Työelämäkeskustelu

Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
276
Itelle tulee mieleen tollasesta ovelta ovelle myyjät, yritetään pakottaa tekemään päätös heti, ettei ehdi vertailemaan tai muuta.

Melkein ottaisin yhteyttä nykyiseen pomoon (tai oimipisteen x päälikköön), kertoisin tarjouksesta ja ehkä jopa tyylistä miten se esitettiin. Tiedä vaikka tulisi tarjous nopeastikkin.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
585
Uskaltaako täällä kysäistä neuvoa ja näkemyksiä hieman erikoiseen työpaikka dilemaan? Työskentelen organisaatiossa Z, jolla on kaksi isoa toimipistettä etelä-suomen alueella X ja Y. Olin melko pitkään toimipisteessä Y palveluiden ylläpitäjän (ns. rivisotilaan) tehtävissä ja työ oli melko tasaista jatkuvan paineen alla puurtamista. Tunnollisena duunarina hoidin hommat hyvin sen suuremmin mukisematta.

Noin kolmisen vuotta sitten minulle avautui hieno mahdollisuus hakeutua miellyttävempiin ja vaativampiin asiantuntijatehtäviin toimipisteeseen X, jossa työskentelen edelleen. Työhyvinvointi nousi kohisten verrattuna aikaisempaan pestiin ja samalla esimiehet vaihtuivat huomattavasti pätevämpiin johtajiin. Ainoa miinus on, että kyseinen pesti on määräaikainen ja päättyy vuoden lopussa. Toki minulle on suullisesti lupailtu, että hommat jatkuvat normaalisti uudella sopparilla, kun vanha päättyy.

Noh, kolme päivää sitten minulle soitettiin toimipisteestä Y ja tarjottiin yllättäen esimiestehtäviä palveluiden ylläpito ryhmään. Koska olen aikanaan haaveillut esimies hommista päätin käydä haastattelussa. Haastattelijana toiminut päällikkö antoi heti kättelyssä ymmärtää, että he haluavat minut ko. pestiin. Haastattelun päätteeksi hän totesi, että mikäli en ota tehtävää vastaan niin poltan sillat toimipisteeseen Y.

Tämä sai minut miettimään tehtävän järkevyyttä. Aistin melkoista painostusta tehtävään liittyen. Koska sain aikaa miettiä asiaa vain muutaman päivän, niin valitettavasti en tule saamaan jatkoja ajatellen mitään mustaa valkoisella nykyiseltä työnantajaltani toimipisteestä X. Kellään heittää järkevää ideaa?
Vaikea mitään neuvoja antaa, mutta ainakin itse mielessä tuossa kohdassa olisi joko jatko toimipisteessä X tai uuden työpaikan etsintä. Toimipisteen Y osalta jo pelkästään tuollainen uhkailu (hyväksy tämä tai muuten...) on iso punainen lippu ja kertomasi perusteella toimipisteeseen Y paluu kannattaisi unohtaa suoraan, vaikka siltojen polttamisen uhallakin.

Pääsetkö juttelemaan nykyisen pomosi kanssa tuosta, kannattaisi suoraan kertoa että toimipisteestä Y esitetään näin ja haluat jatkaa toimipisteessä X, mitäs tehdään? Tietysti on riski, että taustalla on jo osaltasi sovittu jotenkin, että sinut "palautetaan" takaisin Y:hyn, mutta toisaalta on myös mahdollista, että Y:n pomo sooloilee ja yrittävät painostaa sut hyväksymään ilman, että ehdit selvittää tai miettiä asiaa.

Edit. Tietysti jos X:n jatko torpataan, käytännön mahdollisuus on, että palaat Y:hyn, teet siellä minimin ja alat heti etsimään uusia töitä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 906
Viestejä
4 406 700
Jäsenet
73 067
Uusin jäsen
Froggeri

Hinta.fi

Ylös Bottom