Työelämäkeskustelu

Työttömän kannattaa vedota työmarkkinoiden "laihuuteen" ja pyytää saada vain ne kaksi velvoittavaa hakua.
Eipä taida enää noissa kunnallistetuissa työvoimapalveluissa olla ketään tarkistelemassa onko oikeasti paikkoja haettu ja onko haastatteluihin menty tai onko tarjottuja paikkoja otettu vastaan.
Resurssit on vedetty niin tiukoille kaiketi alkuvuodesta alkaen.
Hullulta tuntuu että tuollaisia kannattaisi ihmisvoimin tarkistaa kun voisi automatisoida monellakin eri tavalla. Automaatio pidemmän päälle varmasti halvempi kuin ihmisen käyttäminen.

Hullulta tuntuu että tuollaisia kannattaisi ihmisvoimin tarkistaa kun voisi automatisoida monellakin eri tavalla. Automaatio pidemmän päälle varmasti halvempi kuin ihmisen käyttäminen.
No nettipalveluun ne syötetään ja heti kun sinne on haut syöttänyt, tulee vihreää palloa ja homma sen kuun osalta taputeltu. Tuskin noita kukaan mahdollisia pistotarkastuksia enempää tsekkailee.

Työttömän kannattaa vedota työmarkkinoiden "laihuuteen" ja pyytää saada vain ne kaksi velvoittavaa hakua.
Eipä taida enää noissa kunnallistetuissa työvoimapalveluissa olla ketään tarkistelemassa onko oikeasti paikkoja haettu ja onko haastatteluihin menty tai onko tarjottuja paikkoja otettu vastaan.
Resurssit on vedetty niin tiukoille kaiketi alkuvuodesta alkaen.
...tai sitten vaan hakee töitä, koska haluaa töihin. Ainakin itse kun olin työttömänä, niin saatoin joskus hakea enemmänkin mitä vaaditaan, jos oli vaan kiinnostavia ilmoituksia. Tietysti auttaa, jos asuu alueella missä ylipäänsä on paljon työpaikkoja. Mut joo kyllä itseäkin joskus vitutti hiljaisempana aikana etsimällä etsiä jotain edes etäisesti järkevää vaan sen takia, että kiintiö tulee täyteen. Välillä saatoin sitten katsoa jonkun firman joka on saanut valtiolta yritystukia, koska ehkä niillä saattaisi olla työnhaku"spämmiin" enemmän empatiaa.

Jos pääsee opiskelemaan työttömyysetuudella niin silleen kanssa madaltuu kiintiö.

Tilastokeskuksen mukaan toukokuussa työttömiä oli 308 000. Kuukaudessa työttömän on haettava 4 työpaikkaa mutta alueesta riippuen luku saattaa olla alhaisempi. Jos laskee että keskimäärin on haettavaa kolmea työpaikkaa kuukaudessa niin siitä tulee yli 900 000 työpaikkahakemusta kuukaudessa. Ei ole olemassa mitään yhtä kanavaa jonka kautta töitä tarjotaan/haetaan ja jonka kautta voisi tarkistaa onko työtön hakenut töitä. Eihän tässä ole mitään järkeä.

Tilastokeskuksen mukaan toukokuussa työttömiä oli 308 000. Kuukaudessa työttömän on haettava 4 työpaikkaa mutta alueesta riippuen luku saattaa olla alhaisempi. Jos laskee että keskimäärin on haettavaa kolmea työpaikkaa kuukaudessa niin siitä tulee yli 900 000 työpaikkahakemusta kuukaudessa. Ei ole olemassa mitään yhtä kanavaa jonka kautta töitä tarjotaan/haetaan ja jonka kautta voisi tarkistaa onko työtön hakenut töitä. Eihän tässä ole mitään järkeä.
Työmarkkinatorille ne haetut paikat pitää ilmoittaa. Ei se sen kummempaa ole. Siellä ne kaikki 900t on.

Kyllä, pitää ilmoittaa. Mutta kuka/mikä ne ilmoitetut 900 000 työpaikkahakemusta tarkistaa per kuukausi?
Ei tietenkään kukaan. Eihän se ole mitenkään mahdollista. Varmaan joku pistotarkastus sillon tällöin, mutta se on pisara meressä.

Sinne nyt voi ilmoittaa melkein mitä vaan. Mulle ainakin kerran kolmeen kuukauteen soittaa virkailija ja kysäisee noista. Samaiselta virkailijalta sain ton yksi hakemus/kk päätöksen.

Ei tietenkään kukaan. Eihän se ole mitenkään mahdollista. Varmaan joku pistotarkastus sillon tällöin, mutta se on pisara meressä.

Sinne nyt voi ilmoittaa melkein mitä vaan. Mulle ainakin kerran kolmeen kuukauteen soittaa virkailija ja kysäisee noista. Samaiselta virkailijalta sain ton yksi hakemus/kk päätöksen.
Niin, avasin vain tämän nykyisen systeemin järjettömyyttä. Tuo kolmen kuukauden välein toistuva työkkärisoittokin perustuu lakiin. Joskus saattaa unohtua ottaa yhteyttä...

Niin, avasin vain tämän nykyisen systeemin järjettömyyttä. Tuo kolmen kuukauden välein toistuva työkkärisoittokin perustuu lakiin. Joskus saattaa unohtua ottaa yhteyttä...
No järjetöntä on toi 4 hakua kuussa sokeasti kaikilta. Järkeväähän se on työttömiä patistella töitä hakemaan, vaan miten siihen saisi jotain järkeä?

Olen työnhakijana ja velvollinen lähettämään neljä työhakemusta kuukaudessa. Henkilökohtaisista syistä voin hakea vain etätöitä. Nyt olen vahingossa hakenut paikkaa, joka osoittautui hybridimalliseksi, ja minut on kutsuttu työhaastatteluun. Voinko perua haastattelun ilman seurauksia, vai johtaako tämä automaattisesti kolmen kuukauden karenssiin?

Varmaan täällä on jo kaikki vastattu, mutta vastaan vielä. Jos kieltäydyt työtarjouksesta, niin miten sulle voi siitä karenssi napsahtaa? Tuliko sulle työkkärin kautta käsky hakea tätä työtä? Jos ei, niin tuskin yhdelläkään työnantajalla on aikaa ilmoitella työkkärille, että täällä joku kieltäytyi työtarjouksesta. Tai jos joku tekee näin, niin sitten siinä työpaikassa on perustavanlaatuisesti jotain pielessä ja selkeästi keskittyminen siinä paikassa on aivan väärissä asioissa. Ja kuten täällä on sanottu, painotat haastattelussa, että pystyt tekemään vain etätyötä. Tuskin he ottavat , jos odottavat läsnäoloa esim. Kolmesti viikossa ja haastattelussa olet tuonut esille, ettei se onnistu. Voi hyvin olla, että toi hybridi malli parhaimmillaan tarkoittaa sitä, että kerran viikossa toimistolla tai sitten pahimmillaan sitä, että voit tehdä kerran viikossa etänä, jos anot sitä ajoissa etukäteen paperisena versiona ja etätyöstä joudut kirjoittamaan tarkat selvitykset siitä, mitä teit ja mihin kellonaikaan. Muutamissa paikoissa, mihin oon hakenut, on ihan ekoissa puheluissa sanottu ihan suoraan, että mikä se heidän näkemys hybridi mallista on.

Pahimmat on semmoisia jotka haalivat pirusti tekemisiä itsellensä eivätkä (yleensä tarkoituksella) jaa tietoa muille jotta pysyvät kriittisen tärkeinä. Sitten kun tämmöinen heppu nostaa kytkintä tai muuten vaan tippuu pois niin koko organisaatio voi ollakin yhtäkkiä ihan kusessa. Oon törmänny näihin ns. supermiehiin lähes jokaisessa firmassa missä olen ollut töissä.
Joo, nää on kyllä harvinaisen hankalia ihmisiä. Niille kun yrität rautalangasta vääntää, että heidän toimintatapansa kusee kaikkien kintuille, erityisesti yrityksen, niin ovat ihan huuli pyöreänä, suu auki ihmeissään, eivätkä millään ymmärrä, että mitä he tekivät muka väärin.

Mitä kaikkia mahdollisia etätöitä on saatavilla joihin ei tarvitse ammattia?
Olen koulutukseltani levyseppähitsaaja, mutta aikoinaan kyllästyin sen alan huonoon palkkaukseen.
Nykyään kärsin ärtyvästä suolesta ja elämä on yhtä vessassa juoksua/oloa.
Olen vaikka valmis raahaaman tarvittavat työvälineet mukanani vessaan jotta voisin tehdä töitä.
Puhelin markkinointi ei kiinnosta koska palkka heittelee sen mukaan miten myyt.
Oma terveydentilanne ei ainakaan tällä hetkellä salli lähteä töihin paikanpäälle ja olen alkanut miettimään etätyö mahdollisuuksia, koska ne tuntuvat ainoilta järkeviltä tavoilta päästä käsiksi työntekoon.

Modernilla ai:ta käyttävällä botilla ei ole mikään ongelma varmistaa että työtä on haettu oikeasta eikä kuvitteellisesta yrityksestä. Perään botti voi laittaa emailia ja jos ei vastausta soittaa yritykseen. Ne keissit mitkä näyttää epäilyttäviltä/botti ei saa emailiin/puheluun järkevää vastausta niin ihminen tarkistaa.

Ihan samaa teknologiaa millä on automatisoitu myyntiä/asiakahankintaa ai:n avulla.

Tapoja automatisoida on monia ihan siihen asti että valtio voi säätää asioita ja pakottaa muotteja.

Modernilla ai:ta käyttävällä botilla ei ole mikään ongelma varmistaa että työtä on haettu oikeasta eikä kuvitteellisesta yrityksestä. Perään botti voi laittaa emailia ja jos ei vastausta soittaa yritykseen. Ne keissit mitkä näyttää epäilyttäviltä/botti ei saa emailiin/puheluun järkevää vastausta niin ihminen tarkistaa.

Ihan samaa teknologiaa millä on automatisoitu myyntiä/asiakahankintaa ai:n avulla.

Tapoja automatisoida on monia ihan siihen asti että valtio voi säätää asioita ja pakottaa muotteja.
Voihan se botti laittaa mailia, mutta ei yrityksillä ole mitään velvollisuutta vastata.

Ja ei tonne mitään yhteystietoja kirjata. Yritys ja haettu tehtävä, ihan vapaatekstinä itse kirjoittaen..

Mutta mikä järki? Jonkun botin laittama maili menee roskapostiin ja ei minulla ainakaan aika ja mielenkiinto riittäisi alkaa kaivelemaan että hakiko joku henkilö X meille töihin joskus. Eli mitään vastausta ei noihin maileihin ja soittoihin koskaan saisi joten ihan turhaa alkaa yrityksistä tällaista kysymään.

Olen koulutukseltani levyseppähitsaaja, mutta aikoinaan kyllästyin sen alan huonoon palkkaukseen.
Olen vaikka valmis raahaaman tarvittavat työvälineet mukanani vessaan jotta voisin tehdä töitä.
Oma terveydentilanne ei ainakaan tällä hetkellä salli lähteä töihin paikanpäälle ja olen alkanut miettimään etätyö mahdollisuuksia, koska ne tuntuvat ainoilta järkeviltä tavoilta päästä käsiksi työntekoon.
Ammattia ei varmaankaan tarvita kovinkaan moneen, osaamista tarvitaan. Ja tästä ei oikein aukea minkälaista osaamista löytyy joten aika mahdoton tähän mitään on suositella.

Kaikkeen varmaankin jonkinlaista koulutusta tarvitsee, tai vähintäänkin sen takia että muilla hakijoilla sitä on niin ei tule valituksi ilmankaan.

Lähinnä jotkut koodaus hommat/kirjanpito/muu tietokoneella tehtävä työ.

Opiskele vaikka kirjanpitäjäksi? Tuossa ammatissa lienee sama missä on fyysisesti kun hommaa pyöritellään tietokoneella? Nykyään varmaan aika hyvin myös etä opiskelu mahdollisuuksia?

Kirjanpitäjä, laskunkäsittelijä yms.
Taitavat kyllä vaatia jonkinlaisen koulutuksen, mutta kuvittelisin sen olevan lyhyt tai jopa työnantajan järjestämä

Kirjanpitäjä, laskunkäsittelijä yms.
Taitavat kyllä vaatia jonkinlaisen koulutuksen, mutta kuvittelisin sen olevan lyhyt tai jopa työnantajan järjestämä
Taitaapa olla tradenomin luokkaa vaatimus noissa. Plus sitten työnatajalta koulutus järjestelmiin jne.

Vaimo aina valittaa tästä että kun menee tekemään lähipäivää toimistolle niin ei pysty keskittymään töiden tekemiseen kun jatkuvasti on jotain häiriötä ja sosialisointia. Sen takia käykin nykyään n. kerran kuukaudessa siellä toimistolla.

Mulla on toimistolla käydessä aina niin kiire että hyvä jos pari sanaa ehdin vaihtaa kuulumisia työasioiden välissä.

Tää riippuu myös vahvasti työtehtävästä. Mä oon projektipäällikkö ja vaimo lead developer, joten mä oon yleensä se joka häiritsee aina muita siellä toimistolla.
Juuri tämä avokonttorihelvetti räjähtää käsiin pakollisina läsnäpäivinä. Äänieristys on olematon, työpisteet sijoitettu liian lähellä palaverihuonoina tai sohvia, ja vastamelukuulokkeita ei voi käyttää, kun työpisteen lähellä pyörii kaikenlaisia kyselijöitä. Normipäivinä ongelmat ovat maltillia kun suurin osa on etäilemässä, mutta sitten on ne pakolliset läsnäolopäivät koko talolle, jossa helvetti pääsee irti. Kovaan ääneen honottamista pitkin käytäviä ja kahvihuoneita, joka leviää ympäri kerrosta. Toiset pitävät käytäväpalavereja suunnilleen selän takana, ja sitten tulee kaikenlaista porukkaa omalle työpisteelle sparrailemaan. Oman ja useamman kollegan työtehtävät ja deadlinet eivät valitettavasti pysähdy näinä päivinä, joten ei voi mennä "himmailemaan" sohville, vaan tietyt asiat yksinkertaisesti tulee hoitaa asap. Saisin varmaan kinuttua sairaslomaa näillä päiville jo pelkkään migreeniin vedoten :hmm:

Onko mahdollista, että se 90% ajasta tehtävä etätyö olisi tehokasta työskentelyä ja sitten tämä 10% toimistolla käytettävä menisi tarkoituksella enemmän sosialisointiin, joka on luonnollisesti helpompaa siellä toimistolla? Jos on vaikka se yksi toimistopäivä kahden viikon välein niin se yksi väljempi päivä silloin tuskin näkyy hirveästi (etenkään tietotyön) tuottavuudessa mikäli ne yhdeksän muuta tehdään kunnolla. En tiedä meneekö kuvaamillasi henkilöillä niin mutta mielestäni on aika luonnollista, että jos toimistopäivät ovat harvassa niin ne ovat luonteeltaan erilaisia kuin etäpäivät eivätkä kuvasta sitä ”normaalia” työskentelyä/työpäivää.
Mahdollisesti tämä pätee osalle henkilöillä, mutta en varsinaisesti viitannut heihin vaan kokoaikaisesti saamattomiin työntekijöihin, joita valitettavasti löytyy työnantajan palkkalistoilta. Kyllä sen aistii aika nopeasti henkilöistä, ketkä hoitavat hommansa ja ketkä välttelevät vastuuta, tai sitten heidän työnkuva on sen verran vaatimaton että on aikaa kaikkeen ylimääräiseen. Ensimmäisenä tulee mieleen nämä somevastaavat tai PR-osasto, ja kaikenlaiset keksityt suojatyöpaikat jotka ovat selvinneet pärstäkertoimen tai ammattiliiton turvin YT-neuvotteluista. Aika harva esimies kehtaisi antaa potkuja parhaalle golfkaverille tai lähisukulaiselle, vaikka työsuoritukset olisivat vaatimattomia. Jos takataskussa on esim. varaluottamusmiehen tai työsuojeluvaltuutetun tehtävä, tällöin välttää suurimmatkin irtisanomiset, ja omasta näkökulmastani pahimmat työnvälttelijät edustajat juuri näitä, keski-ikäisiä möhömahoja, joiden aikaisemmat työt ovat kadonneet digitalisoinnin myötä, kova muutosvastarinta, joten ei voida perehdyttää uusiin tehtäviin, joten heilla on jäänyt näennäinen työtehtävä, olematon vastuu ja käytännössä lähes sataprosenttinen etätyö. Tottakai mua henkilökohtaisesti ketuttaa, kun toiset voivat istua paremmalla palkalla katsomassa kissavideoita kaikki päivät, ja minä ja useimmat kollegat koetetaan selviytyä mahdottomista työmääristä ja deadlineistä päivästä toiseen. Työnantaja vaatii tehostamista kaiken aikaa ja kippaa surutta lähteneiden osaajien tehtävät meille, samaan aikaan kun toiselle puolella toimistoa larpataan vapaaherroja. Ja ei, en tietoisesti ole kerännyt itselleni valtavaa työmäärää, ja olen toistuvasti nostanut ongelmaa pinnalle johtoportaaseen asti.

Yksi vaihtoehto on hoitaa työnsä vasemmalla kädellä, mutta riittävän hyvin ettei päädy leivättömän pöydän ääreen. Aikaisemmasta työhistoriasta ajalta ennen etätöiden yleistymistä, tulee mieleen eräs taloushallinnon huippuosaaja joka vastasi mm. laskujen käsittelyistä. Tällä tuntui riittävän luppoaikaa kaikki päivät. Henkilö päätyi lopulta downshiftaamaan ja tilalle palkattiin uusi osaaja. Kummasti fiman operatiiviset kulut vähenivät merkittävästi, kun laskuja alettiin oikeasti tarkistaa, pönkäleitä ei enää maksettu ja toimittajille myös reklamoitiin.

Tuli läsnätöistä vielä mieleen, että minulle suurin motivaatio raahautua toimistolle on se, että päivät eivät veny yliajalle kuten etäkonttorilla, ja harrastuspaikat ovat kävelymatkan päässä toimistolla. Muutama kollega on myösaika usein paikalla, jolloin saa asioita edistettyä ketterästi, sen sijaan että varataan erillisiä Teams-palavereja tai selitetään asiat juurta jaksaen pikaviestimellä. Jos tuosta helvetin avokonttori-systeemistä päästäisiin eroon, saataisiin äänieristyt työhuoneet tai sektorit, voisin helposti tehdä lähes sataprosenttista läsnätyötä.

Viimeksi muokattu:
Juuri tämä avokonttorihelvetti räjähtää käsiin pakollisina läsnäpäivinä. Äänieristys on olematon, työpisteet sijoitettu liian lähellä palaverihuonoina tai sohvia, ja vastamelukuulokkeita ei voi käyttää, kun työpisteen lähellä pyörii kaikenlaisia kyselijöitä. Normipäivinä ongelmat ovat maltillia kun suurin osa on etäilemässä, mutta sitten on ne pakolliset läsnäolopäivät koko talolle, jossa helvetti pääsee irti. Kovaan ääneen honottamista pitkin käytäviä ja kahvihuoneita, joka leviää ympäri kerrosta. Toiset pitävät käytäväpalavereja suunnilleen selän takana, ja sitten tulee kaikenlaista porukkaa omalle työpisteelle sparrailemaan. Oman ja useamman kollegan työtehtävät ja deadlinet eivät valitettavasti pysähdy näinä päivinä, joten ei voi mennä "himmailemaan" sohville, vaan tietyt asiat yksinkertaisesti tulee hoitaa asap. Saisin varmaan kinuttua sairaslomaa näillä päiville jo pelkkään migreeniin vedoten :hmm:
Eikö teillä ole toimistolla mitään eriteltyjä alueita juurikin esimerkiksi keskustelevaan työskentelyyn ja hiljaiseen työskentelyyn? Vai eivätkö ihmiset vain kunniota näitäkään?

Eikö teillä ole toimistolla mitään eriteltyjä alueita juurikin esimerkiksi keskustelevaan työskentelyyn ja hiljaiseen työskentelyyn? Vai eivätkö ihmiset vain kunniota näitäkään?
Käytännössä ei ole. Muutamia vetäytymistiloja löytyy, mutta ne on pakkopulla-toimistopäivinä aina varattu palavereille, koska oikeita palaveritiloja ei ole riittävästi näille päiville. Lisäksi vetäytymistilojen äänieristys on aivan paska, joten sohvalla makaajien honotus kuuluu sinne asti, ja vastaavasti palaverien parhaat palat kaikuvat omalle työpisteelle asti. Toimistokäytös, jos sellaista termiä voidaan käyttää, on omasta mielestäni melko huonoa monilla. Ihan oikeasti juhannusviikolla pari yli kolmekymppistä idioottia cruisaili sähköpotkulaudoilla pitkin käytäviä ja työpisteiden välejä, eikä asiaan puututtu :cautious:

Viimeksi muokattu:
Joskus 20v sitten olin työpaikalla jossa sai sairastaa muutaman päivän ilman todistusta. Aina kun oli joku vappu / firman juhlat tms oli samat tyypit saikulla sen jälkeen. Firma muutti käytäntöä, ja siitä lähtien ekasta päivästä piti olla todistus.

Varmaan sama noissa pakotetuissa hakemuksissa. Iso joukko kärsii siitä, että jotkut viihtyvät tuilla / vastustavat kapitalismia.

No järjetöntä on toi 4 hakua kuussa sokeasti kaikilta. Järkeväähän se on työttömiä patistella töitä hakemaan, vaan miten siihen saisi jotain järkeä?

Mutta mikä järki? Jonkun botin laittama maili menee roskapostiin ja ei minulla ainakaan aika ja mielenkiinto riittäisi alkaa kaivelemaan että hakiko joku henkilö X meille töihin joskus. Eli mitään vastausta ei noihin maileihin ja soittoihin koskaan saisi joten ihan turhaa alkaa yrityksistä tällaista kysymään.
Ei botin maili tai puhelinsoitto eroa mitenkään työkkärin tädin/sedän mailista tai puhelinsoitosta.

Imho. koko työnhakuvelvoite typerä. Tuki aika lyhkäiseksi ja pienenemään nopeasti ajan funktiona. Motivoi hakemaan ja vastaanottamaan töitä kun muuten olet nopeasti minimin varassa. Parempi hoitaa ongelmaa eikä valvoa oiretta.

Viimeksi muokattu:
Ei botin maili tai puhelinsoitto eroa mitenkään työkkärin tädin/sedän mailista tai puhelinsoitosta.

Imho. koko työnhakuvelvoite typerä. Tuki aika lyhkäiseksi ja pienemään nopeasti ajan funktiona. Motivoi hakemaan ja vastaanottamaan töitä kun muuten olet nopeasti minimin varassa. Parempi hoitaa ongelmaa eikä valvoa oiretta.
Ei eroakaan, kumpaankaan en vastaisi mitään koska ei ole aikaa/ei kiinnosta/ei ole mitään hyötyä itselleni vastata ja etsiä tietoja.

Niinpä. Kuvitellaan, että olet rekrytoija jossakin firmalla, jolla on ollut avoin haku päällä ja hakemuksia on tullut vaikkapa reilut 100 kappaletta. Sitten työkkärin akka soittaa ja kysyy, ovatko seuraavat henkilöt hakeneet teille töihin. Vastaatko ei tai peräti kyllä ja luuri korvaan, vai alatko oikeasti kaiken sen kiireen keskellä käymään hakemukset läpi ihan vaan hyvää hyvyyttäsi?

Niinpä. Kuvitellaan, että olet rekrytoija jossakin firmalla, jolla on ollut avoin haku päällä ja hakemuksia on tullut vaikkapa reilut 100 kappaletta. Sitten työkkärin akka soittaa ja kysyy, ovatko seuraavat henkilöt hakeneet teille töihin. Vastaatko ei tai peräti kyllä ja luuri korvaan, vai alatko oikeasti kaiken sen kiireen keskellä käymään hakemukset läpi ihan vaan hyvää hyvyyttäsi?
Eiköhän se työkkärin tyyppi kysy siltä hakijalta näyttöä… Siis jos on kysyäkseen.

Tähän päälle gdpr ja miten tunnistetaan onko työkkäri vai joku tiedononkija kyseessä niin päästään next levelille kun ei voi vain sanoa kyllä/ei mailiin/puheluun. Tosin jos noita nykyisellään tarkistetaan niin uskon että botti voi hoitaa saman halvemmalla kuin ihminen. Etenkin kun mietitään kustannusta n-vuoden ajalle tulevaisuuteen.

Joskus 20v sitten olin työpaikalla jossa sai sairastaa muutaman päivän ilman todistusta. Aina kun oli joku vappu / firman juhlat tms oli samat tyypit saikulla sen jälkeen. Firma muutti käytäntöä, ja siitä lähtien ekasta päivästä piti olla
Keskimäärin noista oman ilmoituksen saikuista on hyviä kokemuksia. Omina esimiesaikoina joutui joskus tekemään senkin, että henkilölle x ei hyväksytä enää terkkarin antamaa todistusta, vaan aina työterveyslääkärin kautta. Yleensä terveys koheni huomattavsti ihan sillä.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
280 772
Jäsenet
78 136
Uusin jäsen
raum

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom