Trump on kyllä täysin väärässä tuossa. Nyt olisi mahdollista poistaa Iran / Venäjän vaikutus välimereltä. Hyvät välit uuteen hallintoon ja tukea uudelleenrakennukseen.
Mä oon tällä kertaa Trumpin kanssa samaa mieltä. Itseasiassa olen muutenkin vähän muuttanut suhtautumista kaveriin, sillä on ihan hyviä ajatuksia kaiken roskan alla.
Lähi-idässähän pätee se että ystävien ystävät ovat sunkin ystäviä mutta vihollisten viholliset voivat olla sun vihollisia. Jos Syyriaan tulee valtaan joku ISISv2 ei sen kanssa pidä ruveta ystävystymään vaan sen takia että ovat Venäjää tai Irania ja sen proxyja vastaan.
Pitäisi olla enemmän yhteistä arvopohjaa, jotta kannattaa vahvasti sitoutua.
Jenkeillä on aikojen saatossa ollut aika paljon huonoja esimerkkejä, jossa on lähdetty tukemaan jotakin diktaattoria pelkästään sen takia että ovat antikommunisteja tms.
Ikävä kyllä Euroopankin arvopohja poikkeaa Amerikkalaisesta, mutta onneksi ollaan vielä paremmalla puolella.
Ukrainakin on vähän niin ja näin. Nyt ollaan painettu villaisella heidän arvopohjaansa sodan takia mutta se ei helpota valtion siirtymiseen demokraattisempaan suuntaan.
Viimeksi muokattu: