Mikäs tää oli? Ei osunut silmään mitään erityistä.Ukraina ilmoittaa illalla "todella hyvistä uutisista" vastahyökkäykseen liittyen. Nyt vähän jänskättää mitä Zelensky kertoo tiedotuksessaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikäs tää oli? Ei osunut silmään mitään erityistä.Ukraina ilmoittaa illalla "todella hyvistä uutisista" vastahyökkäykseen liittyen. Nyt vähän jänskättää mitä Zelensky kertoo tiedotuksessaan.
Varmaankin jotakin tällaista. Lisäksi huomattavaa etenemistä näkyvissä josta varmaankin kerrotaan kun saavat tarkaa tietoa ja joukot ehtivät pysähtyä.Mikäs tää oli? Ei osunut silmään mitään erityistä.
Putinin kansalla on ennustettu esimerkkiesi kohtaloa, jos jatkavat alustumista.Tässä voidaan myös miettiä kuinka hyvin ne talouspakotteet ovat vaikuttaneet Kuubaan tai Pohjois-Koreaan?
Onko johto vaihtunut, kun kansan olot ovat kurjistuneet?
Jos pietarin tehtailta varaudutaan jo tuohon, niin pakotteiden vaikutus taitaa olla paljon kuviteltua suurempi.Tässä voidaan myös miettiä kuinka hyvin ne talouspakotteet ovat vaikuttaneet Kuubaan tai Pohjois-Koreaan?
No kyllähän Kuuba melkoinen "kehitysmaa" on esim. tekniikan ja teknologian suhteen, samaten Pohjois-Korea, jos siis esim. autokantaa, maatalouskoneita, intter weebbiä yms. miettii. Ja eihän kummassakaan ole johto vaihtunut, koska "aina ollut" diktatuuri ja yhden perheen käsissä, toisin kuin venäjä, mikä on kohtuu tuore diktatuuri ja missä suurempi osa, kuin pelkkä eliitti on päässyt nauttimaan länsimaalaisista tuotteista ja yrityksistä.Tässä voidaan myös miettiä kuinka hyvin ne talouspakotteet ovat vaikuttaneet Kuubaan tai Pohjois-Koreaan?
Venäläiset on paniikissa.
puskevat samaa viestiä joka paikkaan.Nyt on kyllä konteksti ainakin minulla hukassa... Mitä siellä panikoidaan? Onko sota jo ohi vai valtasivatko ukrainalaiset maansa takaksin taikka romahtiko Krimin silta? Putosiko Putin parvekkeelta?
puskevat samaa viestiä joka paikkaan.
edit: Kirjaimellisesti samaa viestiä.
Huoh. Klikkaa twiittiä ja katso.Mikä sen viestin sisältö on?
Vähän googletin kun en twitteriä omista ja seuraavaa työntää google kääntäjä pihalle tuosta viestistä:Mikä sen viestin sisältö on?
There is no panic. In Balakleya, there were mostly mobilized people. Now reserves are going to Balakleya. Cannon and rocket artillery work. Avitation is active. There is no talk of a deep breakthrough. The situation +- as with the Nazi counteroffensive in the Kherson direction.
Vitsistä saisi vielä paremman, kun "BANG"in tilalla olisi "CLAP" viitaten siihen uutiseen, kun sodan alussa venäjän propagandakoneisto alkoi käyttämään räjähdyksestä termiä poksahdus tms. pehmentämään tilannekuvaa,![]()
Eihän näillä sodan kanssa mitään tekemistä ole mutta huvittavia kuitenkin.
No lainataan, niin ei tarvi kaikkien klikkaillaHuoh. Klikkaa twiittiä ja katso.
Every Russian war telegram channel is posting the same thing. "No one is panicking"
Juu, siltä lainaisin, ajatus oli ettei tarvi kaikkien twitteriin klikkailla/kikkailla.No siinähän se näkyi twiitissä, "no one is panickin". Jos halusi tarkemman käännöksen, sen sai painamalla tai laittamalla itse kääntäjään.
No lainataan, niin ei tarvi kaikkien klikkailla
No siinähän se näkyi twiitissä, "no one is panickin". Jos halusi tarkemman käännöksen, sen sai painamalla tai laittamalla itse kääntäjään.No lainataan, niin ei tarvi kaikkien klikkailla
Telegram palvelussa Venäläisten sotaa seuraavat kanavat toistaa samaa viestiä, kukaan ei ole paniikissa.
