Asuksen PG348Q edelleen käytössä. Pitäisi päivittää pöytäkoneeseen nätyönohjain 3440 * 1440 / 100 Hz pelailuun. Nykyinen 1080 ti on palvellut jo yli 5 vuotta eikä enää meinaa riittää. Ajatuksena olisi pelata pc-yksinoikeuspelejä sekä fps-pelejä, loput sitten sohvalta ps5:llä. Nvidian korttiin olen kallistumassa tekoälymaailman hyötysovellusten vuoksi. Millä kortilla pääsisi tämänhetkisissä peleissä tuohon näytön 100 fps:n kattoon ja mieluusti myös hieman yli, jotta pelit olisivat mahdollisimman lukittuja siihen? Olen katsellut 4070 ti:tä, mutta miten tuo vertautuu hinnassa ja tehoissa aiempiin malleihin, kun tuosta oli jotain kitinää, että Nvidia yritti kusettaa asiakkaita tuolla kortilla. Tosiaan viimeksi seurannut rautapuolen asioita tarkemmin joskus vuonna 2017.
Se 4070 TI -kusetus älämölö syntyi siitä, että tuota aiottiin ensin myydä 4080:n pienimuistisena versiota. Itselläni suunnilleen vastaavanlaisen reson näytön kanssa, peleinä viime aikoina god of war, horizon zero dawn ja rocket league. Tehot riittää hyvin noihin. Uus star wars vain testattu vielä, ja siinä jotain yskähtelyä ainakin aluksi, mutta tämä voi olla ihan pelin vika.
Näyttisten muistista ollut myös viimeaikoina paljon mekkalaa, kun joidenkin konsoliporttausten ja esim. hogwartsin muistinkäyttö ollut niin kovaa ettei 8gb:n näytönohjaimet riitä parhailla tekstuureilla. Tästä johtuen kyseenalaistettu riittääkö tuon näyttiksen 12gb pian sekään. Vaikea sanoa varmasti, mutta itse oletan että riittää koska nykyisten konsolien muistikapasiteetti tulee jo myös vastaan ja jos niille tehdään ensin niin luulisi että tuo riittää PC:llä. Mutta kukapa tietää mikä on tilanne parin vuoden päästä.