Valokuvia

Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Kyllä, EOS R tuli hankittua 7D'n tilalle ja ainakaan vielä ei ole kaduttanut.

Kyykuva otettu kameran kaveriksi ostetun Samyang MF 85 mm f/1.4 -linssin läpi. Tämä onkin ensimmäinen kerta, kun täysin manuaalisen linssin kanssa olen kuvaamassa.
Hieno kuva, mutta kuvassa taitaa olla kylläkin rantakäärme ;)
 

Enitax

♠ ♦ ♣ ♥
Tukijäsen
Team AMD
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
59
Kiitos, täytyypä korjata/muuttaa tietoja neutraalimpaan suuntaan. :tup:
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
294
Sony A7 II ja Canon fd 50mm F1.2 L kokeilua vähemmässä valossa.



Edit: Kertoisiko joku miten noi kuvat saa parhaiten näkymään täällä :confused:
Edit: Kiitos
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
624
edit: ei toimi, sama BB-koodi joka embeddaa kuvan viestiin jollain toisella kirjoittajalla ei toimi mulla vaikka yrittää samaa kuvaa :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
587
Hiljaista on, laitetaan sitten vaikka muokkaamaton suoraan kamerasta. Kokoa toki pienensin.
Raskasta oli pienellä purtilolla jäätä särkeä, varsinkin noin ylämäkeen :rofl2:

Purtilo.JPG
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
621
IMG_3715.jpg

Ei varmaa mikää paras kuva mutta mun omasta mielestä täs on jotenki niin kiva tunnelma... Ilman selittelyjä. Mä tykkään tästä ja se kai tässä on tärkeintä.
Canon 77D + Canon 50mm 1.8 suljinta en muista mutta aukko oli 1.8.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
426
Jatketaan nyt monologina ja aiheellakin, tällä kertaa safkaa tuli jakoon asti penthousessa.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 583
Oliko täällä ketjua valokuvaamisen aloittelijoille? Lähinnä ihan kameran hankinnasta -nolla- lähtötasolla ?
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Sisältääkö kuvien jakamiselle ja kommentoinnille tarkoitettu ketju myös keskustelua valokuvauksesta yleisesti?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
587
Perhosten kuvaaminen tuulisella säällä taitaa vastata haastavuudellaan pärekaton kulotusta. Ainakin Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM -linssillä.
Automaattitarkennus ei kerennyt millään, piti 53 vuotta vanhoilla silmillä koittaa manuaalisesti säätää. Älläsarjan 70-200 f2.8 IS USM ei ollut mukana, mutta liekö sekään ois tilannetta parantanut.

Noh, ei tämä ruuhkainen ketju ole, niin postaan joutessani pari käsittelemätöntä kuvaa. Onhan nuo rajattu uusiksi toki.







Muoks: Mää olin mukulana -70 luvulla kova bongailemaan perhosia. Vietin kesät maaseudulla, jossa oli laajat karjalaitumet ja paljon niittyjä.
Silloin neitoperhonen oli harvemmin nähty vieras, ritariperhosen taisin nähdä yhtä useasti.

Nämät kuvat on sieltä samalta maaseudulta, ei näy ritareita, mutta neidot parveilee yleisesti :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
97
Postasin tänne alkukesästä videon kevään etenemisestä saarella. Sain vihdoin jatko-osan valmiiksi.

Minidokkari kesän ukkosmyrskyistä syksyiseen linnunradan loisteeseen:



Kommentit ja parannusehdotukset ovat tervetulleita. Seuraava video on jo työn alla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Tämmöinen on nyt käynnissä



Maisemapäivä 2020

Tervetuloa osallistumaan kansainvälisen maisemapäivän valokuvakilpailuun! Teemana on "Maisemapäivä 2020" eli kuvien tulee olla otettu kansainvälisenä maisemapäivänä 20.10.2020. Kuvat tulee lähettää kilpailuun viimeistään 25.10.2020 klo 23.59.

Kilpailun säännöt

Kansainvälisen maisemapäivän verkkosivu

Kansainvälisen maisemapäivän valokuvakilpailun ja valokuvakampanjan järjestävät ympäristöministeriö ja Suomen ympäristökeskus.
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Postasin tänne alkukesästä videon kevään etenemisestä saarella. Sain vihdoin jatko-osan valmiiksi.

Minidokkari kesän ukkosmyrskyistä syksyiseen linnunradan loisteeseen:



Kommentit ja parannusehdotukset ovat tervetulleita. Seuraava video on jo työn alla.
Hienoa jälkeä. Päälimmäisenä tuli esiin hyvä rytmitys: erilaisia kuvakulmia ja leikkauksissa eri pituuksia. Jonkin verran leikitään erikoistehosteilla: 3:24 ja 3:48 on sama temppu kahteen kertaan. Olisin itse valinnut niistä vain toisen. Värejä oli jonkin verran, esim. 1:47 ja 2:57, mutta lopulta aika synkkä värimaailma yhdistettynä tuohon musiikkiin ja mustaan hahmoon 1:13 joka katsoo poispäin. Dokumentin päätös on tylsä ja mitäänsanomaton. Alun "herkuttelua" esim. 0:44 tai 0:59 olisi voinut säästää loppuun. Avaruus on minusta vaikea sekoitus kaikin puolin jos siitä tehdään oma ohjelmanumero. Voi olla että Youtuben videon pakkaus pilasi nuo avaruusotokset niin että ne ei kolahtanut minulle erityisemmin.

Sellaisenaan tuo saattaa olla hieman sekava dokumentti, nimittäin sain vasta tietää videon lopussa sen että siinä kuvataan sinun yksinäistä oloa saarella (itse valittu yksinäisyys ilmeisesti).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
97
Hienoa jälkeä. Päälimmäisenä tuli esiin hyvä rytmitys: erilaisia kuvakulmia ja leikkauksissa eri pituuksia. Jonkin verran leikitään erikoistehosteilla: 3:24 ja 3:48 on sama temppu kahteen kertaan. Olisin itse valinnut niistä vain toisen. Värejä oli jonkin verran, esim. 1:47 ja 2:57, mutta lopulta aika synkkä värimaailma yhdistettynä tuohon musiikkiin ja mustaan hahmoon 1:13 joka katsoo poispäin. Dokumentin päätös on tylsä ja mitäänsanomaton. Alun "herkuttelua" esim. 0:44 tai 0:59 olisi voinut säästää loppuun. Avaruus on minusta vaikea sekoitus kaikin puolin jos siitä tehdään oma ohjelmanumero. Voi olla että Youtuben videon pakkaus pilasi nuo avaruusotokset niin että ne ei kolahtanut minulle erityisemmin.

Sellaisenaan tuo saattaa olla hieman sekava dokumentti, nimittäin sain vasta tietää videon lopussa sen että siinä kuvataan sinun yksinäistä oloa saarella (itse valittu yksinäisyys ilmeisesti).
Kiitos! Olipa mukava lukea näin perusteellinen kommentti videosta. Itselläni on hyvin vähän editointikokemusta ja ylipäänsä videoiden teko on täysin alkutaipaleella, joten opittavaa riittää. Täytyy jatkossa kiinnittää enemmän huomiota itse kuvausvaiheessa, että saa monipuolisesti materiaalia, josta editoida tarinallisesti eheä ja mielenkiintoinen kokonaisuus.

Nuo tähtivideot ovat toimineet monelle, mutta ymmärrän niiden jäävän hieman latteaksi, jos on nähnyt ammattitason toteutuksia. Täällä valosaaste ja kalusto tuovat rajoituksia. Minulla ei ole tarpeeksi valovoimaista laajista, enkä osaa myöskään editissä korjata kuvaustekniikan puutteita.
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Tuohon edelliseen vielä liittyen. Mietin että onko suomalaisia jotka tienaavat leipänsä luontokuvauksella. Tuohon liittyy tietysti paljon eri ammatteja. Tuskin täysipäiväisesti onnistuu kuljetusten tekeminen, ruoanlaitto ja editointi yhdeltä henkilöltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
97
Ketjussa ei ole hirveästä tapahtunut viime aikoina. Liekö pimeä vuodenaika syynä? Muistan kun joskus muron puolella nimimerkki Dj Liha postasi jatkuvasti upeita rantakiviä Emäsalosta ja Porkkalanniemeltä. Muutenkin uusia valokuvia tuli päivittäin. Voisin tehdä myöhemmin rantakivi-tribuuttipostauksen.

Tässä kuitenkin jatkoa edelliselle videolleni. Nyt vuorossa syksy saarelta käsin. Usvaa, aaltoja ja taivaankappaleita niin timelapse- kuin videomuodossa kauniin musiikin säestämänä. Kaikki kritiikki ja palaute on tervetullutta.

 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 292
Ei ole hirveästi tullut kuvattua mitään sellaista, mitä tänne vois postata

Syksyltä, Kowa Six ja filmeinä Ektar 100, Portra 400 ja Fuji Pro 400H. Colorin labran kehittämät ja digitoitu valopöydällä ja Negative lab prolla
IMG_20201026_150618_829.jpg

IMG_20201026_150918_144.jpg

IMG_20201026_150824_271.jpg
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 527
Kun nyt kerta on edes vähän lunta etelässäkin niin voi laittaa yhden "talvikuvan".

IMG_20201219_093310135-01.jpeg
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
583
Haminan jouluvaloista pari kuvaa. Illan päätteeksi lensin bastionin muuriin jonkin häiriön seurauksena ja tuli vähän korjattavaa.

hamina1.jpg

hamina2.jpg
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
19
Yksi omista suosikeista muutaman vuoden takaa, kun oli kuvaussessio sorsan kanssa. Sorsa huomasi, että aloin kovasti kuvailemaan ja alkoi suorastaan poseeraamaan pidempiäkin aikoja tuossa asennossa. Eli tätä kuvaa ei ole millään tavalla photoshopattu, vaikka kieltämättä siltä vähän näyttääkin.
B5CCE89D-E1D5-4FCB-9BEC-9CDB3CA8925F.jpeg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 404
Viestejä
4 194 405
Jäsenet
70 727
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom