Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu täytyy raportoidaRaportoi sitten kun sarana alkaa olla löysä/klappia...
Mutta joka olisi parempi.Onhan noita PC-laitteita olemassa vaikka minkälaisia. Oikeastaan voisi kysyä helpommin että millä valmistajalla niitä ei ole...
Juuh eli yhtään mallia ei ole mielessä. Sieltäpä etsit yritys ja erehdys taktiikalla windows-koneiden viidakosta.Kyllä noita koneita piisaa jotka ei toista yhtä ainutta mainitsemaani asiaa yo. vikalistassa.
Jos haluat vängätä noin typerästä asiasta niin perusta sille oma lanka.
Juu kannattaa laittaa takuuseen. Mistä ostit tuon koneen? Itse olen ostanut aika monta macciä Jyväskylän iTronic liikkeestä ja siellä pelaa ainakin takuu asiat hienosti.En ole itse 13" mallissa tuota huomannut, muissa kun esittelykoneissa mutta niitä räpelletään sen verran paljon että missä tahansa koneessa löystyy sarana.
Mulla jäätyi taas vaihteeksi eilen koko kone jostain satunnaisesta syystä. Vikalista alkaa olla ihan riittävä itselleni:
-Näytön saranassa klappia, ei vieläkään juuta eikä jaata meneekö takuuseen ja korjautuuko sillä
-TB3/USB-C -laitteet ja adapterit toimii todella vaihtelevasti -- ok, laitevalmistajien vika ehkä, mutta vaikuttaa silti käyttöön paljon koska se on ainoa liitin
-Kone jäätyilee satunnaisesti, vielä ei ole kriittisissä tilanteissa sitä tehnyt mutta noista jäätymisistä ei pääse eteenpäin muuten kuin sammuttamalla napista
-Apple on onnistunut kusemaan jotain rauta/ajuritasolla pahasti, kun useilla eri äänikorttivalmistajilla on ongelmia: jos wifi on päällä, niin alkaa tulla artefaktia ja/tai lagia ääneen. Tämä on todella paha dealbreaker jonka kanssa olen vielä pystynyt jotenkuten elämään. Ranen laitteet esim. täysin käyttökelvottomia tuon vuoksi, ellei pakota konetta lentokonetilaan
Positiivisia asioita on näppis ja kosketusalusta. Tottumiseen meni aika kauan mutta nyt kun on tottunut niin kyllä nää on varsin hyviä.
Tässä juuri kopioin materiaalia pois koneelta jyrätäkseni tämän vielä kerran tyhjäksi, katsotaan josko sitten toimisi. Jos nuo jäätyilytkin vielä jatkuu, niin koitan laittaa takuuseen nuo saranat kuntoon ja sitten kone lähtee myyntiin. Täytyy palata Apple-astialle kun tulee jotain uutta ulos. Kymmenen vuotta on näillä vehkeillä menty, mutta kaikki hyvä vissiin loppuu aikanaan.
Kyllä noita koneita piisaa jotka ei toista yhtä ainutta mainitsemaani asiaa yo. vikalistassa.
Jos haluat vängätä noin typerästä asiasta niin perusta sille oma lanka.
Tätä vääntämistä voitte jatkaa yksityisviesteillä.No kerro nyt tännekin, mikä on mielessä?
Aika erikoinen hermanni kyseessä.
Eipä ole ollut ongelmia. Katso minkä softakilkkeen activity monitor sanoo kuluttavan sähköt akusta. Koita myös kunnon uudelleenkäynnitystä.
Tilasin 13" hinnat alkaen touch bar version, muuten olisi parempi normiversio riittänyt mutta 2 usb-c liitintä on liian vähän. Saipa sitten "samalla" paremman prossun ja touchbarinkin. Sitten pitää varmaan vielä dock+case kaupoille lähteä...
Jos GPU:ta rasittaa yhtään, on touchbar versio selkeästi nopeampi sekä gpu:n, että cpu:n osalta.Paitsi että siinä non-touchbar perusmallissa taitaa olla himpun verran parempi CPU kuin TB-versiossa. Pienempi TDP ja korkeampi maksimikellotaajuus. Ero ei tosin ole todellisilla ohjelmilla kummoinen.
Näin pikaisella testillä niin seuraava kaapelimalli toimii 3840x2160 60Hz. Hommasin pari kappaletta kun näyttöjä kaksi. En nyt kerkiä testaamaan kunnolla, mutta viikonloppuna voisi testata paremmin ja käyttää pitempään.
https://www.amazon.de/dp/B01EZH7CKO/ref=pe_3044161_185740101_TE_item?language=en_GB
Muilla jumittunut näppäimiä? Miulla jäi alaspäin nuoli jumiin, nyt se toimii kun aivan keskeltä painaa, mutta vaste ei ole läheskään samanlainen kuin muissa näppäimissä.
2017 13" malli kyseessä ja 3vuoden takuulla. Liekkö ne mitä huollossa tekee? Jostain videolta näin että se näppis ois aika tiukasti kiinni rungossa.
Samaa ongelmaa ollut mullakin, viimeksi välilyönti toimi heikosti, eikä ”napshtanut” pohjaan asti.
Suurin vikahan näissä uusissa näppiksissä on se, että kun roskaa pääsee näppäimen slle, niin se ei pääse tulemaan sieltä pois...
Kävin pari kertaa varimportissa, missä oma kone puhallettiin paineilmalla, mutta ei mun kannata ajaa 100km sitä varten...
Apple on nyt julkaissut oikein huolto-ohjeet tuon näppiksen putsausta varten.
MacBookin tai MacBook Pron näppäimistön puhdistaminen
Tuon mukaan kun puhaltelee tulee näppis taas kuntoon...
7 vuotta vanhan macbook airin näppiksen kanssa ei ole ollut yhtään ongelmaa koko aikana, nyt reilu vuoden aikana on ollut useampi jumitus omassa prossa...
Sucks.
Jos tän huoltoon laittaa, niin liekkö sieltä tulee samanlainen näppäimistö takaisin ja sekin voi rueta jumittamaan?
Ihan ok High Sierra pelaa. Tuosta akunkestosta en oikein osaa sanoa, koska kone vaihtui ja en ole käyttänyt tällä Sierraa. Eihän sitä Sierraa mikään pakko ole vielä päivittää...Joko se high sierra on toimiva kaikinpuolin, akun kanssa ongelmia? Ei ole tullut päivitettyä kun nykyinen Sierra toimii hyvin. Akun kesto pääasia melkeimpä.
Onko kommentteja / mielipidettä - kumpi olisi ohjelmointikäyttöön parempi, vanha pro (2014-2015) vai uudemmat (2016/2017, ilman touchbaria)
MacBook Pro Mid 2018
MacBook Pro
Osta touch bar -malli.No ei helevetti, non-Touch Bar -malleja ei saa neliytimisinä Kauanko mun pitää jatkaa tolla late-2013:lla