Valheim - Survivalin uusi tuleminen? (Early Access)

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Tuli jokin optimointi, mutta jo olemassa olevaan tukikohtaan se piti manuaalisesti konsolilla ajaa. Toki pitkän aikaa nyt uusissa peleissä optimointi on heti mukana.

Itse en tosin ollut ikinä vakuuttunut että tuo maan muokkaaminen oli/on edes suurin syy huonoon fps. Joku pelimoottoreista tietävä Valheimia sillon tutki kun tästä niin paljon puhuttiin. Ei tainnut juuri lainkaan mainita maan muokkaamista, vaan ongelmat liittyivät pikemmin valaistukseen, partikkeleihin ja yleisesti rendröinnin epätehokkuuteen.

Menee kyllä omien kokemusten kanssa yhteen, kun maata muokattu varsin vähän ja heittämällä huonoin fps on tukikohdassa isossa huoneessa missä tulisijoja, valoja, heijastavia pintoja yms kauhea määrä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 474
Valheim on tehty tosiaan Unityllä, mutta Satisfactory käyttää Unreal Engineä. Lisäksi vaikka pelit ovat molemmat 3D, niin noissa on kuitenkin aika paljon eroa. Esimerkiksi Satisfactoryssä et voi mitenkään muokata maata ja tuo erityisesti käy Valheimissa raskaaksi koneelle jos maata muokkaa tosi paljon.
Joo, tiedän että Satisfactory käyttää UE. Oli lähinnä esimerkkinä tuollaisesta pelistä jossa voi (maanmuokkausta lukuunottamatta) hyvin paljon rakentaa, mutta joka siitä huolimatta näyttää hyvältä ja toimii sulavasti.

Valheimissa tolla heikommalla koneella fps oli tuota 30-40 jo heti pelin aloittaessa, kun mitään ei ollut rakennettu, puita ei edes ollut vielä kaadettu, eikä maata luonnollisesti muokattu. Eli niitä ei voi oikein ottaa syypäiksi.

Reilumpi vertailukohde olisi ehkä Unityllä tehty Green Hell tai Stranded Deep, jotka nekin kärsii todella runsaasti pelimoottorista ja optimoinnin puutteista. Green Hell tosin sentään toimi pääasiassa 60fps tuolla heikollakin koneella, mutta ei sekään toki enää kauhean nätti ollut kun alkoi kaikesta karsimaan. Unity ei tunnu olevan kauhean fiksu valinta tällaisiin avoimen maailman crafting peleihin. The Forest on vissiin myös Unityllä tehty, siitä ei ole kokemusta. Eikä tämä edes välttämättä ole pelimoottorista kiinni, ehkä sitä vaan ei ole osattu käyttää tehokkaasti.
 

iGMAS

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
307
Iron Gate AB tekivät kyllä aika muhkea voitto tossa 2021, 36 milli tilillä. Eli voisi laajentaa aika kivasti. 4 työntekijää 2021-03.
 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
233
Tuli tämä aloitettua single playna ja kyllähän aika hyvin koukun nielaisin. Vasta ekan bossin oon hoitanut ja noin 10 tuntia peliaikaa takana. Kuolla on ehtiny useesti, kun tuli lähdettyä hieman liian uhkarohkealla asenteella skeleluolia ja dark forestia raidaamaan (vai mikä lie oikea termi tässä). Trollilta tuli myös otettua huolella turpaan. Mutta onko tässä jotain suomalaisia moninpeliservuja tms jos haluais esimerkiksi käydä maailmaa porukalla tutkimassa ja käydä porukalla mobeja hakkaamassa?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
342
Onko kukaan saanut toimimaan Valheim + NucleusCoop (splitscreen) ? Itsellä peli toimii hyvin mutta jostain syystä ei pääse samalla serverille liittymään. Ei vaikka tekee serverin yhdellä pelaajista, tai dedikoidulle serverille toisella koneella. Pysähtyy vain connecting kohtaan ja vasara pyörii. Ilman NucelusCooppia toimii kyllä. Kokeiltu myös windows palomuurin disablointia täysin mutta ei vain yhdistä. Ymmärsin että tämä liittyy jotenkin siihen että peli ei enää tue +connect IP : Port password foo argumenttia, koska jos steamiin laittaa samat tiedot tulee juuri samanlainen virhe, connecting ja vasara pyörii. NucelusCoopin asetuksissa Network=Automatic en vain löytänyt mitä tuohon voisi laittaa ?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
968
Vieläkö tälle on serveri minne saa tulla pelaamaan? Yksin tämä on vähän tylsä.
 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
233
On tainnu vajota marginaaliin tämä. Itse sain yksinään juuri läpäistyä Yagluthiin saakka. Vähän vois vielä basea rakentaa ja parit gearit päivittää, mutta sitten siirtynee odottaan uusia päivityksiä. Vissiin mistlands ja uusi bossi tulossa seuraavaksi. Toivottavasti vielä tänä vuonna.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Vihdoin jotain konkreettista.
Public test aukesi heti.

Sekä videossa että etenkin Steam postauksessa on toki sitten spoileria.



 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Nyt se on sitten julkaistu.

Tätä hetkeä kovasti odotettu, eiköhän se pidä laittaa pelit tulille pitkästä aikaa.


 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
233
Saisko tuon kikkailtua pois laittamalla detaljit minimiin, kuten korkeat heinät meadowsissa XD No jos joulun aikaan pitkillä vapailla kokeilis meneekö käpy tuohon sumuun.
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
Hostaakos joku itse 247 Valheim serveriä? Itse hostaan omaa serveriä pilvipalvelussa, niin olen huomannut että Mistlandsin jälkeen tuntuu muistin käyttö on lähteneen käsistä. Ennen Mistlandsia 4G rammilla pärjäsi hyvin useammallakin pelaajalla mutta nyt jouduin vaihtamaan isompaan koneeseen kun muisti oli koko ajan loppu. Nyt on 8G muistia mutta alkaa tuntumaan siltä ettei tuokaan riittäisi. Palvelin ilman pelaajiakin, idlatessaankin syö välillä 7G muistia :hmm:

Ja kyllä, Valheim servu käynnistetään uusiksi kerran päivässä, joten ongelma ei ole siinä että se olisi liian kauan käynnissä.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 594
Hostaakos joku itse 247 Valheim serveriä? Itse hostaan omaa serveriä pilvipalvelussa, niin olen huomannut että Mistlandsin jälkeen tuntuu muistin käyttö on lähteneen käsistä. Ennen Mistlandsia 4G rammilla pärjäsi hyvin useammallakin pelaajalla mutta nyt jouduin vaihtamaan isompaan koneeseen kun muisti oli koko ajan loppu. Nyt on 8G muistia mutta alkaa tuntumaan siltä ettei tuokaan riittäisi. Palvelin ilman pelaajiakin, idlatessaankin syö välillä 7G muistia :hmm:

Ja kyllä, Valheim servu käynnistetään uusiksi kerran päivässä, joten ongelma ei ole siinä että se olisi liian kauan käynnissä.
Joo, Mistlandsin jälkeen joutui nostamaan 4GB -> 8GB. Toistaiseksi riittänyt, tosin ei oo nyt tullut kovin isolla porukalla pelattua.. Ja Ubuntu:n päällä pyörii dedicated serveri.
 
  • Tykkää
Reactions: a85
Liittynyt
30.08.2018
Viestejä
167
Jos joku kaipaa peliseuraa, niin perjantaina aukeaa aikuisille suunnattu serveri. Kevyitä QoL-modeja. Muuten varsin vanilla. Lisätietoja saa yv:llä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 683
Viestejä
4 188 780
Jäsenet
70 779
Uusin jäsen
K01571N3N

Hinta.fi

Ylös Bottom