Offtopic, keskustelun häiriköinti
Sama täällä.On tämä hieno katsoa miten iivana saa turpiinsa.
Olen aina ollut realisti ja tiennyt, ettei tuolta rajalta mitään supersotilaita tule.
Miettikääpä suomalaista panssarijääkäriryhmää: Rynnäkköpanssarivaunu, äijiä kesseillä, apilas mies (nykyään varmaan NLAW) rk-miehiä, vähintään yks PKM ja sitten tohon vaikka pioneerieen sulutus. Uskon, että yksi tuollainen ryhmäkin tekisi tuhoa iivanalle Ukrainassa. Vielä tulenjohtaja eli diskorapu vielä mukaan ryhmään, niin ai että. Epäreilu tuli sattuu myös.
Sitten jos laajentaa vielä joukkue, komppania tai pataljoona tasolle missä olisi vielä Lepardit tukemassa, niin uskon että saattais sattua venäjäläiseen hyökkääjään aika kipeästi.
Usko Suomen puolustukseen siis kohonnut, kiitos ukrainalaisten taistelijoiden jotka näyttävät esimerkkiä.
Ja tuoreet hankinnat tukevat juuri niitä heikkouksia, joita ehkä on ollut. En mainitse mistä asioista/välineistä olen viestinyt kansanedustajille, mutta uudet investoinnit osuvat maaliin paremmin kuin Javelin.
PV:n vahvuudet ovat ihan siinä perustekemisen tasossa. Eihän 18 v kollit edes jaksa/halua näyttää parasta osaamistaan tossa kohdassa elämää. Joku Cooperin testi, konttasin takaperin 2400 m viivan yli ja kapparin huutaessa, otin muutaman sataa metriä kevyttä hölkkää päälle (kevyt flunssa päällä, jos vmtl, olis vkl-vapaat palaneet).
Mä olen metsässä ihan kotona. Teltalle löysin säkkipimeässä parinsadan metrin päästä, jne. Ukrainassa ahdistaisi olla vapaaehtoisena. En tunne maata ja maastoa kuten kotimaatani. Tunnistan väärät risahdukset luonnon äänistä, jne. Omassa joukkueessa oli paljon sitä porukkaa, jolle maasto oli enemmän koti kuin kasarmi tai sotku.