Tulipahan yksi töppi lisää omaan tyrimis epistolaan....
Tuolla toisaalla oli kotelokeskustelujen puolella juttuakin, kun ihmettelin omassa Fractalin Meshify 2 S kotelon emolevykiinnitystä. Mielestäni olin valkannut oikeat ruuvit reikiin nähden, mutta eipä se nyt iha niin mennytkään. Olin epähuomiossa ottanut 2,5" kiintolevyjen kiinnikeruuvit pussista ja sovittanut niitä paikoilleen. Kierteet ei ole sinnepäinkään samat, niin ruuvit sai menemään sovinnolla noin puolen kierrosta kiinnipäin, mutta ei enempää. Kummastelin tovin, mutta annoin asian olla ja kiiruusti loput romut läjään ja kone tulille.
Pari viikkoa myöhemmin ihmettelin siivouksen yhteydessä irtonaista ruuvia kotelon lattialla, mutta emon ruuvi se oli, joka oli pudonnut omia aikojaan pois paikaltaan. Nyt näyttiksen vaihdon yhteydessä päätin käydä ruuvit läpi ja totta tosiaan, kyllä kotelon mukana tuli ihan oikeatkin ruuvit, mutta olin ne sivuuttanut ensimmäisen kasauksen yhteydessä ja asiaa järkeilin lähinnä sillä, että nuo oikeat emon ruuvit (kuten kuvassa hiukan näkyykin) on huomattavasti pienemmällä kannalla varustettu kuin 2,5" kiintolevyjen ruuvit. Emolevyssä on melko reilut reijät, niin nuo oikeat ruuvit tuntuivat vähän hölmön väljiltä, mutta kaippa nuo ajavat asiansa. Kierteet ovat sen verran paljon erilaiset, ettei noita ihan vahingossa "vääriin" paikkoihin saa tungettua.