1. En ymmärrä vastaustasi raiskauksiin liittyen. Se ei ole mitään helvetin mediapeliä tai informaatiosotaa, se on kylmää faktaa mitä naiset kertoo tuolla tapahtuvan. Aika Putinisti pitää olla jos tähän kohtaan vetää informaatiosotakortin esiin. Jos suomeen tulisi miehittäjä, ja ne raiskaisi naisiamme, ensimmäisenä maailma kuulisi sen meidän kauttamme, meidän medialtamme ja päättäjiltämme? Eikö vain?Juu olet täysin oikeassa, eikä se ole tekosyy että olen vain dorka, nyt koitan kerrankin hengittää samalla kuin kirjoitan jos saisin jotain viimesellä ulos. eli vastauksia kysymyksiisi:
1. Ärsyttää se yksipuoleisuus ja koko tämä show kun ukraina on meidänkin median ja päättäjien mukaan informaatiosodan voittanut sekä bonuksena täällä opittu että "whataboutismi" on nyt kiellettyä vaikka imo tulisi todella tarpeeseen tässä huumassa.
2. no lähtökohtaisesti me täällä voitaisiin edes yrittää olla keskellä informaatio tulvaa objektiivisia eritoten kun kaikki näyttää olevan niin puolueellista.
3. joo ärsyttänyt kyllä mutta ei ole oikein ikinä apua auttavia tahoja dissata myönnän, mulla pointtina ollut vaan taas tässäkin puolueellisuus ja nyt kyllä kerätään rahaa koska on julkisuutta saatu mutta edes afganistanin naisille ja tytöille ei tätä huomiota riitä/ole riittänyt?
4. on niin hemmetin isompi asia kuin noin mustavalkoinen. mutta jos otetaan koppi näistä muista jutuista.
5. no en 100% aja venäjän asiaa. olen noin vuodesta 2000 ollut putin fani ja en vain ulkonäön puolesta vaan ihan tekojen puolesta, sen päälle mulla on monta venäläistä ystävää. (no 3kpl aitoa kaveria sitten 2 nettituttua, rehellisyys kunniaan nyt) mutta ennen tätä hulabaloota ja lännen "tukea" ja euroopan "yhteinäistymistä ukrainan puolesta" olen koko aikuisikäni ollut aika perillä idän meiningistä, heidän kauppasuhdeiden tarpeellisuudesta ja itärajan rauhan perusteesta.
6. taas ei saa käyttää whataboutismia niin sen jälkeen, saa ja pitää kritisoida mutta se että jätetään kaikki muut faktat tai edes väitteet pois asialistalta ollaan mielestäni aivan hemmetin huonolla tasolla kokonaistilanteesta.
-ile
ps. ei se tuomiojan sotapsykoosi kaukaa hauttu juttu ollut, ja jos yhden minuutin enemmän miettii mites kappas saatiin nato-ikkuna helposti ja kuka sitä ikinä talvisodan jälkeen konkreettisesti edes tarvinnut täällä?
2. Puolueellisia? Avaan esimerkiksi youtuben, siellä on satoja ellei jo tuhansia artikkeleita Ukrainasta, siellä käyneiltä, eri maista. Siellä on jopa venäläisvankien haastatteluja, joissa kerrotaan ihan vapaasti mitä Ukrainassa tapahtuu. Toimittaja myös haastattelujen alussa eri keinoin tekee selväksi, että haastateltavat ovat oikeita miehittäjän sotilaita, ei näyttelijöitä, kertomassa kokemuksestaan, vapaasta tahdostaan. Kertovat mitä kouluja käyneet, koulukavereita ynm. Antavat jopa soittaa äideilleen ja tyttöystävilleen ja kertovat miksi Ukrainassa olo oli iso virhe. Haastattelija kohtelee venäläisiä ihan ihmisenä siinä, sillä moni noista nuorista on joutunut tietämättään tuonne. Mutta moni paskiainen, esimerkiksi Syyrian sodista saakka ihmisiä pommittanut on taas toisen tyyppinen tapaus. Vastailee etta lapsia ja kouluja pommittaminen on tehty käskystä, on niin sumuista ettei aina näe mihin ne pommit putoilee ynm selvää valehtelua, kokeneelta lentäjältä.
Jos taas luet venäläisiä julkaisuja, ne ei ole edelleenkään sodassa, kieltää raakuudet, ovat eronneet ihmisoikeusistuimista ja palkitsevat siviilikohteita tuhonneita sotilaita. Kumpikin puoli siis kyllä tulee tutuksi.
Että sellaisia sinun ihailemasi diktaattorin sotilaat on.
Sinä ilmeisesti vain tutkit ihailemasi Putinin puolta etkä mitään muuta, eikös? Miksi huudat puolueellisuuden nimeen etkä itse hae tietoa kaikkialta?
3. Mitä helvettiä tarkoitat sillä että Ukrainan auttamiskeräykset on puolueellista? Ketä pitää auttaa? Perusta toki venäläisille oma keräys jos tuolta tuntuu.
4. En taaskaan käsitä mitä ajat takaa, mikä tässä nyt on ongelma? Jos meitä vastaan hyökättäisiin, meilläkin olisi luultavsti pian joku slogani "koti, uskonto, isänmaa" tms. Mikä ongelma se on ukrainalaisten kohdalla?
5. Jep, esität olevan perillä idän meiningistä, kannattaisiko laajentaa sitä maailmankuvaa ja avata silmät mitä ystäväsi maa tekee Ukrainassa? Minullakin on venäläisiä luokkakavereita, tässä kaupungissa, jopa ne tajuaa mitä Putin on mennyt ryssimään. Ihan ollaan oikeasti aiheesta puhuttu. En oikein usko että ymmärrät Venäjää lainkaan, vain jossain fantasioissasi kenties. Venäjä on ollut nykytiellään jo 2010 alusta lähtien ja tämä sota on huipennus sille. Kysytäänkö minun venäläiseltä luokkakaveriltani millaista menoa esimerkiksi nuorille oli Venäjällä tarjolla, 2010-luvun vaiheessa. Kunnon lännen-viha kerhoja.
6. Whatsaboutismi ei myöskään ratkaise tämän sodan kohdalla mitään, opettele jo viimein katsomaan asioita tämän päivän näkökulmasta. Sinulla ei ole mitään muuta lässytettävää venäjän puolusteltavaksi kuin whtasaboutismi, jota ei tässä maassa käytä kuin kremlin trollit enää tässä vaiheessa.
Enempää en jaksa kanssasi vääntää, tarpeellinen tuli sanottua.
Edit: Siistin kieliasua
Viimeksi muokattu: