- DualModea testailin BF6 ja kuva ei tosiaan ole tarkka 2560x1080p resolla, olipa koko 34" UW tai 39" UW. 45" dualmodella ei voi todellakaan pelata, kun on niin epätarkka. 39" vaikutti parhaimmalta kuvakoolta tuohon peliin, kun näyttöön etäisyyttä ~800mm. Täytyy testailla lisää.
Dual-modesta tällainen havainto: täydessä 45" koossa kuva on pikseleiltään selvästi tarkin (joskaan ei silloinkaan erityisen tarkka, 61ppi:stä ei vaan saa hyvää tekemälläkään). Tällöin ollaan hyvin lähellä kokonaislukuskaalausta.
Ne näytön sisäisest mukautetut pienemmät tilat ovat käytännössä vain "croppauksia" tuosta 45" 2560×1080 -tilasta, joihin väkisin samplataan tavoitetarkkuus (esim. 2560×1080, 1920x1080). Lopputuloksena syntyy ylimääräistä suttua, ja samalla myös suorituskykyä palaa harakoille.
Puhtaamman kuvanlaadun pienemmille kokoluokille saat valitsemalla näytöstä Dual Mode Full ja ajamalla sitten skaalaamatonta custom-resoluutiota halutussa koossa.
Esimerkiksi käynnistämällä ensin Dual Mode Full näytöstä ja sen jälkeen ajamalla skaalaamatonta 1280×720-resoluutiota, saat näytön keskelle 16:9-suhteisen, noin 24" kokoisen 1280×720-ruudun, joka näyttää selvästi skarpimmalta ja on vieläpä kevyempi pyörittää kuin näytön sisäinen Dual Mode 24" 16:9 1920×1080 -tila.
Itse olen pelannut CS:ää edellämainutlla, sekä skaalaamattomalla 1024×768@330 Hz -resoluutiolla ja vetämällä näytön melko lähelle, mikä osuu kokonsa puolesta lähelle sellaista todellisen hikoiluesportsin sweetspottia. Mutta vähän mä oon tullut sellaiseen lopputulokseen, että stop sekoilulle, joskus osuu, joskus ei, hyvät yöunet ja kirkas mieli voittavat laitevalinnat viikon jokaisena päivänä. Pääasiassa tulee pelattua ihan natiivina 5120×2160@165 Hz -tilassa, G-Sync + V-Sync + Reflex -kombolla vaikka onkin aavistuksen epäortodoksinen näihin puuhiin. Välillä tuntuu, että korkeassa resoluutiossa ja isossa koossa on myös omanlaiset kilpailulliset etunsa, joista ei paljon puhuta. Lopulta, joskus osuu, joskus ei, hyvät yöunet ja kirkas mieli voittavat kaikenlaiset laitevalinnat ja settarisäädöt viikon jokaisena päivänä.