Täälläkin taisi viimein löytyä syy jatkuvilla oireille uniapneasta. Helvetin pitkä prosessihan tämä on ollut julkisen puolen kautta, helmikuussa alkoi lääkärikäynnin varaamisella ja verikokeilla. Hemoglobiini ja hematokritti oli koholla viitearvojen yli, ilmeisesti uniapneasta johtuen (keho kompensoi hapenpuutetta nostamalla noita). Tulos oli selinmakuulla keskivaikea, eli tunnissa 20 vähintään 10 sekuntia kestävää hengityskatkosta. Oireita löytyy tästä huolimatta about jokainen alkaen kielen sahalaitakuviosta (painan kieltä hampaita vasten nukkuessa saadakseni lisää tilaa hapelle) ja elämä on kyllä välillä yhtä helvettiä tuon väsymyksen kanssa kun on aivan pakottava tarve nukkua kesken työpäivän ja aamuisin kroppa tuntuu rekan alle jääneeltä. Ei ole väliä nukkuuko yöllä 12 vai 6 tuntia. Kaikki mahdolliset muut asiat ennen tätä uniapneaa yritin sulkea pois. Nyt sitten mennään melko suurilla määrillä kofeiinia itselääkityksenä, joka on sekin melkoinen oravanpyörä.
Julkisen kautta laitejonot ovat ainakin syyskuulle, jolloin mulla on vasta joku etäkontakti lääkärinaika tuloksien läpikäymisestä, jotka sain 2 kuukautta sitten. Ajattelin olevan nyt pakko ottaa ohjat omiin käsiin ja hommata laite itse. Julkiselta sitten saa ainakaan sen laitteen lainaan, niin voi sitten myydä oman eteenpäin.
Tietääkö kukaan mistä näitä voisi hommata käytettynä? Jotenkin tässä pihinä aristuttaa pistää 800-1000e uuteen kun myöhemmin saa sen ilmaseksi lainaan. Olisin luullut myynti-ilmoituksia olevan enemmän kun monella varmaan pyörii näitä nurkissa käyttämättömänä. Ihmiset kun hommaa näitä ja toteaa ettei sillä nukkuminen onnistukaan tai sitten saa lopullisena hoitona kiskot, niin laite jää käyttämättömäksi. Toinen vaihtoehto olisi vuokraus, mutta esim. Coronarialla hinta on 25e/viikko eli 100e/kk, niin eipä tuossa ole järkeä oman ostamisen sijasta vaikka uutena.
E: Tai no, eipä noita taida uutena kyllä maskeineen juuri alle tonnin saada.
Julkisen kautta laitejonot ovat ainakin syyskuulle, jolloin mulla on vasta joku etäkontakti lääkärinaika tuloksien läpikäymisestä, jotka sain 2 kuukautta sitten. Ajattelin olevan nyt pakko ottaa ohjat omiin käsiin ja hommata laite itse. Julkiselta sitten saa ainakaan sen laitteen lainaan, niin voi sitten myydä oman eteenpäin.
Tietääkö kukaan mistä näitä voisi hommata käytettynä? Jotenkin tässä pihinä aristuttaa pistää 800-1000e uuteen kun myöhemmin saa sen ilmaseksi lainaan. Olisin luullut myynti-ilmoituksia olevan enemmän kun monella varmaan pyörii näitä nurkissa käyttämättömänä. Ihmiset kun hommaa näitä ja toteaa ettei sillä nukkuminen onnistukaan tai sitten saa lopullisena hoitona kiskot, niin laite jää käyttämättömäksi. Toinen vaihtoehto olisi vuokraus, mutta esim. Coronarialla hinta on 25e/viikko eli 100e/kk, niin eipä tuossa ole järkeä oman ostamisen sijasta vaikka uutena.
E: Tai no, eipä noita taida uutena kyllä maskeineen juuri alle tonnin saada.