Voi kun tietäisit kuinka moni vastaava firma hoitelee noita "vasemmalla kädellä"... Aikanaan kun olin sellaisessa duunissa jossa tuota näki päivittäin niin ihan hirvitti monesti kuinka huonolla tolalla monessa paikassa tuo avainhallinta oli. Itse koitin noista välillä törkeimmissä tapauksissa huomauttaakin mutta vuoden-parin päästä kun uudestaan meni samaan kohteeseen niin mikään ei ollut muuttunut. Avaimia tosiaan annettiin tyyliin "Mä tartten kohteen x avaimen" ja vastauksena oli "tossa" eikä mitään kuittauksia tms. Itse tosin vaadin AINA kuittauksen sekä avaimen haltuunotosta että palautuksesta. Jos asiakkaalla ei ollut sopivaa lomakepohjaa niin mulla oli meidän firman avaintenluovutuslomakkeita aina mukana jolla sai asian hoidettua.Sanoppa tämä firmasi nimi niin tietää mitä kannattaa välttää. Onko kellään siellä ikinä tullut mieleen että ehkä tälle ongelmalle pitäisi tehdä jotain?
Itseasiassa mulla kävi joku aika sitten hassu tapaus asiaan liittyen. Rupesin ihmettelemään mikä ihmeen avain mulla oli avainnipussa "pitkäaikaiset lainat" -kohdassa (laitan siis eri avaimet eri perusteella eri paikkaan avainnipussa) ja rupesin selvittelemään asiaa. Oli yksi liki 10v mulla ollut avain nipussa eikä kukaan ollut kaivannut sitä vaikka kyseinen avain oli ehkäpä sellaiseen paikkaan johon minulla ei pitäisi olla mitään asiaa remontin valmistumisen jälkeen. No, tuosta nousikin sitten vähän suurempi haloo kun selvisi että olisin päässyt erittäin salaiseen paikkaan tuolla avaimella jos vaan olisin mennyt. Tosin, mitään kiitosta tuosta ei ollut tulossa, hyvä ettei käräjille pistäneet, kurjat...