No tuo vihreä lukko ei nyt varsinaisesti ole mitään lukitsemassa.
Renkaan pyörimisen? Eli ei lähde polkemalla pois. Katso esim. takana oleva pyörä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No tuo vihreä lukko ei nyt varsinaisesti ole mitään lukitsemassa.
Tämä ja kuvan laittajan mukaan hyvin lukittu...
Mua se ei haittaa että pyörä on lukittu miten on, mutta kuvan laittaja on mielensä pahoittanut kun harvinainen ja tärkeä pyörä on varastettu.Miten tuo sinusta olisi pitänyt lukita? Erityisesti kun kyseessä on tuollainen Verkkiksen kaupanpäällispyörä millä on arvoa ehkä 50e.
Mua se ei haittaa että pyörä on lukittu miten on, mutta kuvan laittaja on mielensä pahoittanut kun harvinainen ja tärkeä pyörä on varastettu.
Ymmärrän että tuohon ei kannata mitään satojen eurojen lukkoja laittaa, mutta jo 50€ saa sellaisen lukon millä pyörää ei varasteta.
Yleensä pyörän hinta ei ole se mihin kannattaa kiinnittää huomiota, vaan käyttöarvo ja se vaiva kun pitää hommata uusi pyörä ja yleensä sen varkauden huomaa siinä vaiheessa kun sitä tarvitsee niin saattaa tulla kiire kun ei olekkaan pyörää millä mennä.
50€ lukkoa voi sitten tulevaisuudessa käyttää moneen muuhun, tulee halvemmaksi ostaa kerralla riittävän hyvä eikä kolmea halpaa vuodessa kun pyörä viedään...Sillä lukosta säästetyllä rahalla hurauttaa vaikka sitten taksilla jos on kiire.
Huvittaa aina kun näkee ylimitoitettuja lukkoja. Paras on taloyhtiöiden kanaverkkokomerot ja liikuntapaikkojen pukukoppien kaapit/lokerot. Laitetaan järeitä ja kalliita lukkoja kun oikeasti rosmo pääsee nollavaivalla siitä lukon vierestä sisään.
Mielestäni 50e lukon hankkiminen tuollaiseen pyörään olisi ylimitoitettua.
50€ lukkoa voi sitten tulevaisuudessa käyttää moneen muuhun, tulee halvemmaksi ostaa kerralla riittävän hyvä eikä kolmea halpaa vuodessa kun pyörä viedään...
Niinhän sitä luulis, mutta samalla jaksetaan netissä itkeä kun pyörä on varastettu...Mikäs siinä jos on jotain käyttötarvetta U-lukolle + vaijerille muuallakin kuin fillarin lukitsemiseen. Harvemmalla taitaa olla.
Mutta jos henkilöllä on käyttää kymppejä sen itse fillarin hankintaan, niin vähän on vaikea nähdä että 50e lukon hankinta hirveästi houkuttelisi sen lukitsemiseen.
Etupyörä ja runko kiinni telineessä ja takapyörässä lukko. Tietenkin sen takapyörän olisi voinut lukita runkoon. Eri asia tietenkin jos lukitsemisella tarkoitat lukon laatua. Rimpulahan se lukko on mutta pyörä parin kympin pyörä.Onko sun mielestä pyörä lukittu hyvin?
Niitä halpoja lukkoja ostetaan ja käytetään siksi, koska ne ovat kevyitä ja käteviä. Hyöty on kyseenalainen siinä vaiheessa jos joku tosissaan aikoo pyörän varastaa, mutta kyllä se ohikulkijoiden näpit pitää silti kurissa. Halvinkin U-lukko on varmempi, mutta vastaavasti ne ovat sitten painavia ja kömpelöitä.Lueskelin joskus sellaisen pyörävarashaastattelun. Monella varkaalla oli toimintaperiaate sellainen että ensin otetaan alle sellainen pyörä, joka on huonolla lukolla tai ilman lukkoa kiinni. Sillä huonolla pyörällä ajamalla lähdettiin sitten etsimään sitä kalliimpaa varastuskohdetta. Eli nuo ohuet vaijerilukot on ihan turhia.
Itse en näe yhtään mitään syytä ostaa vähintään U-lukkoa (35€ saa jo hyvän) kun se käytännössä takaa ettei huonompaa pyörää varasteta koskaan. Siinä vaiheessa kun varas katselee romupyöriä on tarkoitus vaan saada helposti mikä tahansa pyörä alleen. Vaijerilukon kanssa kun pyörä varastetaan, niin siellä olet sitten jumissa kauppaostosten, postipaketin tms. muun asian kanssa. Vaikka kävelet kotiin niin rahaa tulee silti kulumaan uuden munamankelin ostoon ja avuttomien vaijerilukkojen ostoon. U-lukon kanssa ei kukaan varas ala värkkäämään, koska vieressä on samanlaisia romuja huonoilla vaijereilla vaikka kuinka monta. Kalliit pyörät sitten erikseen.
Samasta syystä ohuet ketjut on aivan turhia. Joskus näkee kalliitakin pyöriä ihan koristeketjulla lukittuna. Ketju on muutenkin huono vaihtoehto, koska ketjun pitää olla paksua tai sekin menee katki helposti, ja suurin osa markettiketjusta on ihan pehmeätä laatua. Ja ketju naarmutta pyörääkin vielä, jos ei ole jotain suojaa.
Niitä halpoja lukkoja ostetaan ja käytetään siksi, koska ne ovat kevyitä ja käteviä. Hyöty on kyseenalainen siinä vaiheessa jos joku tosissaan aikoo pyörän varastaa, mutta kyllä se ohikulkijoiden näpit pitää silti kurissa. Halvinkin U-lukko on varmempi, mutta vastaavasti ne ovat sitten painavia ja kömpelöitä.
Tuo kätevyys on tietenkin ihan hyvä pointti, mutta jos u-lukon ostaa sellaisen missä tulee pyörään asennettava kantoteline niin kyllä sekin kulkee kevyesti ja helposti mukana.Niitä halpoja lukkoja ostetaan ja käytetään siksi, koska ne ovat kevyitä ja käteviä. Hyöty on kyseenalainen siinä vaiheessa jos joku tosissaan aikoo pyörän varastaa, mutta kyllä se ohikulkijoiden näpit pitää silti kurissa. Halvinkin U-lukko on varmempi, mutta vastaavasti ne ovat sitten painavia ja kömpelöitä.
Tuo kätevyys on tietenkin ihan hyvä pointti, mutta jos u-lukon ostaa sellaisen missä tulee pyörään asennettava kantoteline niin kyllä sekin kulkee kevyesti ja helposti mukana.
Vaijerilukon kannalta ongelma vaan on, että marketista saa halvempaakin huonoa vaijerilukkoa halvemmalla pihdit, joilla nämä halpikset menee poikki helposti. Ja tiedän tapauksia missä on pyöriä varastettu ihan työpaikan kameravalvotusta portin sisällä olevasta pyöräparkista. Ne kamerat on yleensä kuraa ja enemmänkin säädetty näyttämään vain sen, että liikkuuko siellä ihmisiä kuin että kuka siellä liikkuu. Itse en keksi mitään paikkaa missä surkeaa vaijerilukkoa käyttäisin, kun ne halvimmat on yksinkertaisesti niin kuraa että ne saa auki käsin vääntämällä. Vaikka pyörän arvo on 2€ niin siihen palaa aikaa ja rahaa että jostain saa uuden 2€ pyörän.
![]()
![]()
Eri asia jos puhutaan kalliista ja halvoista pyöristä. Halpa pyörä varastetaan helppouden takia, varkaalla on tarve päästä jonnekin, jolloin otetaan se helpoin. Ja vaijerilukkoa helpompi on vain täysin lukitsematon. Kallis pyörä varastetaan koska se halutaan myydä eteenpäin joko pyörän tai osien takia. Tällöin sitä voidaan stalkatakin jonkun aikaa ja jos pyörän saa jotenkin vaikka pakun kyytin kannettua niin sillä lukolla ei ole mitään merkitystä. Sitten omassa autotallissaan on aikaa ja vermeet mennä vaikka kymmenen sentin terässeinän läpi. Käyttämällä halpaa vaijerilukkoa takaa aina sen, että se oma pyörä on aina se helpoin varastettava.Ei noi parhaimmat/järeimmätkään lukot auta, jos joku haluaa oikeasti varastaa sen sun pyörän. Osaava heppu tiirikoi minkä tahansa lukon auki tai järeätkin leikkurit on helppo kuljettaa.
Tossakin maininta harvinainen mainospyörä...Meillä on pihassa 2 kpl noita. Noita sai ostaa verkkokaupasta ovh150€ ja 50€ oli joku tarjous ja hain silloin 2kpl, tosin faija osti tosen ku 1kpl/asiakas rajoitus.Tyhmät ihmiset ja pyörän lukitseminen![]()
Meinaat että tämä U-lukko on painava ja kömpelö?Niitä halpoja lukkoja ostetaan ja käytetään siksi, koska ne ovat kevyitä ja käteviä. Hyöty on kyseenalainen siinä vaiheessa jos joku tosissaan aikoo pyörän varastaa, mutta kyllä se ohikulkijoiden näpit pitää silti kurissa. Halvinkin U-lukko on varmempi, mutta vastaavasti ne ovat sitten painavia ja kömpelöitä.
Saa olla voimat aika heikot jos 1,5kg lukkoa ei jaksa ottaa mukaanItsellä just tommoinen halpa vaijeri Pelagossa. Pysyy duunipaikan porttien sisäpuolella riittävän hyvin lukossa, tai vastaavasti kahvilan pihassa, ja kotona vien sen olkkariin. Paikasta toiseen pääsee sitten Alepa-fillareilla eikä ole penniäkään kiinni.
Kivahan se on 1.5 kg U-lukkoa raahata mukana.
Meinaat että tämä U-lukko on painava ja kömpelö?
![]()
Kryptonite Evolution Mini 7 u-lukko + kaapeli 120 cm | Motonet Oy
Kryptonite Evolution Mini 7 on myrkkyä pyörävarkaille! Laadukas U-lukko ja samaan pakettiin kuuluva 120 cm:n kaapeli suojaavat tehokkaasti polkupyörääsi...m.motonet.fi
Ei se ole pelkästään voimasta kiinni. Aktiivisemmat fillaristit karsivat pyöristään paljon kevyempiäkin varusteita ja valitsevat kevyempiä renkaita jne, jotta ajaminen olisi mukavampaa, eikä vajaan parin kilon rautamöllykkä oikein sovi siihen yhtälöön. Ikävä vaan, että nuo ovat vähänkin arvokkaammissa fillareissa käytännössä pakollisia, mutta tuollaisiin muutaman kympiin rakkineisiin laittaisin suosiolla ihan vaan tällaisen runkolukon, joka on sekä kätevä että kevyt ja hoitaa hommansa sillä tasolla kuin on tarvetta. Jos on pakko saada fillari lisäksi kiinni johonkin kiinteään, niin noita on sellaisinakin versioina, joissa on vaijerilukko kaverina. U-lukot ovat turvallisuuden puolesta lyömättömiä, mutta jokainen toki tekee valinnan omien tarpeidensa perusteella.Saa olla voimat aika heikot jos 1,5kg lukkoa ei jaksa ottaa mukaan![]()
![]()
Tamperelainen Antti varasi liput Celine Dionin konserttiin – perutuista hotellihuoneista uhkasi tulla 600 euron lasku
Antti varasi huoneet, joita ehtojen mukaan ei voi siirtää.www.is.fi
Ei ymmärrä että jos hotellihuoneen varaa nuukuuttaan/tyhmyyttään ilman peruutusoikeutta niin siinä ei ole peruutusoikeutta vaikka kuinka Celinen konsertti siirrettäisiin..
Itketään lehdessä tappiota kunnes hotelli suostuu muuttamaan varausta pr-syistä.
On mun pyörässä vielä nykyaikanakin, tosin pyörä ei ole uusi..Entisaikaan pyörissä oli lukot jo tehtaalta lähtien mukana, mikä oli todella näppärää. Jostain syystä noita ei enää ole näkynyt.
Aina naureskelen kun nämä sporttiasuihin pukeutuneet ajelee keskittyneesti sillä moottorilla. Itse vedän normaalilla 3 vaihteisella ohi reisilihakset suonikkaana pumpaten ja kuntoa kohottaen.Entisaikaan pyörillä jaksettiin vielä polkea eikä itkeä jostain muutaman kilon lukosta. Näin tämä maailma on muuttunut. Kehoitan tuossa kohtaa hommaamaan sähköavusteisen pyörän, niin ei tarvitse enää polkeakkaan vaan voi vain kruisailla.
Juu ja pyörä on sitä viimeisintä mallia (500 grammaa jos sitäkään). Sitten valitetaan jostain lukosta joka vaikeuttaa sporttivarttia.Aina naureskelen kun nämä sporttiasuihin pukeutuneet ajelee keskittyneesti sillä moottorilla. Itse vedän normaalilla 3 vaihteisella ohi reisilihakset suonikkaana pumpaten ja kuntoa kohottaen.
Päivän voittaja: Miikka!
Eli summa summarum kaveri naposteli tunnin verran lennolla ilman maskia. Okei, tämä vielä menisi mutta sitten uhriudutaan somessa ja parjataan pahaa FinnairiaKunnon "yrittäjä" siinä meillä.
Miikka sai Finnairilta lentokiellon, koska ei napostellessaan suostunut käyttämään maskia – ”Aika kova rangaistus”
"Peuravirta aloitti syömisen pian koneen noustua ja laittoi omien sanojensa mukaan maskin takaisin parikymmentä minuuttia ennen laskeutumista. Pyrähdys Finnairin koneella Oulusta Helsinkiin kestää noin tunnin ja 20 minuuttia. Peuravirta on sittemmin purkanut tuntemuksiaan sosiaalisen median kanavissa. Hän aikoo huomenna ottaa yhteyttä Finnairiin ja pyytää anteeksi käytöstään, jotta saisi lentokiellon purettua. Somessa hän on ehtinyt jo uhata Finnairia oikeustoimilla."
Kannattaa samalla vinkata ammattipyöräilijöille, että ihan turhaan hommaavat mitään hiilikuiturunkoja ja karsivat osia, kun homma hoituisi lihaksilla tai sähkölla paremmin. Koko fillarien kehityskin menee väärään suuntaan, kun pitäisi tehdä vaan painavampia kulkineita, jotta niillä liikkuisi vaan A-ryhmän lihaksikkaat foorumitietäjät.Entisaikaan pyörillä jaksettiin vielä polkea eikä itkeä jostain muutaman kilon lukosta. Näin tämä maailma on muuttunut. Kehoitan tuossa kohtaa hommaamaan sähköavusteisen pyörän, niin ei tarvitse enää polkeakkaan vaan voi vain kruisailla.
Saat ajaa niin painavalla fillarilla ja niin painavilla lisävarusteilla kuin haluat, mutta ollaan kyllä ihan hyvin ketjun aiheessa, jos kuvitellaan että fillari muuttuu painoa lisäämällä ainakaan yhtään mukavammaksi ajaa.Juu ja pyörä on sitä viimeisintä mallia (500 grammaa jos sitäkään). Sitten valitetaan jostain lukosta joka vaikeuttaa sporttivarttia.
Vaikuttaa jo tuon videon perusteella 100% miespuoliselta Karenilta. Olisin ihan mielelläni nähnyt kun tyyppi haetaan koneesta jenkkityyliin käsiraudoissa kainaloista kantaen lähimmällä kentällä ja laitetaan perään lasku toimenpiteistä ja polttoaineista. Mielipiteitä saa olla, mutta lentokone on väärä paikka alkaa niitä esittämään ja koestamaan.Päivän voittaja: Miikka!
Eli summa summarum kaveri naposteli tunnin verran lennolla ilman maskia. Okei, tämä vielä menisi mutta sitten uhriudutaan somessa ja parjataan pahaa FinnairiaKunnon "yrittäjä" siinä meillä.
Miikka sai Finnairilta lentokiellon, koska ei napostellessaan suostunut käyttämään maskia – ”Aika kova rangaistus”
"Peuravirta aloitti syömisen pian koneen noustua ja laittoi omien sanojensa mukaan maskin takaisin parikymmentä minuuttia ennen laskeutumista. Pyrähdys Finnairin koneella Oulusta Helsinkiin kestää noin tunnin ja 20 minuuttia. Peuravirta on sittemmin purkanut tuntemuksiaan sosiaalisen median kanavissa. Hän aikoo huomenna ottaa yhteyttä Finnairiin ja pyytää anteeksi käytöstään, jotta saisi lentokiellon purettua. Somessa hän on ehtinyt jo uhata Finnairia oikeustoimilla."
Tuohan on ihan tahallaan yrittänyt kiertää sääntöjä puputtamalla koko matkan ajan niitä pähkinöitä ja siihen se Finnairin viestintäjohtajakin viittasi. Ihan tahallaan tyyppi kerjää verta nenästään ja käyttäytyy typerästi ja sitten kun se ei mene läpi, aletaan itkemään somessa ja mediassa. Tyypillinen itseoikeutettu Karen tosiaan. Jos kyse olisi jostakin puistonpenkistä, niin tilanne olisi toinen, mutta Finnair voi vaatia asiakkaita pitämään vaikka pipoa päässä koko matkan, jos turvallisuuden vuoksi niin päättävät. Jos se ei kelpaa, niin nämä örvelöt voivat kulkea vaikka suksilla.Toivottavasti nyt vain pitävät lentokiellon, eikä niin kuin yleensä että mediaan itkemällä saa kaiken anteeksi ja joku maksaa sakot/tapiot/jne. Hki-Oulu väliä kun jonkin aikaa vaikka VR:llä sahailee (6-9 h suuntaansa), niin ehtii hetken miettiä asiaa.
Eniten näissä juuri ärsyttää että saavat median huomion ja yleensä hyötyvät tästä. Ei olisi tullut mieleenkään 1 h 20 min lennolla ruveta syömään mitään tällaisena aikana, joten en nyt ko. tilanteeseen ikinä joutuisi, mutta kuinka äärettömän omahyväinen voi olla että tappelee tällaisessa asiassa vastaan.
Oliko nyt kuitenkaan kyse ammattipyöräilijöistä vai normi pullamössö valivali kansalaisista (ei kohdistu kehenkään foorumilaiseen)? Jos ihan oikeasti jaksaa normaali pyöräilyssä valittaa jostain lukosta mikä saattaa painaa jonkin verran, niin sitten olisi ehkä parempi siirtyä johonkin muuhun kulkineeseen tai sitten siihen sähköavusteiseen vehkeeseen, niin mikään ei paina liikaa.Kannattaa samalla vinkata ammattipyöräilijöille, että ihan turhaan hommaavat mitään hiilikuiturunkoja ja karsivat osia, kun homma hoituisi lihaksilla tai sähkölla paremmin. Koko fillarien kehityskin menee väärään suuntaan, kun pitäisi tehdä vaan painavampia kulkineita, jotta niillä liikkuisi vaan A-ryhmän lihaksikkaat foorumitietäjät.
Saat ajaa niin painavalla fillarilla ja niin painavilla lisävarusteilla kuin haluat, mutta ollaan kyllä ihan hyvin ketjun aiheessa, jos kuvitellaan että fillari muuttuu painoa lisäämällä ainakaan yhtään mukavammaksi ajaa.
Lentokoneen miehistön käskyjä noudatetaan ja sillä siisti, ei tässä ole mitään epäselvää. Vaikka kokisi että tapahtuu vääryys, niin silti niitä käskyjä noudatetaan ja niistä voi sitten antaa palautetta myöhemmin.Päivän voittaja: Miikka!
Eli summa summarum kaveri naposteli tunnin verran lennolla ilman maskia. Okei, tämä vielä menisi mutta sitten uhriudutaan somessa ja parjataan pahaa FinnairiaKunnon "yrittäjä" siinä meillä.
Miikka sai Finnairilta lentokiellon, koska ei napostellessaan suostunut käyttämään maskia – ”Aika kova rangaistus”
"Peuravirta aloitti syömisen pian koneen noustua ja laittoi omien sanojensa mukaan maskin takaisin parikymmentä minuuttia ennen laskeutumista. Pyrähdys Finnairin koneella Oulusta Helsinkiin kestää noin tunnin ja 20 minuuttia. Peuravirta on sittemmin purkanut tuntemuksiaan sosiaalisen median kanavissa. Hän aikoo huomenna ottaa yhteyttä Finnairiin ja pyytää anteeksi käytöstään, jotta saisi lentokiellon purettua. Somessa hän on ehtinyt jo uhata Finnairia oikeustoimilla."
Meni vissiin pointti ohi? Fillareita on niiden alkutaipaleelta saakka pyritty kehittämään kevyemmiksi. Keveyden tavoittelu ei ole ollut koskaan pelkästään ammattilaisten juttu, vaan kaikkien pyöräilyn harrastajien. Tai no, sinä voit olla säännön vahvistava poikkeus kun et asiaa ole jättimäisine reisilihaksinesi tullut ajatelleeksi, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen ylimääräinen paino koetaan miinuksena ja se vain kertautuu noissa mainituissa kiinalaisissa paskafillareissa, jotka ovat jo lähtökohtaisesti painavia ja huonoja ajaa ja joilla harvemmin on tarkoitus myöskään kuntoilla niska limassa, vaan lähinnä siirtyä paikasta toiseen.Oliko nyt kuitenkaan kyse ammattipyöräilijöistä vai normi pullamössö valivali kansalaisista (ei kohdistu kehenkään foorumilaiseen)? Jos ihan oikeasti jaksaa normaali pyöräilyssä valittaa jostain lukosta mikä saattaa painaa jonkin verran, niin sitten olisi ehkä parempi siirtyä johonkin muuhun kulkineeseen tai sitten siihen sähköavusteiseen vehkeeseen, niin mikään ei paina liikaa.
Ja kyllä, minä ajelen ihan normaalilla pyörällä (ei hiilirunkoinen) ja ei edes koskaan ole tullut mieleen, että voi kun matka voisi sujua rattoisammin, jos jättäisin tuon lukon pois, kun se painaa pikkaisen. Ei tuossa nyt kuitenkaan mitään 20kg levykiekkoa selässä kanneta.
edit. niin ja minulla on vielä sellainen "painava" U-lukko. Jossain joku jo mainitsikin, että ihmiset ovat keskimäärin aika pulleassa kunnossa nykyään, niin jo ihan sillä hyötyliikunnassa ei kannata ruveta viilaamaan grammoja.
Saa olla voimat aika heikot jos 1,5kg lukkoa ei jaksa ottaa mukaan![]()
Oliko nyt kuitenkaan kyse ammattipyöräilijöistä vai normi pullamössö valivali kansalaisista (ei kohdistu kehenkään foorumilaiseen)? Jos ihan oikeasti jaksaa normaali pyöräilyssä valittaa jostain lukosta mikä saattaa painaa jonkin verran, niin sitten olisi ehkä parempi siirtyä johonkin muuhun kulkineeseen tai sitten siihen sähköavusteiseen vehkeeseen, niin mikään ei paina liikaa.
Ja kyllä, minä ajelen ihan normaalilla pyörällä (ei hiilirunkoinen) ja ei edes koskaan ole tullut mieleen, että voi kun matka voisi sujua rattoisammin, jos jättäisin tuon lukon pois, kun se painaa pikkaisen. Ei tuossa nyt kuitenkaan mitään 20kg levykiekkoa selässä kanneta.
edit. niin ja minulla on vielä sellainen "painava" U-lukko. Jossain joku jo mainitsikin, että ihmiset ovat keskimäärin aika pulleassa kunnossa nykyään, niin jo ihan sillä hyötyliikunnassa ei kannata ruveta viilaamaan grammoja.
Ylimääräisen rojun rahtaaminen on tyhmää. Toki se fillarinlukko voi olla ihan välttämätön, mutta ei minulla ainakaan jorma kasva yhtään sen roudaamisesta tyhjän takia. Samassa mittakaavassa olisi kuskata auton perässä parissa pakissa 100 kg jotain rojua. Kun ei se voi haitata, kuulikko. Jotain nykyajan alitehoisia paskoja, ei taunuksessa tuntunut missään. Eivätkä osaa enää ajaakaan, kyä ristus näi o.Jos ihan oikeasti jaksaa normaali pyöräilyssä valittaa jostain lukosta mikä saattaa painaa jonkin verran, niin sitten olisi ehkä parempi siirtyä johonkin muuhun kulkineeseen tai sitten siihen sähköavusteiseen vehkeeseen, niin mikään ei paina liikaa.
Tämän zinzino-yrittäjän facebook-profiili kertoo kyllä henkilöstä kaiken oleellisen.
Onneksi sinun natsifetissit eivät toteudu oikeassa elämässä. Kertoo paljon sinusta tuollainen agressiivinen ja väkivaltainen asennoituminen maskittomaa henkilöä kohtaan. Eiköhän jätetä nuo väkivaltafantasiat pois tältä foorumilta. Finnair toimi ihan asiallisesti tuossa (olettaen että kyseessä ei ollut oikea ruokailu, vaan feikkailu), muuta ei tarvita.Vaikuttaa jo tuon videon perusteella 100% miespuoliselta Karenilta. Olisin ihan mielelläni nähnyt kun tyyppi haetaan koneesta jenkkityyliin käsiraudoissa kainaloista kantaen lähimmällä kentällä ja laitetaan perään lasku toimenpiteistä ja polttoaineista. Mielipiteitä saa olla, mutta lentokone on väärä paikka alkaa niitä esittämään ja koestamaan.
Jaahans, taas yksi keittiöpsykologi siellä huutelemassa. Yritetäänkö keskustella aiheesta, eikä keskustelijoista.Onneksi sinun natsifetissit eivät toteudu oikeassa elämässä. Kertoo paljon sinusta tuollainen agressiivinen ja väkivaltainen asennoituminen maskittomaa henkilöä kohtaan. Eiköhän jätetä nuo väkivaltafantasiat pois tältä foorumilta. Finnair toimi ihan asiallisesti tuossa (olettaen että kyseessä ei ollut oikea ruokailu, vaan feikkailu), muuta ei tarvita.
Ei mennyt pointti ohi. Ehkä enempi ääneen ajattelua ja ihmettelyä keskustelusta lukon painosta (arki) pyöräillyssä. Minulla on myös yksi kaveri joka hifistelee pyörän kanssa ja kaikki osat on vaihdettu kevyimpään mahdolliseen. Ehkä en vain ymmärrä sen takia, kun en ole harrastelija/ammattipyöräilijä vaan satunnainen A paikasta B paikkaan liikkuja ja muuten kuntoilumielessä ajaja.Meni vissiin pointti ohi? Fillareita on niiden alkutaipaleelta saakka pyritty kehittämään kevyemmiksi. Keveyden tavoittelu ei ole ollut koskaan pelkästään ammattilaisten juttu, vaan kaikkien pyöräilyn harrastajien. Tai no, sinä voit olla säännön vahvistava poikkeus kun et asiaa ole jättimäisine reisilihaksinesi tullut ajatelleeksi, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen ylimääräinen paino koetaan miinuksena ja se vain kertautuu noissa mainituissa kiinalaisissa paskafillareissa, jotka ovat jo lähtökohtaisesti painavia ja huonoja ajaa ja joilla harvemmin on tarkoitus myöskään kuntoilla niska limassa, vaan lähinnä siirtyä paikasta toiseen.
On minullakin lähes yhtä painava lukko aina mukana, mutta en missään nimessä haluaisi raahata sitäkään vähää koskaan mukana jos ei olisi pakko, eikä sillä ole yhtään mitään tekemistä sen kanssa, ettenkö jaksaisi polkea. Ylimääräisen painon raahaaminen mukana on vaan typerää ja mm. siksi vinkki oli laittaa tuollaiseen fillariin toisenlainen lukko. Ei siitä vinkistä kannata pahastua tai vetää johtopäätöksiä "pullamössösukupolvesta, joka ei jaksa polkea".
En ole erimieltä tästä. Mutta kuten mainitsit, niin jokainen tekee omat johtopäätöksensä onko lukko ylimääräinen roju/paino vai ei. Pyöräilessä ylimääräisen rojun rahtaaminen voi olla hyvä kuntoilumielessä. Pitäähän jotkut nilkkapainojakin kävellessä, mutta se ei tainnut olla pointti tässä. Tälläin normi fillaristina en osaa yhtään sanoa, että huomasinko eroa, että ajako sen mahdottoman painavan lukon kanssa vai ilman, kun ei ole koskaan tullut uhrattua ajatustakaan tälläiselle ajatukselle. Kaiketi johtunee tosiaan siitä, kun en ole himopyöräilijä tai harrastaja ja ajattelin tätä enempi sitä kautta.Ylimääräisen rojun rahtaaminen on tyhmää. Toki se fillarinlukko voi olla ihan välttämätön, mutta ei minulla ainakaan jorma kasva yhtään sen roudaamisesta tyhjän takia. Samassa mittakaavassa olisi kuskata auton perässä parissa pakissa 100 kg jotain rojua. Kun ei se voi haitata, kuulikko. Jotain nykyajan alitehoisia paskoja, ei taunuksessa tuntunut missään. Eivätkä osaa enää ajaakaan, kyä ristus näi o.
Tuollaisella Kiinalaisella rautakangella ei varmasti kukaan suorita minkäänlaista kuntoilua ja sitä suuremmalla syyllä kaikki ylimääräinen paino on turhaa.Ei mennyt pointti ohi. Ehkä enempi ääneen ajattelua ja ihmettelyä keskustelusta lukon painosta (arki) pyöräillyssä. Minulla on myös yksi kaveri joka hifistelee pyörän kanssa ja kaikki osat on vaihdettu kevyimpään mahdolliseen. Ehkä en vain ymmärrä sen takia, kun en ole harrastelija/ammattipyöräilijä vaan satunnainen A paikasta B paikkaan liikkuja ja muuten kuntoilumielessä ajaja.
En ole erimieltä tästä. Mutta kuten mainitsit, niin jokainen tekee omat johtopäätöksensä onko lukko ylimääräinen roju/paino vai ei. Pyöräilessä ylimääräisen rojun rahtaaminen voi olla hyvä kuntoilumielessä. Pitäähän jotkut nilkkapainojakin kävellessä, mutta se ei tainnut olla pointti tässä. Tälläin normi fillaristina en osaa yhtään sanoa, että huomasinko eroa, että ajako sen mahdottoman painavan lukon kanssa vai en, kun ei ole koskaan tullut uhrattua ajatustakaan tälläiselle ajatukselle. Kaiketi johtunee tosiaan siitä, kun en ole himopyöräilijä tai harrastaja ja ajattelin tätä enempi sitä kautta.
Myönnettäköön tähän loppuun vielä tuosta harrastus näkövinkkelistä, niin eiköhän sen eron huomaa, kun viilataan grammoja jokaisesta mahdollisesta paikasta ja harvoin lukkoa edes tarvitaan mukana, jos käyt tekemässä jonkun suoritteen ja palaat sen jälkeen kotiin.
Eri asia jos puhutaan kalliista ja halvoista pyöristä. Halpa pyörä varastetaan helppouden takia, varkaalla on tarve päästä jonnekin, jolloin otetaan se helpoin. Ja vaijerilukkoa helpompi on vain täysin lukitsematon. Kallis pyörä varastetaan koska se halutaan myydä eteenpäin joko pyörän tai osien takia. Tällöin sitä voidaan stalkatakin jonkun aikaa ja jos pyörän saa jotenkin vaikka pakun kyytin kannettua niin sillä lukolla ei ole mitään merkitystä. Sitten omassa autotallissaan on aikaa ja vermeet mennä vaikka kymmenen sentin terässeinän läpi. Käyttämällä halpaa vaijerilukkoa takaa aina sen, että se oma pyörä on aina se helpoin varastettava.
Tämä on nyt osaltani viimeinen viesti tähän ketjuun pyörien lukoista.
Pyörän lukitsemisen ensisijainen tarkoitus on estää pyörän vieminen pois ajamalla. Toissijainen tarkoitus on herättää huomiota, mikäli joku yrittää raahata lukittua pyörää mukana kadulla. Ensisijainen ja toissijainen tarkoitus täyttyy varsin hyvin, kun pyörä on lukittu rungosta kiinni pyörätelineeseen.
Kuten sanottua, halvat lukot ei pidättele varkaita. Halpa pyörä taas ei kiinnosta varkaita.
Uudet pyörätelineet onkin nyt sitten pultattu kiinni pyörävaraston lattiaan melko järeästi...
Ei mennyt pointti ohi. Ehkä enempi ääneen ajattelua ja ihmettelyä keskustelusta lukon painosta (arki) pyöräillyssä. Minulla on myös yksi kaveri joka hifistelee pyörän kanssa ja kaikki osat on vaihdettu kevyimpään mahdolliseen. Ehkä en vain ymmärrä sen takia, kun en ole harrastelija/ammattipyöräilijä vaan satunnainen A paikasta B paikkaan liikkuja ja muuten kuntoilumielessä ajaja.
En ole erimieltä tästä. Mutta kuten mainitsit, niin jokainen tekee omat johtopäätöksensä onko lukko ylimääräinen roju/paino vai ei. Pyöräilessä ylimääräisen rojun rahtaaminen voi olla hyvä kuntoilumielessä. Pitäähän jotkut nilkkapainojakin kävellessä, mutta se ei tainnut olla pointti tässä. Tälläin normi fillaristina en osaa yhtään sanoa, että huomasinko eroa, että ajako sen mahdottoman painavan lukon kanssa vai ilman, kun ei ole koskaan tullut uhrattua ajatustakaan tälläiselle ajatukselle. Kaiketi johtunee tosiaan siitä, kun en ole himopyöräilijä tai harrastaja ja ajattelin tätä enempi sitä kautta.
Myönnettäköön tähän loppuun vielä tuosta harrastus näkövinkkelistä, niin eiköhän sen eron huomaa, kun viilataan grammoja jokaisesta mahdollisesta paikasta ja harvoin lukkoa edes tarvitaan mukana, jos käyt tekemässä jonkun suoritteen ja palaat sen jälkeen kotiin.
Ongelma ei ole aina edes se paino, vaan tuon älyttömän painavan lukon sijoittaminen. Jos pyörässä ei satu olemaan tarakkaa on lukolle paikan löytyminen vaikeaa.
Oma U-lukko painaa yli 2 kiloa. Ylemmän kuvan mukainen teline hajosi viikossa. Toinen myös, eikä se lukko muutenkaan ollut kiva hakatessaan reisiä vasten. Olen säilyttänyt sitä ohjaustangolla paremman puutteessa. Muuten vaivatonta, mutta joutuu uusimaan jarruvaijerit ja suojakuoret kahdesti vuoteen kun painava lukko litistää ne. Normaalisti vaijerinkuori kestää muutaman vuoden. Ei tuokaan itselle ole ongelma, mutta se helvetinmoinen melu on. Lukko hakkaa ja pomppii ohjaustangolla pitäen aivan älytöntä mekkalaa. Varsinkin mukulakiveyksellä saa ihmisten pään kääntymään kymmenien metrien säteellä ja omat posket punoittamaan.
Siis tämä on puhtaasti mun omaa laiskuutta kun en ole rakentanut sille mitään meluvapaata telinettä, mutta ymmärrän kyllä sen jos joku jättää lukon joskus kotiin.
Niinkuin sanoin, kaksi ekaa telinettä hajosi.Hyvissä u lukoissa tulee teline mukana. En kyllä ottaisi sellaista jossa ei tule.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.