Varaosien verkkokauppoja (Lista ensimmäisessä viestissä)

Mites renkaidan tilaus ulkomailta, kellään kokemuksia tai antaa suositusta sivustosta?

edit. vastaan itselleni Renkaat netistä (kaupat ja kokemukset)
Aitoja renkaita Saksasta. Reklamoinnit toimii hyvin jos tarvetta.
Kuljetus muutaman päivän. Tuoreita eriä. Asiakaspalvelu vastaa puhelimeen.
Y tunnuksella ja laskulla Suomeen hyvin alennuksin jos ottaa jonkun sarjan lähetykseen, ja alvit hinnasta nolliin y tunnus lapulla. Vanha kioski. Pitkään myynyt Suomeen.
 
Viimeksi muokattu:
Kokemuksia palautuksista Autodocille? Mikähän kuriiri olis edullisin?

Tuli tilattua Seat Exeoon takavaloumpio, joka tuotesivun mukaan sopi farmarikorimalliin. No eipä sopinut, vaan ainoastaan sedaniin. Yritin vääntää asiakaspalvelun kanssa, että saisi palautuksen heidän piikkiin, mutta eipä tuo onnistunut.
 
Kokemuksia palautuksista Autodocille? Mikähän kuriiri olis edullisin?

Tuli tilattua Seat Exeoon takavaloumpio, joka tuotesivun mukaan sopi farmarikorimalliin. No eipä sopinut, vaan ainoastaan sedaniin. Yritin vääntää asiakaspalvelun kanssa, että saisi palautuksen heidän piikkiin, mutta eipä tuo onnistunut.
 
Kokemuksia palautuksista Autodocille? Mikähän kuriiri olis edullisin?

Tuli tilattua Seat Exeoon takavaloumpio, joka tuotesivun mukaan sopi farmarikorimalliin. No eipä sopinut, vaan ainoastaan sedaniin. Yritin vääntää asiakaspalvelun kanssa, että saisi palautuksen heidän piikkiin, mutta eipä tuo onnistunut.
Ikinä ei pidä luottaa niihin tuotelistauksiin eikä varsinkaan rekisterinumeron mukaiseen hakuun. Haku aina alkuperäisellä osanumerolla tai osan sopivuuden varmistus osavalmistajan luettelosta.
 
Kuinka nopeasti teillä on tullut Aeromotorsin paketit Postnordin seurantaan? Viime viikon torstaina tilattu kesärenkaat, lauantaina lähetetty, mutta Postnordin seurannan mukaan ei ole vielä heillä.
 
Eilen tuli tilaus lähetetty sähköposti aeromotorssilta klo 13.59 ja postnordin seurantaan ilmesty hetki siitä, klo 14.11
 
Näköjään Aeromotorsin toimittama seurantalinkki ei toimi. Nyt jo paikkakunnalla renkaat ja huomenna ovat toimittamassa.
 
Ensi tilaus myös varaosa24.fi ja voi vain kehua. Tuli jopa nopeammin kuin ostoskorin arvio ja tavarakin juuri sitä mitä tilasi.

Ikinä enää mistään autodocin miljoonasta puljusta. Ikinä tiedä mitä sieltä tulee
Juu eikä aeromotorsilta. Juuri tuttu oli tilannut hammastangon joka oli "käytetty". Kiinni se on ja toimii, mutta kuvastaa hyvin toimintapaa kun lähettävät pokkana asiakkaan palauttamia tuotteita.

Varaosa24 tehnyt nyt 2 vai 3 tilausta. Homma toimii. Tosin hieman koomista kun tein ensimmäisen tilauksen niin kysyivät vielä perään että onko kaikki ok. No vastasin siiten sitten yhden osan osalta jonka sopivuutta ei voi oikein tietää ennenkuin osa on kädessä. Varaosanumero on sama kaikissa, mutta liikenteessä on pari mallia pienellä erolla. Että ei käy ja ei ole teidän vika ja tiesin asian jo ennestään. Eivät kuitenkaan vastanneet siihen mitään. Olisin toki toivonut että olisivat 5e osan hyvittäneet tai vastaava kun ihan perustelin asian. Mutta joo tää on vakkaripaikka itellä nyt. Ja suomeksi vastaavat. Tuolla aerolla sönköttävät välillä paskaa enkkua (ei oma ole sen parempaa mutta se onkin eri asia)
 
Onko tuo varaosa24 sivustolla oleva toimitusaika-päivä päivä, jolloin arvioivat lähettävänsä sen varastolta vai se milloin se pitäisi olla perillä asiakkaalla? Eli jos tuo päivä on esim. 24.3. täytyykö arvioida 2-3vrk kuljetusaikaa ennen kuin osa kädessä?
 
Onko tuo varaosa24 sivustolla oleva toimitusaika-päivä päivä, jolloin arvioivat lähettävänsä sen varastolta vai se milloin se pitäisi olla perillä asiakkaalla? Eli jos tuo päivä on esim. 24.3. täytyykö arvioida 2-3vrk kuljetusaikaa ennen kuin osa kädessä?
Kyllä se mun mielestä on arvio milloin asiakkaalla. Tosin postin kanssa voi mennä miten vain. Omasta mielestä oon saanut ne pari pakettia ihan aikataulussa pakettiautomaattiin. Mutta ainahan se on hyvä pitää mielessä että muuttujia on.
 
Virosta tulee nopeasti ainakin Pääkaupunkiseudulle, eli tyyliin lähetystä seuraavana päivänä.
 
Kyllä se mun mielestä on arvio milloin asiakkaalla. Tosin postin kanssa voi mennä miten vain. Omasta mielestä oon saanut ne pari pakettia ihan aikataulussa pakettiautomaattiin. Mutta ainahan se on hyvä pitää mielessä että muuttujia on.

Kappas, niin näyttää tosiaan olevan. Todella jees, että tullut hieman nopeampi vaihtoehtokin kun auto tuppaa hajoamaan aina siihen aikaan viikosta että osien saanti menee väkisin vähintään viikonlopun yli :D

Tilasin eilen 19.3. aamulla osia, joissa tuo toimituspäivä näytti 21.3. ja nyt pamahti sähköpostiin Postin seurantakoodi niin eiköhän ole huomenna perillä tai lauantainakin kai nykyään jakavat paketteja suurimmissa kaupungeissa.
 
Jos Japanista tarvitsee tilata autonosia niin Amayama Trading verkkokauppa osoittautui luotettavaksi.
Tilasin osan, ja maksoin. Tuotetta ei kuitenkaan ollut varastossa ja valmistus lopetettu, ja firma palautti maksun kokonaisuudessaan.
 
Tilattu ak24.fi pyyhkijänsulkia, pyöränlaakeri ja suodatin, joille toimitusajaksi arvioitiin Tallinna > Tampere Posti pakettiautomaattiin 5 vrk. Saapuivat perille 11 vrk.

Kannattaa siis varautua parin viikon toimitusaikaan. Seurantakoodi paketille tuli myyjältä sähköpostiin, mutta Postilta ei saapumisilmoitusta tekstiviestinä, vain sähköpostiin.

Osat olivat oikeat ja ehjät; paketointi olisi saanut kyllä olla parempikin. Paketin mukana ei tullut erillistä tulostettua kuittia. Motonetin hintoihin ero oli noin - 35 %.
 
Tilattu ak24.fi pyyhkijänsulkia, pyöränlaakeri ja suodatin, joille toimitusajaksi arvioitiin Tallinna > Tampere Posti pakettiautomaattiin 5 vrk. Saapuivat perille 11 vrk.

Kannattaa siis varautua parin viikon toimitusaikaan. Seurantakoodi paketille tuli myyjältä sähköpostiin, mutta Postilta ei saapumisilmoitusta tekstiviestinä, vain sähköpostiin.

Osat olivat oikeat ja ehjät; paketointi olisi saanut kyllä olla parempikin. Paketin mukana ei tullut erillistä tulostettua kuittia. Motonetin hintoihin ero oli noin - 35 %.

Aeromotorsilta laitoin itse tulemaan sunnuntaina 4.5. tulemaan kuriirilla (dpd?) osia ja arvio saapumisesta perjantaille. Tilausseurannan mukaan "käsittely käynnissä" ja sama kokemus, että nuo arviot on aika optimistisia.

No, osat oli niin paljon halvemmat kuin muualla ja ei runkopanttia jarrusatuloissa joten katsotaan.
 
Itse tilasin jarrulevyt ja palat (Brembo) Aeromotorsilta 28.4. Lähetetty 30.4 ja perillä täällä Hämeenlinnan suunnilla 5.5.

Motonetin hintoihin reilu säästö, osat olisivat siellä olleet noin x3 hintaisia...
 
Aeromotors kokemus , tilattiin äiteen A Mersuun uudet umpiot , saapui reilussa viikossa hyvin pakattuna
mutta siihen hyvä kokemus sitten loppuikin.
Asennus helpohko mutta valot näyttävät todella alas ja kummassakaan umpiossa ei korkeussäätö toimi alipaineella eikä myöskään manuaalisesti saa ruuveista säädettyä.
Vanha umpio kiinni ja korkeussäätö toimii alipaineella kabiinista säätämällä sekä manuaalisesti ruuveista eli ovat nuo Aeron myymät alunperinkin viallisia. Noh reklamaatiota tekemään ja vaatimaan uusia/ehjiä tilalle tai rahat takaisin mutta eihän tällainen nyt käy vaan meidän pitää lähettää umpiot ensin heille takaisin omalla kustannuksella (mitä tuollainen yleensä maksaa ja mitä kuriiria olette käyttäneet?) ja kun he ovat saaneet ne takaisin niin he lähettävät ne valmistajalle tutkittavaksi onko niissä jotain vikaa ja tämä saattaa kestää noin 3kk.
 
Aeromotors kokemus , tilattiin äiteen A Mersuun uudet umpiot , saapui reilussa viikossa hyvin pakattuna
mutta siihen hyvä kokemus sitten loppuikin.
Asennus helpohko mutta valot näyttävät todella alas ja kummassakaan umpiossa ei korkeussäätö toimi alipaineella eikä myöskään manuaalisesti saa ruuveista säädettyä.
Vanha umpio kiinni ja korkeussäätö toimii alipaineella kabiinista säätämällä sekä manuaalisesti ruuveista eli ovat nuo Aeron myymät alunperinkin viallisia. Noh reklamaatiota tekemään ja vaatimaan uusia/ehjiä tilalle tai rahat takaisin mutta eihän tällainen nyt käy vaan meidän pitää lähettää umpiot ensin heille takaisin omalla kustannuksella (mitä tuollainen yleensä maksaa ja mitä kuriiria olette käyttäneet?) ja kun he ovat saaneet ne takaisin niin he lähettävät ne valmistajalle tutkittavaksi onko niissä jotain vikaa ja tämä saattaa kestää noin 3kk.
Oliko kyseessä OE- tai OEM-tasoiset umpiot vai jotkut edullisemmat tarvikemerkit? Takavuosina esim. Depo kunnostautui ajoneuvojen valoissa siten, että kyllähän ne etäisesti näyttivät oikeilta, mutta istuvuus ja toimivuus oli sitten toinen juttu.

Sinänsä ei ole aiheetonta, että pyytävät umpioita takaisin ja onhan täällä varsin runsaasti kirjoiteltu jo siitäkin, että mahdolliset palautustilanteet voi joutua maksamaan omasta pussista ja hyvityksen saa sitten jos saa...
 
Tuliko korkeuden säätömoottorit umpioiden mukana? Yleensä ei tule vaan pitää siirtää vanhoista tai ostaa uudet. Minkä ikäinen A Mersu?
 
Oliko kyseessä OE- tai OEM-tasoiset umpiot vai jotkut edullisemmat tarvikemerkit? Takavuosina esim. Depo kunnostautui ajoneuvojen valoissa siten, että kyllähän ne etäisesti näyttivät oikeilta, mutta istuvuus ja toimivuus oli sitten toinen juttu.

Sinänsä ei ole aiheetonta, että pyytävät umpioita takaisin ja onhan täällä varsin runsaasti kirjoiteltu jo siitäkin, että mahdolliset palautustilanteet voi joutua maksamaan omasta pussista ja hyvityksen saa sitten jos saa...
Halvat tarvikemallit , istuvuus kyllä hyvä ei siinä ongelmaa. Takaisin lähettämisen ymmärrän kyllä mutta rikkinäistä tavaraa lähetään kuluttajalle ja sitten joutuu itse kustantaan lähetykset takaisin (isot pahvilaatikot) ei varmasti ole halpaa , eu maa se virokin vissiin on mutta takuu käytännöt vissiin ihan erit
 
Aeromotors kokemus , tilattiin äiteen A Mersuun uudet umpiot , saapui reilussa viikossa hyvin pakattuna
mutta siihen hyvä kokemus sitten loppuikin.
Asennus helpohko mutta valot näyttävät todella alas ja kummassakaan umpiossa ei korkeussäätö toimi alipaineella eikä myöskään manuaalisesti saa ruuveista säädettyä.
Vanha umpio kiinni ja korkeussäätö toimii alipaineella kabiinista säätämällä sekä manuaalisesti ruuveista eli ovat nuo Aeron myymät alunperinkin viallisia. Noh reklamaatiota tekemään ja vaatimaan uusia/ehjiä tilalle tai rahat takaisin mutta eihän tällainen nyt käy vaan meidän pitää lähettää umpiot ensin heille takaisin omalla kustannuksella (mitä tuollainen yleensä maksaa ja mitä kuriiria olette käyttäneet?) ja kun he ovat saaneet ne takaisin niin he lähettävät ne valmistajalle tutkittavaksi onko niissä jotain vikaa ja tämä saattaa kestää noin 3kk.
Autodocilta kuulostaa kovasti.
 
Aeromotorsilta tullut viime vuosina tilattua. Ei ongelmia ja tuotteet hyvin pakattu. Hintataso yleensä kolmasosa motonetin hinnoista. Kerran tilasin pantillisen tuotteen (EGR-venttiilin). Paketin lähetys Viroon oli ehkä euron enemmän, kuin Suomeen ja se hoitui helposti Postin sovelluksella. Panttimaksu saapui nopeasti tilille.

iPartsilta tein kokeilumielessä yhden tilauksen helatorstaina ja tilaus oli noudettavissa maanantaina. Hinnat ehkä joitakin prosentteja Aeromotorsia halvemmat ja postit 7.9€ (Aeromotorsilla reilu 9€). Nettisivut ovat huonommat, kuin Aeromotorilla.

Autodoc on lähes aina kalliimpi ja vaihtoivat joskus heidän omaa Stark tuotemerkkiä tilauksiin kysymättä. Perustelivat asiaa nopeammalla toimituksella ja Starkin "korkeammalla" hinnalla. Pyysin silloin vaihtamaan takaisin tilaamani merkkiin. Tilaus lähti kuitenkin tilauspäivänä, joten perustelut nopeammasta toimituksesta oli paskapuhetta.
 
Sain AK24.fi Viron nettikaupasta niin huonolaatuisen polttoaineen täyttöputken, ettei se sopinut paikalleen. Osa oli autoon tarkoitettu, osanumerot täsmäsivät ja muoto oli oikea, mutta mittaerot olivat pielessä, ettei osa sopinut. Putki oli mm. 5 cm liian lyhyt ja täyttöaukon halkaisija liian pieni, ettei alkuperäinen korkki mahtunut. Selvä valmistajan virhe mielestäni.

Kirjoitin kauppaan reklamaation ja he vetosivat omiin sopimusehtoihin:
"AK24 ei ole vastuussa varaosan soveltuvuudesta tai sopivuudesta teidän autoon. Asiakkaan vastuulla on varmistaa tuotteiden soveltuvuus ja sopivuus aiottuun tarkoitukseen kyseisessä ajoneuvossa. Pyydämme varaosatilausten yhteydessä varmistamaan, että tämä varaosa on teidän autolle varmasti sopiva!"

Osa varmistettiin numeroiden perusteella sopivaksi, mutta silti vänkäävät vastaan. Voiko kauppa laittaa palautuskulut asiakkaan piikkiin, kun tuote on ollut virheellinen?

AK24.fi ehtojen mukaan kauppa irtisanoutuu kaikista vastuista, ja asiakkaan pitää itse selvittää, että 1. osa on sopiva ja 2. osa on virheettömästi tehty? Toinen kohta on mahdoton selvittää ilman käyntiä Virossa kivijalkaliikkeessä.
Ymmärrän, jos virhe on asiakkaan itse tekemä, mutta nyt virhe on valmistajan syytä.
 
Viimeksi muokattu:
Aeromotors on tänään (perjantai) saanut paketin lähetettäväksi. Eli viikko varmaan menee toimituksessa.

"Toimitusaika Helsinkiin ja lähiseudulle, 1-3 arkipäivää ja muualle Suomeen 3-5 arkipäivää."


Rikkinäinen auto Tesla Model S 90D 2016 ja vasen taka alatukivarsi napsahti poikki. Toivottavasti tulee sopiva osa, että ei tarvitsisi tehdä jostain uutta tilausta ja odotella taas.
 
Sain AK24.fi Viron nettikaupasta niin huonolaatuisen polttoaineen täyttöputken, ettei se sopinut paikalleen. Osa oli autoon tarkoitettu, osanumerot täsmäsivät ja muoto oli oikea, mutta mittaerot olivat pielessä, ettei osa sopinut. Putki oli mm. 5 cm liian lyhyt ja täyttöaukon halkaisija liian pieni, ettei alkuperäinen korkki mahtunut. Selvä valmistajan virhe mielestäni.

Kirjoitin kauppaan reklamaation ja he vetosivat omiin sopimusehtoihin:
"AK24 ei ole vastuussa varaosan soveltuvuudesta tai sopivuudesta teidän autoon. Asiakkaan vastuulla on varmistaa tuotteiden soveltuvuus ja sopivuus aiottuun tarkoitukseen kyseisessä ajoneuvossa. Pyydämme varaosatilausten yhteydessä varmistamaan, että tämä varaosa on teidän autolle varmasti sopiva!"

Osa varmistettiin numeroiden perusteella sopivaksi, mutta silti vänkäävät vastaan. Voiko kauppa laittaa palautuskulut asiakkaan piikkiin, kun tuote on ollut virheellinen?

AK24.fi ehtojen mukaan kauppa irtisanoutuu kaikista vastuista, ja asiakkaan pitää itse selvittää, että 1. osa on sopiva ja 2. osa on virheettömästi tehty? Toinen kohta on mahdoton selvittää ilman käyntiä Virossa kivijalkaliikkeessä.
Ymmärrän, jos virhe on asiakkaan itse tekemä, mutta nyt virhe on valmistajan syytä.
Autodocin alustalla toimiva viritys. Luottokorttifirman kautta ja sanoo jotain muuta syyksi kuin sopimattomuuden.
Autodocilta tulevat heidän tavaransa ja käytännöt, nimellisesti Virolaisen y tunnuksen ja pienen pääoman kanssa pystyssä. Jälleen lähettäjä.
 
Viimeksi muokattu:
Autodocin alustalla toimiva viritys. Luottokorttifirman kautta ja sanoo jotain muuta syyksi kuin sopimattomuuden.
Autodocilta tulevat heidän tavaransa ja käytännöt, nimellisesti Virolaisen y tunnuksen ja pienen pääoman kanssa pystyssä. Jälleen lähettäjä.

ei pidä paikkaansa. ak24 on oma firmansa, ei liity autodociin mitenkään. Ei käytä autodocin alustaa... Lähetykset tullu parhaimmillaan 3-4 vuorokaudessa ak24:ltä, autodocilta ei ikinä niin nopeasti. Taidat sekoittaa autonvaraosat24 -nimiseen sivustoon. se on juu autodocci.
 
Juu AK24 on oma välittäjä. Koska tavarat ovat samoja mitä muilla verkkokaupoilla, niin käyttää varmaan samoja tukkurien tietokantoja kuin esim. Autodoc. Ei kai tukkureita kovin montaa Euroopassa ole.
Autodocista en tiedä, mutta AK24 kohdalla kaikki menee hyvin niin kauan, kuin tulee oikeita ja virheettömiä osia. Sen jälkeen mitkään asiakkaan oikeudet ei päde.

ps. Kyllä luottokorttifirma hyväksyi suoraan reklamaation sopimattomuudesta, kun selitin kuvin ja selkein tekstein, miksi ei sovi. Toleranssierot näki tai pystyi tuntemaan sokeakin. Lisäksi AK24:n "törkeät" vastaukset helpottivat huomattavasti reklamaatiota.
Lähetykset tullu parhaimmillaan 3-4 vuorokaudessa ak24:ltä, autodocilta ei ikinä niin nopeasti.
Tiistai aamuna Autodoc tilaus tehty ja torstaina keskipäivällä saapui Matkahuollon pisteeseen. Aika hyvä toimitusaika, kun osa oli sivuilla heti saatavilla. Lähetysmaana oli yllätys Ruotsi, kai siellä on sitten varasto.
 
Viimeksi muokattu:
Tilattu iparts.fi suodattimia ja öljytulppa. Saapuivat perille Tallinnasta Tampereelle 6 päivässä.

Vahvistus pankkikorttiostosta tuli heti sähköpostiin ja 3 päivän kuluttua Iähetysilmoitus Postin seurantakoodilla. Postilta tuli tekstiviestillä ja sähköpostilla saapumisilmoitus pakettiautomaattiin.

Osat olivat oikeat ja ehjät; paketointi oli hyvä. Paketin mukana ei tullut erillistä tulostettua kuittia. Motonetin hintoihin ero oli noin - 35 %.
 
Onko kokemuksia autojen peltiosista, mistä uskaltaa tilata ja missä on kohtuulliset toimituskulut? Ettei tarvitse kirota, kun on maksanut isoja lisämaksuja postituksesta ja saa lommoiset paneeliosat perille.

Esim. Autodoc ottaa joka osasta 31€ suurtoimituslisän. Kysyin, miksi eivät voi pakata esim. useampaa lokasuojaa yhteen, niin vastaus oli epämääräinen: kuriiri laskuttaa joka osan, vaikka pakkaavat varastossa yhteen. Hyvä rahastuskeino, kun vetävät osat elmukelmulla yhteen ja 31€ per osa kiitos.
 
Onko kokemuksia autojen peltiosista, mistä uskaltaa tilata ja missä on kohtuulliset toimituskulut? Ettei tarvitse kirota, kun on maksanut isoja lisämaksuja postituksesta ja saa lommoiset paneeliosat perille.

Esim. Autodoc ottaa joka osasta 31€ suurtoimituslisän. Kysyin, miksi eivät voi pakata esim. useampaa lokasuojaa yhteen, niin vastaus oli epämääräinen: kuriiri laskuttaa joka osan, vaikka pakkaavat varastossa yhteen. Hyvä rahastuskeino, kun vetävät osat elmukelmulla yhteen ja 31€ per osa kiitos.

carkone.fi
 
Kokemus eräästä näistä halvimman pään ulkolaisesta firmasta ja palautuksesta. Rekisterinumeron perusteella tilasin osia. Ensimmäisen osan kohdalla järjestelmä tarjoaa väärää osaa (sama vika muutamassa muussakin ulkomaan verkkokaupassa), se on täysin sopimaton autoon jonka kuitenkin erehdyin tilaamaan (kiire, puhelimen ruutu, en katsonut kunnolla kuvia osista). Toisessa tapauksessa toimitettu osa oli ihan oikealla osanumerolla tilattu ja toimitettu, mutta pakkauksessa ollut pusla oli 1mm väärän kokoinen, eli virhe tapahtunut jo tehtaalla.

Korvasivat osat kyllä mukisematta kun palautin, mutta eivät sitten postikuluja (vaikka ohjeissa on laittaa postikuluista kuitti talteen)... Tästä lähinnä kuittailua aspasta että mitäs tilaat vääriä osia (halvimpia) ja niistä olet rahat saanut. Edellä mainittujen tietojen valossa, tuntuu oudolta syyttää asiakasta, ja minä vielä luulen vähän tajuavani näiden hommien päälle. Miten sitten sellaiset jotka tilaa aina kaikki pelkällä rekkarilla...

Osat maksoi jotain 15€ ja postit saman verran eli tappiolle meni, tämä oli lähinnä testi että miten palautus toimii koska aikaisemmin en ole saanut koskaan sopimattomia osia, nyt niitä tuli kaksi.

Suosittelen olemaan siis 100% varma kun tilaatte jotain noista, jos ei ole osista kuvaa tai tarkkoja mittoja, valitkaa toinen vaikka hinta olisi kalliimpi. Selvästi väärää osaa tarjotaan välillä kyllä silti ihan kaikissa hintaluokissa, ja samat viat muutamassa muussakin verkkokaupassa. Kyseessä lienee siis "ominaisuus" samassa osatukkurin ohjelmistossa tms. eikä varsinaisesti noissa osamyyjissä.

Eräs tubettajakin hiljattain mainitsi samasta asiasta hieman tunnetumman toimijan osalta, että omilla kuluilla voit palauttaa ja rahat saa osasta takaisin mutta postikuluja et, sen jälkeen radiohiljaisuus.
 
Kokemus eräästä näistä halvimman pään ulkolaisesta firmasta ja palautuksesta. Rekisterinumeron perusteella tilasin osia. Ensimmäisen osan kohdalla järjestelmä tarjoaa väärää osaa (sama vika muutamassa muussakin ulkomaan verkkokaupassa), se on täysin sopimaton autoon jonka kuitenkin erehdyin tilaamaan (kiire, puhelimen ruutu, en katsonut kunnolla kuvia osista). Toisessa tapauksessa toimitettu osa oli ihan oikealla osanumerolla tilattu ja toimitettu, mutta pakkauksessa ollut pusla oli 1mm väärän kokoinen, eli virhe tapahtunut jo tehtaalla.

Korvasivat osat kyllä mukisematta kun palautin, mutta eivät sitten postikuluja (vaikka ohjeissa on laittaa postikuluista kuitti talteen)... Tästä lähinnä kuittailua aspasta että mitäs tilaat vääriä osia (halvimpia) ja niistä olet rahat saanut. Edellä mainittujen tietojen valossa, tuntuu oudolta syyttää asiakasta, ja minä vielä luulen vähän tajuavani näiden hommien päälle. Miten sitten sellaiset jotka tilaa aina kaikki pelkällä rekkarilla...

Osat maksoi jotain 15€ ja postit saman verran eli tappiolle meni, tämä oli lähinnä testi että miten palautus toimii koska aikaisemmin en ole saanut koskaan sopimattomia osia, nyt niitä tuli kaksi.

Suosittelen olemaan siis 100% varma kun tilaatte jotain noista, jos ei ole osista kuvaa tai tarkkoja mittoja, valitkaa toinen vaikka hinta olisi kalliimpi. Selvästi väärää osaa tarjotaan välillä kyllä silti ihan kaikissa hintaluokissa, ja samat viat muutamassa muussakin verkkokaupassa. Kyseessä lienee siis "ominaisuus" samassa osatukkurin ohjelmistossa tms. eikä varsinaisesti noissa osamyyjissä.

Eräs tubettajakin hiljattain mainitsi samasta asiasta hieman tunnetumman toimijan osalta, että omilla kuluilla voit palauttaa ja rahat saa osasta takaisin mutta postikuluja et, sen jälkeen radiohiljaisuus.
Erittäin paha ongelma näiden toimittajien kanssa tuo palautus tai jos tulee kokonaan väärät osat, esim xenon umpioiden tilalle halvat toisen automerkin halogeenit, ja euromäärät hieman nousseet.

Luotollisella hyvällä kortilla jossa luottokunta tai pankki kunnolla takana yhdistettynä klarnaan tai vaihtoehtoisesti paypalliin voi jotain apua ehkä saada jos 2 tonnin umpiot vaihtuu autodocilla yllättäen 180e umpioihin.
Kalliimmat osat suosiolla naamatusten.
 
Tuosta olen paljon kuullut että osa vaihtuu täysin toisen hintaluokan tavaraan. Ei ole itselle onneksi sattunut. Sieltä tulee vastaus että sait tilalle kalliimman osan, mitäs valitat... Kalliimpi osa on kaupan oma halpamerkki kun tilasit ja maksoit vaikkapa oem-tason premiumista.
 
Suosittelen aina lämpimästi pyrkimään tilaamaan osia varaosanumeroiden avulla, jolloin ainakin teoriassa riski saada väärä osa, pitäisi ainakin tilaajan osalta olla olematon.

Tietysti tässäkin on joskus haasteensa, jos autossa oleva osa on jonkun revision myötä muuttunut ja esim. samassa vuosimallissa voi olla sekä vanhemman että uudemman tyyppistä osaa. Mutta yleisesti ottaen saksalaisissa autoissa ainakin varaosanumerot on kohtuullisella menestyksellä löydettävissä netistä, kunhan tuntee oman autonsa speksit tai vaihtoehtoisesti katsoo varaosanumerot suoraan auton omista osista (olettaen, ettei jossain vaiheessa matkaa ole vaihdettu tarvikeosaa tilalle). VAG-konsernin tuotteissa on syytä lisäksi tuntea vielä vin-numeron ohella myös auton omat pr-koodit, jotka ohjaavat oikeiden osien jäljille. Ennen muinoin tuon raportin pystyi saamaan suoraan VW:ltä, en ole varma nykytilanteesta.

Se on sitten ihan oma tappelunsa, jos tilaus tehty oikein, mutta on toimitettu väärä osa. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta täällä kirjoitettujen juttujen myötä joillekin on joskus toimitettu oikea osalaatikko, mutta itse osa ei vastaakaan tilattua ja laatikon tietoja (esim. joku tehnyt palautuksen ja vaihtanut palautetun tuotteen, joka sitten myyty edelleen asiaa tarkistamatta/välittämättä). Tähän ei auta kuin luottokunta ja/tai PayPal ja silloinkin tarvitaan rutkasti aikaa ja kärsivällisyyttä.
 
Omassa tapauksessa tuo väärä osa tulee tarjolle rekkarilla ja oem-numerolla. Kuvasta näkee kun tajuaa katsoa että toisen pään liitin on väärän mallinen. Osa oli aika rujossa pakkauksessa mikä oli teipattu, oli joku muukin oli sen palauttanut... Ihan oikea osa oikeassa paketissa, mutta ei vain käy ko. autoon vaan toisen merkkiseen.

Onneksi kyseessä harrasteauto , halpa osa ja pienet postit. Oppimiskokemus tuli halvimman kautta eikä sopivan osan saamisen viivästys haitannut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 650
Viestejä
4 959 200
Jäsenet
79 683
Uusin jäsen
Tallaaja5000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom