Uutta (käytettyä) autoa perheelle

Tuo taitaa olla jokin Eurooppalainen keksintö, että jokainen varuste ostetaan erikseen. Jenkkiautoissa taitaa myös olla eri tasoisi varustepaketteja, jotka näkee myös ulkoapäin. Muutama erikseen ruksittamassa lisävaruste saattaa olla, mutta pääasiassa kaikki varusteet ostetaan paketeittain.

Oon otsekkin huomannut usein, että kauppiaat on aika laiskoja listaamaan lisävarusteita. Paristakin autosta olen soittanut ja kysellyt hieman lisätietoja joistain varusteista, kun mielestäni kuvissa se on autossa ollut. Ei ole myyjä välttämättä koskaa ko varusteesta kuullut, vaikka auto hänellä omassa käytössään on ollutkin.

Saksalaiset ovat varsinkin kunnostautuneet lisävarustelistojen laatimisessa. Mitä kauemmas sieltä mennään sitä lyhyemmäksi käyvät listat - noin pääsääntöisesti. Onhan se teoriassa hieno juttu, että saa autostaan kustomoitua justiinsa sellaisen kun haluaa, mutta toisaalta hinta karkaa sitten helposti täysin lapasesta. Oma bemarini (jonka ostin käytettynä) maksoi uutena renkaineen melkein 50 k€ kun sama auto karvalakkina lähtee alta 30k€. Se oli tosin maahantuojan esittelyauto, jossa tuollaisen varusteöverin tavallaan ymmärtää.
 
Saksalaiset ovat varsinkin kunnostautuneet lisävarustelistojen laatimisessa. Mitä kauemmas sieltä mennään sitä lyhyemmäksi käyvät listat - noin pääsääntöisesti. Onhan se teoriassa hieno juttu, että saa autostaan kustomoitua justiinsa sellaisen kun haluaa, mutta toisaalta hinta karkaa sitten helposti täysin lapasesta. Oma bemarini (jonka ostin käytettynä) maksoi uutena renkaineen melkein 50 k€ kun sama auto karvalakkina lähtee alta 30k€. Se oli tosin maahantuojan esittelyauto, jossa tuollaisen varusteöverin tavallaan ymmärtää.
Sama vika rahikaisella. Tosin tietyillä varusteilla on helppo nostaa auton hintaa naurettavan paljon eikä niistä tasan taatusti saa edes 10% takaisin myydessä. Esim. omaan käytettyyn sakemanniin oli ensimmäinen omistaja ruksaillut ~18 tonnin edestä varusteita eikä siinä omasta mielestä ole hevon mitään varustetta.

Noh, kun nahkasisusta ja sähköpenkit maksaa about kymppitonnin uutena, niin helppohan sitä... :rolleyes:
 
Jos nyt ihan oikein olen ymmärtänyt, niin Suomessa maksetaan autoveroa myös lisävarusteista, mutta monessa muussa EU - maassa ei makseta.
Siksi suomiautot on usein kohtuullisen karvalakkeja ja saksantuonnin erottaa jo varusteista.
Omassakin autossa on yli 20k€ edestä lisävarusteita :D
On siinä muutama kivakin varuste, mutta ei nyt ehkä xenonien, automaatin ja sähköisen takaluukun lisäksi mitään "must have" -tasoisia varusteita.
 
Jos nyt ihan oikein olen ymmärtänyt, niin Suomessa maksetaan autoveroa myös lisävarusteista, mutta monessa muussa EU - maassa ei makseta.
Siksi suomiautot on usein kohtuullisen karvalakkeja ja saksantuonnin erottaa jo varusteista.
Omassakin autossa on yli 20k€ edestä lisävarusteita :D
On siinä muutama kivakin varuste, mutta ei nyt ehkä xenonien, automaatin ja sähköisen takaluukun lisäksi mitään "must have" -tasoisia varusteita.

Ihan oikein ymmärsit ja siksi varsinkin isoilla moottoreilla (ja isolla veroprosentilla) varustetut premium suomiautot on monesti melko surkeasti varustettuja. Siinä vaiheessa kun nahkapenkit maksaa sen viis tonnia, metalliväri kaksi ja navigaattori kolme niin alkaa isokenkäinenkin pohtimaan, että josko sittenkin sitä leasingvalkoista ja kangaspenkkiä, ja löytäähän sitä perille google mapsillakin.
 
Eipä ne tunnu noita kovin tarkkaan syynäävän; itsekin bongasin autosta heti liikkeessä alkuperäisen, piiloon kääntyvät vetokoukun (~parin tonnin lisävaruste) johon myyjä totesi, vitsillä, että tarvitsee varmaan nostaa pyyntiä. :D

Sitten on tietty noita mitä ei edes ajattele lisäreinä eikä niitä heti bongaa, mutta ovat tietylle asiakaskunnalle aika käteviä, kuten sähköiset lapsilukot, ym.

Tämä on kyllä ihme juttu, nykyistä autoa menin katsomaan ihan merkkiliikkeeseen kun siinä oli melko epämääräisesti ilmoitettu varusteet ja mielestäni edullinen hinta. Autosta paljastui paikanpäällä uutena mm. keyless, 50 lisähepoa, takapenkin ruudut, tv-viritin, kamerat eteen ja taakse, etc. ja olisin voinut kuvitella, että noista olisi kehdannut jo lisähintaakin pyytää tai ainakin myynti-ilmoituksessa mainita? Noh ostin toki suorilta sen, kun mielestäni se oli selkeästi alihinnoiteltu ja tappiin asti varusteltu.
 
Tämä on kyllä ihme juttu, nykyistä autoa menin katsomaan ihan merkkiliikkeeseen kun siinä oli melko epämääräisesti ilmoitettu varusteet ja mielestäni edullinen hinta. Autosta paljastui paikanpäällä uutena mm. keyless, 50 lisähepoa, takapenkin ruudut, tv-viritin, kamerat eteen ja taakse, etc. ja olisin voinut kuvitella, että noista olisi kehdannut jo lisähintaakin pyytää tai ainakin myynti-ilmoituksessa mainita? Noh ostin toki suorilta sen, kun mielestäni se oli selkeästi alihinnoiteltu ja tappiin asti varusteltu.

Ihan normaalia. Varsinkin jos myyjä on väärän merkin merkkiliike. Yleensä ne oman merkin autot sentään listataan oikein kun ne helposti jostain webistä suoraan lomakkeelle tulee. Esim. mun taannoinen volvo meni myynti-ilmoitukseen ihan "vakiovarusteilla" ja siellä oli jonkin verran extraa ruksittu ja polestar softat asennettu. Katosikin sitten hyvin nopeasti myynnistä.
 
Ihan oikein ymmärsit ja siksi varsinkin isoilla moottoreilla (ja isolla veroprosentilla) varustetut premium suomiautot on monesti melko surkeasti varustettuja.
Eikös kuitenkin auton verottamisen ja rekisteröimisen jälkeen asennetut mene ihan perinteisellä ALVilla?

Tuosta johtuen joillain merkeillä on suomen verotushistorian aikana ollut mitä mielenkiintoisempia lisävarusteinstallaatioita (vakkareita luovutushuollossa, jne) mitä on autoihin tehty jälkikäteen ja esim. OEM-vanteita ei välttämättä ole tilattu autojen mukana tehtaalta, vaan perus-varaosina.
 
Ihan normaalia. Varsinkin jos myyjä on väärän merkin merkkiliike. Yleensä ne oman merkin autot sentään listataan oikein kun ne helposti jostain webistä suoraan lomakkeelle tulee. Esim. mun taannoinen volvo meni myynti-ilmoitukseen ihan "vakiovarusteilla" ja siellä oli jonkin verran extraa ruksittu ja polestar softat asennettu. Katosikin sitten hyvin nopeasti myynnistä.

Tämä oli merkin oma liike. Noh eihän se kyllä kauaa viihtynyt liikkeessä kun sen ostin, mutta ilmoitus oli todella epämääräinen.
 
Eikös kuitenkin auton verottamisen ja rekisteröimisen jälkeen asennetut mene ihan perinteisellä ALVilla?

Tuosta johtuen joillain merkeillä on suomen verotushistorian aikana ollut mitä mielenkiintoisempia lisävarusteinstallaatioita (vakkareita luovutushuollossa, jne) mitä on autoihin tehty jälkikäteen ja esim. OEM-vanteita ei välttämättä ole tilattu autojen mukana tehtaalta, vaan perus-varaosina.

Juurikin näin. Talvirengaspaketit tosin on vissiin ihan lailla erotettu autoverosta vaikka tilaisi ne "tehtaalta".
 
Jos olisimme samaa mieltä auton tarpeidemme ja arvostuksiemme kanssa niin markkinoillahan ei pärjäis kuin 1 merkki jolla olis tasan 1 malli.
No tämä. Toisessa ketjussa jotkut paasasivat kuinka tietty auto "ei tarjoa mitään" ja on "yliarvostettu". Vaikea nähdä miten markkinataloudessa toisen autokaupat olisivat sen parempia kuin toisen. Ja harrasteautojen hintoja kuulemma "yliarvotetaan" jne. On tämä joillekin vaikeaa.

Ihan oikein ymmärsit ja siksi varsinkin isoilla moottoreilla (ja isolla veroprosentilla) varustetut premium suomiautot on monesti melko surkeasti varustettuja. Siinä vaiheessa kun nahkapenkit maksaa sen viis tonnia, metalliväri kaksi ja navigaattori kolme niin alkaa isokenkäinenkin pohtimaan, että josko sittenkin sitä leasingvalkoista ja kangaspenkkiä, ja löytäähän sitä perille google mapsillakin.
Eikös toi trendi ole niin että "isommat" moottorit ovat käytännössä Suomesta kuolleet pois? Käsittääkseni autot ovat kyllä muuten paremmin varusteltuja.
 
Viimeksi muokattu:
hei!!!
Volvo on parempi kuin BMW koska Ö ja siis osta BMW
Mutta osta silti Volvo koska Ä
saatana
niin turhaa

Sä jätkä katsot paljonko on käteistä rahaa ja ostat auton
älä osta velalla autoa, koska se on köyhien idioottiten velkapelle apple jonne touhua, jos et käteisellä autoa saa niin vittu kävele sitten
 
No tämä. Toisessa ketjussa jotkut paasasivat kuinka tietty auto "ei tarjoa mitään" ja on "yliarvostettu". Vaikea nähdä miten markkinataloudessa toisen autokaupat olisivat sen parempia kuin toisen. Ja harrasteautojen hintoja kuulemma "yliarvotetaan" jne. On tämä joillekin vaikeaa.


Eikös toi trendi ole niin että "isommat" moottorit ovat käytännössä Suomesta kuolleet pois? Käsittääkseni autot ovat kyllä muuten paremmin varusteltuja.

Joo onhan nuo isoimmat motit monessa merkissä rajattu maahantuontiohjelmasta pois kun hinta nousee pöyristyttävän ylös. Ne on korvattu sitten pistokehybrideillä ja niihin tietty ruksitaan varusteitakin kun verot on pienet.
 
hei!!!
Volvo on parempi kuin BMW koska Ö ja siis osta BMW
Mutta osta silti Volvo koska Ä
saatana
niin turhaa

Sä jätkä katsot paljonko on käteistä rahaa ja ostat auton
älä osta velalla autoa, koska se on köyhien idioottiten velkapelle apple jonne touhua, jos et käteisellä autoa saa niin vittu kävele sitten

Ainoastaan idiootti ostaa auton käteisellä jos saa uuteen autoon 1% vuosikorolla velkaa.
 
Levoranta för esimerkki. Renaultillakin pyörii rahoitukset suht matalalla, samoin Delta/Kia.
 
Autoliikkeiden kautta, jos ostaa uuden auton. Joissakin autoliikkeissä.
Tää menee nyt kai vähän sivuun aiheesta mutta kommentoin sen verran että en ole 1% korkoja nähnyt missään. Uusien autojen yhteydessä näkee noita "1%" tarjouksia joissa on lopulta iso viimeinen erä ja käsirahaa kaivataan paljon. Tässä on ensimmäinen autoliike joka tuli googlesta vastaan: Autorahoitus: helppo autolainalaskuri - Rinta-Jouppi.com 5,9% ilmeisesti tuolla.

Levoranta för esimerkki. Renaultillakin pyörii rahoitukset suht matalalla, samoin Delta/Kia.
Korkotarjous on voimassa kaikissa Levorannan toimipisteissä. Kiinteä korko 1,95%, luoton perustamiskulu 195€, käsittelymaksu 9€/kk. Maksimi luottoaika 72 kk, jopa ilman käsirahaa.
 
Levolla on suurimman osan vuodesta 1%. Kuten edellisissä viesteissä jossa ensi kerran asiasta mainitsin, kuukauden vaihteessa oli 0,69% korko kauppiaan syntymäpäivän mukaisesti varustepakettitarjouksin. Kannattaa seurailla...

e: JLR on tällähetkellä nollakorkotarjous business mallistosta.
 
Viimeksi muokattu:
Tää menee nyt kai vähän sivuun aiheesta mutta kommentoin sen verran että en ole 1% korkoja nähnyt missään. Uusien autojen yhteydessä näkee noita "1%" tarjouksia joissa on lopulta iso viimeinen erä ja käsirahaa kaivataan paljon. Tässä on ensimmäinen autoliike joka tuli googlesta vastaan: Autorahoitus: helppo autolainalaskuri - Rinta-Jouppi.com 5,9% ilmeisesti tuolla.

Noi on neuvoteltavissa. Omaan Niroon menee käsirahana vanhan auton arvosta 10k€ ja loput otan käteisellä. Viimeinen erä on laskettu n. 5 tonniin. Sen olisi voinut laittaa nollaksikin, mutta tällä tavoin kuukausierä on vähän pienempi. Ei ole kiire maksella pois kun korko on 0,99% ilman muita kuluja joten otin suorilta 5 vuoden vivun.

Ketjun aiheessa kun ollaan niin toki vaihtoautoihin harvoin on noin hyviä tarjouksia, mutta joskus saa niihinkin ja alle 2% todellista on useinkin.
 
Tää menee nyt kai vähän sivuun aiheesta mutta kommentoin sen verran että en ole 1% korkoja nähnyt missään. Uusien autojen yhteydessä näkee noita "1%" tarjouksia joissa on lopulta iso viimeinen erä ja käsirahaa kaivataan paljon. Tässä on ensimmäinen autoliike joka tuli googlesta vastaan: Autorahoitus: helppo autolainalaskuri - Rinta-Jouppi.com 5,9% ilmeisesti tuolla.
Levorannalla oli juuri viime viikolla synttäritarjousta 0,69% korolla.

Toki sama asia kuin nytkin, eli todellinen korko siellä reilusti yli yksi prosenttia. Tälläkin hetkellä näyttää uutta Fordia saavan 1,80% todellisella korolla - hakkaa silti aika reilusti pankkien 8-10%...

Noiden autoliikkeiden korkotarjousten kanssa on vain se ongelma ettei niiden tulemisesta oikein etukäteen voi tietää, joten saattaa joutua kyttäämään. Lisäksi tietenkin osa niistä on kovinkin paikallisia eikä niitä välttämättä tietenkään bongaa kuin paikallislehdestä, tms.
 
Levorannalla oli juuri viime viikolla synttäritarjousta 0,69% korolla.

Toki sama asia kuin nytkin, eli todellinen korko siellä reilusti yli yksi prosenttia. Tälläkin hetkellä näyttää uutta Fordia saavan 1,80% todellisella korolla - hakkaa silti aika reilusti pankkien 8-10%...

Noiden autoliikkeiden korkotarjousten kanssa on vain se ongelma ettei niiden tulemisesta oikein etukäteen voi tietää, joten saattaa joutua kyttäämään. Lisäksi tietenkin osa niistä on kovinkin paikallisia eikä niitä välttämättä tietenkään bongaa kuin paikallislehdestä, tms.
Joo yksittäisiä tarjouksia on näköjään hyviä välillä. Harmi kun toi paikka on niin kaukana. Ei taida säästää mitään lähteä ostamaan autoa toiselta puolelta Suomea. Focuksen taitais saada aika hyvällä diilillä: Levorannan Autoliike Oy - Ford - Kampanjat :think:
 
Uuden auton ostossa jos malttaa edes 7-8 kuukautta mallin julkistuksen jälkeen niin alkaa tippua välillä melko jäätäviä tarjouksia. Appiukko osti Avensiksen vajaa vuosi julkistuksen jälkeen. Loppusummassa oli etua yli 4000 euroa julkistuksen aikaan tehtyyn tarjoukseen, eikä siihen laskettu edes sitä, että ajoi vanhalla autolla melkein sen vuoden vielä lisää.
 
Harmi kun toi paikka on niin kaukana. Ei taida säästää mitään lähteä ostamaan autoa toiselta puolelta Suomea.
Matkailu avartaa - lippu saattaa olla yllättävänkin halpa kun oikeaan saumaan ja liikennöintiyhtiöön osuu.

Tietty jos asuu jossain Oulu-/Tornio -akselilla niin onhan tuossa junassa istumista jos Raumallekin menee autokaupoille. :D
 
Autosalpa näyttää tarjoavan 1,5% korko, KSL 3% jos Volvoa tekee mieli tai jotain muun merkkistä käytettyä.. tuokin vielä melkoisesti halvempi kuin pankin korot.
 
Murossahan meillä oli oma ketju autoalan korko- ja muille tarjouksille. Ei varmaan huono olisi polkaista tännekin vastaava pystyyn?
 
Autosalpa näyttää tarjoavan 1,5% korko, KSL 3% jos Volvoa tekee mieli tai jotain muun merkkistä käytettyä.. tuokin vielä melkoisesti halvempi kuin pankin korot.
3 prosentin korkoa saa pankista kyllä (ainakin Nordeasta), jos on vakuudellinen luotto. Auto ei käy vakuudeksi, mutta jos esim. asunto ei ole viimeistä euroa myöten asuntolainan panttina, niin se käy. Etuna se, että käy käytettyynkin autoon.
 
Kyllä Autosalpa nuo antaa käytettyynkin autoon (tämä ei tietysti päde jokaiseen autokauppaan ja parhaat korot saa tietysti vain uusiin). Pankkilainassa kyllä se etu, että voi sitten ostaa vaikka yksityiseltä tai riistokorkoputiikista, jos haluaa jännitystä elämään ja unelmien autoyksilö on paikassa josta ei saa tolkullista rahoitusta.
 
Tähän voin sen verran kommentoida että itselleni tuo rahoitus järjestyi 0,56 todellisella vuosikorolla niin olisi ollut järjetöntä olla hyödyntämättä tuota. Huonollakin rahastolla tuo raha tienaa enemmän pankissa kuin mitä se tekisi auton pellissä.

Toki varjopuolena oli se että tarjonta oli rajattu vain tiettyihin liikkeisiin eli se mutkisti vähän hankintaa.

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jos nyt ihan oikein olen ymmärtänyt, niin Suomessa maksetaan autoveroa myös lisävarusteista, mutta monessa muussa EU - maassa ei makseta.
Autoveroa maksetaan autosta ja se riippuu auton kokonaishinnasta, jota toki tehdaslisävarusteet nostaa ja näin ollen ne vaikuttavat myös autoveron määrään. Monessa muussa maassa kun ei makseta autoveroa ollenkaan.

Esim. uuteen 5-srj:n BMW:hen ne nahkatuolit on sen reiskan kakstonnia ilman autoveroa ja autoveron osuus alkaen vähän reilut 300 euroa, että ei ne lisävarusteet ilmaisiksi muutu ilman veroakaan.
 
Autoveroa maksetaan autosta ja se riippuu auton kokonaishinnasta, jota toki tehdaslisävarusteet nostaa ja näin ollen ne vaikuttavat myös autoveron määrään. Monessa muussa maassa kun ei makseta autoveroa ollenkaan.

Esim. uuteen 5-srj:n BMW:hen ne nahkatuolit on sen reiskan kakstonnia ilman autoveroa ja autoveron osuus alkaen vähän reilut 300 euroa, että ei ne lisävarusteet ilmaisiksi muutu ilman veroakaan.

Niin lähinnähän tässä piilokritisoidaan sitä, että ne samat nahkajakkarat maksaa pirusti enemmän 540i malliin kuin 530e malliin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 619
Viestejä
4 493 819
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom