Isompi ongelma venäläisille saattaa olla se, että EU-kilpisten autojen käyttö vaikeutuu HEILLE ITSELLEEN, kun tarkoituksena on jatkossa vierailla Suomessa tai muualla.Venäjä se vaan jaksaa ampua itseään jalkaan tasaisin väliajoin, vaikka periaatteessa toiminta on loogista.
Hyvän aikaa sitten Venäjän taivas suljettiin vihamielisten maiden lentokoneiden kauttakululta, joka toi miljoonia euroja valtion kassaan. No pakkohan se oli, kun venäläiset koneet eivät enää saaneet lentää kuin muutamalle ulkomaalaiselle kentälle, ja niihinkin usein kiertoteitse.
Nyt kun pitkäkilpisiä autoja ei enää lasketa EU:n alueelle, Venäjä haluaa tietysti estää mm. bensaturistien ja venäjämielisten automatkat, jotka myös tuovat kapitaalia juuri sinne ruohonjuuritasolle, josta on oikeasti apua paikallisille yrittäjille ja Nadjushkoille.
Viisaampaa olisi ollut nostaa tuntuvasti viisumien, erilaisten pakollisten vakuutusten ja muiden maksujen hintoja, jotta rahaa saataisiin revittyä entistä enemmän. Hinnat ulkomaalaisille olisivat voineet olla suoraan euroissa, ja täten huomattavasti korkeammat kuin paikallisille.
Njet problem. Normal katastrof.
Toim. huom.: En kannata bensaturismia. Mielestäni kenenkään suomalaisen ei pitäisi mennä rajan taakse moneen, moneen, moneen vuoteen. Itse asun n. 10 kilometrin päässä rajalta. Vaikka en ole koskaan naapurissa käynyt, niin olen monta kertaa sen yli lentänyt.
Ei tankkaamassa käynti ihan yksinkertaista ja ongelmatonta ole ollut rajan lähelläkään asuville. Tarvitaan pitkä viisumi, johon menee joku pari sataa tms. heti kättelyssä ja lisävakuutus autoon? Rajalla on saattanut joutua jonottamaan ja venäläisten tullimiesten kanssa arpomaan. Puhumattakaan sitten kaikki liikenteeseen ja muuhun liittyvät riskit Venäjän puolella. Ja potentiaalisesti huonolaatuisempi bensa.I call bullshitMut uskotaan nyt ku sanotaan. Itse oisin kyl käyny rajan toisella puolen tankilla "melko" monta kertaa elämäni aikana, jos noin lähellä asuisin. Hyvällä omatunnolla vieläpä. Nykyisessä maailmantilanteessa en uskaltatais enää, ku ei voi tietää mitä ne keksii.
Kyllä se oikeasti on ollut melko pienen piirin hupia.