Veneet ja veneily

Kiitos näistä. Minkä mittasen kaapelin uskaltaa tilata? Vanha o 14ft ja uusissä puhutaan vaan metreistä eli 4.27metriä. Mittanauhalla en
saa semmoista mittaa.. 4.7m on kokopituus ja kuori on 3.8metriä.
Edit voisiko tuo käydä?Steerflex UR Ohjauskaapeli - 127-2-5090 ja pitääkö vaan otta 4.2m pitkä?
Kyllä ainakin pituuden puolesta käy. 14 jalkaa on suurin piirtein 4,2m. Varmaan uudenkin vaijerin kuoressa pituus on merkattu jalkoina. Itse vaihdoin vaijerin muutama vuosi sitten vanhaan Master alumiiniveneeseen. Silloin sen sai edullisesti Motonetistä.

Onko raadilla jotain sanottavaa tuosta paketista jos nuo tilaan?
Eikös ne nyt sovi yhteen?

Kiitti avusta.
toi ylin oli

ZTS GEN II Ohjauspesä, Pitkä​

vene.jpg

Miksi noita kaapelivaihtoehtoja on niin monta?
Onhan siellä noita zts sarjan kaapeleita kans
Ja kai ratit käy keskenään?
1000032398.jpg

muokataan vähän .. siis kolmea eri kaapeli löytyy tuolta.. minkä noista valitsen kun ei niissä ole teknisiä tietoja eikä oma tieto riitä

vene2.jpg

Viimeksi muokattu:
Onko raadilla jotain sanottavaa tuosta paketista jos nuo tilaan?
Eikös ne nyt sovi yhteen?

Kiitti avusta.
toi ylin oli

ZTS GEN II Ohjauspesä, Pitkä​

vene.jpg

Miksi noita kaapelivaihtoehtoja on niin monta?
Onhan siellä noita zts sarjan kaapeleita kans
Ja kai ratit käy keskenään?
1000032398.jpg

muokataan vähän .. siis kolmea eri kaapeli löytyy tuolta.. minkä noista valitsen kun ei niissä ole teknisiä tietoja eikä oma tieto riitä

vene2.jpg
Ota tuo galvanoitu zts, samaa sarjaa ohjausrummun kanssa.

Kysellääs täältä vähän neuvoja,ehkä hieman tyhmä kysymys mutta kuitenkin.

Eli löytyisi vaarivainaan vanha lasikuituinen vene Suomi 410 jossa pari reikää pohjassa vesirajan alapuolella jonka ajattelin korjata mökille ettei lyhyitä viikonloppuja varten tarvitse kärryllä omaa venettä raahata mökille joka kerta.

Lasikuitu hommia olen kyllä tehnyt autotallin puolella lämpimässä eli ne on tuttua puuhaa.

Mutta itse kysymys: Onnistuuko nuo reikien paikkaukset n.10 asteen lämpötilassa ulkona jos siihen kylkeen nakkaan pressun alle autotallin lämmittimen jolla yrittäisin jotenkin päästä siihen optimaaliseen 15-20 astetta?
Vai onko ihan tuhoontuomittu yritys ja räpellystä sekä säätämistä kyseisellä metodilla?

Nyt vapuksi olisi helppo viedä kyseinen paatti korjattuna mökille kun kärryn päällä ei ole toista venettä niin into olisi kova yrittää.

Kyllä se jo tuossakin lämpötilassa kovettuu, vie vaan enemmän aikaa. Eikä tähän aikaan venerannoilla lasikuitua korjata lämmitetyssä teltassa, vaan ulkolämpötilassa. Tee vain korjaukset, ei syytä epäröidä!

Kiitokset vastauksesta, eiköhän tuon saa viikonloppuna kellumiskuntoon korjattua kun näyttää 10 astetta lupaavan.

Mäkin kuidutin oman bellan pohjan joskus aikanaan suunnilleen näissä lämpötiloissa pihalla ilman lämmittimiä. Jouduin tekemään kahteen kertaan kun kantapään kautta opettelin, mutta vika ei ollut säässä vaan tekijässä

Ota tuo galvanoitu zts, samaa sarjaa ohjausrummun kanssa.
No nyt on posti tuonut paketit ja asennettu melkein kokonaan.. pesä pitää saada viel kii.. olin siinä uskossa että tohon mukaan tulee myös asennus levy ja musta ratian alle tuleva suoja.. no pitää modata vanhoista.
Kauheen paljon paksumpi oli vaijerin kuori kuin vanhassa.. olikohan toi mun vanha vaijeri sit alle 55hp koneille?(kuva vähä ylempänä).
Mut se minä mua nyt hämää niin tossa zts gen2 pesäs on halkileikkauksen mukaan jokin kytkin sisällä.. mikä sen tehtävä on? Ite enne asennusta aattelin et on sitä varten et koneesta ei voi kääntää rattia mut hyvin kääntyy...vinkkejä?
Ja miten te laitatte ratin suoraan?

No nyt on posti tuonut paketit ja asennettu melkein kokonaan.. pesä pitää saada viel kii.. olin siinä uskossa että tohon mukaan tulee myös asennus levy ja musta ratian alle tuleva suoja.. no pitää modata vanhoista.
Kauheen paljon paksumpi oli vaijerin kuori kuin vanhassa.. olikohan toi mun vanha vaijeri sit alle 55hp koneille?(kuva vähä ylempänä).
Mut se minä mua nyt hämää niin tossa zts gen2 pesäs on halkileikkauksen mukaan jokin kytkin sisällä.. mikä sen tehtävä on? Ite enne asennusta aattelin et on sitä varten et koneesta ei voi kääntää rattia mut hyvin kääntyy...vinkkejä?
Ja miten te laitatte ratin suoraan?
Pretech ZTS GEN II Rotary steering system
  • The Zero Torque System (ZTS) steering system is a zero feedback system.
  • As a result, no engine power is noticeable, sudden changes in current and the torque of the propeller have no influence on the steering of your boat.
  • Suitable for boats up to 7.5 metres in length and an engine of up to 250 HP.
Eli pysäyttää moottorin väännön. NFB (no feedback) ohjauksissa ei moottorin pitäisi paljon liikkua siitä kääntäessä, mutta olikohan tuossa joku oma patentti muistaakseni. Firma mennyt varmaan konkkaan tai ostettu pois, koska esitemateriaalia tai ylipäätään mitään ei löydy enää, mutta ihan fiksusti tehtyä tavaraa. Viimeisiä eriä myydään nyt alella pois.

Eli pysäyttää moottorin väännön. NFB (no feedback) ohjauksissa ei moottorin pitäisi paljon liikkua siitä kääntäessä, mutta olikohan tuossa joku oma patentti muistaakseni. Firma mennyt varmaan konkkaan tai ostettu pois, koska esitemateriaalia tai ylipäätään mitään ei löydy enää, mutta ihan fiksusti tehtyä tavaraa. Viimeisiä eriä myydään nyt alella pois.
No alussa kyl kone kääntyi hyvin koneesta kääntäen. Nyt sain kaikki paikalleen ja ratista kun käänteli muutamia kertoja niin nyt ei enää käänny koneesta eli kai se sit toimii oikein.
Tähän mennes ihan laadukas kuva tuli tuotteista. Hintansa arvoisia tuntuu olevan

Statistiikka

Viestiketjuista
275 563
Jäsenet
77 347
Uusin jäsen
Mikko.re

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom