Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022

No onhan se varastamista. Voi käänellä ja väännellä sitä miten haluaa mutta varastamista se on. Jos hyökkäät mun kotiin ja mä ryöstän sut. Kerro et mitä oikeudessa käy, hylätäänkö syyte ryöstön osalta koska hyökkäsit kotiini?
Tässä tapauksessa, siis hyökkääjä joka ryösti rahat, tiedetään mutta ei olla saatu kiinni. Eikös tällöin voida rikollisen pankkitili jäädyttää kunnes ollaan saatu kiinni ja oikeuteen? Putin kumppaneineen saa antautua ja mennä Haagiin ja sitten kiistellään oikeudessa mitäs noille varoille tehdään. Ei siinä sen kummempaa.

Edit..Enpäs lukenut kunnolla. Mietitään vastaus uudestaan.

Edit2. Sait hyökkääjältä ryöstettyä sen tilinumeron, et rahoja, ja hyökkääjä pääsi karkuun ja onnistui tekemään vahinkoa asunnollesi. Ilmeisesti joudut maksamaan oman asuntosi korjaukset, koska ryöstit hupkkääjältä tilinumeron?

Viimeksi muokattu:
Omaan nokkaan vaikuttaa siltä, että neuvotteluissa väännetään enää "vain" Donetskista. Ukrainalle minimivaatimus on linnoituslinjan pitäminen ja rybyt yrittävät saada sen ilman taisteluita. En enää muista lähdettä, mutta taisi venäläisten viimeisin ehdotus olla (venäläisten) rauhanturvaajien/kansalliskaartin tuominen lopulle Donetskin alueelle. Varmaan jenkkien korvaan kuulostaa mahtavalta.

Euroopan osalta voi vaan todeta, että neljän vuodenkin jälkeen mietiskellään vielä, että uskaltaako oligarkkien jäädytettyjä varoja käyttää ettei kukaan vaan suutu.

No onhan se varastamista. Voi käänellä ja väännellä sitä miten haluaa mutta varastamista se on.
Ei ole vaan täysin oikeutettu korvausten murto-osan lunastaminen.
Jos hyökkäät mun kotiin ja mä ryöstän sut. Kerro et mitä oikeudessa käy, hylätäänkö syyte ryöstön osalta koska hyökkäsit kotiini?
Suomen(?) siviilioikeuden käytännöt ei mitenkään liity asiaan ja jos haluaisit saada oikean analogian niin pitäisi verrata kaikkiin kylän koteihin hyökännyttä, jokaisesta talosta omaisuutta varastanutta ja jokaisen perheen jäsenia surmanneen petoeläimen toimintaa siihen että otat häneltä 5e.
No en. Ei kyl kukaan luota sellaiseen
Jos tunnet piston sydämessä niin kannattaa katsoa peiliin. Venäjä menetti kaikki kansainväliset oikeutensa kun aloitti sodan ja operaatiot Eurooppaa vastaan.

Omaan nokkaan vaikuttaa siltä, että neuvotteluissa väännetään enää "vain" Donetskista. Ukrainalle minimivaatimus on linnoituslinjan pitäminen ja rybyt yrittävät saada sen ilman taisteluita. En enää muista lähdettä, mutta taisi venäläisten viimeisin ehdotus olla (venäläisten) rauhanturvaajien/kansalliskaartin tuominen lopulle Donetskin alueelle. Varmaan jenkkien korvaan kuulostaa mahtavalta.

Euroopan osalta voi vaan todeta, että neljän vuodenkin jälkeen mietiskellään vielä, että uskaltaako oligarkkien jäädytettyjä varoja käyttää ettei kukaan vaan suutu.
On siellä lisäksi se Nato-jäsenyys, joka kyllä on vähän akateeminen debatti jos ei kaikki 32 jäsenmaata kannata, mikä ei tällä hetkellä vaikuta kovin läheiseltä.

Kelloggin mukaan (joka on ehkä ollut eniten Ukraina-myönteinen näistä Trumpin juoksupojista) Zaporizhzhian ydinvoimala on toinen asia joka on ratkaisematta, mutta koska tuo on Dnepr-joen toisella puolella niin en näe Venäjän joustavan tämänkään suhteen.

Mutta kai tämä Donetskin Ukrainan hallitsema alue on suurin eripura edelleen. Pinta-alaltaan tuo alue ei kovin suuri ole, eli noin 20% Donetskista ja 10% koko Donbasista, mutta koska siellä tosiaan on vähän suurempia kaupunkeja ja linnoituksia niin tämä tekee Ukrainalle entistä vaikeammaksi luopua tuosta.

On siellä lisäksi se Nato-jäsenyys, joka kyllä on vähän akateeminen debatti jos ei kaikki 32 jäsenmaata kannata, mikä ei tällä hetkellä vaikuta kovin läheiseltä.
Se on akateeminen debatti juuri nyt, mutta Unkarissa on vaalit ensi keväänä ja USA:ssakin voi valta vaihtua..

Ehkä tuota NATO-kysymystä kannattaisi "markkinoida" Putinille nimenomaan siltä kantilta, että Ukraina ei ole käytännössä NATO:oon pääsemässä ja sillä selvä. Trump voi vaikka vannoa kautta kiven ja kannon.

Paitsi että pääsee sitten kuitenkin kun em. vallanvaihdokset tapahtuu. ;)

No onhan se varastamista. Voi käänellä ja väännellä sitä miten haluaa mutta varastamista se on. Jos hyökkäät mun kotiin ja mä ryöstän sut. Kerro et mitä oikeudessa käy, hylätäänkö syyte ryöstön osalta koska hyökkäsit kotiini?

Ei ole varastamista, ne on vahingon korvauksia hyökkäävältä venäjältä puolustavalle Ukrainalle koska venäjä on aiheuttanut mittavia vahinkoja aloittamassaan sodassa. Putinistit ovat tietenkin eri mieltä mutta sillä ei ole väliä.

Mun on vaikea nähdä että neuvotteluissa oltaisiin todellisesti saatu juuri mitään aikaiseksi. Aikaisemmasta 28. kohdan lista yksi kohta oli sellainen jota voisi edes harkita joten mitä realistisia kompromisseja Venäjän kanssa oltaisiin saamassa aikaan? On täysin mahdotonta ajatella että Venäjä voisi määrätä NATO:sta, Ukraina ei suostu ottamaan Venäjältä mitään rajoituksia armeijansa kokoon jne.

Ainoa mitä voisin nähdä tapahtuvan on että USA tulee jonkinlaiseksi väkikädeksi esim. kiistellyt alueet menee Venäjän ja Ukrainan osalta demilitarisoiduiksi alueeksi ja USA:n joukot valvoo niitä. Venäjä ei kuitenkaan siihen suostu koska kun Trump lentää ulos valkoisesta talosta ja seuraava ei-maanpetoksellinen presidentti astuu valtaan niin USA ei enää pelaa mitään välikättä ja Venäjä häviää diilissä.

Toinen pelottava skenaario on että Trump onnistuu kusettamaan Zelenskyitä jenkkien turvatakuilla jotka määritellään ohuesti tai epäselvästi ja sitten tilanteen tullessa päälle oranssi mies ei kanna vastuuta.

Well see kuinka käy tässä helvetin shakissa.Jos tuo nyt totta puoliakaan mitä tuossa.Mutta nyt kyllä ammutaan kovilla kohteeseen oikeaan...ja vastaus tuntematon-
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=3EVxBE4NIyI

Viimeksi muokattu:
Sovitaan asia niin että kun ryssä ryösti, varasti tai siis "kansallisti" länsimaiden omaisuuden niin jäädytetty summa on hinta näistä. Meni vähän alennuksella mutta menkööt.

Kupianskin alueella tapahtunut hyvää edistystä. Ensin possut onnistuivat valtaaman kupianskin ja Putte palkitsi kenraalinsa valloituksesta. Ei mennyt kun muutama päivä, kun palkittu lepää rauhassa sijainti tuntematon. Zelenzky itse käynyt kaupungin nurkilla kuvauttamassa itsensä. Helposti löydettävissä internetistä.
Kupianski on kartalla sinisien viivojen mukaan palautumassa takaisin oikealle omistajalle.

Pokorovski alueen motti näyttää pikkasen auenneen.
Ilmeisen kova työ on päästä puolin ja toisin läpi 'killzonen' Kupianskissa hyökättiin innokkaati nopeudella. Nopealla liikkeellä kun voimaa saadaan läpi. niin vastapuolen hitaasti liikkuvat ja toimivat droneryhmät on sitten ahtaammalla. Alueelta on heikosti materiaalia saatavilla. Mutta näin tarinoidaan.

Viimeksi muokattu:
Well see kuinka käy tässä helvetin shakissa.Jos tuo nyt totta puoliakaan mitä tuossa.Mutta nyt kyllä ammutaan kovilla kohteeseen oikeaan...ja vastaus tuntematon-
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=3EVxBE4NIyI

Vaikuttaa tekoälyllä tehdyltä videolta. En tunne Maddow'ta kuin ihan pintapuolisesti mutta katselin pari eri videopätkää ja tässä hänen esiintymisensä on jotenkin luonnottoman puisevan oloista.

Oikeudessa sulle kerrotaan, että hyökkääjä maksaa aiheuttamansa vahingot joko hyvällä tai pahalla.

Vaikuttaa tekoälyllä tehdyltä videolta. En tunne Maddow'ta kuin ihan pintapuolisesti mutta katselin pari eri videopätkää ja tässä hänen esiintymisensä on jotenkin luonnottoman puisevan oloista.

Ihan selkeää AI paskaa.

Kanava on vähintäänkin epäilyttävä, perustettu joskus 2024 ja siellä on 8 videota. Yhdellä videolla on yli miljoona katselukertaa, mikä on vähintäänkin huolestuttavaa...

Luulisi, että Rachel Maddow ottaisi Youtubeen yhteyttä ja kanava saataisiin alas, mutta ehkä ei ole tietoinen tästä.

Edit: vastaavia kanavia on muitakin, jotkut perustettu tässä kuussa...

Viimeksi muokattu:
Toinen pelottava skenaario on että Trump onnistuu kusettamaan Zelenskyitä jenkkien turvatakuilla jotka määritellään ohuesti tai epäselvästi ja sitten tilanteen tullessa päälle oranssi mies ei kanna vastuuta.

Tuskinpa siellä ollaan noin naiveja. Silminnäkijöiden mukaan Zelenskyi kiroili ja mutisi vihaisesti itsekseen helmikuun katastrofaalisen nöyryytys-seremonian jälkeen. Julkikuva ja todelliset asenteet eivät koskaan kohtaa politiikassa.

Tuskinpa siellä ollaan noin naiveja. Silminnäkijöiden mukaan Zelenskyi kiroili ja mutisi vihaisesti itsekseen helmikuun katastrofaalisen nöyryytys-seremonian jälkeen. Julkikuva ja todelliset asenteet eivät koskaan kohtaa politiikassa.

Ehdottomasti. Ei ne siellä Ukrainassa ole idiootteja.

Tilanne on edelleen sama kuin aikaisemmin: mikään mikä takaa pysyvän rauhan ja Ukrainan suvereniteetin ei tule Kremlille kelpaamaan.

Tässäkin "neuvottelukierroksessa" on kyse ainoastaan siitä, kenelle jää musta pekka käteen Trumpin mielestä.

Ehdottomasti. Ei ne siellä Ukrainassa ole idiootteja.

Tilanne on edelleen sama kuin aikaisemmin: mikään mikä takaa pysyvän rauhan ja Ukrainan suvereniteetin ei tule Kremlille kelpaamaan.

Tässäkin "neuvottelukierroksessa" on kyse ainoastaan siitä, kenelle jää musta pekka käteen Trumpin mielestä.
niin ja itse mustapekka on trump itse joka jakaa kortin hihastaan...

Silloin kannattaakin olla erityisen valppaana jos Putin suhtautuu myönteisesti Venäjän kannalta epäedulliseen sopimukseen johon kuuluu oleellisena osana USA:n "boots on the ground" turvatakuut. Siitä tietää varmuudella että USA yrittää kusettaa, samassa juonessa Venäjän kanssa. Oli valkoisessa talossa kuka tahansa.

Vaikka Venäjä olisi romahtamisen partaalla ei Putinin kaltainen otus tule suostumaan myönnytyksiin vaikka saisikin sillä hetkellä oikeaa tietoa tilanteen vakavuudesta. Eikä sopimuksiin joiden yhtenä takaajana on USA:n hallinto jota Kreml pitää liian luotettavana.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 191
Jäsenet
80 823
Uusin jäsen
diflofenak

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom