En usko että me päästään tästä yhteisymmärrykseen, eikä meidän tarvitse päästäkään
Sun lähestyminen tähän on tekninen ja prosessimainen, mun perustuen omiin käyttökokemuksiin ja mieltymyksiin.
Tämä on kun jossain hifi-lehdessä olisi kaiuttimien vertailu, sitten kaiutinmallista X sanotaan testeissä, että kun se on sijoitettu 1,5m päähän ja äänenvoimakkuudeksi 35, oli kaikki äänen arvot mittauslaitteiden mukaan täydelliset.
Mutta, kun se kaiutin X nyt on mulla, ja vaikka se on 1,5m päässä ja volyymi 35 niin korviin sattuu. Vaikka mittausten mukaan kaikki on täydellistä, mulle se on liian kovalla.
Sitten kun mä laitan sen äänen voimakkuudeksi 28 ja sanon, etten tiedä mikä tässä voisi olla enää paremmin, ei mun mielestä voi sanoa että mä menetän ison osan kaiuttimien ominaisuuksista koska käytän sitä 28 voimakkuudella enkä 35 koska silloin
testin perusteella kaikki arvot ovat kohdillaan.
Mulle tärkeää on se käyttäjän kokemus. Koenko minä että saan rahoilleni vastinetta, tykkään tuotteesta ja sen käyttämisestä. Vaikka 99,9% käyttäisi volalla 35 niin mulle 28 on parempi ja olen tyytyväinen hankintaani.
Siksi toistan edelleen että nämä
QD-OLED ovat saaneet mielestäni aiheetta kuraa niskaansa koska testeissä ne eivät pärjää yhtä hyvin kun toiset mallit. Mutta
haittaako se yhtään mitään? Ilmeneekö jotain oikeasti käytännön ongelmia? Vai tehdäänkö nyt ongelma mittaustuloksista?
Tässä Samsung G8 kirkkauden max on 50, ja tietysti mä siitä lähdin liikkeelle mutta kuten sanottua, se oli mulle aivan liian kirkas. En mä koe että olen menettänyt yhtään mitään.
Näytöt ovat yksilöitä ja myös ympäristö jossa niitä käytetään, esim. paistaako aurinko, mikä kellon/vuodenaika. Silläkin on jo todella iso ero onko vain ohuet verhot vai sälekaihtimet. Jos on sälekaihtimet ja paksut (tai jopa pimentävät) verhot niin käyttöympäristössä ei tarvita niin paljon kirkkauta kuin jossain ison avoimen ikkunan edessä.