user9999
Platinum-jäsen
Juu kannattaa laittaa takuuseen. Mistä ostit tuon koneen? Itse olen ostanut aika monta macciä Jyväskylän iTronic liikkeestä ja siellä pelaa ainakin takuu asiat hienosti.En ole itse 13" mallissa tuota huomannut, muissa kun esittelykoneissa mutta niitä räpelletään sen verran paljon että missä tahansa koneessa löystyy sarana.
Mulla jäätyi taas vaihteeksi eilen koko kone jostain satunnaisesta syystä. Vikalista alkaa olla ihan riittävä itselleni:
-Näytön saranassa klappia, ei vieläkään juuta eikä jaata meneekö takuuseen ja korjautuuko sillä
-TB3/USB-C -laitteet ja adapterit toimii todella vaihtelevasti -- ok, laitevalmistajien vika ehkä, mutta vaikuttaa silti käyttöön paljon koska se on ainoa liitin
-Kone jäätyilee satunnaisesti, vielä ei ole kriittisissä tilanteissa sitä tehnyt mutta noista jäätymisistä ei pääse eteenpäin muuten kuin sammuttamalla napista
-Apple on onnistunut kusemaan jotain rauta/ajuritasolla pahasti, kun useilla eri äänikorttivalmistajilla on ongelmia: jos wifi on päällä, niin alkaa tulla artefaktia ja/tai lagia ääneen. Tämä on todella paha dealbreaker jonka kanssa olen vielä pystynyt jotenkuten elämään. Ranen laitteet esim. täysin käyttökelvottomia tuon vuoksi, ellei pakota konetta lentokonetilaan
Positiivisia asioita on näppis ja kosketusalusta. Tottumiseen meni aika kauan mutta nyt kun on tottunut niin kyllä nää on varsin hyviä.
Tässä juuri kopioin materiaalia pois koneelta jyrätäkseni tämän vielä kerran tyhjäksi, katsotaan josko sitten toimisi. Jos nuo jäätyilytkin vielä jatkuu, niin koitan laittaa takuuseen nuo saranat kuntoon ja sitten kone lähtee myyntiin. Täytyy palata Apple-astialle kun tulee jotain uutta ulos. Kymmenen vuotta on näillä vehkeillä menty, mutta kaikki hyvä vissiin loppuu aikanaan.
Hyvältä tämä oma kone vaikuttaa tai ei nyt ole kuin pari päivää kokemusta. Tuo Touch Bar on kyllä turha. Lähinnä ottaa päähän jos pitää säätää näytön tai näppäimistön kirkkautta tai sitten äänenvoimakkuutta. Normaalissa näppäimistössä tuo oli helppoa. Tuo Touch ID taas on ihan ok eli mukava avata kone sormenjäljellä jos lukossa. Pitää ottaa tuo Apple Pay kanssa käyttöön.
Mun pitää kanssa selvitellä noita TB3/USB-C juttuja. Mulla käytössä kaksi 4K näyttöä niin ne pitäisi saada toimimaan 60Hz.

Kauanko mun pitää jatkaa tolla late-2013:lla