Mutta kyllä vanhojen tankkien käyttöönotto varmasti kertoo siitä, että on pulaa uudemmista. Periaatteessa voisi tarkoittaa sitä, että ne laittaa kaiken peliin, kaikki vanhatkin uusien rinnalle, mutta luulen, että kertoo ennemmin pulasta.
Tästä mä oon nimenomaan eri mieltä. Pulaa on varmasti mutta oletan että eivät lähtökohtaisesti vaan pistä uusinta mahdollista kalustoa rintamalle, sen sijaan sitä joka toimii hyvin, joka on luotettavaa ja jota osataan käyttää.
On helppoa vetää johtopäätös että uudempi kalusto on kaikinpuolin parempaa mutta näin ei ole.
Oletan että tässä tapauksessa ne 3-4 tuhatta T-80 vaunua pysyvät varastoissa sen takia että LKP joukot saadaan helpommin koulutettua käyttämään vanhempia, vaunuja, ne ovat luotettavampia ja aiheutttavat vähemmän riskejä.
Esimerkiksi automaattilaturi, jota noissa on käytetty on surullisenkuuluisa siitä että saattaa repäistä varomattomalta ampujalta käden irti jos sitä ei varo. Ja kaasuturbiini on paljon vaativampi huollon kanssa kun T-62 nelitahtidiesel.
EDIT: Löysin myös vidin, joka käsittelee aihetta:
Viimeksi muokattu: