Ultrawide-näytöt (21:9, 2560x1080, 3440x1440, 3840x1600, 5120x2160)

Hieman vaikea sanoa sitä, mutta ei näytössä mitään kalvoja ollut muuta kuin suojapussi ja näytössä oma suojatyyny systeemi, joskin ne teipit oli kiinni näytön reunoilla niin hyvin, että jos on ollut käytettynä on kyllä helvetin hyvin onnistuttu. Muut oli kutakuinkin normaalisti... :hmm:

Pakettihan on avattu, se on selvä, tuli vain mieleen että olisiko kyse jonkinlaisesta sekaannuksesta, samassa tilassa käsitellään lähetettäviä tuotteita sekä asiakaspalautuksia tms. mutta toivottavasti asia selviää ja varmastikin selviää.
 
Pakettihan on avattu, se on selvä, tuli vain mieleen että olisiko kyse jonkinlaisesta sekaannuksesta, samassa tilassa käsitellään lähetettäviä tuotteita sekä asiakaspalautuksia tms. mutta toivottavasti asia selviää ja varmastikin selviää.
Juuh, kattoon nyt mitä vastaavat. Kiva yllätyshän tämä oli :(.
 
Jos muuten pränikkä vehje, niin väännät kättä hinnanalennuksesta ja ajat näyttöä hamaan tappiin! :)
Niinkin sitä kai voisi tehdä, jos vaan ei tulisi yhtään "vikaa" vastaan.

Miten te muut olette testanneet näyttöjänne? Perus pelaaminen ym.? Onko mitään muuta millä voisi "käräyttää" näytön mahdollisen viallisuuden?
 
Sellainen kuplamuovi+muovilevy oli mulla kiinni ruudussa ja eikä oltu teippejä säästelty, oisko ollu jtn. 14 palaa.

Itsellä ollut nyt Creator > DCI-P3 sekä kirkkaus 100% ja aika Jees näyttää ainakin SDR!
Ei ole ollenkaan liian kirkas kun toi DCI-P3 on niin tumma, olikohan siinä vakioasetuksena kirkkaus vain 15%.

Pelatessa Black Booster 0 tai 1. Kun oli 1:llä niin näytön asetuksista lisäksi sharpness 50 > 0 auttoi hieman.

RTingsin profiilia myös kokeilin mutten nähnyt mtn. eroa niin laitoin takaisin ajureiden mukana tulleen Alienware.......6500k profiilin.
Sitä Dell säätöhässäkkä 5.x tai 6.x softaa en ole asentanut enkä laitakkaan, haluan pysyä moisista ylimääräisistä softista erossa = vähemmän bloatwarea/mainoksia, telemetrian lukua jotka vaan lisää kuormaa/inputlag/ehkä jopa mikrostutteria joissakin tapauksissa..

GPU ajurit joita jo pari vuotta käyttänyt ovat myös turhasta bloatware/telemetriasta puhdistetut samasta syystä.
 
Viimeksi muokattu:
Niinkin sitä kai voisi tehdä, jos vaan ei tulisi yhtään "vikaa" vastaan.

Miten te muut olette testanneet näyttöjänne? Perus pelaaminen ym.? Onko mitään muuta millä voisi "käräyttää" näytön mahdollisen viallisuuden?


Scrollaile nyt ainakin tota eestaas, niiden yksiväristen kuvien kohdalla voi bongata vaikka vialliset pikselit.
 
Juuh, kattoon nyt mitä vastaavat. Kiva yllätyshän tämä oli :(.
Tulikin jo vastausta:
Kiitos viestistäsi.

Pahoittelut että paperi on jäänyt pakettiin sisään. Kyse on asiakaspalautuksesta.

Asiakkaalla on verkkokaupan ostoksissa 14 päivän harkinta/palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus avata pakkaus ja tarkastella tuotetta - ja silti oikeus täyteen hyvitykseen kun tuote palautetaan. Verkkokaupalla on oikeus myydä tuote eteenpäin uutena, kun tuote on uusi ja käyttämätön, vaikka pakkaus onkin avattu.

Tilausnumerolla löydän palautuksen ja syynä on että tuote on liian suuri hänen pöydälle. Jos et ole tyytyväinen tuotteeseen, voit palauttaa sen meille käyttäen 14 päivän palautusoikeutta. Jos tuote näyttää käytetyltä tai siitä puuttuu jokin oheistarvike, voit tehdä siitä reklamaation ja lähettää tuotteen meille takaisin.

Olethan yhteydessä, jos tarvitset ohjeita palautusta tai reklamaatiota varten.

Mukavaa päivän jatkoa.

väännät kättä hinnanalennuksesta
Eli ei taida nyt onnistua, kun on ilmeisesti vain pöydällä käytetty, kuten ylläolevasta viestistä käy ilmi.

olisiko kyse jonkinlaisesta sekaannuksesta, samassa tilassa käsitellään lähetettäviä tuotteita sekä asiakaspalautuksia tms.
Ei taida olla "jonkinlainen sekaannus", koska tuossa sanotaan kuitenkin, että "uusi ja käyttämätön" ja on oikeus myydä tuote eteenpäin "uutena". Ainut "sekaannus" oli tuo lappu mitä pahoittelivatkin, eli oman tulkinnan perusteella sain "tarkoituksella" asiakaspalautetun "käyttämättömänä".

Jos tuota Proshopin vastausta uskoo, niin kävi se "paras" mahdollinen skenaario, eli juurikin tuo ettei sopinut edellisen käyttäjän pöydälle. :whistling:


Scrollaile nyt ainakin tota eestaas, niiden yksiväristen kuvien kohdalla voi bongata vaikka vialliset pikselit.
Juu viallisten pikseleiden etsintä kävikin jo mielessä, tässä on sisäänrakennettu "vian" selvitys, josta saa koko ruudun peittäviä yksivärisiä värejä ja napista painamalla seuraava väri. En löytänyt mitään poikkeavaa k.o testistä.
 
Tulikin jo vastausta:
Kiitos viestistäsi.

Pahoittelut että paperi on jäänyt pakettiin sisään. Kyse on asiakaspalautuksesta.

Asiakkaalla on verkkokaupan ostoksissa 14 päivän harkinta/palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus avata pakkaus ja tarkastella tuotetta - ja silti oikeus täyteen hyvitykseen kun tuote palautetaan. Verkkokaupalla on oikeus myydä tuote eteenpäin uutena, kun tuote on uusi ja käyttämätön, vaikka pakkaus onkin avattu.

Tilausnumerolla löydän palautuksen ja syynä on että tuote on liian suuri hänen pöydälle. Jos et ole tyytyväinen tuotteeseen, voit palauttaa sen meille käyttäen 14 päivän palautusoikeutta. Jos tuote näyttää käytetyltä tai siitä puuttuu jokin oheistarvike, voit tehdä siitä reklamaation ja lähettää tuotteen meille takaisin.

Olethan yhteydessä, jos tarvitset ohjeita palautusta tai reklamaatiota varten.

Mukavaa päivän jatkoa.


Eli ei taida nyt onnistua, kun on ilmeisesti vain pöydällä käytetty, kuten ylläolevasta viestistä käy ilmi.


Ei taida olla "jonkinlainen sekaannus", koska tuossa sanotaan kuitenkin, että "uusi ja käyttämätön" ja on oikeus myydä tuote eteenpäin "uutena". Ainut "sekaannus" oli tuo lappu mitä pahoittelivatkin, eli oman tulkinnan perusteella sain "tarkoituksella" asiakaspalautetun "käyttämättömänä".

Jos tuota Proshopin vastausta uskoo, niin kävi se "paras" mahdollinen skenaario, eli juurikin tuo ettei sopinut edellisen käyttäjän pöydälle. :whistling:



Juu viallisten pikseleiden etsintä kävikin jo mielessä, tässä on sisäänrakennettu "vian" selvitys, josta saa koko ruudun peittäviä yksivärisiä värejä ja napista painamalla seuraava väri. En löytänyt mitään poikkeavaa k.o testistä.

Jaa että myyvät asiakaspalautukset uutena ja källi oli tapahtunut vaan siinä, että jäänyt epähuomiossa lappu laatikkoon joka kertoo asiasta. En tiedä mutta ei ainakaan itseä motivoi asioimaan Proshopin kanssa jatkossa.
 
@Emmätiiä Kuluttajana kyllä soisin että tuotetta olisi myyty "omalla ilmoituksellaan" ja vaikkapa 20€ alennuksella sekä maininta miksi näin. Tämä olisi ollut läpinäkyvää toimintaa ja ei olisi aiheuttanut minkäänlaista ihmetyksen aihetta sekä ei olisi myös vienyt kenenkään aikaa, kuluttajan tai myyjän. Joku toinen kuluttaja olisi saattanut ihan vain periaatteesta palauttaa ja vaatia avaamatonta tilalle.
 
Jaa että myyvät asiakaspalautukset uutena ja källi oli tapahtunut vaan siinä, että jäänyt epähuomiossa lappu laatikkoon joka kertoo asiasta. En tiedä mutta ei ainakaan itseä motivoi asioimaan Proshopin kanssa jatkossa.
Juuh, kieltämättä aika kusipäistä meininkiä. "Anteeks, että jäi lappu edellisestä asiakaspalautuksesta", ilman lappua mulla olis ollu silti palautettu tuote.

@Emmätiiä Kuluttajana kyllä soisin että tuotetta olisi myyty "omalla ilmoituksellaan" ja vaikkapa 20€ alennuksella sekä maininta miksi näin. Tämä olisi ollut läpinäkyvää toimintaa ja ei olisi aiheuttanut minkäänlaista ihmetyksen aihetta sekä ei olisi myös vienyt kenenkään aikaa, kuluttajan tai myyjän. Joku toinen kuluttaja olisi saattanut ihan vain periaatteesta palauttaa ja vaatia avaamatonta tilalle.
Juuri näin olisi pitänyt olla.

Mitähän minä nyt sitten teen? Ajattelin ensiksi tehdä noin, että palautan ja vaadin avaamattoman tilalle, mutta en tiedä sittenkään. Yksi vaihtoehto alkaa vääntämään asiasta hinnan alennusta?

edit: heräsi pelko, että eikai nuo nyt myy useampiakin "palautettuja" tuotteita uuden hinnalla, kun varastosaldokin on aika "pullollaan" muihin putiikkeihin verrattuna...
 
Juuh, kieltämättä aika kusipäistä meininkiä. "Anteeks, että jäi lappu edellisestä asiakaspalautuksesta", ilman lappua mulla olis ollu silti palautettu tuote.


Juuri näin olisi pitänyt olla.

Mitähän minä nyt sitten teen? Ajattelin ensiksi tehdä noin, että palautan ja vaadin avaamattoman tilalle, mutta en tiedä sittenkään. Yksi vaihtoehto alkaa vääntämään asiasta hinnan alennusta?

edit: heräsi pelko, että eikai nuo nyt myy useampiakin "palautettuja" tuotteita uuden hinnalla, kun varastosaldokin on aika "pullollaan" muihin putiikkeihin verrattuna...

Kun itse teen kauppoja niin hankinnasta pitää jäädä itselleni hyvä mieli, en välttämättä jaksaisi lähteä palautusrumbaan mutta ei se väärinkään ole jos niin haluaisit tehdä. Kysyisin lähtökohtaisesti ensin kuitenkin alennusta, lahjakorttia tms. jos toki olet vain valmis pitämään tuotteen itselläsi.
 
Kun itse teen kauppoja niin hankinnasta pitää jäädä itselleni hyvä mieli, en välttämättä jaksaisi lähteä palautusrumbaan mutta ei se väärinkään ole jos niin haluaisit tehdä. Kysyisin lähtökohtaisesti ensin kuitenkin alennusta, lahjakorttia tms. jos toki olet vain valmis pitämään tuotteen itselläsi.
Juuh, pitää vielä tovi testailla, että toimii varmasti ja sitten pyytää vaikka alennusta...
 
Ei verkkokauppa.com:aan myy käytettyä täyteen hintaan, siinä on vähintään se 5-10% hinnan alennus. Ite palauttasin ellei tule vaikka jotain kylkiäistä, avattu pakkaus ei ole uusi.. uusi on se missä on vasta valmistetun tuoksu :D
 
Ei verkkokauppa.com:aan myy käytettyä täyteen hintaan, siinä on vähintään se 5-10% hinnan alennus.
Juu, aika moni putiikki tekee juuri noin.

Miksi sitten Proshop sanoo näin?
Verkkokaupalla on oikeus myydä tuote eteenpäin uutena, kun tuote on uusi ja käyttämätön, vaikka pakkaus onkin avattu.
Tähän oli kuitenkin joku lyönyt viimeisimmän firmware päivityksen... tai onhan edellinen käyttäjä voinut vain sanoa, ettei mahtunut pöydälle vaikka olisikin käyttänyt näyttöä. Kyllä menee vaikeaksi, reklamaatiota proshopille palautetun paskan osuuden hyvittämisestä?

Ite palauttasin ellei tule vaikka jotain kylkiäistä, avattu pakkaus ei ole uusi.. uusi on se missä on vasta valmistetun tuoksu :D
Ja sitten uuden saamisen pelkona on, että käy samalla tavalla kuin edelliselle suurelle hankinnalle G95SC:n kanssa eli k.o näyttö oli susipaska uunituoreeltaan.
 
Ja sitten uuden saamisen pelkona on, että käy samalla tavalla kuin edelliselle suurelle hankinnalle G95SC:n kanssa eli k.o näyttö oli susipaska uunituoreeltaan.
Laita näyttö takasin. Toi on ihan kusetus-meininkiä mitä Proshop tekee. Itsellä loppu ostot sieltä.
 
Revohka olisi jos vaihtamaan haluaisit, samanlaisenhan saisit tilalle ja varmaan venyisi Heinäkuulle että uuden saisit käsiisi.

Entäs jos joku vika löytyisi siitä mitä ei nyt ole?

Onko milloin muuten valmistettu? Omanihan on huhtikuulta ja siinä oli edellinen 106 -firmis.
Uusin 107 -firmis julkaistu 16.4. joten se voi löytyä jos näyttö valmistettu tuon ajankohdan jälkeen eli vaikka huhtikuun lopulla.

Jos taas se valmistettu maaliskuussa niin sitten sen firmiksen on joku muu kuin tehdas päivittänyt, koska mulla huhti+106. Laatikossa olevassa tarrassa lukee MFD (ManuFacturing Day) eli valmistusajankohta.
 
Revohka olisi jos vaihtamaan haluaisit, samanlaisenhan saisit tilalle ja varmaan venyisi Heinäkuulle että uuden saisit käsiisi.

Entäs jos joku vika löytyisi siitä mitä ei nyt ole?
No tämä.

Onko milloin muuten valmistettu? Omanihan on huhtikuulta ja siinä oli edellinen 106 -firmis.
Uusin 107 -firmis julkaistu 16.4. joten se voi löytyä jos näyttö valmistettu tuon ajankohdan jälkeen eli vaikka huhtikuun lopulla.

Jos taas se valmistettu maaliskuussa niin sitten sen firmiksen on joku muu kuin tehdas päivittänyt, koska mulla huhti+106. Laatikossa olevassa tarrassa lukee MFD (ManuFacturing Day) eli valmistusajankohta.
Mulla oli kylkeen laitettu tyhjiä valkoisia lappuja, mutta raaputtamalla paljastui valmistusajankohdaksi joulukuu 2023 ja firmis 107...
 
Mitähän minä nyt sitten teen? Ajattelin ensiksi tehdä noin, että palautan ja vaadin avaamattoman tilalle, mutta en tiedä sittenkään. Yksi vaihtoehto alkaa vääntämään asiasta hinnan alennusta?
Jos se on virheettömässä kunnossa, niin mitä ihmeen väliä sillä on että se on käynyt hetken jonkun toisen kokeiltavana? Kyse on näytöstä eikä mistään hammasharjasta tai seksilelusta.
 
Mitähän minä nyt sitten teen? Ajattelin ensiksi tehdä noin, että palautan ja vaadin avaamattoman tilalle, mutta en tiedä sittenkään. Yksi vaihtoehto alkaa vääntämään asiasta hinnan alennusta?

Jos näyttö on täysin toimiva ja virheetön, niin onko tuolla nyt hirveästi merkitystä jos on käynyt jonkun pöydällä? Palautat tämän, niin aina on riski, että se seuraava ei ole virheetön. Toki tuo proshoppi saisi kertoa tämän, että on asiakaspalautus ja myydä hieman halvemmalla, niin kuin muutkin tekevät.
 
Heillä ei taida olla listoilla " outlet " myyntiä, väärinhän toi on että uutena myydään kun kerran on avattu ja kasattu ja petytty, lähetetty takas.
 
Jos näyttö on täysin toimiva ja virheetön, niin onko tuolla nyt hirveästi merkitystä jos on käynyt jonkun pöydällä? Palautat tämän, niin aina on riski, että se seuraava ei ole virheetön. Toki tuo proshoppi saisi kertoa tämän, että on asiakaspalautus ja myydä hieman halvemmalla, niin kuin muutkin tekevät.
No ei sillä muuten ole, kuin uuden hinnalla... taidan kysäistä tuosta hinnan alennuksesta.
 
Hieman alkanut tuo pykälää suurempi 3840 x 1600 resoluutio houkuttelemaan. Olisikohan LG 38'' UltraWide™ QHD+ (3840x1600) Curved -näyttö | LG Suomi mistään kotoisin yhdistettyyn peli- ja työkäyttöön?

Tällä haavaa päämonitorin virkaa suorittaa Acerin 34" Predator X34 GSbmitälie (3440 x 1440), joka kyllä ajaa asiansa hyvin. Mutta työkäytössä välillä lisäpikseleille voisi tulla käyttöä (lähinnä ajelen tätä 50/50 jaettuna, toimistohommia).

Ja asiaa sivutakseni, liekö tällä Acerilla vielä kysyntää käytettynä, ja mikäli niin osaisittekohan avittaa hinta-arviossa?
Pikselivikoja ei ole silmiini osunut ja muutenkin ongelmatonta ajoa ollut.
Hankittu käytettynä, takuu jo tätä nykyä ummessa eikä pakkausta ollut edellisellä omistajalla enää tallessa, joka tietty rajaa hieman myyntimarkkinoita.
 
Ei verkkokauppa.com:aan myy käytettyä täyteen hintaan, siinä on vähintään se 5-10% hinnan alennus. Ite palauttasin ellei tule vaikka jotain kylkiäistä, avattu pakkaus ei ole uusi.. uusi on se missä on vasta valmistetun tuoksu :D

Verkkokauppa.com myy kaikki asiakaspalautukset uutena jos vaan voi. Jos paketissa on vikoja tai jotain puuttuu niin sitten se menee outlettiin.
 
Heillä ei taida olla listoilla " outlet " myyntiä, väärinhän toi on että uutena myydään kun kerran on avattu ja kasattu ja petytty, lähetetty takas.

Kyllä proshopilla on ns. outlet-tuotteet erikseen, löytyy "demo" -hakusanalla. Eli tuo tapahtunut ei välttämättä ollut toimintamalli, vaan virheellinen toiminta. Ei siinä että itsekkin tilaan mielummin tuotteet vaikka verkkokauppa.comista kuin proshopista.
 
Hieman alkanut tuo pykälää suurempi 3840 x 1600 resoluutio houkuttelemaan. Olisikohan LG 38'' UltraWide™ QHD+ (3840x1600) Curved -näyttö | LG Suomi mistään kotoisin yhdistettyyn peli- ja työkäyttöön?

Tällä haavaa päämonitorin virkaa suorittaa Acerin 34" Predator X34 GSbmitälie (3440 x 1440), joka kyllä ajaa asiansa hyvin. Mutta työkäytössä välillä lisäpikseleille voisi tulla käyttöä (lähinnä ajelen tätä 50/50 jaettuna, toimistohommia).

Ja asiaa sivutakseni, liekö tällä Acerilla vielä kysyntää käytettynä, ja mikäli niin osaisittekohan avittaa hinta-arviossa?
Pikselivikoja ei ole silmiini osunut ja muutenkin ongelmatonta ajoa ollut.
Hankittu käytettynä, takuu jo tätä nykyä ummessa eikä pakkausta ollut edellisellä omistajalla enää tallessa, joka tietty rajaa hieman myyntimarkkinoita.

Myin keväällä vastaavan 34” Predatorin 250e Torissa.

edit: takuuton näyttö myöskin ja ilman alkuperäistä pakkausta / mitään kaapeleita pl. virtakaapeli
 
NO NIIN, tässä alkuperäisenä eli valittavissa vain 8bit kun käytössä maksimi virkistystaajuus:
original_8b_165Hz.jpg


Ja tässä nyt:
Modattu_reso_10b_165Hz.jpg


Eli Natiivireso, 165Hz + 10bit ja tein tuon vaatiman muutoksen pelkästään nVidian ohjauspaneelin Custom Resolutionissa (=ei tarvita CRU -ohjelmaa).
 
Viimeksi muokattu:
Tällä kertaa paneeli lotossa kävi huono tuuri, lyhyellä katsonnalla 30 sekunnissa löytyi viallinen pikseli "ryhmittymä" (näyttää säröltä mutta ei kuitenkaan ole) sekä yksi erillinen pikselivirhe, näyttönä siis 34" ASUS TUF Gaming VG34VQL3A. Kaapelina HDMI koska Intel Nuc ei DP:tä omaa mutta testailen tänään vielä pöytäkoneella DP:n kera. Kyse ei ole myöskään liasta, tämän toki selvitin ensimmäisenä.

Harmittaa koska en haluaisi lähetellä ja noutaa taas näyttöä uudelleen. Koska näyttö aikanaan tulee simurigiin asennettua, pikselivirheillä sinänsä ei olisi suurta merkitystä kun VR:ää käytän mutta mahdollisen jälleenmyynnin sekä ihan sen kuuluisan periaatteen vuoksi pakkohan palautus on kuitenkin tehdä.
 
taidan kysäistä tuosta hinnan alennuksesta.
Päivitystä tähänkin...
Asiakaspalautus on 2.6. ostettu ja palautushyvitys tehty 7.6. Firmware-päivityksestä en osaa sanoa tekeekö sen valmistaja tehtaalla. Olemme saaneet kyseisen erän varastoomme 21.5.2024.

Jos tuotteessa on käytönjälkiä tai siitä puutttu jokin oheistarvike, tuote myydää demo-tuotteena edullisemmin. Jos tuote olisi ollut palautuessaaan sen näköinen ettei se ole uudenveroinen, se olis myyty demona. Tämä tuote ei ole ollut myynnissä demo-tuotteena.
Miten joulukuussa 2023 valmistettu näyttö voi ilmestyä vasta 21.5.2024 jälleenmyyjän varastoon? Nyt on kyllä mielenkiintoista, voisko tämä olla sittenkin alunperin jokin viallinen yksilö; joka on viety tehtaalle korjattavaks ja sieltä lyöty takaisin kiertoon?
 
Oma oli valmistettu 09/2023 ja 06/2023 julkaistulla 104 firmiksellä. 01/2024 ostettu verkkokaupasta.

valmistettu 12/2023 ja siinä on 04/2024 julkaistu 107 firmware päivitettynä kun se on tullut delliltä proshopin varastoon kuullostaa ihan normaalilta.
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokauppa.com myy kaikki asiakaspalautukset uutena jos vaan voi. Jos paketissa on vikoja tai jotain puuttuu niin sitten se menee outlettiin.
Samoi Power. Joskus ostin ja palautin soundbarin ja ihan piruuttani kattelin että mihin hintaan tulee outlettiin. Ei ikinä tullut outlettiin vaan veikkaan että suoraan myyntiin uutena. Palauttessa myyjä vielä ihmetteli että "ethän sä oo ees avannu tätä", kun olin paketoinut sen siististä takaisin omaan pakettiinsa? : D
 
Päivitystä tähänkin...
Asiakaspalautus on 2.6. ostettu ja palautushyvitys tehty 7.6. Firmware-päivityksestä en osaa sanoa tekeekö sen valmistaja tehtaalla. Olemme saaneet kyseisen erän varastoomme 21.5.2024.

Jos tuotteessa on käytönjälkiä tai siitä puutttu jokin oheistarvike, tuote myydää demo-tuotteena edullisemmin. Jos tuote olisi ollut palautuessaaan sen näköinen ettei se ole uudenveroinen, se olis myyty demona. Tämä tuote ei ole ollut myynnissä demo-tuotteena.
Miten joulukuussa 2023 valmistettu näyttö voi ilmestyä vasta 21.5.2024 jälleenmyyjän varastoon? Nyt on kyllä mielenkiintoista, voisko tämä olla sittenkin alunperin jokin viallinen yksilö; joka on viety tehtaalle korjattavaks ja sieltä lyöty takaisin kiertoon?
Yli analysoit nyt tilannetta ja et koskaan saa selville tälläsiä asioita. Välillä kamat makaa varastoissa tai pyörivät jossain.
Jos toi näyttö täyttää teknisesti sun vaatimukset (esm. Pikselit ok) niin kovaa käyttöä. Takuu on kuitenkin ihan normaali.
Muuten palauta ja ota riski että seuraava "uusi" on iha paska.
 
Hieman alkanut tuo pykälää suurempi 3840 x 1600 resoluutio houkuttelemaan. Olisikohan LG 38'' UltraWide™ QHD+ (3840x1600) Curved -näyttö | LG Suomi mistään kotoisin yhdistettyyn peli- ja työkäyttöön?

Tällä haavaa päämonitorin virkaa suorittaa Acerin 34" Predator X34 GSbmitälie (3440 x 1440), joka kyllä ajaa asiansa hyvin. Mutta työkäytössä välillä lisäpikseleille voisi tulla käyttöä (lähinnä ajelen tätä 50/50 jaettuna, toimistohommia).

Ja asiaa sivutakseni, liekö tällä Acerilla vielä kysyntää käytettynä, ja mikäli niin osaisittekohan avittaa hinta-arviossa?
Pikselivikoja ei ole silmiini osunut ja muutenkin ongelmatonta ajoa ollut.
Hankittu käytettynä, takuu jo tätä nykyä ummessa eikä pakkausta ollut edellisellä omistajalla enää tallessa, joka tietty rajaa hieman myyntimarkkinoita.
Displayspecificationin perusteella vaikuttais olevan aika pitkälle samat speksit kuin LG 38WN95C:ssä, jollainen omalla pöydällä. Tuntui silloin olevan ainoita näyttöjä joissa usb-c ja 144hz. Kovasti olen tuosta tykännyt, onnistuu omat toimistohommat ja pelaaminen mallikkaasti (viimeaikoina lähinnä SPT ja HLL). Työkäytössä näytön usbeissa kiinni näppäimistö ja kamera, jotka pelaa sen kautta.

Pari risua mitä 38WN:n kanssa tullut eteen on ettei kovinkaan automaattisesti haistele mistä portista kuvaa tulisi (helppo toki vaihtaa käsin) ja viime aikoina huomannut, että jos työläppäri ei ole näytössä kiinni kun sen käynnistää niin näppäimistö ei välttämättä pelitä kun läppärin yhdistää näyttöön usb-c:llä ja pitää läppäri käynnistää uudestaan että saa näppäimistön mukaan. Toki näitä "ongelmia" ei välttämättä tuossa uudemmassa mallissa ole. Aika pikku jutuista kyse ja kokonaisuutena olen kuitenkin erittäin tyytyväinen näyttöön.
 
Onkos kukaan vielä asentanut G8 oleddiin uusinta firmwarea? Eilen on näköjään julkaistu versio 1641.0.
Vanha kyllä itsellä toimii ihan moitteettomasti, mutta pitää tuo uusinkin huomenissa sisään törkätä.
 
Onkos kukaan vielä asentanut G8 oleddiin uusinta firmwarea? Eilen on näköjään julkaistu versio 1641.0.
Vanha kyllä itsellä toimii ihan moitteettomasti, mutta pitää tuo uusinkin huomenissa sisään törkätä.
En ole vielä päivittänyt. Toiminut minullakin ihan kohtalaisesti. Välillä ei vaihda automaattisesti lähdettä tai herää ollenkaan jolloin pitää kaukosäätimellä herättää/vaihtaa. Saa nähdä auttaako päivitys tähän.
 
Onkos kukaan vielä asentanut G8 oleddiin uusinta firmwarea? Eilen on näköjään julkaistu versio 1641.0.
Vanha kyllä itsellä toimii ihan moitteettomasti, mutta pitää tuo uusinkin huomenissa sisään törkätä.
Raportoi ihmeessä sitten!

Tänne ei ainakaan automaagisesti ole päivittynyt vielä.
 
Jos se on virheettömässä kunnossa, niin mitä ihmeen väliä sillä on että se on käynyt hetken jonkun toisen kokeiltavana? Kyse on näytöstä eikä mistään hammasharjasta tai seksilelusta.

En itse ainakaan haluaisi käytettyä tuotetta "uutena". Saattaisi vähän naama venähtää vaikka uutta MacBookia avatessa, kun silloin selviäisi, että se on käynyt jollain toisella tyypillä ihan vähän kokeiltavana.

Hyvä kuitenkin, että ProShopin toimintatapa on tullut laajempaan tietoon. Itse en ainakaan tilaa mitään sieltä enää.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kysymys G8 omistajille, eikö tuossa VESA-adapterissa pitäisi olla ruuvinkierteet? Eli siinä mustassa adapterimötikässä, joka menee kiinni näyttöön? Eli tuon mötikän nurkissa olevissa rei'issä.
1720118252591.png


e. Taitaa olla jotenkin viallinen yksilö, kun M4-ruuvit ei edes mahdu tuohon sisään.
 
Hei kysymys G8 omistajille, eikö tuossa VESA-adapterissa pitäisi olla ruuvinkierteet? Eli siinä mustassa adapterimötikässä, joka menee kiinni näyttöön? Eli tuon mötikän nurkissa olevissa rei'issä.
1720118252591.png


e. Taitaa olla jotenkin viallinen yksilö, kun M4-ruuvit ei edes mahdu tuohon sisään.
Kierteet on juu keskellä ja reunoilla olevissa rei'issä, molemmissa M4
 
Päivitin G8 Oledin manuaalisesti, kun OTA:na ei sitä tarjonnut. Toistaiseksi en ole löytänyt mitään bugeja tms. Vielä ei pysty sanomaan, että auttoiko näytön heräämiseen, mutta tähän asti on joka kerta herännyt.

Ärsyttävä game barin ponnahtelu aina näytön herätessä tuli päivityksen myötä takaisin. Olin tuon siis ottanut pois käytöstä service menusta, täytyy ottaa uudelleen. Kirkkauden lukituksen poisto service menusta säilyi.

Edit: Ei auttanut heräiluongelmiin. Taas täytyi herättää näyttö erikseen kapulasta kun herätti tietokoneen lepotilasta. Displayport käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko parempaa tai suosituksia muulle vaihtoehdolle?


Ei ole pakko olla oled paneeli. Peli ja osittain työkäyttöön tulossa.
 
Onko parempaa tai suosituksia muulle vaihtoehdolle?

Ei ole pakko olla oled paneeli. Peli ja osittain työkäyttöön tulossa.

Mikäli ei ole pakko olla OLED niin ihan käypä peli silloin on tämä:

 
Ärsyttävä game barin ponnahtelu aina näytön herätessä tuli päivityksen myötä takaisin. Olin tuon siis ottanut pois käytöstä service menusta, täytyy ottaa uudelleen. Kirkkauden lukituksen poisto service menusta säilyi.

Voisitko vääntää yksinkertaiselle rautalangasta mistä tuon game bar:n saa pois? Koitin asetuksia selata, ei osunut silmään... Kiitos!
 
Tuota MSI MPG 341CQPX kattelin itellekkin tässä, onko kenelläkään tietoa miten noissa 21:9 näytöissä toimii PiP/PbP toiminto? Saako siten että toinen reuna on 16:9 kuvasuhteella PS5 ja jäljelle jäävä pieni alue olisi sitten tietokoneen työpöytää?
 
Se on toi PbP toiminto, siinä jaetaan näyttö rinnakkain kahden eri tulolähteen kesken.

Ainakin jossain 21:9 Dellissä toiminto oli sellainen että käytössä oli 16:9 sekä kapeampi 5:9 osio vieressä.
 
Voisitko vääntää yksinkertaiselle rautalangasta mistä tuon game bar:n saa pois? Koitin asetuksia selata, ei osunut silmään... Kiitos!
Ehkä tämä vielä ketjun aiheeseen menee. Samsungin Tizen-näyttöjen ja -televisioiden huoltovalikkoon pääsy on laitettu ylimääräisen työn taakse, jotta käyttäjät ei ronkkisi sen asetuksia.

Saattaa onnistua erillisellä tavallisella Samsungin kaukkarilla (mukana tulevalla ei onnistu) tai käyttämällä IR-lähettimellä varustetulla puhelimella jotain kapulasovellusta. Ilmeisesti aina näilläkään ei service menuun pääse. Redditissä tuosta keskustelua. Tällaisella huoltokaukosäätimellä onnistuu todennäköisimmin.

Itse pääsin service menuun lähettämällä Home Assistantin kautta käskyn monitorille. Home Assistantia jouduin ajamaan Windowsin virtuaalikoneella, kun minulla ei ennestään ollut Raspberry Pi:tä tai muuta pikkutietokonetta millä voi näppärästi Home Assistantia pyörittää. Jos HA ja/tai Windowsin virtuaalikone (Hyper-V) eivät ole tuttuja niin joutuu hieman opettelemaan.
Ohjeet Home Assistantin pyörittämiseen virtuaalikoneella ja service menun avaavan käskyn lähettämiseen löytyy tämän Reddit-postauksen ensimmäisessä kommentissa, laitan myös alle spoileriin. Kun menun on saanut auki, voi mukana tullutta kaukkaria käyttää navigoinnissa. Game Barin asetus löytyy service menussa: FMS > FMS > factory menu app > Option > MRT Option > com.samsung/featureconf/game_bar.auto_launch_support_type > FMS_AUTO_LAUNCH_NOT_SUPPORT
So managed to do the above with a fair bit of tinkering, written below a bit more detailed steps.



1.) Enable Hyper-V on your Windows machine.

2.) Follow the Hyper-V guide for setting up Home Assistant Windows

3.) On the Samsung G8, make sure wireless is enabled and its connected to your home network. Get the IP address

4.) On your Windows machine, Log into Home Assistant via Web Browser under Settings > Devices > Add Device > Samsung > Samsung Smart TV

For host: IP address of Samsung G8

For Name: IP address of Samsung G8

5.) Once added, click into the Samsung G8, and test the volume up and down controls to see that Home Assistant is connected.

6.) Click on Developer Tools > Services > Remove: Send Command (drop down list)

7.) Target : select your device you just added in

8.) Put the the Command :

1 - KEY_INFO

2 - KEY_FACTORY

9.) Click Call Service

You will then get the Factory Menu settings which you can then just use your white Samsung Remote to do the all controlling.



Used this to turn off the gamebar from popping up all the time after waking up from sleep.

Reddit - Dive into anything

Tuolta voi sitten muuttaa myös kaikennäköisiä kuvaan liittyviä asetuksia jos uskaltaa. Jotkut puhuvat takuun menemisestä jos siellä koskee asetuksiin, mutta itse en tähän usko (omalla vastuulla kuitenkin).
Mielestäni merkittävimpänä on mahdollisuus poistaa Game HDR:n (HGiG) 400 nitin rajoitus. Täältä löytyy 1000 nitille (vanhat!) näyttöasetukset ja ohje mitä muuttaa service menussa ( Max Lux 1 arvo) ja täältä samalta kaverilta uudemmalla firmiksellä tehdyt mittaukset ja näyttöasetukset joissa mukana myös vaihtoehto 520 nitille (tässä ABL ei puutu kirkkauteen niin agressiivisesti, itse käytän tätä). Toimii myös Displayportille, vaikka tuo asetus on Option_HDMI nimisen valikon takana.
 
Viimeksi muokattu:
Hienosti onnistui Samsung G8 service menun avaus tuolla kombolla; Win11 Hyper-V + Home Assistant.image + Web UI -kikkailut.

Operaatioon kului aikaa reilu 15min. Hyper-V päälle, image sisään ja konffit HA:n omalta sivulta katsottavissa. Chromen URLiksi Home Assistanti CLIn tarjoama URL, ja tarvitsee vaan liittää näyttö osaksi 'omaa kotia'. Ja homma rokkaa. :smile:

Kun Service Menun saa auki, voi näytön omalla kaukkarilla säätää tarvittavat säädöt. Säästyipähän 10€-100€, jos olisi Amazonista tilannut fyysisen service-kaukkarin plus muuta rojua. :tup:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 103
Viestejä
4 502 048
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom