Toistaiseksi ei ole mitään syytä luulla, että Trump olisi vahvasti antamassa aseapua Ukrainalle, kunnes toisin todistetaan.
Donald Trump on se mies, joka käytännössä blokkasi USA:n aseavun puoleksi vuodeksi vuosi sitten. Donald Trump on myös se mies, joka on joka välissä itsekin sanonut vähentävänsä tukea, kritisoinut iskuja Venäjän puolelle, kritisoinut talouspakotteita ja niin edelleen. (Siis sen lisäksi, että on soitellut rakkauspuheluja Putinille ainakin seitsemän kertaa.)
Jos Trumpista paljastuukin toisenlaisia puolia, niin sitten paljastuu ja sitä odotellessa, mutta en pidättelisi hengitystäni.
Ainut on tietysti se, että Trump voi näyttää aika heikolta, jossei saakaan aikaan mitään ratkaisua Ukrainan tilanteeseen ja lopettaa tuenkin vielä. Hänelle tämä ei olisi muuten mikään ongelma, mutta sisäpoliittinen paine voi olla liian suuri ihan omienkin puolelta.
On paljonkin syitä luulla että Trump antaa tukea Ukrainalle. Päällimmäisenä ihan se että on ilmaissut asian todella selkeästi nyt pariinkin kertaan, en näe että miksi puhuisi huvikseen tämmöisiä juttuja ja käytännössä menisi ihan eri suuntaan kuin mitä antoi kannattajiensa luulla. Itse veikkaan että johtuu siitä että jenkkien globaali vaikutusvalta perustuu pitkälti siihen että he näyttävät vahvoilta ja ryssiä vastaan luovuttaminen ei oikein ajaisi hirveästi heidän etujaan.
Vaikka Trump soittelisi rakkauspuheluita Putinille jne., niin samalla se kuitenkin istuu Notre Damessa Zelenskyn vieressä Ukrainan väreissä ja viesti ihan itse Ukrainaltakin on huomattavan positiivinen siihen nähden mitä ollaan saatu kuulla mediasta. Nämäkö on sellaisia asioita että ei ole mitään syytä luulla että Trump toimisikin jenkkien etujen mukaan? Ei niinkun mitään syytä?
Mun mielestä on useampiakin syitä joiden perusteella voidaan olettaa asian olevan päinvastainen kuin mitä ollaan kuultu.