VALOO valokuitu

Valoon kuitupäätelaite liitetty Ubiquiti-systeemiin, mutta liittymää ei saa aktivoitua, kun en ole tuota Wifi7-purkkia kytkenyt. Ilmeisesti pitää hoitaa puhelimella aspan kautta? Nettinä näkyi jo Ubiquiitilla Valoo, mutta nopeus kuristettu ilmeisesti 1 megaan sisään ja ulos.

WhatsApp Image 2025-05-08 at 08.37.51.jpeg
Onko tää jostain kännykän selaimesta? Esim ios käytössä voi olla private relay jonka kautta yrittää yhdistää sivustoon jolloin luonnollisesti yhteys ei tule Valoon ip osoitteesta. Chromellakin voi mobilessa olla chrome data saver ominaisuus ja taas tulee yhteys googlen proxyn läpi ja sama ongelma

Itsellä laukesi tänään tuo valoon Nokia ONT XS-010X-Q kuitumuunnin, vähän reilu vuoden liittymä toiminut ilman ongelmia. Aamulla oli joskus 7.50 lakannut netti toimimasta ja 8:40 tein Nettisivun kautta tiketin ja 10:40 oli Aspa muutaman bootin jälkeen todennut että vika kuitupäätteessä ja yhteistyökumppani tulee korjausta tekemään. Saa nähdä millaisella vasteella noita hajonneita onnistuvat vaihtamaan, en pidätä hengitystäni että olisi edes NBD SLA tasoa

Itse purkkia bootatessa yhteys nousee n. minuutiksi ja sen jälkeen menee taas purkki jojoon

Ja tuo selain mitä käytät on Ubin reitittimen takana, jotta se ulospäin menevä ip on valoon jakama? Eikä ole mitään VPN käytössä? Jos näin niin sitten yhteyttä valoon (discord ehkä nopein). Itse en sitä valoon huihai purkkia ikinä edes avannut vaan myin sen eteenpäin.

Onko tää jostain kännykän selaimesta? Esim ios käytössä voi olla private relay jonka kautta yrittää yhdistää sivustoon jolloin luonnollisesti yhteys ei tule Valoon ip osoitteesta. Chromellakin voi mobilessa olla chrome data saver ominaisuus ja taas tulee yhteys googlen proxyn läpi ja sama ongelma

Kännykän kautta yritin tosiaan. Ajattelin, että saa vain vahvasti tunnistautuneena aktivoitua, mutta vaatii ilmeisesti, että Valoon yhteyden kautta aktivoi.

Aspan kautta puhelimella sain aktivoitua, vaikka siinäkin painottivat, että suosittelevat asiakasta itse aktivoimaan.

Itsellä toimi 5megasena hyvin ilman aktivointia, käytin melkein viikon pelkästään sitä

Itselläkin tuo yhteys toimi. Rajoitettu 1 megaan sisään ja ulos.

Statistiikka

Viestiketjuista
276 684
Jäsenet
77 514
Uusin jäsen
J4nn333

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom