Eli koska auringonkukkaöljyssä on paljon linolihappoa, voin vetäminen on ihan ok? Vai mikä oli pointtisi? Mun kokkaaminen muuten perustuu oliiviöljyyn, ihan vain kuriositeettina.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli koska auringonkukkaöljyssä on paljon linolihappoa, voin vetäminen on ihan ok? Vai mikä oli pointtisi? Mun kokkaaminen muuten perustuu oliiviöljyyn, ihan vain kuriositeettina.
Ei varmaan ole tusinajuoksija ultrajuoksija Simpanenkaan.Energia otetaan pääasiassa rasvoista, ei lihasta. Käytän voita todella runsaasti. Paino on ollut aika tasaisesti siinä 73kg haarukassa pitkän aikaa ja pituutta 178.
Kyllä se juoksu kulkee ihan hyvin. Ei niitä hiilareita tarvi.
Michael McKnight Runs 100-miles on Zero Calories
Pushing the Limits of Human Endurance✼ On May 8, ultrarunner Michael McKnight did the unthinkable: he ran 100 miles without having consumed any calories throughout the run that took him 18 hours and 40 minutes. But if you ask him, it wasn't unthinkable or even all that challenging. In fact...kogalla.comEi ole mikään tusinajuoksija tämä kaveri.Michael McKnight's Results
ultrasignup.com
Kummallinen uskomus tuo hiilihydraattien pakollisuus liikuntaan, olen tässä hiilarittoman aikana kerennyt treenata ns. natumaksimiin. Ennen myös juoksin paljon, mutta se on jäänyt lähes kokonaan pois, siitä kun en ole ikinä tykännyt.En nyt ihan 26 sivua jaksanut lukea, mutta selkeästi näiden dieettien puolustajia ja vastustajia aina löytyy. Itse monesti miettinyt, että eikö aidosti oikeasti nämä ihmiset harrasta mitään liikuntaa, jotka saarnaa esimerkiksi carnivoren puolesta?
Koko paska kiteytettynä:
Makaan kotisohvalla ja syön pelkkää lihaa, suonissa virtaa rasva, suolistosyöpä nurkan takana, saarnaan siitä netissä. Yritän löytää jotain negatiivista kasviksista, siemenöljyistä, hedelmistä, marjoista, hiilareista jne.
Todellisuudessa kannattaisi kokeilla liikuntaa ja alkaa saarnata siitä. Sitä huomaa hyvin äkkiä, miksi kaikki hiilareiden lähteet onkin yllättävän tärkeä osa ruokavaliota.
Tuo Michael MkKnight tosin ottaa osan energiasta hiilareista. Tuo yksi kokeilu ei ole hänen normaalia elämäänsä.Artikkeli tuo kaivattua vertailukohtaa siihen, kun joku väittää "ei hiilareita tarvita".
The dose makes the poison.Eli koska auringonkukkaöljyssä on paljon linolihappoa, voin vetäminen on ihan ok? Vai mikä oli pointtisi?
Mun kokkaaminen muuten perustuu oliiviöljyyn, ihan vain kuriositeettina.
Kyllä, mutta tuossa näkee miten se rasva-aineenvaihdunta toimii, jos ei mene pääsääntöisesti hiilareilla.Tuo Michael MkKnight tosin ottaa osan energiasta hiilareista. Tuo yksi kokeilu ei ole hänen normaalia elämäänsä.
Kertasuorituksena en ihmettele, mutta jos tota jatkaa vaikka viikkoja, kuukausia, vuosia, niin oma kokemus sanoo, että suorituskyky kyllä kärsii kummasti. On nimittäin tullut itsekin juostua vähillä hiilareilla. Nykyään pidemmille lenkeille tankkaan jo pari päivää ennen, syön juostessa vauhtikarkkeja ja kyllä niistä saa kummasti lisää virtaa omiin suorituksiin.Energia otetaan pääasiassa rasvoista, ei lihasta. Käytän voita todella runsaasti. Paino on ollut aika tasaisesti siinä 73kg haarukassa pitkän aikaa ja pituutta 178.
Kyllä se juoksu kulkee ihan hyvin. Ei niitä hiilareita tarvi.
Michael McKnight Runs 100-miles on Zero Calories
Pushing the Limits of Human Endurance✼ On May 8, ultrarunner Michael McKnight did the unthinkable: he ran 100 miles without having consumed any calories throughout the run that took him 18 hours and 40 minutes. But if you ask him, it wasn't unthinkable or even all that challenging. In fact...kogalla.comEi ole mikään tusinajuoksija tämä kaveri.Michael McKnight's Results
ultrasignup.com
Eli lopetit hiilarit ja juoksun? Eikö tämä juuri tue sitä minun uskomusta?Kummallinen uskomus tuo hiilihydraattien pakollisuus liikuntaan, olen tässä hiilarittoman aikana kerennyt treenata ns. natumaksimiin. Ennen myös juoksin paljon, mutta se on jäänyt lähes kokonaan pois, siitä kun en ole ikinä tykännyt.
Ei ne käy ravintoloissa. Kaikki aika menee youtubessa disinformaatiota katsellen. Ja loppuelämä todennäköisesti syöpäklinikalla maaten.Mitäs te hiilarien välttäjät syötte rafloissa? Saako alkoholia nauttia ja mitä se on?
Miksi se kärsisi. Ketonit toimivat melkein yhtä hyvänä enegian lähteenä kuin hiilihydraatit. Joissakin tutkimuksissa jopa parempia.Kertasuorituksena en ihmettele, mutta jos tota jatkaa vaikka viikkoja, kuukausia, vuosia, niin oma kokemus sanoo, että suorituskyky kyllä kärsii kummasti. On nimittäin tullut itsekin juostua vähillä hiilareilla. Nykyään pidemmille lenkeille tankkaan jo pari päivää ennen, syön juostessa vauhtikarkkeja ja kyllä niistä saa kummasti lisää virtaa omiin suorituksiin.
Kaikkeen tottuu. Keholla menee aikaa siihen sopeutumiseen. Ei se tapahdu viikossa tai kahdessa. Itsellä meni 4kk, että sykkeet palautuivat samalle tasolle kuin hiilareilla.Toki tämä on täysin yksilökohtaista, joten jos tolla toimii, niin hyvä niin. Luulisi, että alkaa kyllästyttämään syödä rasvaa ja lihaa päivästä toiseen.
Tuossa kävisi juuri päin vaston. Ei rasva lihota, vaan ne hiilihydraatit. Hiilareista saat huomaamattaa vedettyä yli kulutuksen. Keho on evoluution saatossa oppinut varastoimaan kaiken ylimääräisen. Ylimääräinen hiilihydraatti varastoidaan rasvaksi. Ihminen ei pääse perimäänsä karkuun.Itse en silti lähtisi suosittelemaan pelkän rasvan ja punaisen lihan syöntiä valtaväestölle. Nämä väärissä käsissä saa myös painon nousemaan aika paljon nopeammin, kuin mandariinit. Uskon, että 20-40 vuoden aikajänteellä lopputulos voisi olla vielä pahempi, kuin nykyinen tuleva läski-katastrofi.
Esim jauheliha 2 x 400g + voita päivässä. Voin määrä kulutuksen mukaan. Kananmunia silloin kun tekee mieli.Olisi mielenkiintoinen nähdä carnivore ruoka-annos jossain valmisruokahyllyssä. Juuri lukemani perusteella suomalaiset syö näitä nykyään enemmän, kuin mitään muuta. Olisko se sitten lihanpala voissa?
Edit: Wolt sankarit voisi tilata kaksi pihviä ja välissä laardia, nam.
Ennen oli näitä paikkoja, missä nautittiin radioaktiivista vettä. Sitä myytiin myös ihan "energiajuomana"/lääkkeenä pulloissa (Radithor). Moni uskoi, että parantaa kaikki vaivat ja auttaa kaikessa, jännä että ei ole enää tarjolla. Tämän kun saisi takaisin rafloihin ja siihen sitten lihamuki reilulla voilla toiseen käteen.Mitäs te hiilarien välttäjät syötte rafloissa? Saako alkoholia nauttia ja mitä se on?
Ei siinä niin sanottu.Eli lopetit hiilarit ja juoksun? Eikö tämä juuri tue sitä minun uskomusta?
Ennen join mitä vain sokerittomia, hiilarittoman plussaksi/miinukseksi voisi sanoa sen, että ainakin joillakin (kuten itsellä) häviää kaikki euforia alkoholista ja olo muutenkin jotenkin selvä, joten ei enää juominenkaan kiinnosta.Saako alkoholia nauttia ja mitä se on?
Tämä, vesi kielellä jo odotan päivän ruokaa, tänään painelen 20% rotukarjan jauhelihan pihveiksi ja heitän päälle juustosiivut.Eipä ole vielä 9kk:n jälkee alkanut tökkimään. Joka ikinen kerta tähän asti se liha voilla ja suolalla maustettuna on maistunut taivaalliselta.
Leikitään vähän ajatuksella. Nykyihminen syö, vaikka ei olisi nälkä, tai syö koska joku asia on hyvää jne. Voit kuvitella, että jos eläisimme yht'äkkiä maailmassa, missä vain carnivore ainekset olisi saatavilla, niin luovat ihmiset keksivät hyvin äkkiä, millä se jauheliha, pekoni, rasva ja kananmunat jne. muuntuu super maukkaaksi snäkiksi, mitä syötäisiin elokuvateatterissa siitä jättikokoisesta popparikiposta. Kaloreita parissa tunnissa 6000.Tuossa kävisi juuri päin vaston. Ei rasva lihota, vaan ne hiilihydraatit.
Ennen juoksit, kun söit hiilareita, mutta nyt olet jättänyt juoksun lähes kokonaan pois. Mitä siinä sitten sanottiin?Ei siinä niin sanottu.
Kummallinen uskomus tuo hiilihydraattien pakollisuus liikuntaan, olen tässä hiilarittoman aikana kerennyt treenata ns. natumaksimiin. Ennen myös juoksin paljon, mutta se on jäänyt lähes kokonaan pois, siitä kun en ole ikinä tykännyt.
Olen seurannut ketjua sivusta. En ole karnivori, vaan syön mitä sattuu. Lihaa menee silti kilo viikossa vähintään.Ei ne käy ravintoloissa. Kaikki aika menee youtubessa disinformaatiota katsellen. Ja loppuelämä todennäköisesti syöpäklinikalla maaten.
Tämän keskustelupalstan massakuolema on tapahtunut sadan vuoden sisällä. Ihan sama, mitä syömme.Muuten jäädään vaan odottelemaan ennustelemaasi karnivorien massakuolemaa hetkenä minä hyvänsä
Et ota sitä huomioon, että hiilarittomalla ruoka alkaa tökkimään hyvin nopeasti eikä samanlaisia himoja tule, välillä olen jopa paastonnut vahingossa. Et varmana kuukauden keton jälkeen pystyisi syömään parissa tunnissa 6000kcal edestä lihaa ja munia edes väkisin, epäilen onnistuisiko edes rasvaa juomalla. Hiilareilla puolestaan on helppoa syödä, oma ennätykseni on muistaakseni ~9500kcal putkeen.Leikitään vähän ajatuksella. Nykyihminen syö, vaikka ei olisi nälkä, tai syö koska joku asia on hyvää jne. Voit kuvitella, että jos eläisimme yht'äkkiä maailmassa, missä vain carnivore ainekset olisi saatavilla, niin luovat ihmiset keksivät hyvin äkkiä, millä se jauheliha, pekoni, rasva ja kananmunat jne. muuntuu super maukkaaksi snäkiksi, mitä syötäisiin elokuvateatterissa siitä jättikokoisesta popparikiposta. Kaloreita parissa tunnissa 6000.
Eli se, että sinä osaat kontrolloida syömistä ei muunnu mitenkään asiaksi jonka voisi yleistää. Itse tiedän hyvin tarkkaan kulutuksen ja syön sen mukaan, lisään hiilareita, kun kulutus kasvaa, eli voisin kai samalla logiikalla yleistää, että hiilarit ei lihota.
Todellisuudessa ruokavaliosta riippumatta ylensyönti lihottaa. Uskon, että lihavuuteen silti se isoin ongelma on liikunnan puute ja se, että kaikki ruoka pitää olla hyvää, nopeasti ja mahdollisimman pienellä vaivalla tungettavissa kurkusta alas, edes pientä nälkää ei siedetä, vaan syödään mieluummin jo ennen, kuin nälkä tulee. Eli sillä ei ole oikeasti mitään tekemistä sen kanssa, että mitkä ne raaka-aineet on.
Lopetin hiilarit kauan ennen juoksemisen vähentämistä. Juoksemisesta en koe olevan mitään hyötyä, joten turha kärsiä.Ennen juoksit, kun söit hiilareita, mutta nyt olet jättänyt juoksun lähes kokonaan pois. Mitä siinä sitten sanottiin?
Tämäkin on edelleen täysin yksilökohtaista, itse täysin sekasyöjänä en kärsi mistään ruoan himoista. Sitten taas se tietty porukka syö mitä vaan, vaikka sitä voissa paistettua pekoniin käärittyä ihraa (jos se sattuu maistumaan hyvältä) ja onnistuu lihottamaan itseään sillä. Eli ei kannata aliarvioida silti niitä syitä miksi ylipainoiset ja lihavat on nykyään reilusti enemmistöä.Et ota sitä huomioon, että hiilarittomalla ruoka alkaa tökkimään hyvin nopeasti eikä samanlaisia himoja tule, välillä olen jopa paastonnut vahingossa. Et varmana kuukauden keton jälkeen pystyisi syömään parissa tunnissa 6000kcal edestä lihaa ja munia edes väkisin, epäilen onnistuisiko edes rasvaa juomalla. Hiilareilla puolestaan on helppoa syödä, oma ennätykseni on muistaakseni ~9500kcal putkeen.
Ok, itse taas juoksen siksi, että tykkään siitä.Lopetin hiilarit kauan ennen juoksemisen vähentämistä. Juoksemisesta en koe olevan mitään hyötyä, joten turha kärsiä.
Olemme lienee samaa mieltä siitä että olemme eri mieltä rasvoista ja öljyistä. Siihen on hyvä jättää.Ah, siis puhutaan niistä terveellisimmistä rasvoista siis. Kokemuksen mukaan riski sydän- ja verisuoniongelmille pienenee mikäli näillä korvataan mahdollisimman paljon LDL- kolestesterolia. En kyllä näe mitään syytä näiden erityiselle välttelemiselle, toisin kuin LDL- kolesterolin joka ihan tutkitustikin on terveyshaitta.
Choosing heart-healthy oils for home cooking - Harvard Health
Some social media posts suggest that seed oils (such as canola, safflower, and sunflower oils) are responsible for a host of health problems, including obesity, diabetes, and even heart disease. Bu...www.health.harvard.edu
Rypsiöljy ja muut siemenöljyt ovat hyviä valintoja, huolimatta siitä, mitä joissakin sosiaalisen median viesteissä sanotaan.
Ongelmahan ei olisi se, etteikö tietoa olisi aiheesta, mutta me vain eletään aikakautta jolloin tutkittu tieto on vain vaikeaa erottaa kaiken valehtelun keskeltä. Pitää huomioida että on tahoja jotka suoltavat väärää tietoa eri netin kolkissa 24/7, joten nykyisin vähimmäisvaatimuksena pitäisin lähdekriittisyyttä mikäli tietoa alkaa etsimään.
Oliiviöljy on ihan hyvää tavaraa kunhan valikoi hyvän laatuista sellaista. Mutta sen kuumentamisen kanssa saa olla tarkkana, koska sen savuamislämpötila on aika alhainen ja liikaa kuumennettaessa siitä muodostuu transrasvoja, mitkä taas ovat erittäin epäterveellisiä. Itse käytän oliiviöljyä useimmiten huoneenlämpöisenä.Eli koska auringonkukkaöljyssä on paljon linolihappoa, voin vetäminen on ihan ok? Vai mikä oli pointtisi? Mun kokkaaminen muuten perustuu oliiviöljyyn, ihan vain kuriositeettina.
Hiilihydraatissa on 4 kcal grammassa. Eli jos olisit syönyt ihan pelkkää puhdasta hiilaria, olisit vetänyt sitä 2,5 kg putkeen. Todellisuudessa se ei tietysti ole ikinä puhdasta. Joltain syömishäiriön oireelta siis kuulostaaEt ota sitä huomioon, että hiilarittomalla ruoka alkaa tökkimään hyvin nopeasti eikä samanlaisia himoja tule, välillä olen jopa paastonnut vahingossa. Et varmana kuukauden keton jälkeen pystyisi syömään parissa tunnissa 6000kcal edestä lihaa ja munia edes väkisin, epäilen onnistuisiko edes rasvaa juomalla. Hiilareilla puolestaan on helppoa syödä, oma ennätykseni on muistaakseni ~9500kcal putkeen.
Lopetin hiilarit kauan ennen juoksemisen vähentämistä. Juoksemisesta en koe olevan mitään hyötyä, joten turha kärsiä.
Ei pelkoa. Loraus pannulle ja sipulit sekaan lämmetessä. Kun sipulit alkavat kuplia, lämpö miedolle ja loput ainekset sekaan. Sitten vaan haudutellaan. Lihat ruskistan voissa. Kelle tuli nälkä?Mutta sen kuumentamisen kanssa saa olla tarkkana, koska sen savuamislämpötila on aika alhainen ja liikaa kuumennettaessa siitä muodostuu transrasvoja, mitkä taas ovat erittäin epäterveellisiä.
Tieteellisessä keskustelussa todistustaakka on sillä osapuolella, joka esittää väitteen. Tämä tarkoittaa, että jos joku väittää jotain olevan totta, hänen on esitettävä todisteet väitteensä tueksi. Tämä periaate auttaa varmistamaan, että tieteelliset väitteet perustuvat luotettaviin ja todennettaviin todisteisiin, eikä pelkkiin mielipiteisiin tai uskomuksiin. Eli tällä hetkellä se en ole minä jolla on todistustaakka, vaan valtavirtatieteestä poikkeavia näkemyksiä esittävällä.Olen seurannut ketjua sivusta. En ole karnivori, vaan syön mitä sattuu. Lihaa menee silti kilo viikossa vähintään.
Jos lopettaisit tuon lapsellisen käytöksen ja toimittaisit niitä kansanparantajan pyytämiä tieteellisiä todisteita niin ketju pysyisi hyvänä keskusteluna.
Muuten jäädään vaan odottelemaan ennustelemaasi karnivorien massakuolemaa hetkenä minä hyvänsä
Sittenhän sinun on helppo kumota kaikki kansanparantajan väitteet toimittamalla todisteet, eikö?Tieteellisessä keskustelussa todistustaakka on sillä osapuolella, joka esittää väitteen. Tämä tarkoittaa, että jos joku väittää jotain olevan totta, hänen on esitettävä todisteet väitteensä tueksi. Tämä periaate auttaa varmistamaan, että tieteelliset väitteet perustuvat luotettaviin ja todennettaviin todisteisiin, eikä pelkkiin mielipiteisiin tai uskomuksiin. Eli tällä hetkellä se en ole minä jolla on todistustaakka, vaan valtavirtatieteestä poikkeavia näkemyksiä esittävällä.
Tällä hetkellä tänne on esitetty väitteitä että mm.
- liiallinen LDL-kolesteroli ei olisi epäterveellistä
- kasvikset osana ruokavaliota eivät olisi terveellistä
- väitteitä kasvisrasvojen epäterveellisyydestä
- väitteitä kuitujen huonosta/olemattomasta merkityksestä ruokavaliossa
- jne jne.
Kaikki väitteet ovat tulleet ilman todisteita. Yksittäinen tutkimus ei ole sellainen, joka näin laajasti tutkituissa asioissa merkitsisi enää oikeastaan yhtään mitään. Eli me palataan asiaan kunhan saadaan kunnon todisteita, eikä pelkästään väitteitä.
Sen verran alkaa näköjään tämäkin ketju haista, että asiasta mitään ymmärtämättömät paskakärpäset tulevat tänne peesaamaan.Sittenhän sinun on helppo kumota kaikki kansanparantajan väitteet toimittamalla todisteet, eikö?
Sen sijaan uskot että karnivorit on kohta syöpähoidoissa.
@Kansanparantaja, lupaatko laittaa heti viestin tänne jos sairastut syöpään tai jos veriarvot näyttää pahalta?
Taitaa tulla haju omasta housusta. Jokainen viestisi iotechiin on ollut lapsellista kiukkuamista, nälvintää tai ylimielisyyttä. Otin talteen ettei minua valehtelijaksi väitetä.Sen verran alkaa näköjään tämäkin ketju haista, että asiasta mitään ymmärtämättömät paskakärpäset tulevat tänne peesaamaan.
Niin kuin sanoin, en ole karnivori, mutta olen ketjua seurannut riittävän kauan että tiedän kumpi puoli on tuonut tieteellisiä todisteita ja kumpi lähinnä keskittynyt aukomaan päätään kirjoittajista.Sen verran alkaa näköjään tämäkin ketju haista, että asiasta mitään ymmärtämättömät paskakärpäset tulevat tänne peesaamaan.
Tieteellisiä todisteita mistä? Ei ainakaan carnivoren riskien ja oletettujen terveyshaittojen kumoamiseksi. Sitten käytetään mitä ihmeellisimpiä argumentteja sekaruokavaliota vastaan. Hiilareista saa syövän kuulemma. Ihmiskunta olisi ollut sukupuutossa jo aikoja sitten, jos tuo pitäisi paikkansa.Niin kuin sanoin, en ole karnivori, mutta olen ketjua seurannut riittävän kauan että tiedän kumpi puoli on tuonut tieteellisiä todisteita ja kumpi lähinnä keskittynyt aukomaan päätään kirjoittajista.
Voit seurata tätä ketjua maailman tappiin asti, mutta niin kauan kun ymmärrät tieteestä saman verran tai todennäköisesti jopa vähemmän kun tämän ketjun pääpäsmäri, niin tulet olemaan lähtöruudussa ja muodostamaan mielipiteesi tunteiden perusteella. Ihan niin kuin tämän ketjun pääpäsmäri.Niin kuin sanoin, en ole karnivori, mutta olen ketjua seurannut riittävän kauan että tiedän kumpi puoli on tuonut tieteellisiä todisteita ja kumpi lähinnä keskittynyt aukomaan päätään kirjoittajista.
Jos en tekisi niin paljon reissutyötä, niin saattaisin jopa kokeilla eläinperäistä
Ja toinen leiri sanoo samaa lihasta.Hiilareista saa syövän kuulemma. Ihmiskunta olisi ollut sukupuutossa jo aikoja sitten, jos tuo pitäisi paikkansa.
Ylipäätään pitäisi miettiä kuinka järkevä on tällainen ketju missä on jo premissinä kumottu koko moderni länsimainen lääketiede, ravitsemustiede sekä kaikki urheilulääketieteen tietämys. ”Kattokaa, mä löysin netistä jotain mitä kaikki maailman tutkijat ja lääkärit ei ole ikinä tulleet ajatelleeksi!”Sittenhän sinun on helppo kumota kaikki kansanparantajan väitteet toimittamalla todisteet, eikö?
Sen sijaan uskot että karnivorit on kohta syöpähoidoissa.
@Kansanparantaja, lupaatko laittaa heti viestin tänne jos sairastut syöpään tai jos veriarvot näyttää pahalta?
Samaa mieltä. Ketju on täynnä henkilöön menevää piikittelyä, mikä on merkki siitä, että omaa näkökantaa ei voida enää puolustaa argumenteillä.Sen verran alkaa näköjään tämäkin ketju haista, että asiasta mitään ymmärtämättömät paskakärpäset tulevat tänne peesaamaan.
Neljännen kerran. Laitati tähän nyt viimeinkin vaikka yhden lainauksen, missä olen väärin tulikinnut tutkimusta?Voit seurata tätä ketjua maailman tappiin asti, mutta niin kauan kun ymmärrät tieteestä saman verran tai todennäköisesti jopa vähemmän kun tämän ketjun pääpäsmäri, niin tulet olemaan lähtöruudussa ja muodostamaan mielipiteesi tunteiden perusteella. Ihan niin kuin tämän ketjun pääpäsmäri.
Olen sanonut useaan kertaan, että kliinistä näyttöä ei ole kumpaankaan suuntaan. Tiedät se varsin hyvin itsekin. Silti jaksat sen vielä kerta toisensa jälkeen ottaa uudestaa ja uudestaan esille.Tieteellisiä todisteita mistä? Ei ainakaan carnivoren riskien ja oletettujen terveyshaittojen kumoamiseksi. Sitten käytetään mitä ihmeellisimpiä argumentteja sekaruokavaliota vastaan.
Tämänkin toin esiin lähteiden kanssa. Se ilmeisesti meni sinulta täysin ohi. Tutkijan esittämä hypoteesi, minkä on pystynyt osoittamaan oikeaksi laboratoriossa. Päätät sitten hyökätä minua kohtaan henkilökohtaisuuksilla. Näinkö sitä keskustelua pitäisi käydä? Niin. Minä olen se joka täällä esittää tunnepitoisia vätteitä...Hiilareista saa syövän kuulemma.
Ihmisellä on kaikki toiminnot perimänsä ansiosta tulla toimeen pelkällä lihalla ja rasvalla. Niin ja sitä kuuluisaa c-vitamiiniakin taisi nyt viimeinkin löytyä myös siitä lihasta? Olemmeko samaa mieltä?Ihmiskunta olisi ollut sukupuutossa jo aikoja sitten, jos tuo pitäisi paikkansa.
Vetoat auktoriteetteihin. Laita sinä puolestasi yksi viestini, mitä en ole lähteiden kanssa perustellut ja se, että missä olen ollut väärässä.Ylipäätään pitäisi miettiä kuinka järkevä on tällainen ketju missä on jo premissinä kumottu koko moderni länsimainen lääketiede, ravitsemustiede sekä kaikki urheilulääketieteen tietämys. ”Kattokaa, mä löysin netistä jotain mitä kaikki maailman tutkijat ja lääkärit ei ole ikinä tulleet ajatelleeksi!”
Vailla yhtään kliinistä näyttöä.Ja toinen leiri sanoo samaa lihasta.
Mikä toinen leiri, kasvissyöjät? Lihaa me sekasyöjätkin syömme.Ja toinen leiri sanoo samaa lihasta.
Niin katso kuka tälläista tekstiä tähän keskusteluun tuo. Lainaus tästä viestistä. Ei ole ainut asia, vaan näitä ko. kirjoittaja on viljellyt ketjun täyteen. Sanotaanko, että minä en ole viestin kirjoittaja:Yrittäkää nyt kiihkoissanne ymmärtää, mitä eroa on lauseilla ”saa syövän” ja ”lisää syövän riskiä”. Hiilareista saa energiaa, ei syöpää. Mutta riskitekijöistä voi aina jutella. Toki mieluummin niin, että pidetään ne faktatkin mukana. On älyllisesti melko epärehellistä käyttää argumenttina jotain unohtaen autuaasti mainita, että puhuu esimerkiksi totaalisesta liikakäytöstä eikä täysin normaaleista annoksista. Kärjistäen, jos mahdollisuus on yksi miljardista, se ei tarkoita, että asia nyt vaan on niin.
@Kansanparantaja Juu, olet myöntänyt, että tutkimukset eivät noita todista. Siksi halusinkin oikaista harhakäsityksen, että olisit muka lyönyt todisteet tiskiin tuolle yhdelle jannulle.
Tunnistan itsenikin tuosta.OT: en mä voi itelleni mitään. Jos joku hönöilee huolella, sivistys karkaa minusta ja saatan joskus kuitata pahimmat hönöilyt pienellä piikillä.
Tällä tavalla olen itsekin yrittänyt tehdä. Tietekin jos olen esittänyt väitteen, niin olen sen tueksi laittanut lähteen ja lainauksekseen tiivistänyt sen oleellisen sieltä tutkimuksesta/lähteestä.Muuten olen sitä mieltä, että se mahdollinen asiantynkä jää helposti linkki-, mediaupotus- ja copy/paste-tulvan alle. Tiivistäkää ulosantinne omalla tekstillänne, niin keskustelu on mielekkäämpää.
Huh, nyt sivuutat että nimenomaisesti syöpätutkimuksesta löytyy kliinisiä tutkimuksia pilvin pimein. Esimerkiksi tämänkaltaisia. Näistä on jo puhuttu. Lisäksi aikaisemmin mainittu myös se että punainen liha ja eläinperäinen rasva aiheuttavat polyyppeja, jotka ovat yhdistetty myös syövän kehittymiseen.Niin katso kuka tälläista tekstiä tähän keskusteluun tuo. Lainaus tästä viestistä. Ei ole ainut asia, vaan näitä ko. kirjoittaja on viljellyt ketjun täyteen. Sanotaanko, että minä en ole viestin kirjoittaja:
"Juuri nuo tutkimukset, joita tästäkin ketjusta löytyvät ja osoittavat lihansyönnin yhteyden eri syöpiin, eivät ole epidemiologisia tutkimuksia vaan ovat pureutuneet juuri siihen miksi ja miten punaisen lihan kulutus aiheuttaa syöpää."
Tälläistä tukimusta ei ole tehty, missä osoitetaan, että punainen liha aiheuttaa syöpää. Eikä sellaista tulla melko varmasti koskaan tekemäänkään. Korrelaatio ei tarkoita sitä, että kaksi muuttujaa on kausaalisesti yhteydessä.
Voiko asiaa enää tuon selvemmin ilmaista. Minä olen täällä koko ajan puhunut riskitekijöistä, laittanut lähteet väitteideni tueksi ja silti edelleen saan vain henkilöön menevää kommenttia takaisin. Esimerkiksi juurikin sinulta. Tällaistakö sivitynyt keskustelu on mielestäsi?
Sama tyypit eivät esimerkiksi kertaakaan myönnä olleensa väärässä, vaikka heidät on monta kertaa näin osoitettu. Minä olen myöntänyt useaan otteeseen, jos olen paskaa ketjuun kirjoittanut.
Hiilareista saa energiaa, se nyt on selvä. Ja edelleen, ne ovat ongelma, jos niitä vetedään naamaan yli kulutuksen. Tämänkin olen aina laittanut viestiini, jos se on jostain kohtaa jäänyt pois, niin käsi ylös virheen merkiksi.
EDIT: sitä tutkittua kliinistä näyttöä ei ole suuntaan eikä toiseen. Ei kasvisruuan terveellisyydestä, ei kuidusta, ei polyfenoleista ja ties mistä. Nämä kaikki "hyödyt" on saatu aikaan epidemiologisissa korrelaation kautta. Kliinississä tutkimuksissa ja niitä ei ole osoitettu todeksi. Jokainen sitten voi valita aivan vapaasti oman uskontonsa.
Mikä lääketieteen tai sitä edes läheisesti sivuavan alan loppututkinto sulla on, että näitä sun juttuja pitäisi ottaa jotenkin vakavasti? Nyt vaan linkität tekstiseinää ja tubevideota toisensa perään, mistä sitten vähän vetelet johtopäätöksiä pseudotieteellisellä metodilla ja sopivasti asiaanliittyviä termejä sinne tänne droppaillen.Näyttää edelleen siltä, että yksi käyttäjä tässä keskutestelyketjussa ei vieläkään ymmärrä mikä epidemiologinen tutkimus ja mitkä ovat sen rajoitteet. Eikä ymmärrä mikä kliininen tutkimus on, sillä yksikään hänen linkkaamansta ei sellainen ollut. Eikä hän näytä käsittävän, mikä ero on korrelaatiolla ja kausaliteetillä.
Samainen keskustelija voisi laittaa tuon itse tutkimuksen, missä tuo mielelenkiintoinen yksityiskohta tulee esiin, niin että sitä voisi katsoa tarkkemin.
Ei ole lääketieteen tutkintoa. Ei minun juttuja tarvitse ottaakaan vakavasti. Jokainen väitteen tueksi olen laittanut lähteen, missä ihan tutkija, jolla jonkinnäköinen tutkinto on, on nuo minun väitteeni osoittanut todeksi. Mikäli näin ei ole, niin ole hyvä ja osoita tälläinen väite.Mikä lääketieteen tai sitä edes läheisesti sivuavan alan loppututkinto sulla on, että näitä sun juttuja pitäisi ottaa jotenkin vakavasti?
Niin, jossa perustelin linkkien kanssa omat näkymykseni tutkimuksilla. Missä kohtaa olen esittänyt pseudotiedettä? Ne on suoraan noista tutkimuksista. Ovatko nuo tutkijat pseudotieteilijöitä? Miksi taas vaan kertaalleen henkilöön menevää keskutelua? Argumentoi noita minun väittetä vastaan, eli mikä niissä on vikana? Mikäli ei kommentoitavaa ole. Niin pysy poissa keskustelusta.Nyt vaan linkität tekstiseinää ja tubevideota toisensa perään, mistä sitten vähän vetelet johtopäätöksiä pseudotieteellisellä metodilla ja sopivasti asiaanliittyviä termejä sinne tänne droppaillen.
Juurihan minä tuossa osoitin, että kaikki lääketieteesä, ravitsemustietteissä ja eivät ole samaa mieltä. Mikään näistä ei ole varmaa, ennen kuin meillä on kliinistä näyttöä. Sitä ei ole ja sitä ei todennäköisesti tule koskaan olemaan.Kerrotko ihan suoraan mikä on se salaliitto miksi lääkärit, lääketiede, ravitsemustieteilijät ja urheilulääketieteen ammattilaiset ovat kanssasi about kaikesta ihan päinvastaista mieltä?
Hassua, mutta ajattelin aivan samaa.Päiväni murmelina.
Näyttää edelleen siltä, että yksi käyttäjä tässä keskutestelyketjussa ei vieläkään ymmärrä mikä epidemiologinen tutkimus ja mitkä ovat sen rajoitteet. Eikä ymmärrä mikä kliininen tutkimus on, sillä yksikään hänen linkkaamansta ei sellainen ollut. Eikä hän näytä käsittävän, mikä ero on korrelaatiolla ja kausaliteetillä.
Samainen keskustelija voisi laittaa tuon itse tutkimuksen, missä tuo mielelenkiintoinen yksityiskohta tulee esiin, niin että sitä voisi katsoa tarkkemmin. Vai jäikö lähde tarkoituksella laittamatta?
Ei ole lääketieteen tutkintoa. Mutta nuo nyt on aivan tutkimuksen perusjuttuja. Väitätkö muuta? Jos väität, niin sano mitä minä sanoin väärin.
Lisäksi jokainen väitteen tueksi olen laittanut lähteen, missä ihan tutkija, jolla jonkinnäköinen tutkinto on, on nuo minun väitteeni osoittanut todeksi. Mikäli näin ei ole, niin ole hyvä ja osoita tälläinen väite.
Establishing Causality
While it doesn’t apply all of the time, generally speaking when we design a research project/conduct data analysis we’re interested in establishing causality. In an ideal world, we’d be able…info.umkc.edu
To establish causality you need to show three things–that X came before Y, that the observed relationship between X and Y didn’t happen by chance alone, and that there is nothing else that accounts for the X -> Y relationship. Absent any one of those things, and at best you can demonstrate a correlational (covariance) relationship, hence the phrase, correlational does not imply causation.
Näytä yksi epidemiologinen tutkimus, missä tuo viimeinen kohta täyttyy.
Kerro, miten kyselytutkimuksella jäkikäteen ihmisiltä kysymällä, että mitä he ovat viimeisen vuoden aikana syöneet, saadaan tuo kolmas kohta täyttymään?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
EDIT: Otetaan tähän nyt syyniin yksi herran laittamista tutkimuksista, mikä hänen mukaansa yhdistää syövän ja lihan syömisen. Tämä on hänen käsityksensä mukaan kliininen tutkimus:
Effect of Red, Processed, and White Meat Consumption on the Risk of Gastric Cancer: An Overall and Dose⁻Response Meta-Analysis - PubMed
<span><b>:</b> Whether the risk of gastric cancer varies by the types of meat consumption still remains disputable. The purpose of this meta-analysis was to identify the exact associations that red, processed, and white meat have with gastric cancer. We searched relevant studies in Medline...pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
Tutkimuksen sisältö:
We searched relevant studies in Medline, EMBASE, and the Cochrane Library before November 2018, including cohort and case-control studies. We used random-effect models to estimate the adjusted relative risk (RR), and Egger's tests to evaluate publication bias. Through stepwise screening, 43 studies were included in this analysis (11 cohort studies and 32 case-control studies with 16,572 cases)
Nämä siis ovat epidemiologiassa aivan sitä laarin pohjaa. Tämän perusteellako pitäisi välttää punaisen lihan syöntiä?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Niin, jossa perustelin linkkien kanssa omat näkymykseni tutkimuksilla. Missä kohtaa olen esittänyt pseudotiedettä? Ne on suoraan noista tutkimuksista. Ovatko nuo tutkijat pseudotieteilijöitä? Miksi taas vaan kertaalleen henkilöön menevää keskutelua? Argumentoi noita minun väittetä vastaan, eli mikä niissä on vikana? Mikäli ei kommentoitavaa ole. Niin pysy poissa keskustelusta.
EDIT: Näytä yksi väite minun puolelta, mihin en ole laittanut lähdettä.
Juurihan minä tuossa osoitin, että kaikki lääketieteesä, ravitsemustietteissä ja eivät ole samaa mieltä. Mikään näistä ei ole varmaa, ennen kuin meillä on kliinistä näyttöä. Sitä ei ole ja sitä ei todennäköisesti tule koskaan olemaan.
Sun pitää nyt muistaa että ei kaikki tiede. Nimittäin ravitsemustiede, biokemia ja ravitsemukseen liittyvä lääketiede on mennyt väärään suuntaan ja totuuden tietää ainoastaan tubettajat ja muut näppissoturit.Eikö sinustakin ole huomionarvoista kuinka todellinen faktuaalinen ja tutkimukseen pohjaava tieto on vienyt ihmiskuntaa eteenpäin jo vuosisatoja, vaikka väärän tiedon levittäjät ovat olleet aina samanaikaisesti aktiivisia?