Työsuhdepyörä, työnantajan/verottajan lahja liikujalle vai huijaus?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jamboa
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä miten ennen asiat oli, mutta nythän nuissa taitaa olla järjestäen samsungin laadukkaat kennot akuissa.
Kukin ostaa itselleen mitä haluaa, mistä haluaa, mutta itse näen että tuollaisessa puhtaasti paikoista toisiin käytössä olevissa pyörissä akkukapasiteetti ja moottoriteho/vääntö on yksi isoimpia tekijöitä tuollaisessa laitteessa. Varsinkin jos pitää mitään kärryjä vetää perässä pitkiä matkoja. Myös jos tulee paljon kilometrejä pyörään nuo "inhouse" osat paljon halvempia ja muutenkin huoltokustannukset murto osia, verrattuna kalliisiin merkki sähköpyöriin. Toki oletuksena että itse osaa jotain tehdä.
Mitä väliä sillä pyörän painolla on, enpä itse nuita hirveesti mihinkään kantele tai nostele?
Tuollainen yksi laneklsei tulossa nyt testiin, katsotaan muuttuuko mielipide kun käytännössä kokenut tuon. Edelleen metsään, maastoon, oikeasti harrastamiseen en itsekkään tuolta ostaisi pyörää. Nuo taas sellaista toimintaa että hyvä olla vähän parempaa palikkaa pyörässä, mutta se onkin sitten ihan eri käyttötarkoitus se.

No sillä painolla on merkitystä esim siihen toimintamatkaan, varsinkin kiekkojen paino ja todennäkösesti todella huonosti rullaavat renkaat syö toimintamatkasta ison osan pois ja toki se pyörän kokonaispainokin sitä hieman vähentää. Lisäks kevyt pyörä on huomattavasti ketterämpi ja parempi ajaa. Se vielä kiinnostaisi että mistä nää kalliimman pyörän huomattavasti kalliimmat huoltokustannukset oikeen koostuu?
 
No sillä painolla on merkitystä esim siihen toimintamatkaan, varsinkin kiekkojen paino ja todennäkösesti todella huonosti rullaavat renkaat syö toimintamatkasta ison osan pois ja toki se pyörän kokonaispainokin sitä hieman vähentää. Lisäks kevyt pyörä on huomattavasti ketterämpi ja parempi ajaa. Se vielä kiinnostaisi että mistä nää kalliimman pyörän huomattavasti kalliimmat huoltokustannukset oikeen koostuu?
Ihan vaikka suoraan että esim 12 lehtinen "laatupakka" ja siihen ketjut maksaa aika paljon enemmän kuin nuo halppis, puhumattakaan jos moottori sattuu laukeamaan takuun jälkeen.
Nuo keskiömoottoriset pyörät vielä syö nuita pakkoja ja ketjuja todella nopeaa, vaikka kuinka yrittäisi ajaa oikein.
Toki jos hihnavetosen omistaa niin se on eri asia sitten ja jos joskus vielä tuollaisen pyörän ostan niin hihnaveto ehdoton. Jopa vähän ihmeellistä omasta mielestä ettei ole yleisempiä nuo
 
No sillä painolla on merkitystä esim siihen toimintamatkaan, varsinkin kiekkojen paino ja todennäkösesti todella huonosti rullaavat renkaat syö toimintamatkasta ison osan pois ja toki se pyörän kokonaispainokin sitä hieman vähentää. Lisäks kevyt pyörä on huomattavasti ketterämpi ja parempi ajaa. Se vielä kiinnostaisi että mistä nää kalliimman pyörän huomattavasti kalliimmat huoltokustannukset oikeen koostuu?
Tämä.

Tai no onhan se kalliimpaa, kun merkkipyöriä voi huoltaa. Koitapa löytää noihin kiinapyöriin varaosia… sanotaan nyt vaikka jousituksen tiivisteitä tai muita varaosia. Taikka jarruihin. Voimansiirtoon nyt saattaa jotain löytääkin. Vaan kaikki muu onkin sitten ”huoltovapaata”, kun ei osia ole…

Normisähkärissä menee tosiaan pakka ja ketjut joku. 3-5tkm ja jarrupaloja käytön mukaan vaikka palat vuoteen. Pakka maksaa n. 60€ ja ketju 15-20€. Jarrupalat 20€/pää.

Renkaat maksaa sen mitä haluaa. Biltemasta saanee muutamalla kympillä laaturenkaat sitten 40€ +/kpl.

Joustokeulaa ois hyvä ehkä 1-2v välein huoltaa työmatkakäytössä ja maastossa vuosittain. Maksaa reilun satkun tai itse tehtynä osat 20€ ja Yotubevideon avulla ekalla kerralla tunnin homma jatkossa 30mi .
 
Ihan vaikka suoraan että esim 12 lehtinen "laatupakka" ja siihen ketjut maksaa aika paljon enemmän kuin nuo halppis, puhumattakaan jos moottori sattuu laukeamaan takuun jälkeen.
Nuo keskiömoottoriset pyörät vielä syö nuita pakkoja ja ketjuja todella nopeaa, vaikka kuinka yrittäisi ajaa oikein.
Toki jos hihnavetosen omistaa niin se on eri asia sitten ja jos joskus vielä tuollaisen pyörän ostan niin hihnaveto ehdoton. Jopa vähän ihmeellistä omasta mielestä ettei ole yleisempiä nuo
No mulla on nyt maasturissa ajettu reilut 2000km ja hyvin pelittää 12-voimansiirto. Uskoisin ainakin 3tkm menevän. Ajan aika paljon myös kunnon maastoa ja jonkin verran enduroa. Kadulla kestää iäisyyden. Vaimon edellinen sähkäritäysjousto meni myyntiin 3600km ajettuna. Alkuperäinen voimasiirto toimi täysin. Jarrupalat ja renkaatkin oli alkuperäiset.

Ja tosiaan deoren 12- pakka ja ketju ei paljoa maksa.




Totta on, että sähkäreissä on turhaan 12v voimasiirto. 10/11 toimisi ihan yhtä hyvin ja pakan saisi muutama kympin halvemmalla. Toisaalta jostain syystä 12v on ollut testeissä jopa kestävämpi kuin 10/11v.
 
Ihan vaikka suoraan että esim 12 lehtinen "laatupakka" ja siihen ketjut maksaa aika paljon enemmän kuin nuo halppis, puhumattakaan jos moottori sattuu laukeamaan takuun jälkeen.
Nuo keskiömoottoriset pyörät vielä syö nuita pakkoja ja ketjuja todella nopeaa, vaikka kuinka yrittäisi ajaa oikein.
Toki jos hihnavetosen omistaa niin se on eri asia sitten ja jos joskus vielä tuollaisen pyörän ostan niin hihnaveto ehdoton. Jopa vähän ihmeellistä omasta mielestä ettei ole yleisempiä nuo

Eli pakka ja ketjut on ne ainoat joista tää koostuu? Jarrupalojen hinnoissa ei taida juuri eroa olla, laatuiskareita pystyy huoltaan toisin kun noita kiinan romuja joiden tapauksessa täytyy ostaa aina uudet kun lopettaa toimintansa. Sitten kun otetaan huomioon että yhtä mallia lukuunottamatta näyttäis noi kaikki lankeleisit vaativan liikennevakuutuksen niin eipä niissä kuluissa taida juuri ollakaan eroa vuotta kohden :hmm:
 
Eli pakka ja ketjut on ne ainoat joista tää koostuu? Jarrupalojen hinnoissa ei taida juuri eroa olla, laatuiskareita pystyy huoltaan toisin kun noita kiinan romuja joiden tapauksessa täytyy ostaa aina uudet kun lopettaa toimintansa. Sitten kun otetaan huomioon että yhtä mallia lukuunottamatta näyttäis noi kaikki lankeleisit vaativan liikennevakuutuksen niin eipä niissä kuluissa taida juuri ollakaan eroa vuotta kohden :hmm:
Nuo jouset aivan turhia matkapyörissä, niihin en kiinitä mitään huomiota. En tuolta nyr mitään maastopyörää oatiasikaan. miksi pitäisi liikennevakutuus hommata? Ei asenna sormikaasua ja nopeus max 25km/h niin menee ilmankin.
Ja edelleen nuissa vehkeissö moottorin huoltaminen on suht helppoa ja halpaa ja uudetkaan ei maksa paljoa suhteessa sitte merkki moottoreihin. Niitä ei ite huolleta ja ilmeisesti uusi ostettava jos paskoo. Samoin akku pitää aina jossain välissä uusia ja kiina vehkeisiin nuo huomattavasti halvempia
 
Nuo jouset aivan turhia matkapyörissä, niihin en kiinitä mitään huomiota. En tuolta nyr mitään maastopyörää oatiasikaan. miksi pitäisi liikennevakutuus hommata? Ei asenna sormikaasua ja nopeus max 25km/h niin menee ilmankin.
Ja edelleen nuissa vehkeissö moottorin huoltaminen on suht helppoa ja halpaa ja uudetkaan ei maksa paljoa suhteessa sitte merkki moottoreihin. Niitä ei ite huolleta ja ilmeisesti uusi ostettava jos paskoo. Samoin akku pitää aina jossain välissä uusia ja kiina vehkeisiin nuo huomattavasti halvempia

Yli 250w ja yli 25kg joten tarvii
 
Nuo jouset aivan turhia matkapyörissä, niihin en kiinitä mitään huomiota. En tuolta nyr mitään maastopyörää oatiasikaan. miksi pitäisi liikennevakutuus hommata? Ei asenna sormikaasua ja nopeus max 25km/h niin menee ilmankin.
Ja edelleen nuissa vehkeissö moottorin huoltaminen on suht helppoa ja halpaa ja uudetkaan ei maksa paljoa suhteessa sitte merkki moottoreihin. Niitä ei ite huolleta ja ilmeisesti uusi ostettava jos paskoo. Samoin akku pitää aina jossain välissä uusia ja kiina vehkeisiin nuo huomattavasti halvempia
Toki kaiken voi itselleen perustella…

Mulla aika monta kaveria jolla sähköpyöriä ollut jo vuosia ja ajoa paljon. Yhtään akkua tai moottoria ei kukaan ole ostanut… noi laatumerkit kun kestää. Ja moottorit ovat huoltovapaita.

Ja kaikissa noissa sun mainitsemissa romuissa on jonkilainen jousitus (jona ei kyllä toimi kunnolla, lisää vain painoa)Eipä taida yksikään noista vehkeistä alle 30kg myöskään painaa, ja se tekee käsittelystä ihan helvettiä. Itse ajelen 17-18kg (renkaista riippuen) täysjoustosähkärillä ja jo edelliseen 23-24kg pyörään on valtava.
 
Kun tätä vääntöä on nyt kaksi päivää lukenut, niin aika selvää on, että työsuhdepyörä on himmeli saada ihmiset ostamaan alennusprosentteja ja laittamaan isot massit pyöränvalmistajien ja myyjien taskuun.

Varmasti löytyy iso vaikutus terveyteen. Jännää, että sen saamiseksi pitää ihmisille luoda mielikuva, että ostamalla mahdollisimman kalliin, säästää eniten. Kai sitä monen tonnin pyörää on sitten käytettävä, kun sen ostin? Vaikka tärkeintä kahvipöydässä olisikin, että kuinka paljon säästin.
 
Kun tätä vääntöä on nyt kaksi päivää lukenut, niin aika selvää on, että työsuhdepyörä on himmeli saada ihmiset ostamaan alennusprosentteja ja laittamaan isot massit pyöränvalmistajien ja myyjien taskuun.

Varmasti löytyy iso vaikutus terveyteen. Jännää, että sen saamiseksi pitää ihmisille luoda mielikuva, että ostamalla mahdollisimman kalliin, säästää eniten. Kai sitä monen tonnin pyörää on sitten käytettävä, kun sen ostin? Vaikka tärkeintä kahvipöydässä olisikin, että kuinka paljon säästin.
Olen itsekkin huomannut tän että pakko ostaa se neljän tonnin pyörä kun "halvalla" saa. Ja sitten sillä ajetaan asfalttia ja maksimissaan kilometri hiekkatietä.

Tonnilla ois saanut tuohon käyttöön aivan yhtä hyvän vehkeen.

Edit. No ei ehkä tonnilla. Laatumoottorilla ja osilla kaks tonnia.
 
Aivan aivan
"SHIMANO EP8 motors will match up to 500 watts"
"Bosch performance line cx, performance values of 85 Nm, 600 watts"

Noi on piikkitehoja, vakuutustarve menee nimellistehon mukaan joka on 250w.

 
Olen itsekkin huomannut tän että pakko ostaa se neljän tonnin pyörä kun "halvalla" saa. Ja sitten sillä ajetaan asfalttia ja maksimissaan kilometri hiekkatietä.

Tonnilla ois saanut tuohon käyttöön aivan yhtä hyvän vehkeen.

Edit. No ei ehkä tonnilla. Laatumoottorilla ja osilla kaks tonnia.
Nämä on ihan höpöhöpö puheita, että KAIKKI työsuhdepyörät ostetaan sieltä +4k€ hintaluokasta.
Kuka näitä höpöjä keksii?

Esimerkiksi jollekin lähi-/sairaanhoitajalle on iso paukku laittaa edes sitä 2k€ pyörään kerralla.
Sen takia tämä työsuhdepyöräetu on loistava. Saa mukavalla osamaksulla ostettua laadukkaan ja kestävän pyörän itselleen, millä taittaa työmatkaa. Samalla kunto ja terveys paranee.
Sekä työllistetään myös lukuisia suomalaisia töihin, myymään ja korjaamaan työsuhdepyöriä.
 
Tämän edun suurin hyötyhän tulee siitä, että on saatu ihmiset ostamaan niitä pyöriä, käyttämään niitä ja vähentämään autoilua.

Siksi tuo itku tonnien arvoisesti pyörästä on niin naurettavaa kun kukin on hankkinut sen hintaisen pyörän mitä on itse ollut valmis käyttämään. Ei varmaan ole ulkopuolisen asia hienosäätää sitä pyörän hintaa vaikka välille 800-1300e ja sitten ihmetellään kun ihmiset eivät etua lähde käyttämään. Nyt ihmiset ovat saaneet itse valita sen haluamansa pyörän hinnan (ja osa maksanut itse lisää päälle vielä paremmasta pyörästä kun sellaisen ovat halunneet käyttöön) ja ominaisuudet joilla pyörälle tulee käyttöä.

Edussa ongelmana on ollut lähinnä että sitä on työnantajan pitänyt tarjota.
 
Ja aika kaukana ollaan työsuhdepyörästä, kun aletaan jostain Aliexpressistä tms. Tilaamaan osia ja niistä pyörää kasaamaan (video 1).

Tai haalimaan laatuosia alennuksella Euroopasta + runko ja sähköosat Kiinasta (video 2).

Jälkimmäisestä tuli hyvä, mutta maksoikin liki 5te ja kasaaminen videon tekijän arviolta onnistuu 5% pyöräilijöistä (vaatii paljon taitoa ja työkaluja + ymmärrystä) ja tarjousten metsästystä.

Videon 1 pyörä nyt alkoi hajoamaan jo ekan päivän ajoilla + ei tohon saa mitään varaosia mistään ja jousitus muutenkin oli kuraa. Ja olen nähnyt liian monta videota hajonneista tangoista, stemmeistä, satulatolpista jne. Jotka on kiinasta tilattu. Oma turvallisuus on sen verran tärkeää, että ihan helpolla lähtisi tohon leikkiin. Koskaan et voi olla varma, mitä saat kun tuolta tilaat. Tottakai joukkoon mahtuu asiallistakin tavaraa, mutta kun ei voi olla varma.
Pointtina se, että sieltä saa ihan laadukasta tavaraa, mutta se toki maksaa enemmän.
 
Noi on piikkitehoja, vakuutustarve menee nimellistehon mukaan joka on 250w.

Ehkä olen väärässä ja olen valmis myöntämään sen, pitää vielä tarkemmin lukea tuo läpi ennenkuin oma saapuu. Muutenkin tämä keskustelu mennyt sen verran offtopic että voidaan siirtää tuonne toiseen lankaan jos halutaan jatkaa keskustelua. Sen verran sanon että tämä on itselle paperilla järkevä ratkaisu omiin tarpeisiin kun en haluaisi laittaa useampaa tonnia tavarapyörään ja todellisuus sitten selviää kun pyörä saapunut ja kilometrejä alla. Voin tulla kertomaan heti jos ostos kaduttaa ja olikin vain paskaa käärittynä kiiltävään paperiin. Kaikille ja kaikkiin tarkoituksiin ei tosiaan varmasti ole, vaan parempi ostaa esim. se 4000-5000€ pyörä ja tukea paikallista yrittäjää
 
Viimeksi muokattu:
Noi on piikkitehoja, vakuutustarve menee nimellistehon mukaan joka on 250w.

Eikä sillä teholla ole edes merkitystä. Tuolla on sanottu selvästi *Lisäksi markkinoilla on sähköpyöriä, joissa moottorin teho on yli 250 W. Niiden vakuuttaminen määräytyy sähköisten liikkumisvälineiden nopeutta ja painoa arvioivan 25/25-säännön mukaan*

Eli jos se vaatii polkemista, painaa alle 25kg ja sähkömoottorin avustus on rajotettu 25km/h alle, niin teholla ei ole merkitystä. Heti jos avustus menee tuon nopeuden yli, tai painoa on enemmän, niin sitten vakuutus. Tai jos on käsikaasu jolla saa avustukset päälle polkematta.
 
Eikä sillä teholla ole edes merkitystä. Tuolla on sanottu selvästi *Lisäksi markkinoilla on sähköpyöriä, joissa moottorin teho on yli 250 W. Niiden vakuuttaminen määräytyy sähköisten liikkumisvälineiden nopeutta ja painoa arvioivan 25/25-säännön mukaan*

Eli jos se vaatii polkemista, painaa alle 25kg ja sähkömoottorin avustus on rajotettu 25km/h alle, niin teholla ei ole merkitystä. Heti jos avustus menee tuon nopeuden yli, tai painoa on enemmän, niin sitten vakuutus. Tai jos on käsikaasu jolla saa avustukset päälle polkematta.

Joo juuri näin, tossa tarkotin siis että vakuutustarve määräytyy nimellistehon mukaan, ei piikkitehon :thumbsup: Mut tohon vielä korjauksena että avustettu nopeus ei saa ikinä ylittää 25kmh, sillon ei oo asiaa liikenteeseen oli vakuutus tai ei vaan vaatii rekisteröinnin.
 
Edullisuus on niin suhteellista, kun se on kiinni palkasta (eli marginaaliverosta) ja siitä millaisen leasing firman kanssa työnantaja tehnyt sopimuksen. Omassa työpaikassa kyseessä on vapaus.io, lisäksi pyörissä hinnannousu on kyllä ollut kovempaa kuin inflaatio muuten tänä aikana.

Ja kaiken kruunaa se, ettei niitä halvimpia tarjouksia välttämättä ole ollut saatuvilla työsuhdepyörää ostaessa. Minulla on pari esimerkkiä tästä:

a) Paikallinen pyöräkauppias sanoi suoraan, ettei anna alennusta työsuhdepyörästä, mutta jos ostan omalla rahalla niin antaisi alennusta
b) Radbikes lopetteli omaa EU edustustaan ja haluamani pyörän olisi saanut 1000€ hintaan niiden nettikaupasta. Kysyin vapaudelta ja he ilmoittivat, että vain heidän silloisilta kumppaneilta voisi ko. pyörämallin tilata työsuhdepyöränä. Hintaa samalla pyörällä Suomikauppiaalta yli 2000€
c) XXL pisti hyvät kampanjahinnat omista merkeistään muutama vuosi sitten, tuolloin vapaus.io ei vielä sallinut pyörinen ostoa XXL:stä (nykyään XXL on vapauden kumppani, tuolloin ei ollut).

Mitenkään automaattisen edulliseksi se työsuhdepyörä ei kyllä tule ja niissäkin tapauksissa kun tulee "edulliseksi" syö ne leasing kulut hyvin paljon sitä edullisuutta.
Älä yleistä vapauden perseilyä muihin. Meillä on etufillarin kautta ja ei mitään ongelmaa olis ollu tilata ulkomailta vaan tästä oli erikseen ohje että pitää heidän aspan kautta hoitaa tilaus kun yhteistyökumppanien kautta sai vältettyä tämän proseduurin. Se inflaatio on ihan globaali ja isoilla merkeillä on aika kiveen hakattu hinnoittelu ja on tapauksia jossa liike on ostanut pyörät kesäksi niin kuukausi sen jälkeen valmistaja on painanu alennukset niin että jokaisesta myydystä pyörästä tuli tappiota koska tukkuri/valmistaja velvoittaa myymään heidän ilmoittamalla alennuksella
 
Varmaan tarkoitettiin työsuhde-etupyörien välittäjiä, Vapaus, GBB, Fleetbike jne., joiden kuluihin iso osa veroedusta menee.
Vakuutus on ainoa mistä itse maksan extraa välittäjälle joka ei oo vuositasolla kovinkaan montaa kymppiä joten en osta väitettäsi. Tuli tuo sen verran tarkkaan kuitenki laskettua lopulta. Työnantaja joutuu hoitamaan nuo välitysmaksut joka ei sekään ihan mahdottomia ole eikä työntekijä
 
Mielenkiinnolla odotan, että kestääkö seuraava pyörä 10v ja lähes 8tkm ongelmitta.
Tuo 10v on ihan hyvä saavutus. Mutta 8 000km on mielestäni erittäin vähän. Alle vuoden ajelut. Jos pyörä ei sitä kestäisi olisi se erittäin huono suoritus. Itsellä on reilut 4v vanha sähköpyörä ja siinä mittarissa noin 55 000 km tällä hetkellä. Vanhempi pyörä on 7v vanha, ja siinäkin kilsoja mukavasti. Kumpikaan ei osoita vielä lahoamisen merkkejä. Halpoja kilsoja siis tiedossa.
 
Tuo 10v on ihan hyvä saavutus. Mutta 8 000km on mielestäni erittäin vähän. Alle vuoden ajelut. Jos pyörä ei sitä kestäisi olisi se erittäin huono suoritus. Itsellä on reilut 4v vanha sähköpyörä ja siinä mittarissa noin 55 000 km tällä hetkellä. Vanhempi pyörä on 7v vanha, ja siinäkin kilsoja mukavasti. Kumpikaan ei osoita vielä lahoamisen merkkejä. Halpoja kilsoja siis tiedossa.
No aniharva ajaa yli 2-3tkm vuoteen. Hardcore työmatkapyöräilijät erikseen. Ja maantiepyöräilijät..
 
Tuo 10v on ihan hyvä saavutus. Mutta 8 000km on mielestäni erittäin vähän. Alle vuoden ajelut. Jos pyörä ei sitä kestäisi olisi se erittäin huono suoritus. Itsellä on reilut 4v vanha sähköpyörä ja siinä mittarissa noin 55 000 km tällä hetkellä. Vanhempi pyörä on 7v vanha, ja siinäkin kilsoja mukavasti. Kumpikaan ei osoita vielä lahoamisen merkkejä. Halpoja kilsoja siis tiedossa.
Onhan se vähän ajettu, mutta pyörä onkin hänelle sellainen, että sillä ajetaan kun ilma on kaunis ja lämmin.
 
Älä yleistä vapauden perseilyä muihin. Meillä on etufillarin kautta ja ei mitään ongelmaa olis ollu tilata ulkomailta vaan tästä oli erikseen ohje että pitää heidän aspan kautta hoitaa tilaus kun yhteistyökumppanien kautta sai vältettyä tämän proseduurin. Se inflaatio on ihan globaali ja isoilla merkeillä on aika kiveen hakattu hinnoittelu ja on tapauksia jossa liike on ostanut pyörät kesäksi niin kuukausi sen jälkeen valmistaja on painanu alennukset niin että jokaisesta myydystä pyörästä tuli tappiota koska tukkuri/valmistaja velvoittaa myymään heidän ilmoittamalla alennuksella

Aivan samalla tavalla luvattiin vapaudelta aikoinaan, että jos ei ole heidän kumppaninsa niin sitten viestiä aspaan niin onnistuu ja myös ulkomailta. Mutta kun sinne aspaan ottaa yhteyttä, niin selviää että just se sun himoama pyörä just sun himoamalta kauppiaalta ei onnistukaan vaan pitää käyttää kumppania.
 
Aivan samalla tavalla luvattiin vapaudelta aikoinaan, että jos ei ole heidän kumppaninsa niin sitten viestiä aspaan niin onnistuu ja myös ulkomailta. Mutta kun sinne aspaan ottaa yhteyttä, niin selviää että just se sun himoama pyörä just sun himoamalta kauppiaalta ei onnistukaan vaan pitää käyttää kumppania.
Tuo vapaus kyllä niin kusinen pulju. Heti ensimmäisestä päivästä lähtien heidän kanssaan ei ole ikinä oikein mikään toiminut, tai heidän lupaukset erinäisistä asioista pitänyt
 
Tuo vapaus kyllä niin kusinen pulju. Heti ensimmäisestä päivästä lähtien heidän kanssaan ei ole ikinä oikein mikään toiminut, tai heidän lupaukset erinäisistä asioista pitänyt

Hyvän bizneksen monet firmat muodostaneet kyllä tuosta. Mutta ei siihen veronmaksajien rahaa pidä laittaa.
 
Juu, kyllä se 40% romahdus pyörien myynnissä on varmasti sen arvoinen että muutama firma tekee katetta, pyöräliikkeiden liikevaihto kasvaa, ihmiset käyttävät pyöriä enemmän liikkumiseen ja autoilu vähenee.

Kun tunteella johdetaan niin päin persettähän se menee.
 
Vakuutus on ainoa mistä itse maksan extraa välittäjälle joka ei oo vuositasolla kovinkaan montaa kymppiä joten en osta väitettäsi. Tuli tuo sen verran tarkkaan kuitenki laskettua lopulta. Työnantaja joutuu hoitamaan nuo välitysmaksut joka ei sekään ihan mahdottomia ole eikä työntekijä

Ainakin Vapaudella jota oma työantaja olisi tarjonnut olisi mennyt ~20€ siitä satasesta kuussa kaikkeen muuhun kuin pyörään. Kai tuo olisi mennyt jonnekin lähelle korotonta osamaksua tai jotain kun laskeskelin.
 
Vakuutus on ainoa mistä itse maksan extraa välittäjälle joka ei oo vuositasolla kovinkaan montaa kymppiä joten en osta väitettäsi. Tuli tuo sen verran tarkkaan kuitenki laskettua lopulta. Työnantaja joutuu hoitamaan nuo välitysmaksut joka ei sekään ihan mahdottomia ole eikä työntekijä

Kyllä sä varmaan sen pyöräsi leasing korot kuitenkin maksat? Esim. vapaudella 3000€ hintainen pyörä (huom, ei arvoinen, vaan hintainen) olisi tullut 3v aikana maksamaan 3750€ (josta sitten verohyödyn verran saa takaisin).
 
Kyllä sä varmaan sen pyöräsi leasing korot kuitenkin maksat? Esim. vapaudella 3000€ hintainen pyörä (huom, ei arvoinen, vaan hintainen) olisi tullut 3v aikana maksamaan 3750€ (josta sitten verohyödyn verran saa takaisin).
Siihen sisältyy matkaan esim vakuutus. Kuten moni on sanonu niin vapaus on kaikista paskin lafka mitä tarjolla on ollut ja moni kauppakin veti yhteen väliin sopparit katkolle. Itsellä oli 3100€ fillari ja kokonaisuudessa tulee maksamaan 3600€
 
Aivan samalla tavalla luvattiin vapaudelta aikoinaan, että jos ei ole heidän kumppaninsa niin sitten viestiä aspaan niin onnistuu ja myös ulkomailta. Mutta kun sinne aspaan ottaa yhteyttä, niin selviää että just se sun himoama pyörä just sun himoamalta kauppiaalta ei onnistukaan vaan pitää käyttää kumppania.
hyvin meillä duunissa osti jengi ihan etufillarin ulkopuolisilta toimijoilta pyörät ilman ongelmia ja ihan euroopasta koska merkeillä ei ole suomessa myyntiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
279 428
Viestejä
4 802 720
Jäsenet
77 946
Uusin jäsen
raunoheponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom