En tiedä miten ennen asiat oli, mutta nythän nuissa taitaa olla järjestäen samsungin laadukkaat kennot akuissa.
Kukin ostaa itselleen mitä haluaa, mistä haluaa, mutta itse näen että tuollaisessa puhtaasti paikoista toisiin käytössä olevissa pyörissä akkukapasiteetti ja moottoriteho/vääntö on yksi isoimpia tekijöitä tuollaisessa laitteessa. Varsinkin jos pitää mitään kärryjä vetää perässä pitkiä matkoja. Myös jos tulee paljon kilometrejä pyörään nuo "inhouse" osat paljon halvempia ja muutenkin huoltokustannukset murto osia, verrattuna kalliisiin merkki sähköpyöriin. Toki oletuksena että itse osaa jotain tehdä.
Mitä väliä sillä pyörän painolla on, enpä itse nuita hirveesti mihinkään kantele tai nostele?
Tuollainen yksi laneklsei tulossa nyt testiin, katsotaan muuttuuko mielipide kun käytännössä kokenut tuon. Edelleen metsään, maastoon, oikeasti harrastamiseen en itsekkään tuolta ostaisi pyörää. Nuo taas sellaista toimintaa että hyvä olla vähän parempaa palikkaa pyörässä, mutta se onkin sitten ihan eri käyttötarkoitus se.
No sillä painolla on merkitystä esim siihen toimintamatkaan, varsinkin kiekkojen paino ja todennäkösesti todella huonosti rullaavat renkaat syö toimintamatkasta ison osan pois ja toki se pyörän kokonaispainokin sitä hieman vähentää. Lisäks kevyt pyörä on huomattavasti ketterämpi ja parempi ajaa. Se vielä kiinnostaisi että mistä nää kalliimman pyörän huomattavasti kalliimmat huoltokustannukset oikeen koostuu?