Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Melkoista neroutta. Säilyttääköhän läppäriä ja puhelintakin ulkolämpötilassa?Ei tägätä keskustelijaa koska se on näköjään täällä kiellettyä, mutta osuu kyllä ketjun aiheeseen täydellisesti
"Okei, pitää varmaan jatkossa ottaa akku sisään jos on näin kylmä. Ihmeellisesti kyllä tosiaan hyytyi sillä hetkellä kun putosi 2/5 lataus, ihme juttu jos on tosiaan joku softahärö."
Säilytä sähköpyörän akkua - 20c pakkasessa ja hauku foorumilla kuinka huono se on kun ei toimi.
Aika hieno meno tosiaan. Minunkin viestini lähti pois perustelulla "asiaton sisältö". Viestissä ihmettelin edellisen postaajan kommenttia naisten älykkyydestä ja mainitsin lisäksi, että noissa dudemin esimerkeissä kyse on ollut vahingosta, eikä tahallisuudesta kuten siinä ensimmäisessä poistetussa videossa.Ilmeisesti gorilla liimaa käyttävä nainen oli joku sampsan fanittama hahmo, kun ei saanut kritisoida.
Yleensähän näillä mustilla on peruukki. Harmi, että meni oikeisiin hiuksiin laittamaan.Aika hieno meno tosiaan. Minunkin viestini lähti pois perustelulla "asiaton sisältö". Viestissä ihmettelin edellisen postaajan kommenttia naisten älykkyydestä ja mainitsin lisäksi, että noissa dudemin esimerkeissä kyse on ollut vahingosta, eikä tahallisuudesta kuten siinä ensimmäisessä poistetussa videossa.
Tällaisella moderoinnilla voisi sanoa, että ko. ylilyönnin räiskäyttänyt mode kuuluu itse tähän ketjuun.
Edit.
Valvontaketjusta selvisi, että ko. mode oli ilmeisesti Sampsa ja syynä kaikkien viestien poistolle oli tällä kerralla se, että videon postaaja oli puhunut siitä videon kohteesta loukkaavaan sävyyn. OK, näillä mennään.
Koska oletan ettei Sampsa tai kukaan muukaan mode oikeasti ole sitä mieltä, etteikö liimalla kampauksensa päähän kiinnittävä henkilö kuuluisi tähän ketjuun, niin tässä vielä uusi linkki uutiseen:
Woman uses Gorilla Glue in her hair leaving it permanently stuck in viral TikTok
What dissolves Gorilla Glue spray? Is there an update? Woman uses spray adhesive as hairspray leaving it permanently stuck in viral TikTok.www.popbuzz.com
Jos tämä loukkaa modeja tai ei jostain syystä muuten vain sovi ketjun/foorumin linjaukseen, niin laittakaa näpäytyksen/deleten sijaan privaviesti, niin poistan linkin.
Tubettaja ammuttiin parkkipaikalle – ampujaa ei syytetä mistään
Kuollut nuorukainen yritti tehdä pilavideon, kohtalokkain seurauksin.
Dexerto kertoo, että YouTubessa liikkuu uusi villitys: pilaryöstöt ja niiden kuvaaminen. Keppostelijat sonnustautuvat naamioihin ja aseistavat itsensä leikkiasein, kuten lelupyssyin. Sen jälkeen he yllättävät jonkun pahaa-aavistamattoman ihmisen uhaten ampua ja ryöstää tämän. Uhrin pelko ja säikähdys kuvataan, sitten ladataan YouTubeen kaikkien huviksi.
Tällä kertaa temppu sai traagisen käänteen.
The Washington Post kertoo, että 20-vuotias tubettaja Timothy ystävineen päätti tehdä pilaryöstövideon. Uhriksi valittiin satunnainen ryhmä Nashvillessä sijaitsevan trampoliinipuiston parkkipaikalla seisovia ihmisiä.
Timothy sekä tämän ystävä ottivat käsiinsä lihaveitset ja lähestyivät uhreja, kun yksi aiotuista uhreista veti yllättäen aseen ja ampui Timothyn siihen paikkaan. Timothyn ystävä ei saanut osumaa.
Poliisin saapuessa paikalle ampuja, 23-vuotias David, kertoi virkavallalle, ettei hänellä ollut aavistustakaan tapahtuman todellisesta luonteesta, vaan hän kuvitteli itsensä ja ystäviensä olevan aidosti uhattuna.
Davd myös todennäköisesti toimi täysin lain puitteissa.
Dexerto sanoo, että Tennesseen lakien mukaan ihmisillä on oikeus kantaa aseita puolustustarkoituksessa. Yksityishenkilöillä ei myöskään ole velvollisuutta paeta ennen tappavan voiman käyttämistä, kunhan toimii lain silmissä oikein ja on alueella, jossa hänellä on lupa olla. Trampoliinipuiston edusta on tällainen alue, ja päälle käyvä veitsimies lasketaan uhaksi hengelle.
Nashvillen poliisi tutkii tragediaa, mutta toistaiseksi Davidia kohtaan ei ole nostettu syytteitä.
Siis voiko näin tyhmiä ihmisiä edes olla olemassa? Hyökkäät jonkun päälle veitsi tanassa ja sitten haudassa ihmettelet, että vähän tuli nyt takapakkia..Radiosta kuulin tänään tiivistelmän tästä: Tubettaja ammuttiin parkkipaikalle – ampujaa ei syytetä mistään
Suomessa uhkaaja saa ensin pahoinpidellä sinut henkihieveriin ennen kuin on oikeus puolustautua. Tapaus: 4 ryöstäjää pysäyttänyt 81-vuotias Hartolan ”teräsvaari” ei saa syytettäMutta ajatelkaapa minkä rangaistuksen ampuja Suomessa saisi? Ei varmaan selviäisi ilman linnatuomiota, elämä pilalla jonkun tubettajan takia.
Joo, rajansa keppostelullakin ja tuollainen toiminta on tyhmää, mutta en minä ampujaakaan lähtisi kehumaan. Voisi kuvitella, että tilanteessa olisi ollut muitakin vaihtoehtoja kuin ampua hyökkääjä kylmäksi, kuten juosta karkuun, ampua ensin varoituslaukaus ilmaan, ampua polveen, ....tää nyt on vaan spekulointia ilman tietoa tarkemmasta tapahtumien kulusta.Siis voiko näin tyhmiä ihmisiä edes olla olemassa? Hyökkäät jonkun päälle veitsi tanassa ja sitten haudassa ihmettelet, että vähän tuli nyt takapakkia..
Mutta ajatelkaapa minkä rangaistuksen ampuja Suomessa saisi? Ei varmaan selviäisi ilman linnatuomiota, elämä pilalla jonkun tubettajan takia.
Hyvä jos sinulta onnistuisi. Itse en ottaisi riskiä. Ja nythän asia meni hyvin, kun tuo terrorisoija on poistunut keskuudestamme.Joo, rajansa keppostelullakin ja tuollainen toiminta on tyhmää, mutta en minä ampujaakaan lähtisi kehumaan. Voisi kuvitella, että tilanteessa olisi ollut muitakin vaihtoehtoja kuin ampua hyökkääjä kylmäksi, kuten juosta karkuun, ampua ensin varoituslaukaus ilmaan, ampua polveen, ....tää nyt on vaan spekulointia ilman tietoa tarkemmasta tapahtumien kulusta.
Hyvä jos sinulta onnistuisi. Itse en ottaisi riskiä. Ja nythän asia meni hyvin, kun tuo terrorisoija on poistunut keskuudestamme.
Juu, ja toivottavasti tuo uutinen leviää riittävästi joka paikkaan niin nuo älyttömyydet saattavat vähentyä edes jonkun verran.Olennaisin juttu tässä tosiaan on että toi koko homma oli täysin turhaa ja tollasten valeryöstöjen tekeminen on yhtä typerää oli syy mikä tahansa. For the lulz, nuoriso pilalla jne.
Juu, ja toivottavasti tuo uutinen leviää riittävästi joka paikkaan niin nuo älyttömyydet saattavat vähentyä edes jonkun verran.
Radiosta kuulin tänään tiivistelmän tästä: Tubettaja ammuttiin parkkipaikalle – ampujaa ei syytetä mistään
Että näin isossa maailmassa!Radiosta kuulin tänään tiivistelmän tästä: Tubettaja ammuttiin parkkipaikalle – ampujaa ei syytetä mistään
Enpä kyllä tiedä saisiko Suomessakaan välttämättä tuomiota siitä, että ampuisi päälle käyvän veitsimiehen... Riippunee siitä mistä roikkuu.
Suomessa ei ole mitään mahdollisuutta että ampumalla puolustaisi itseään ja siitä selviäisi ilman vankeusrangaistua, jos vastapuolella on vain veitsi. Tässä on moottorisahan kanssa tultu asuntoon oven läpi ja silti ei olisi saanut ampua:Enpä kyllä tiedä saisiko Suomessakaan välttämättä tuomiota siitä, että ampuisi päälle käyvän veitsimiehen... Riippunee siitä mistä roikkuu.
Kannattaa lukea uutinen sanatarkasti.Suomessa ei ole mitään mahdollisuutta että ampumalla puolustaisi itseään ja siitä selviäisi ilman vankeusrangaistua, jos vastapuolella on vain veitsi. Tässä on moottorisahan kanssa tultu asuntoon oven läpi ja silti ei olisi saanut ampua:
Moottorisahamies leikkasi oveen aukon, asunnon isäntä ampui haulikolla olkapäähän – tuomiot molemmille
Kanta-Hämeen käräjäoikeus ei pitänyt ampumista puolusteltavana ja tuomitsi 44-vuotiaan forssalaisen kahden ja puolen vuoden vankeusrangaistukseen.www.iltalehti.fi
Aina tää sama vanha vitsi.Paras keino selvitä uhkaavasta tilanteesta minimaalisilla sanktioilla täällä kotimaassa on vetää välittömästi suojakänni ja ajaa vastapuolen päälle autolla.
Radiosta kuulin tänään tiivistelmän tästä: Tubettaja ammuttiin parkkipaikalle – ampujaa ei syytetä mistään
Ei ne lopu, kun näissä nuorison suosimissa TikTokeissa ynnä muissa typeryys leviää nopeammin kuin voi uskoakaan. Jos tämä loppuu niin jostain löytyy uusi tilalle. Tässä on ihan oikeasti se typeryyden ydin, tehdään jotain mikä näyttää hienolta / coolilta / muodikkaalta / minkä avulla voi näyttää että kuuluu joukkoon / jne eikä yhtään mietitä onko siinä mitään järkeä.
Suomessa ei ole mitään mahdollisuutta että ampumalla puolustaisi itseään ja siitä selviäisi ilman vankeusrangaistua, jos vastapuolella on vain veitsi. Tässä on moottorisahan kanssa tultu asuntoon oven läpi ja silti ei olisi saanut ampua:
Moottorisahamies leikkasi oveen aukon, asunnon isäntä ampui haulikolla olkapäähän – tuomiot molemmille
Kanta-Hämeen käräjäoikeus ei pitänyt ampumista puolusteltavana ja tuomitsi 44-vuotiaan forssalaisen kahden ja puolen vuoden vankeusrangaistukseen.www.iltalehti.fi
Oon varmaan epäempaattinen mutta mun mielestä tuossa oli paras mahdollinen lopputulos tuolle "keppostelulle".Joo, rajansa keppostelullakin ja tuollainen toiminta on tyhmää, mutta en minä ampujaakaan lähtisi kehumaan. Voisi kuvitella, että tilanteessa olisi ollut muitakin vaihtoehtoja kuin ampua hyökkääjä kylmäksi, kuten juosta karkuun, ampua ensin varoituslaukaus ilmaan, ampua polveen, ....tää nyt on vaan spekulointia ilman tietoa tarkemmasta tapahtumien kulusta.
Puhuttiin veitsi vastaan ampuma-ase keisseistä ja sun vastaus on ampuma-ase vastaan ampuma-ase keissi? Lueppa itse tekstejä ajatuksella.No vittu joo. Lueppa nuo mun bulletit tuosta ihan ajatuksella ja mietippä mikä tuossa tarinassa meni vihkoon.
"No hups, en muistanut missä mun kännykkä oli, että olis voinut soittaa vaikkapa poliisille, mutta muistin kyllä missä mun laiton haulikko oli". Tässäkin tapauksessa ensimmäinen laukaus pihamaalle olisi vielä ollut ihan jees, mutta sitten koitettiin posauttaa kaverilta nirri pois ennenkuin tilanne oli mitenkään shakkimatti vielä. Tuskinpa se kaveri oli sisään tulossa nuotiopuita tekemään mutta onhan tuossa silti kaikki ratkaisun avaimet sillä jolla on haulikko kädessä.
Ehkä pitäis lisätä noihin vielä yksi bulletti tämän tapauksen inspiroimana:
Mites tässä, laittomalla haulikolla kaveria feissiin, henki pois, syyte hylätty: Mies ampui vaarallista tunkeutujaa haulikolla naamaan - käräjäoikeus vapautti syytteestä. Tässäkin kannattaa ottaa huomioon, että "who shot first" tässä "director's cutissa" perustunee pelkästään kaverin omaan, tällä kertaa fiksuun kertomukseen.
- Ammuit ennenkuin olit oikeasti vaarassa. Joo, se Cannonboltsien jätkä sun pihamaalla oli tuskin hyvät mielessä, mutta sen losauttaminen ikkunasta varmuuden vuoksi ei osoita oikeuden mielestä hyvää urheiluhenkeä.
Ei ketään kuitenkaan pidä saada laillisesti tappaa puolustustilanteessakaan liian kevein perustein. Tapauskohtaisestihan tilanteet punnitaan oikeudessa, että mikä on hyväksyttävää hätävarjelua ja mikä ei. Haulikko on niin tehokas ase, että kuten aiempana todettiin, niin ratkaisun avaimet on kyllä sillä ampuma-aseen haltijalla, jonka pitäisi osata käyttää harkintaa.Mun näkemys on että Suomen oikeus vaatii aivan liikaa uhrilta, eikä ota huomioon kuinka nopeita tilanteet on. Pitäisi jotain bulletpointteja miettiä kun ollaan tulossa moottorisahan kanssa oven läpi. Olen kyllä samaa mieltä, että aina ei nuissa tapauksissa ole uhri tehnyt niitä fiksuimpia ratkaisuja, mutta hankala se on jotain lakijuttuja miettiä kun aivot taistelutilassa.
Hyökkääjä saa sentään rauhassa miettiä ja tehdä päätöksen lähteä moottorisahan kanssa kylään. Pitäisi hyväksyä siinä miettiessä riski että uhri saattaa paniikissa ampua pihalle.
Kaasuthan on laittomia Suomessa. Vain vartijat yms saavat niitä käyttää. Jotain laimeita pippurisumuttimia on laillisesti saatavilla mutta en tiedä saako niillä tehokkaasti neutraloitua uhan.Kaasut on aika hyvä ihan perushörhöjä vastaan. Ei ole koskaan joutunut tilanteeseen, että pitäisi kokeilla mutta uskoisin toimivan. Eikä varmaan linnaan joudu, kun tuskin pysyviä vammoja aiheuttavat. Jos kotiin ollaan tunkeutumassa niin jauhesammutin pysäyttää kuulema ilmeisen tehokkaasti pahemmankin vatipään.
Aseiden kanssa tartutaan sitten siihen mikä sattuu olemaan käden ulottuvilla ja lopputuos on mitä on. Sitäkin on monesti spekuloitu, että varoituslaukauksen kerkeää ampumaan sen jälkeen kun uhka on ohi...
Mulla on laillinen starttipistooli valmiiksi ladattuna laatikossa. Sillä kun täräyttää, niin varmasti pelästyy kotiintunkeutujat ja lisäksi naapurit soittaa poliisin paikalle...Kaasuthan on laittomia Suomessa. Vain vartijat yms saavat niitä käyttää. Jotain laimeita pippurisumuttimia on laillisesti saatavilla mutta en tiedä saako niillä tehokkaasti neutraloitua uhan.
Mulla on laillinen starttipistooli valmiiksi ladattuna laatikossa. Sillä kun täräyttää, niin varmasti pelästyy kotiintunkeutujat ja lisäksi naapurit soittaa poliisin paikalle...
Itse asiassa muistan nähneeni jonkun tutkimuksen, jonka mukaan aseen olemassaolo ja sillä uhkaaminen itsessään jo neutraloi 80% uhista. Joten ihan siis jo aseen näköinen esine ajaa pääasiassa saman asian kuin aito ase. Puhumattakaan, että on sitten starttipistooli, joka oikeasti laukookin (blanccoja)...
Ainut riskihän tuossa on se, että mitäs jos pahiksellakin on ase (aito)...
Enpä kyllä tiedä saisiko Suomessakaan välttämättä tuomiota siitä, että ampuisi päälle käyvän veitsimiehen... Riippunee siitä mistä roikkuu.
Koska tuli sellainen hommattua teinikiimoissa Anttilasta joskus 30 vuotta sitten, ja alkuperäisiä nallejakin on vielä jäljellä...Miksi ihmeessä sulla edes on laillinen starttipistooli? Toistepäin, eli ryöstäjän näkökulmasta, bluffi onnistuu varmaan melko helposti, mutta asuttuun asuntoon murtautuvan voi olettaa varautuneen jonkinlaiseen vastarintaan . Voisin heittää lonkalta tusinan ladattua starttipistoolia parempiakin ratkaisuja.
Mulla on laillinen starttipistooli valmiiksi ladattuna laatikossa. Sillä kun täräyttää, niin varmasti pelästyy kotiintunkeutujat ja lisäksi naapurit soittaa poliisin paikalle...
Ainut riskihän tuossa on se, että mitäs jos pahiksellakin on ase (aito)...
Sairaaloissa on käytetty maskeja jo kauan ennen koronaa eli kai siitä jotain hyötyä on vaikka tutkimukset sanoo kait että ei olisi? En tunne asiaa, itse olen käyttänyt pari kertaa paikassa, jonne ei ole muuten päässyt asioimaan, muuten en. Itseäni henkilökohtaisesti ei korona kiinnosta/koske ja en tunne olevani yhteiskunnalle mitään velkaa.
Puhuttiin veitsi vastaan ampuma-ase keisseistä ja sun vastaus on ampuma-ase vastaan ampuma-ase keissi? Lueppa itse tekstejä ajatuksella.
Niinhän siitä on, sitä on käytetty ja käytetään kaikkea muuta varten kuin viruksia. Viruksille on sitten omat kunnon filtterit ja umpimaskit.
Juu. Sanoin duunissa että tulen tämän kanssa palaveriin. Ei kuulema tarvinnut... Pitää kuitenkin olla autossa aina mukana jos tarvii mennä vaikka Teohydraullille hakemaan peräkärryn varaosia.
Valmispakkaus Scott Proflow SC 160 + FH2 « Raitisilmapuhaltimet « Tooloutlet
Kuulut terveydenhoitohenkilökuntaan vai? Eihän niitä muiden tarvitse käyttää, ja silloinkin vain itse korona kontaktityössä.
Itse leikkaan aina ohuita siivuja juustosta. Mikä tuossa nyt on ihmeellistä? Jos pystyt leikkaamaan ohuita siivuja niin silloin pystyt säädella leivän päälle päätyvän juustomäärän massaa helpommin. Ymmärrän huolesi jos kummassakin tapauksessa leivän päälle päätyisi sama määrä juustoa.Arjen kitupiikit ja parhaat säästövinkit. Kyllähän jotkut myös säätää juustohöylääkin leikkaamaan ohuempia siivuja, että juusto kestää kauemmin.
Itse leikkaan aina ohuita siivuja juustosta. Mikä tuossa nyt on ihmeellistä? Jos pystyt leikkaamaan ohuita siivuja niin silloin pystyt säädella leivän päälle päätyvän juustomäärän massaa helpommin. Ymmärrän huolesi jos kummassakin tapauksessa leivän päälle päätyisi sama määrä juustoa.