mulla kävi mielessä miten voi miinanraivaaja pysähtyä miinaan. eli työväline olisi siten työtehtävään epäpätevä. Jään itse odottamaan onko venäläiset kehittänyt jonkun miinan joka on vain syvemmällä. Raivain ottaa tietääkseni vain tietyn xx cm määrän pintaa veks sivuun. Sen verran oudosti raivaimet pysähtynyt työtehtävissään. Tuskin saaneet ohjuksestakaan kun ei jälkiä. Jää nähtäväksi. Kameralla tuskin saa mitenkään kaivannaisia esiin. Nuohan on kaivettu ties milloin, sateet ja mutakaudet/talvi/kesä tasoitellut pinnat
Miinoja on monenlaisia, ja tietämättä tapauksesta mistä ajatus lähti juoksemaan, niin miinaraivaaja voi pysähtyä muistakin syistä.
Myös miinanraivaajia on monen laista, ja ne ovat toimivia suunniteltuun tarkoitukseen.
Länsimailla on koulutusta, tuotteita ja tekniikkaa monenlaiseen "sulutukseen" ansoittamiseen/miinoittamiseen joita vihollinen ei pysty purkamaan millään yhden kikan systeemillä.
Julkisen huhujen mukaan venäläiset on keskittyneet massiiviseen perinteiseen miinoittamiseen ja käyttävät suruttu myös sellaisia jotka lähentelevät sotarikoksia.
Venäläisillä ollut myös aikaa, ja huhujen mukaan jossain ovat puuhastelleet vähän hienostuneempia ansoja, mutta voivat olla huhuja. eli vain pekkä oletus, tai kaalisoppaa.
Julkisuuteen tulleiden tietojen mukaan, miinanraivaus on Ukrainalaisilta sujunut varsin pienin tappioin.
Laitoin Keskolle palautetta Mondelezista, vastaus on naurettava.
”kiitos viestistäsi ja antamastasi palautteesta.
Kesko ei myy Venäjällä valmistettuja tuotteita tai venäläisistä raaka-aineista valmistettuja tuotteita. Olemme käyneet tilannetta läpi Mondelezin kanssa ja varmistaneet, että tämä pätee myös heidän tuotteisiinsa.
Ymmärrämme kuluttajien huolen ja käymme aiheesta tulleet palautteet Mondelezin kanssa.”
Samaa tasoa oli jääkiekkoliiton vastaus.
Avaa vähän mikä tuossa naurattaa.
Jos sinulla uskottavaa viitettä että Mondelezin on antanut Keskolle väärää tietoa, ja Keskon (siis itse Keskon) nyky valikoimassa on ko konserni venäjällä valmistettuja tuotteita, niin pistä ihmeessä lisäinfoa meillekkin.
Jos kyse on jossatain Keskon asiakkaasta, ja Keskon nimellä toimivasta yksityisestä yrityksestä, niin ensimmäisille Kesko ei kai voi mitään, mutta vahvassa ketjuohjauksessa toimivalla kauppiaalle ehkä voi.