escalibur
"Random Tech Channel" @ YouTube
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 9 310
Toisen ketjun puolella pohtiessani pelinäytön ostamisen vaikeutta tulin todenneeksi yhdeksi varmaksi kriteeriksi, että ei ainakaan ultrawide. Kunnes aloin miettimään, että entä jos sittenkin
Kertokaa ihan rehellisesti, että miten paljon säätämistä ultrawideen liittyy pelaamista ajatellen? Aika paljon ilmeisesti joutuu kikkailemaan vähänkin vanhempien pelien kanssa, että saa 21:9 kuvasuhteen toimimaan. Kaikki ei toimi edes kikkailun kanssa.
Miten pahalta oikeasti näyttää, jos ultrawide monitorilla pelaa 16:9 kuvasuhteen kanssa mustat reunat näytön sivuilla? Entä miten pahalta näyttää, jos koittaa venyttää tämän perinteisen kuvasuhteen ultrawide näytölle sopivaksi?
Benchmarkeissakin yleisesti vähän huonosti on edustettuna nämä ultrawide resoluutiot. Onko esimerkiksi 3440*1440 resoluutiossa mielestänne järkevä tarkkuuden ja ruudunpäivityksen suhde, jos verrokkina nyt on vaikka perinteisen kuvasuhteen 2560*1440 resoluutio?
Kilpapelaamista en harrasta ja erittäin vähän ylipäätään moninpelejäkään.
Eipä näissä juurikaan tarvitse säätää. Toki vanhat pelit voivat vaatia säätöä, mutta niinhän ne aina olipa näyttö mikä vain.
Ultrawideiden kenties suurin haaste on melko kova näyttisvaatimus mikäli on tarkoitus pelata täysillä tai lähes täysillä asetuksilla.