Sitten se venäjä - suomi käännös, kaikki paniikissa.
Se ei toimi niin. Kaikki eivät käytä Twitteriä ja osalla nuo upotuksetkaan eivät toimi mainosestojen ja someseurannan rajoittamisten tms vuoksi. Sitä paitsi kyllä erityisesti noissa venäjänkielisissä postauksissa on syytä avata sitä kontekstia edes vähän, kun ei tuosta niiden mongerruksesta ja kyrilisistä merkeistä ota selvää edes että mikä osa on viestiä ja mikä postaajan nimeä.Huoh. Klikkaa twiittiä ja katso.
Tekstissä sanotaan paljon muutakin. Linkkaamassasi twiitissä oli vain kuvakaappaus, ei sitä saa käännettyä millään.No siinähän se näkyi twiitissä, "no one is panickin". Jos halusi tarkemman käännöksen, sen sai painamalla tai laittamalla itse kääntäjään.
Se ei toimi niin. Kaikki eivät käytä Twitteriä ja osalla nuo upotuksetkaan eivät toimi mainosestojen ja someseurannan rajoittamisten tms vuoksi. Sitä paitsi kyllä erityisesti noissa venäjänkielisissä postauksissa on syytä avata sitä kontekstia edes vähän, kun ei tuosta niiden mongerruksesta ja kyrilisistä merkeistä ota selvää edes että mikä osa on viestiä ja mikä postaajan nimeä.
Jos nyt oikein käsitin, niin monissa ruski-somepostauksissa toistetaan samaa lausetta. Trollitehtaan bottitilejä. Ei siis mitään uutta.
Tekstissä sanotaan paljon muutakin. Linkkaamassasi twiitissä oli vain kuvakaappaus, ei sitä saa käännettyä millään.
Mä en voi tietää, onko jollain estoja päällä, jotka blokkaa noi jutut. Tuosta ekasta twiitistä kuitenkin selviää riittävät asiat. Jos haluat tietää koko kontekstin, voit hyvin käyttää itse aikaasi siihen kääntämiseen. Minä kun en voi tietää, että sinä juuri sinun koneella et halua päästä twitteriin.
edit: Myös kuvaa katsomalla n. 3s huomaa siinä tapahtuvan paljon toistoa viesteissä, vaikka ei kyrilliset taivukaan.
Ei kyse ollut minun ongelmasta. Minä vain selvensin, että millä tavalla foorumilla on syytä toimia ja miksi.Mä en voi tietää, onko jollain estoja päällä, jotka blokkaa noi jutut. Tuosta ekasta twiitistä kuitenkin selviää riittävät asiat. Jos haluat tietää koko kontekstin, voit hyvin käyttää itse aikaasi siihen kääntämiseen. Minä kun en voi tietää, että sinä juuri sinun koneella et halua päästä twitteriin.
edit: Myös kuvaa katsomalla n. 3s huomaa siinä tapahtuvan paljon toistoa viesteissä, vaikka ei kyrilliset taivukaan.
Se ei toimi niin. Kaikki eivät käytä Twitteriä ja osalla nuo upotuksetkaan eivät toimi mainosestojen ja someseurannan rajoittamisten tms vuoksi. Sitä paitsi kyllä erityisesti noissa venäjänkielisissä postauksissa on syytä avata sitä kontekstia edes vähän, kun ei tuosta niiden mongerruksesta ja kyrilisistä merkeistä ota selvää edes että mikä osa on viestiä ja mikä postaajan nimeä.
Jos nyt oikein käsitin, niin monissa ruski-somepostauksissa toistetaan samaa lausetta. Trollitehtaan bottitilejä. Ei siis mitään uutta.
Tekstissä sanotaan paljon muutakin. Linkkaamassasi twiitissä oli vain kuvakaappaus, ei sitä saa käännettyä millään.
Tässä toinen twiitti, jossa on kuva alkuperäisestä lähteestä ja lisäksi käytetty kääntäjää. Ei tuossakaan koko lausetta näy, mutta pointti selviää kuitenkin.
Vähän googletin kun en twitteriä omista ja seuraavaa työntää google kääntäjä pihalle tuosta viestistä:
Joo mä ymmärrän, ettei videoilla keskustella ja niitä pitää referoida. Tuosta twiitissä kuitenkin selviää kaikki yhdellä katselmuksella. Parempi varmaan jättää laittamatta tänne mitään, jos kaikki pitää pureskella valmiiksi.Kiitos. On se saatana joillekki nii vaikeaa, vaikka erikseen pyydetään. Sen sijaan länkytetään vaa takas offtopikkia. Mitä sitä linkkaa mitään, jos ei aijo linkatusta asiasta mitää sanoa.
Ei näistä ainakaan ennen ole mitään valitettu, mutta katsotaan sitten, kun tulee muutoksia sääntöihin. Jos joku itse haluaa estää twitterin, niin se on hänen oma valinta. Käytäntö kuitenkin on, että twiittejä voi tänne laitta. Ne jotka eivät niitä voi avata, jättävät sitten lukematta. Paljon on tännekin linkitetty twiitti ketjuja, ilmeisesti ne pitäisi jättää pois?Ei kyse ollut minun ongelmasta. Minä vain selvensin, että millä tavalla foorumilla on syytä toimia ja miksi.
Se käännös on siinä twiitin tekstissä. Vai tarviitko sä vielä konekäännöksen siihen liitettynä? Jos haluat, voinet varmaan itse käyttää siihen omaa aikaasi.No olihan se nyt huono postaus sulta. Joku kieli x:n postaus ilman käännöstä ei ole sama kuin englanninkielinen tai suomenkielinen teksti. Ja muutenkin täällä on tarkoitus lainata sitä kohtaa mitä käyttää materiaalinaan. Sitä ydinpointtia kuuluu lainata jo senkin takia ettei sitä tarvitse etsiä sieltä 100 sivun materiaalin joukosta.
Se käännös on siinä twiitin tekstissä. Vai tarviitko sä vielä konekäännöksen siihen liitettynä? Jos haluat, voinet varmaan itse käyttää siihen omaa aikaasi.
Siinä oli muutama sana, eikä käännöstä. Käännös oli sitten toisen käyttäjän myöhemmässä viestissä.
"Venäläiset on paniikissa" on suht niukka käännös. Se juurikin herätti niitä kysymyksiä että mikä paniikki.
Venäläiset on paniikissa.
Joo, mutta siellä oli muutama sana, ei käännös,Niin, jos Venäläiset sanoo jotain, todennäköisesti todellisuus on päinvastainen.
Niin, jos Venäläiset sanoo jotain, todennäköisesti todellisuus on päinvastainen."Venäläiset on paniikissa" on suht niukka käännös. Se juurikin herätti niitä kysymyksiä että mikä paniikki.
Ite ainakin käsitin, et haluttiin tietää mitä tossa viestissä kokonaisuudessaan sanottiin sen "no one is panicing" lisäksi ja siitä nyt saatiin sitten vajaa parikytä viestiä väittelyä tähän ketjuun että voiko niitä twitter ketjuja tänne laittaa ja niin edelleen. Tässä nyt vielä kerran tuo venäjänkielinen koko viestin (ei näy kokonaan twiitissä) käännös:Niin, jos Venäläiset sanoo jotain, todennäköisesti tarkoittavat päinvastaista.
There is no panic. In Balakleya, there were mostly mobilized people. Now reserves are going to Balakleya. Cannon and rocket artillery work. Avitation is active. There is no talk of a deep breakthrough. The situation +- as with the Nazi counteroffensive in the Kherson direction.
Siihen voi myös käyttää sitä omaa aikaa, jos haluaa sen tarkemman käännöksen.Ite ainakin käsitin, et haluttiin tietää mitä tossa viestissä kokonaisuudessaan sanottiin sen "no one is panicing" lisäksi ja siitä nyt saatiin sitten vajaa parikytä viestiä väittelyä tähän ketjuun että voiko niitä twitter ketjuja tänne laittaa ja niin edelleen. Tässä nyt vielä kerran tuo venäjänkielinen koko viestin (ei näy kokonaan twiitissä) käännös:
Edit. On myös kohteliasta avata vähän noita twitterketjuja auki tänne, kaikilla kun ei twitteriä ole niin eivät pysty noita ketjuja sieltä lukemaan. Tai itselle ainakin tunkee jotain popuppia eteen, et kirjaudu sisään jos haluut tietää lisää...
Joo tää on selkeä riski noiden hommissa. Mutta luulisi niiden kuitenkin vertaavan kantoihin onko tuon nimistä edes olemassa ja jos joskus palaakin, on kiinni jäämisriski aika kova. Luulis et annettavista rahoista on helpompi varastaa. Mut hankala noiden juttuja on koittaa järkeistää.Tuossa kuitenkin extrapoloidaan tosiasiallisesti kuolleiden määrä noista korvaussummista. Maan tavan tietäen siinä saattaa olla melko monta Sotamies Mersua ja korpaarli Datsaa kaatuneena eli rahat menee jonnekin ihan muualle ketjun varrella.
Kun vilkaiseen redditin r/combatFootage:a ja erinäisiä telegram kanavia niin näyttää siltä että ukrainalaiset on ihan tosissaan alottaneet hyökkäyksen tai sitten mediatoimintaa on lisätty, koska tuolla on kaikki kanavat täynnä mielettömän kokoisia venäläisistä sotilaista koostuvia ruumisläjiä. Oli jopa yksi video jossa spetsnaz/erikoisjoukkotiimi oli tapettu viimeistä miestä myöten.
Miks mä en löydä noita videoita...voitko laittaa linkkiä
Venäläinen everstiluutnantti poseeraa kamerassa. On tainnut venäläisten rintamalinja murtua nyt pahasti Harkovan suunnalla.
En viitsi antaa suoraa linkkiä mihinkään ettei bännejä tule.Miks mä en löydä noita videoita...voitko laittaa linkkiä
Kuinkakohan kauan Putin jaksaa satuilla, ettei sanktioilla ole vaikutusta? Se on vielä pientä että eilen näkemässäni videossa Venäjän Mcdonaldsin tilalle tulleen hampurilaisen laatu oli surkeaa,
pitkässä juoksussa isompia ongelmia tulossa. Aivovuotoa toki voi pitää sekä sanktioiden että venäläisen yleisen ilmapiirin muutoksen seurauksena. IT-väki muutenkin osaa etsiä uutisensa muualta, kuin kremlin propakandasta. Ei tarvitse kummoisia ennustaa että ymmärtää alan tulevaisuudenäkymät kansainvälisestikin. Jotka Putin jo tuhosi.
Saksalaisille pitäis tehdäks kyllä selväks se, että sinne ei sitten myydä sähköä eikä osallistuta laskun maksamiseen niin kauan ku toi pelleily ydinvoimakiellon kanssa jatkuu.Ei kai Euroopalla kovin huonosti mene energiapolitiikan suhteen, kun Saksalla on yhä edelleen varaa pistää kaksi ydinvoimalaa offline ja standby-moodiin talveksi, ja yhden sulkee lopullisesti kokonaan...
Ei kai Euroopalla kovin huonosti mene energiapolitiikan suhteen, kun Saksalla on yhä edelleen varaa pistää kaksi ydinvoimalaa offline ja standby-moodiin talveksi, ja yhden sulkee lopullisesti kokonaan...
Lauseesta sain inspiraation googlettaa Venäjän populaatiota. Hieman yllättäen se laskee. Yllättävää siksikin koska Venäjällä naisen "kuuluu" tehdä lapsia nuorena, ja kolmekymppinen on siihen jo melkein ikäloppu. Tämähän siis on Venäjällä asuvat, joten oikeasti venäläisten määrä on globaalisti jakaantunut. Mutta Ukraina siis kirjaimellisestikin vähentää Venäjän populaatiota. Tähän joku tuoppi-hymiö tms.
![]()
Putin pelaa lyhyen tähtäimen peliä. Gasprom julkaiseen nyt Kremlin propagandavideoita:
Tuollaiseen turhaan paskaan ne rahat ja resurssit nyt upotetaan siinä uskossa että Eurooppa murtuu sisäisesti ja luopuu sanktioista yms. Jos ja kun se ei onnistu niin varsinainen panic mode sitten alkaa oletettavasti ensi keväänä kun Putler tajuaa että sota menee vituiksi, Eurooppa ei murtunutkaan ja sitten aletaan keskittymään niihin omiin ongelmiin kuten siihen että kaikki koulutettu ja älykäs väestö pakenee maasta.
Veikkaan että kun kakka lopullisesti osuu tuulettimeen niin Venäjällä alkaa eliitissä vielä 100 kertaa pahemmat puhdistukset mitä on tähän mennessä nähty.