynyt
23.08.2017
Viestejä
343
Nuo kopioidaan suoraan muista töistä mitään itse ajattelematta.

Liitteenä joitakin todellisia hyödyllisä tutkimuksia.
Vähänkään kouluja käynyt tietää, että plagiointi ei ole sallittua.... Työ hylätään aikalailla heti palautuksen vastaanoton hetkellä. Esimerkiksi Turnitin palvelusta itsellä kokemusta.

Jotain rajaa pitäisi olla noiden väitteiden kanssa.
 
Liittynyt
15.10.2020
Viestejä
120
Tätä samaa on luettu vuosia mutta mitään kongretiaa ei tosiaankan olla saatu.
Joten en valitettavasti usko mitään innovaatiota olevan olemassakaan.

Täysin skaalattava on sekin vitsi ilman mitään faktaa mistään. Muutoinkin lähes kaikessa tulee jossakin kohdassa raja vastaan skaalattavuudessä, virityksesi ei tee siitä poikkeusta.
Olen (kuten moni muukin) tästä skaalautuvuuesta monet kerrat kysynyt, saammatta kunnollista vastausta. Ainoa mitä on näkynyt on havainnekuvat milloin minkäkin korkuisista voimaloista. En ole hirveän vakuuttunut siitä, että toisella puolella ymmärretään mitä se skaalaaminen tosiasiassa tarkoittaa.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
Olen (kuten moni muukin) tästä skaalautuvuuesta monet kerrat kysynyt, saammatta kunnollista vastausta. Ainoa mitä on näkynyt on havainnekuvat milloin minkäkin korkuisista voimaloista. En ole hirveän vakuuttunut siitä, että toisella puolella ymmärretään mitä se skaalaaminen tosiasiassa tarkoittaa.

Näitä on jo vuosikymmeniä skaalattu esim 1,5 MW kokoon.
 
Liittynyt
15.10.2020
Viestejä
120
Kyllä se lasketaan vain ja ainostaan tuolla Bernoullifysiikan kaavalla.

Mä olen sentään tenttinyt aiheesta yliopistossa 5 tenttiä...kaikki mitä siitä oli Ympäristötekniikassa.

Kuppainen amistutkimus ei siinä paina mitään.
Sattuneesta syystä tiedän kyseiset opinnot kohtuullisen hyvin, enkä kyllä niillä kehtaisi keulia, varsinkaan väheksymällä kenenkään muun päättötyötä. Ei siinä, varsin laadukkaita kursseja, mutta ei niiden jälkeen mikään virtaustekniikan erityistietäjä ole, varsinkaan tuulivoimaloissa. Käytännössä vaativin asia milä kurssit läpäistäkseen tulee hallita, on 1-ulotteinen stabiilin virtauksen tarkastelu Navier-Stokesilla.

Varsinkin, kun itse olet opinnoistasi antanut ristiriitaista tietoa. Välillä ollaan tohtorikoulutettavana ja välillä on tentit jäänyt suorittamatta kun kirjaston ovi on ollut kiinni. Em. molemmat on ihan sinun itsesi julkisesti kirjoittamia lausumia. Yhdestäkään todistetusti suoritetusta kurssista et ole esittänyt mitään näyttöjä, sen kummemmin laskutaitojen tai opintosuoritustenaan muodossa. Minulle ei olisi mikään ongelma esittää opintosuoritusotetta jos jostakin syystä kokisin tarpeelliseksi korostaa omaa pätevyyttäni suoritetuilla opinnoilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
534
Ikävästi tulee flashbackiä niinkun kaikista sun keksinnöistä tuolla paperilla selostataan että tuo pystyakseli vehje kärsii alhaisesta tehokertoimesta , rakennetta ei voida tehdä korkeaksi ja jatkuva tuulen suunnan muutos aiheuttaa materiaalin väsymistä, niin oot taas keksinyt jotain millä kumotaan fysiikan lait vai miten? Btw kumman kaava on oikein sulla tuossa toi potenssiin kolme on eripaikassa kun tuossa mun laitatamassa pdf linkissä. siinä kaavaN LOPPU on pv3 A ja sulla pav3 onko tuo sama lasku vai jompikumpi laskee ton kaavan väärin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
217
Nuo kopioidaan suoraan muista töistä mitään itse ajattelematta.

Liitteenä joitakin todellisia hyödyllisä tutkimuksia.
Ihan mielenkiinnosta, miksi sitten ne sinun 5 yliopisto tenttiä painaa jotenkin tässä? Eikö nekin laskut/vastaukset ole kopioituja jostain kirjasta? Tai jos niissä tenteissä tein jo näitä innovatiivisiä asioitasi, sitten haluan tietää mitä opettajan kommentit oli ja numerot tenteistä? Varmaan sinulla on antaa kirjallisena nämä?
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
Ikävästi tulee flashbackiä niinkun kaikista sun keksinnöistä tuolla paperilla selostataan että tuo pystyakseli vehje kärsii alhaisesta tehokertoimesta , rakennetta ei voida tehdä korkeaksi ja jatkuva tuulen suunnan muutos aiheuttaa materiaalin väsymistä, niin oot taas keksinyt jotain millä kumotaan fysiikan lait vai miten? Btw kumman kaava on oikein sulla tuossa toi potenssiin kolme on eripaikassa kun tuossa mun laitatamassa pdf linkissä. siinä kaavaN LOPPU on pv3 A ja sulla pav3 onko tuo sama lasku vai jompikumpi laskee ton kaavan väärin

Niin siis H-Darrieuksen potentiaali on 6% yli betzin limitin eli noin 63% hyötysuhde....edellä ovan Aachenin yliopiston tutkimuksen mukaan. Se mitä tyypillisesti alkeellisilla VAWTilla saavutetaan on 40% max.

Puolalainen ANEW ilmoittaa kaikille VAWT malleilleen 65-70% hyötysuhteen.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
Sattuneesta syystä tiedän kyseiset opinnot kohtuullisen hyvin, enkä kyllä niillä kehtaisi keulia, varsinkaan väheksymällä kenenkään muun päättötyötä. Ei siinä, varsin laadukkaita kursseja, mutta ei niiden jälkeen mikään virtaustekniikan erityistietäjä ole, varsinkaan tuulivoimaloissa. Käytännössä vaativin asia milä kurssit läpäistäkseen tulee hallita, on 1-ulotteinen stabiilin virtauksen tarkastelu Navier-Stokesilla.

Varsinkin, kun itse olet opinnoistasi antanut ristiriitaista tietoa. Välillä ollaan tohtorikoulutettavana ja välillä on tentit jäänyt suorittamatta kun kirjaston ovi on ollut kiinni. Em. molemmat on ihan sinun itsesi julkisesti kirjoittamia lausumia. Yhdestäkään todistetusti suoritetusta kurssista et ole esittänyt mitään näyttöjä, sen kummemmin laskutaitojen tai opintosuoritustenaan muodossa. Minulle ei olisi mikään ongelma esittää opintosuoritusotetta jos jostakin syystä kokisin tarpeelliseksi korostaa omaa pätevyyttäni suoritetuilla opinnoilla.

Voithan sä soittaa yliopistoon ja kysyä..mua kiinnosti aihe muustakin syystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 145
Voisihan sitä tuollaisen tornin pihalle pistää. Yli metrisestä lautasantennista pitää vissiin edelleen pyytää lupa, mutta eihän tuollainen siinä rinnalla olisi mitään.

edit: Tarkistus. Yli 60 finavialta lupa ja alle 30 menisi vielä toimenpideluvalla.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
Niin siis mikä maksaa 300€/h? Tuolla tuntihinnalla maksat jo kahden tai kolmen erikoissuunnittelijan hinnan tilaustyönä tai puolenkymmenen perussuunnittelijan. Suoraan palkkaamalla hinnat on toki vielä alhaisempia.

Niin siis sinä kirjoitit näin.

Eli siis että sertifioitiin maksaa 3 mlj. Mitä se on jos ei sertifiointikulu?

Yleensä todellinen laite pitää tehdä ja sen toiminta todentaa, ennen kuin kukaan sellaisia lupautuu ostamaan. Kukaan (ainakaan 'täysipäinen') ei laita rahaa mielikuvitusmylaitteisiin.
No Teslalle ainakin joku antoi rahaa.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
Lue muutama viesti taaksepäin.

Ei ole ristiriitaa...en katsonut yliopistoon käytettävän ajan auttavan tuulivoimalan edistymistä...sen sijaan suoritin kaikki tentit virtausdynamiikasta ja -tekniikasta...ihan mielenkiinnosta.

Kokeile sinäkin ....800 taulua kaavoja.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
:sdarra:

Ja mikäs se sinun laitteen maksimiteho tähän mennessä olikaan? Ainiin, ei ole edes yritetty mitata.:kahvi:

On mitattu moneen kertaan...pakkasilla olin vielä Hailuodossa 2 yötä ja yövyin autossani. Sen jälkeen tein muutoksia...torniin ja lisäsin laakerit. Sen jälkeen ei ole vielä testattu kuinka paljon paremmaksi hyötysuhde muuttui.

5 KW tuulivoimalan koko ( kaappausala ) on noin 5 x 6 metriä ja sen hyötysuhde pitää olla 40%.
 
Liittynyt
15.10.2020
Viestejä
120
Ei ole ristiriitaa...en katsonut yliopistoon käytettävän ajan auttavan tuulivoimalan edistymistä...sen sijaan suoritin kaikki tentit virtausdynamiikasta ja -tekniikasta...ihan mielenkiinnosta.

Kokeile sinäkin ....800 taulua kaavoja.
Kuten sanoin, kyseiset kurssit on sattuneesta syystä varsin tuttuja ja väite 800 taulullisesta kaavoja on täysin ylimitoitettu. Kurssien läpäisyn kannalta olennaiset kaavat kirjoittaa helposti yhdelle A4 arkille. Mutta eihän tämä tapasi liioitella ja vääristellä asioita varsin uusi ole.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 914
Siitä en ole aivan varma, mutta väitän että yli 50 m koska siinä pitää asentaa varoitusvalo.

Olen ex-arkkitehti Ilmailulaitokselta.
Ei ole ristiriitaa...en katsonut yliopistoon käytettävän ajan auttavan tuulivoimalan edistymistä...sen sijaan suoritin kaikki tentit virtausdynamiikasta ja -tekniikasta...ihan mielenkiinnosta.

Kokeile sinäkin ....800 taulua kaavoja.
Ex arkkitehti ilmailualalta, ei tiedä perusjuttujakaan, on käynyt kaikki tietyt kurssit muttei viitsinyt valmistua jne.
Arkkitehdiksi ei muuten tulla jos ei valmistuta. Eli puhut näissäkin täysin omiasi ja ristiriitaisuuksia.

Kaavojen määrään @Hemulix ottikin jo kantaa. Kannattaisi pysyä totuudessa asioissa, joidem vääristelystä käryää heti.

On mitattu moneen kertaan...pakkasilla olin vielä Hailuodossa 2 yötä ja yövyin autossani. Sen jälkeen tein muutoksia...torniin ja lisäsin laakerit. Sen jälkeen ei ole vielä testattu kuinka paljon paremmaksi hyötysuhde muuttui.

5 KW tuulivoimalan koko ( kaappausala ) on noin 5 x 6 metriä ja sen hyötysuhde pitää olla 40%.
Lisää hatusta revittyjä lukuja ja väitteitä. Todellisuus on, ettei ole mitattu. Moneen kertaan käynyt selville, että kuva lampuista pilttipurkeissa on ainoa ns mittaus.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 837
Viestejä
4 205 882
Jäsenet
70 990
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom