Tyhmät ihmiset

Nyt tämä idiootti liimapää haluaa haastaa liiman valmistajan oikeuteen, koska liimapullossa luki "multi-use". Hän on myös perustanut Gofundme sivun jossa kerjää rahaa ja onkin jo saanut yli kymppitonnin.

Enpä kyllä tiedä saisiko Suomessakaan välttämättä tuomiota siitä, että ampuisi päälle käyvän veitsimiehen... Riippunee siitä mistä roikkuu.

Jos pystyy kertomaan uskottavan tarinan siitä että ampuminen oli tilanteeseen ainoa vaihtoehto niin ei. Ja tuossa on vielä tietty etu siinä että ne vaihtoehdot pyritään harkitsemaan siltä kannalta miltä tilanne on itselle vaikuttanut. Puolustus yleensä kaatuu sitten oikeudessa peruskämmeihin:
  • Meni överiksi. Yksi rintaan olisi riittänyt, toinen olis ehkä vielä mennyt mutta varmistus päähän kun kaveri oli jo kipannut ei sitten enää.
  • Ei selitystä sille miksei pako ollut vaihtoehto. Ei varmaan tarvi edes mitään kummoista tarinaa, voi olla että "en uskonut pääseväni karkuun" riittää.
  • Ei selitystä sille miksei lievempi väkivalta ollut vaihtoehto. Voi olla että "en uskonut että osun jalkaan" riittää.

Enpä kyllä tiedä saisiko Suomessakaan välttämättä tuomiota siitä, että ampuisi päälle käyvän veitsimiehen... Riippunee siitä mistä roikkuu.
Suomessa ei ole mitään mahdollisuutta että ampumalla puolustaisi itseään ja siitä selviäisi ilman vankeusrangaistua, jos vastapuolella on vain veitsi. Tässä on moottorisahan kanssa tultu asuntoon oven läpi ja silti ei olisi saanut ampua:

Suomessa ei ole mitään mahdollisuutta että ampumalla puolustaisi itseään ja siitä selviäisi ilman vankeusrangaistua, jos vastapuolella on vain veitsi. Tässä on moottorisahan kanssa tultu asuntoon oven läpi ja silti ei olisi saanut ampua:
Kannattaa lukea uutinen sanatarkasti.
"Haulikolla ampuminen olisi voinut olla hätävarjeluna hyväksyttävä teko, jos toinen mies olisi tunkeutunut asuntoon ja uhannut moottorisahalla. Tällöinkin laukaus oli tullut ensisijassa suunnata uhkaajan jalkoihin. "

Ei ne lopu, kun näissä nuorison suosimissa TikTokeissa ynnä muissa typeryys leviää nopeammin kuin voi uskoakaan. Jos tämä loppuu niin jostain löytyy uusi tilalle. Tässä on ihan oikeasti se typeryyden ydin, tehdään jotain mikä näyttää hienolta / coolilta / muodikkaalta / minkä avulla voi näyttää että kuuluu joukkoon / jne eikä yhtään mietitä onko siinä mitään järkeä.

Tästä tuli mieleen se 5 vuotta sitten suomessakin valloillaan ollut sekopäinen ilmiö pukeutua klovniksi ja peloitella väkeä, parhaimmassa tapauksessa heiluttiin moottorisaha kädessä klovnipuvun kanssa. Sitä uutista tosin en enää löytänyt, mutta pesaria ja veistä tarjonneet klovnit kyllä Pelottavat klovnit rantautuivat Suomeen - havaintoja eri puolilla maata ( edit: olihan se moottorisaha klovnikin tuolla Klovni pelotteli lapsia moottorisahan kanssa - Poliisi tutkii kahta tapausta Tuusulassa )

TikTokkia josta nyt apinoidaan nämä idiotismit, ei silloin tainnut olla olemassakaan mutta ainahan nämä toopet jostain mediasta keksii tällaiset sekoilut.

Eli ei nuo varmaan tosiaankaan koskaan lopu, pahimmat tomppelit vaan pääsee sitten sinne Darwin Awardsien pariin.

No vittu joo. Lueppa nuo mun bulletit tuosta ihan ajatuksella ja mietippä mikä tuossa tarinassa meni vihkoon.

"No hups, en muistanut missä mun kännykkä oli, että olis voinut soittaa vaikkapa poliisille, mutta muistin kyllä missä mun laiton haulikko oli". Tässäkin tapauksessa ensimmäinen laukaus pihamaalle olisi vielä ollut ihan jees, mutta sitten koitettiin posauttaa kaverilta nirri pois ennenkuin tilanne oli mitenkään shakkimatti vielä. Tuskinpa se kaveri oli sisään tulossa nuotiopuita tekemään mutta onhan tuossa silti kaikki ratkaisun avaimet sillä jolla on haulikko kädessä.

Ehkä pitäis lisätä noihin vielä yksi bulletti tämän tapauksen inspiroimana:
  • Ammuit ennenkuin olit oikeasti vaarassa. Joo, se Cannonboltsien jätkä sun pihamaalla oli tuskin hyvät mielessä, mutta sen losauttaminen ikkunasta varmuuden vuoksi ei osoita oikeuden mielestä hyvää urheiluhenkeä.
Mites tässä, laittomalla haulikolla kaveria feissiin, henki pois, syyte hylätty: Mies ampui vaarallista tunkeutujaa haulikolla naamaan - käräjäoikeus vapautti syytteestä. Tässäkin kannattaa ottaa huomioon, että "who shot first" tässä "director's cutissa" perustunee pelkästään kaverin omaan, tällä kertaa fiksuun kertomukseen.

Joo, rajansa keppostelullakin ja tuollainen toiminta on tyhmää, mutta en minä ampujaakaan lähtisi kehumaan. Voisi kuvitella, että tilanteessa olisi ollut muitakin vaihtoehtoja kuin ampua hyökkääjä kylmäksi, kuten juosta karkuun, ampua ensin varoituslaukaus ilmaan, ampua polveen, ....tää nyt on vaan spekulointia ilman tietoa tarkemmasta tapahtumien kulusta.
Oon varmaan epäempaattinen mutta mun mielestä tuossa oli paras mahdollinen lopputulos tuolle "keppostelulle".

No vittu joo. Lueppa nuo mun bulletit tuosta ihan ajatuksella ja mietippä mikä tuossa tarinassa meni vihkoon.

"No hups, en muistanut missä mun kännykkä oli, että olis voinut soittaa vaikkapa poliisille, mutta muistin kyllä missä mun laiton haulikko oli". Tässäkin tapauksessa ensimmäinen laukaus pihamaalle olisi vielä ollut ihan jees, mutta sitten koitettiin posauttaa kaverilta nirri pois ennenkuin tilanne oli mitenkään shakkimatti vielä. Tuskinpa se kaveri oli sisään tulossa nuotiopuita tekemään mutta onhan tuossa silti kaikki ratkaisun avaimet sillä jolla on haulikko kädessä.

Ehkä pitäis lisätä noihin vielä yksi bulletti tämän tapauksen inspiroimana:
  • Ammuit ennenkuin olit oikeasti vaarassa. Joo, se Cannonboltsien jätkä sun pihamaalla oli tuskin hyvät mielessä, mutta sen losauttaminen ikkunasta varmuuden vuoksi ei osoita oikeuden mielestä hyvää urheiluhenkeä.
Mites tässä, laittomalla haulikolla kaveria feissiin, henki pois, syyte hylätty: Mies ampui vaarallista tunkeutujaa haulikolla naamaan - käräjäoikeus vapautti syytteestä. Tässäkin kannattaa ottaa huomioon, että "who shot first" tässä "director's cutissa" perustunee pelkästään kaverin omaan, tällä kertaa fiksuun kertomukseen.
Puhuttiin veitsi vastaan ampuma-ase keisseistä ja sun vastaus on ampuma-ase vastaan ampuma-ase keissi? Lueppa itse tekstejä ajatuksella.

Mun näkemys on että Suomen oikeus vaatii aivan liikaa uhrilta, eikä ota huomioon kuinka nopeita tilanteet on. Pitäisi jotain bulletpointteja miettiä kun ollaan tulossa moottorisahan kanssa oven läpi. Olen kyllä samaa mieltä, että aina ei nuissa tapauksissa ole uhri tehnyt niitä fiksuimpia ratkaisuja, mutta hankala se on jotain lakijuttuja miettiä kun aivot taistelutilassa.

Hyökkääjä saa sentään rauhassa miettiä ja tehdä päätöksen lähteä moottorisahan kanssa kylään. Pitäisi hyväksyä siinä miettiessä riski että uhri saattaa paniikissa ampua pihalle.

Mun näkemys on että Suomen oikeus vaatii aivan liikaa uhrilta, eikä ota huomioon kuinka nopeita tilanteet on. Pitäisi jotain bulletpointteja miettiä kun ollaan tulossa moottorisahan kanssa oven läpi. Olen kyllä samaa mieltä, että aina ei nuissa tapauksissa ole uhri tehnyt niitä fiksuimpia ratkaisuja, mutta hankala se on jotain lakijuttuja miettiä kun aivot taistelutilassa.

Hyökkääjä saa sentään rauhassa miettiä ja tehdä päätöksen lähteä moottorisahan kanssa kylään. Pitäisi hyväksyä siinä miettiessä riski että uhri saattaa paniikissa ampua pihalle.
Ei ketään kuitenkaan pidä saada laillisesti tappaa puolustustilanteessakaan liian kevein perustein. Tapauskohtaisestihan tilanteet punnitaan oikeudessa, että mikä on hyväksyttävää hätävarjelua ja mikä ei. Haulikko on niin tehokas ase, että kuten aiempana todettiin, niin ratkaisun avaimet on kyllä sillä ampuma-aseen haltijalla, jonka pitäisi osata käyttää harkintaa.

Kaasut on aika hyvä ihan perushörhöjä vastaan. Ei ole koskaan joutunut tilanteeseen, että pitäisi kokeilla mutta uskoisin toimivan. Eikä varmaan linnaan joudu, kun tuskin pysyviä vammoja aiheuttavat. Jos kotiin ollaan tunkeutumassa niin jauhesammutin pysäyttää kuulema ilmeisen tehokkaasti pahemmankin vatipään.

Aseiden kanssa tartutaan sitten siihen mikä sattuu olemaan käden ulottuvilla ja lopputuos on mitä on. Sitäkin on monesti spekuloitu, että varoituslaukauksen kerkeää ampumaan sen jälkeen kun uhka on ohi...

Kaasut on aika hyvä ihan perushörhöjä vastaan. Ei ole koskaan joutunut tilanteeseen, että pitäisi kokeilla mutta uskoisin toimivan. Eikä varmaan linnaan joudu, kun tuskin pysyviä vammoja aiheuttavat. Jos kotiin ollaan tunkeutumassa niin jauhesammutin pysäyttää kuulema ilmeisen tehokkaasti pahemmankin vatipään.

Aseiden kanssa tartutaan sitten siihen mikä sattuu olemaan käden ulottuvilla ja lopputuos on mitä on. Sitäkin on monesti spekuloitu, että varoituslaukauksen kerkeää ampumaan sen jälkeen kun uhka on ohi...
Kaasuthan on laittomia Suomessa. Vain vartijat yms saavat niitä käyttää. Jotain laimeita pippurisumuttimia on laillisesti saatavilla mutta en tiedä saako niillä tehokkaasti neutraloitua uhan.

Kaasuthan on laittomia Suomessa. Vain vartijat yms saavat niitä käyttää. Jotain laimeita pippurisumuttimia on laillisesti saatavilla mutta en tiedä saako niillä tehokkaasti neutraloitua uhan.
Mulla on laillinen starttipistooli valmiiksi ladattuna laatikossa. Sillä kun täräyttää, niin varmasti pelästyy kotiintunkeutujat ja lisäksi naapurit soittaa poliisin paikalle...

Itse asiassa muistan nähneeni jonkun tutkimuksen, jonka mukaan aseen olemassaolo ja sillä uhkaaminen itsessään jo neutraloi 80% uhista. Joten ihan siis jo aseen näköinen esine ajaa pääasiassa saman asian kuin aito ase. Puhumattakaan, että on sitten starttipistooli, joka oikeasti laukookin (blanccoja)...

Ainut riskihän tuossa on se, että mitäs jos pahiksellakin on ase (aito)...

Joo tuo turvasumuttimen saa motonetistä ja vahvemmille voi anoa lupia. Varmaan joka tapauksessa pienemmät seuraukset luvattomasta kaasusta kuin ampuma-aseesta. En ole koskaan tuollaista kokeillut mutta tubesta löytää videoita miten vaikuttaa.

Hyvin on onneksi onnistunut välttämään tuollaiset hörhöt kokonaan. Hörhöillä kun ei ole mitään menetettävää mutta työssä käyvälle omaisuutta omaavalle on kaikki.

Aseitakin syntyy sorvilla aika nopeasti, jos ei tarvitse olla rihlattu piippu. Toisille näyttää olevan harrastus tuo koristeaseiden muuttaminen toimiviksi...

Mulla on laillinen starttipistooli valmiiksi ladattuna laatikossa. Sillä kun täräyttää, niin varmasti pelästyy kotiintunkeutujat ja lisäksi naapurit soittaa poliisin paikalle...

Itse asiassa muistan nähneeni jonkun tutkimuksen, jonka mukaan aseen olemassaolo ja sillä uhkaaminen itsessään jo neutraloi 80% uhista. Joten ihan siis jo aseen näköinen esine ajaa pääasiassa saman asian kuin aito ase. Puhumattakaan, että on sitten starttipistooli, joka oikeasti laukookin (blanccoja)...

Ainut riskihän tuossa on se, että mitäs jos pahiksellakin on ase (aito)...

Miksi ihmeessä sulla edes on laillinen starttipistooli? Toistepäin, eli ryöstäjän näkökulmasta, bluffi onnistuu varmaan melko helposti, mutta asuttuun asuntoon murtautuvan voi olettaa varautuneen jonkinlaiseen vastarintaan :hmm: . Voisin heittää lonkalta tusinan ladattua starttipistoolia parempiakin ratkaisuja.

Jos et anna ensin sillä moralla lyödä ja osua, niin saat kyllä syytteet hyvin suurella todellanäköisyydellä. Tuo Hartolan tapaus osoitti kyllä Suomen järjestelmän järjettömyyden.

Miksi ihmeessä sulla edes on laillinen starttipistooli? Toistepäin, eli ryöstäjän näkökulmasta, bluffi onnistuu varmaan melko helposti, mutta asuttuun asuntoon murtautuvan voi olettaa varautuneen jonkinlaiseen vastarintaan :hmm: . Voisin heittää lonkalta tusinan ladattua starttipistoolia parempiakin ratkaisuja.
Koska tuli sellainen hommattua teinikiimoissa Anttilasta joskus 30 vuotta sitten, ja alkuperäisiä nallejakin on vielä jäljellä...

Niin, siihen aikaan niitä sai ihan Anttilasta ostettua. Eikä tainnut ostajan ikäkään olla niin viimeisen päälle tarkkaa...

Sairaaloissa on käytetty maskeja jo kauan ennen koronaa eli kai siitä jotain hyötyä on vaikka tutkimukset sanoo kait että ei olisi? En tunne asiaa, itse olen käyttänyt pari kertaa paikassa, jonne ei ole muuten päässyt asioimaan, muuten en. Itseäni henkilökohtaisesti ei korona kiinnosta/koske ja en tunne olevani yhteiskunnalle mitään velkaa.

Sairaaloissa on käytetty maskeja jo kauan ennen koronaa eli kai siitä jotain hyötyä on vaikka tutkimukset sanoo kait että ei olisi? En tunne asiaa, itse olen käyttänyt pari kertaa paikassa, jonne ei ole muuten päässyt asioimaan, muuten en. Itseäni henkilökohtaisesti ei korona kiinnosta/koske ja en tunne olevani yhteiskunnalle mitään velkaa.

Niinhän siitä on, sitä on käytetty ja käytetään kaikkea muuta varten kuin viruksia. Viruksille on sitten omat kunnon filtterit ja umpimaskit.

Puhuttiin veitsi vastaan ampuma-ase keisseistä ja sun vastaus on ampuma-ase vastaan ampuma-ase keissi? Lueppa itse tekstejä ajatuksella.

Ei oikeudessa ole kyse siitä kenellä on isoin tai vaarallisin vekotin vaan siitä käytätkö potentiaalisesti kuolettavaa voimaa vaikka sinä tai joku muu ei ole akuutissa hengenvaarassa. Pyssy on vaarallinen pitkän matkan päästä, veitsi tai moottorisaha ei. Tuossa sun keississä olis voinut vetää ihan vapaasti haulikolla feissiin kun kaveri olis ensin rymynnyt siitä ovesta läpi, mutta sinne toiselle puolelle losauttaminen ei ollut ok.

Kuulut terveydenhoitohenkilökuntaan vai? Eihän niitä muiden tarvitse käyttää, ja silloinkin vain itse korona kontaktityössä.

Nii saako kauppias valita asiakkaansa? Ei liikkeeseen ilman maskia ollenkaan. Tulevaisuudessa pitää vähäisetkin peräkärryhankinnat hakea Nurmijärveltä Comarcon:ista eikä Teohydraulilta. Ihan yleismies jantunen olen.

Miksi ihmiset ostaa puhelimen tms. laitteen missä akku, sitten laitetaan kaikki ominaisuudet pois päältä, näyttö himmeimälle että akkua kuluu mahdollisimman vähän ja yritetään kitkutella mahdollisimman monta päivää samalla akulla. Sitten kirotaan kun pitäisi ladata päivityksiä ja akku kestää vain 2pvä kun muuten kestää kolme päivää!?:bored:

Esimerkiksi kännykät missä 120Hz näyttö, laitetaan se pois päältä kun kuluttaa akkua!? MIKSI ET OSTA PUHELINTA MISSÄ 60Hz näyttö?:facepalm:

Eikö se olisi kiva käyttää niitä kaikkia ominaisuuksia ja ladata puhelin vaikka joka yö!?

Toinen mikä aiheuttaa ihmetystä, ostetaan kallis auto missä paljon mukavia varusteita, sitten autolla ajetaan 20km/h alle nopeusrajoitusten, ilmastointi ja kaikki sähköä kuluttavat laitteet pois päältä jotta säästetään desi bensaa 100km matkalla:x3:

Eihän tuossa ole nyt pienintäkään järjen häivää...

Arjen kitupiikit ja parhaat säästövinkit. Kyllähän jotkut myös säätää juustohöylääkin leikkaamaan ohuempia siivuja, että juusto kestää kauemmin.
Itse leikkaan aina ohuita siivuja juustosta. Mikä tuossa nyt on ihmeellistä? Jos pystyt leikkaamaan ohuita siivuja niin silloin pystyt säädella leivän päälle päätyvän juustomäärän massaa helpommin. Ymmärrän huolesi jos kummassakin tapauksessa leivän päälle päätyisi sama määrä juustoa.

Itse leikkaan aina ohuita siivuja juustosta. Mikä tuossa nyt on ihmeellistä? Jos pystyt leikkaamaan ohuita siivuja niin silloin pystyt säädella leivän päälle päätyvän juustomäärän massaa helpommin. Ymmärrän huolesi jos kummassakin tapauksessa leivän päälle päätyisi sama määrä juustoa.

Tästä päästäänkin aiheeseen "ohuen ohueet leikkeleet". Kivan ohuita joo, paitsi että paketissa ei ole viipaleita vaan epämääräisiä reikäisiä roippeita :facepalm: Sama trendi näyttää ulottuneen myös valmiiksi leikattuihin juustopaketteihin ainakin mustaleimasektorilla.

Iso ikävä saksalaisia/hollantilaisia voipaperilla eroteltuja ⅛" gouda viipaleita. Ja joo, ei viitsi itse leikata millään.

Nyt tämä idiootti liimapää haluaa haastaa liiman valmistajan oikeuteen, koska liimapullossa luki "multi-use". Hän on myös perustanut Gofundme sivun jossa kerjää rahaa ja onkin jo saanut yli kymppitonnin.

Nyt liimapää on leikannut osan hiuksista pois ja aikoo matkustaa Los Angelesiin plastiikkakirurgin luo, joka on luvannut pystyvänsä poistamaan liiman.

39093628-9242541-image-a-91_1612915604220.jpg

Joo tuo turvasumuttimen saa motonetistä ja vahvemmille voi anoa lupia. Varmaan joka tapauksessa pienemmät seuraukset luvattomasta kaasusta kuin ampuma-aseesta. En ole koskaan tuollaista kokeillut mutta tubesta löytää videoita miten vaikuttaa.
Kuulin tapauksesta jossa lenkkeijä oli varustautunut turvasumutteella koska lenkkipolulla oli tavattu paljastelija. Äijä hyppäsi puskasta eteen, avasi takkinsa ja lenkkeilijä otti sumutteen jolla maalasi hepun ylhäältä alas ja toiseen suuntaan vihreäksi. Oli kuulemma lähellä ettei lenkkeilijä olisi menehtynyt pahoinpitelyyn...

Otsikkoon liityen, tyhmien ihmisten tekemä mainonta (ja rahanhimo) saattaa aiheuttaa vaarallisia tilanteita loppukäyttäjälle turvallisuudentunteen lisäksi.

Ihan oikeaan ketjuun kirjoitat.

Ei mulla muuta. :tdown:

Ihan oikeaan ketjuun kirjoitat.

Ei mulla muuta. :tdown:

Tietysti sumuttimet on väärissä käsissä vaarallisia ja siksi niitä kontrolloidaankin kuten montaa muutakin asiaa mutta silti aina jollain on laittomia esineitä ja osa niistä päätyy lehdistöön. Ainoa mitä voin sanoa, että minä en ole maalannut ketään ihmistä, eikä minulla edes ole sellaisia sumuttimia mistä lähtisi väriainetta.

Kun sanot että kirjoitan maskeista ihan oikeaan ketjuun, sen sijaan että viittaisit maskiketjuun, viittaat allekirjoittaneen tyhmyyteen? Onko se tyhmyyttä, jos ei ole kiinnostunut jostain asiasta ja on lisäksi tietoinen kantamaan omin hartioin piittaamattomuudesta aiheutuvat riskit? Se on sitten eri asia mitä laki meille kaikille määrää, kuten niistä sumuttimista, niillä mennään.

Kun sanot että kirjoitan maskeista ihan oikeaan ketjuun, sen sijaan että viittaisit maskiketjuun, viittaat allekirjoittaneen tyhmyyteen? Onko se tyhmyyttä, jos ei ole kiinnostunut jostain asiasta ja on lisäksi tietoinen kantamaan omin hartioin piittaamattomuudesta aiheutuvat riskit?

Et sinä niitä riskejä pelkästään itse kanna, koska:

1) Suomessa on sosialistinen järjestelmä, eli muut joutuvat maksamaan sinun hoitosi, välillliset kustannukset, mahdolliset verotulojen menetykset, jne., jos sairastut.

2) Muut voivat saada sinulta tartunnan välinpitämättömän käyttäytymisesi vuoksi.

Kyllä se on tyhmyyttä, jos tätä kokonaisuutta ei ymmärrä, ja kuvittelee vain itse kantavansa riskit.

edit, lisäys: Jos olisit kertonut, että teet näin, koska muiden asiat eivät itseäsi lainkaan kiinnosta, niin silloin kyseessä olisi itsekkyys/kusipäisyys eikä tyhmyys.

Et sinä niitä riskejä pelkästään itse kanna, koska:

1) Suomessa on sosialistinen järjestelmä, eli muut joutuvat maksamaan sinun hoitosi, välillliset kustannukset, mahdolliset verotulojen menetykset, jne., jos sairastut.

2) Muut voivat saada sinulta tartunnan välinpitämättömän käyttäytymisesi vuoksi.

Kyllä se on tyhmyyttä, jos tätä kokonaisuutta ei ymmärrä, ja kuvittelee vain itse kantavansa riskit.

edit, lisäys: Jos olisit kertonut, että teet näin, koska muiden asiat eivät itseäsi lainkaan kiinnosta, niin silloin kyseessä olisi itsekkyys/kusipäisyys eikä tyhmyys.

Omakanta - Kanta.fi
Ja sieltä hoitotahto. Itse olen määritellyt, että minuun ei saa koskea ollenkaan millään hoidoilla, se on lainvoimainen. Huolimatta siitä joudun silti maksamaan terveyspalveluista joita en kuunapäivänä suostu käyttämään. Paljonkokohan minua kiinnostaa tehdä vapaaehtoisesti asioita tämmöisen yhteiskunnan hyväksi?

Tyhmyyttä on se jos ei osaa katsoa asioita kuin ainoastaan oman näkökulmansa kautta ja niiden perusteella mitätöi esimerkiksi säädetyn lainsäädännön mitä saa ja ei saa tehdä.

Omakanta - Kanta.fi
Ja sieltä hoitotahto. Itse olen määritellyt, että minuun ei saa koskea ollenkaan millään hoidoilla, se on lainvoimainen. Huolimatta siitä joudun silti maksamaan terveyspalveluista joita en kuunapäivänä suostu käyttämään. Paljonkokohan minua kiinnostaa tehdä vapaaehtoisesti asioita tämmöisen yhteiskunnan hyväksi?

Tyhmyyttä on se jos ei osaa katsoa asioita kuin ainoastaan oman näkökulmansa kautta ja niiden perusteella mitätöi esimerkiksi säädetyn lainsäädännön mitä saa ja ei saa tehdä.
Et halua vastaanottaa hoitoa missään tilanteessa? Onko tämä joku ideologia, vai mikä tässä on takana?

Et halua vastaanottaa hoitoa missään tilanteessa? Onko tämä joku ideologia, vai mikä tässä on takana?

Varmaan takana tuo koronasyyllistäminen mistä keksin, että noinkin voi tehdä tai joku oikeastaan kertoi s24:ssä. Enkä suoraan sanoen pidä suomen sosiaalijärjestelmästä muutenkaan. Jos tulen kipeäksi menen Terveystaloon ja maksan/työnantaja maksaa. Tajuttomana taas ei tarvitse enää herätellä.. Jos maski unohtui niin ainakin vapautan hoitopaikkani sille kenet tartutin.

Omakanta - Kanta.fi

Tämä yhteiskunta nyt sattuneista syistä on sellainen, että ei ole mahdollista poimia rusinoita pullasta, eli itse valita, mihin osiin kokonaisuutta haluaa osallistua ja mihin ei.

Sinulla on vapaus poistua tästä yhteiskunnasta, jos ei nappaa. Mikset muuta muualle jonnekin viidakon tai erämaan keskelle, niin voit siellä tulla toimeen keskenäsi ilman yhteiskuntaa?

Joo voin kertoa että tosipaikan tullen se hoito kyllä kelpaa näille ns. yhteiskunnasta (muka) riippumattomillekin.

Varmaan niin kauan kelpaakin kun on tajuissaan ja mielettömät tuskat. Ainakain kipulääkitys kelpaa. Ja onhan ihmisellä luontainen itsesuojeluvaisto. . Hoitotahtoa luetaan sitten kun potilas ei itse pysty ilmaisemaan kelpaako hoito vai ei.

Omalle elämälleen saa toki tehdä aika pitkälti, mitä itseä huvittaa. Mutta mitä pahaa ne muut ovat tehneet, että painelee ns. paljaalla kaikkien kanssa ilman toisen suostumusta? Monet ovat omaehtoisessa karanteenissa näiden tarzanien takia, mutta monien on myös pakko kulkea julkisilla ja liikkua muutenkin julkisilla paikoilla. Se maski kun ei ole omaksi, vaan muiden suojaksi. Rautalankaa: maskin teho tartuntaa vastaan ei ole kummoinen, mutta se torjuu oikein käytettynä kohtuullisesti omien pöpöjen levittämistä.

Tämä yhteiskunta nyt sattuneista syistä on sellainen, että ei ole mahdollista poimia rusinoita pullasta, eli itse valita, mihin osiin kokonaisuutta haluaa osallistua ja mihin ei.

Sinulla on vapaus poistua tästä yhteiskunnasta, jos ei nappaa. Mikset muuta muualle jonnekin viidakon tai erämaan keskelle, niin voit siellä tulla toimeen keskenäsi ilman yhteiskuntaa?

Sanoinko että minua ei nappaa? Toimin sen mukaan mikä on lain puitteissa sallittua. Maskittomuus ja hoitotahdon määrittely on ihan laillista toimintaa. Myös maskin tuputtaminen muille ihan on laillista, eli ymmärrän myös toisinajattelioita.

Täällä mulla on jo oma metsäpalsta keskellä ei mitään, jonne tulee vielä korkeat kivimuurit ja oma panssarivaunu pihalle. Ei siinä, olen vakavasti harkinnut 50% muuttamista Venäjälle sinä päivänä kun pääomatulot riittävät mutta kielimuuri ja muutamat sidokset jarruttaa tehokkaasti.

Sanoinko että minua ei nappaa? Toimin sen mukaan mikä on lain puitteissa sallittua. Maskittomuus ja hoitotahdon määrittely on ihan laillista toimintaa. Myös maskin tuputtaminen muille ihan on laillista, eli ymmärrän myös toisinajattelioita.

Täällä mulla on jo oma metsäpalsta keskellä ei mitään, jonne tulee vielä korkeat kivimuurit ja oma panssarivaunu pihalle. Ei siinä, olen vakavasti harkinnut 50% muuttamista Venäjälle sinä päivänä kun pääomatulot riittävät mutta kielimuuri ja muutamat sidokset jarruttaa tehokkaasti.
Venäjä, tuo vapauden paratiisi. :D

Mjooh, eiköhän tämä satu ollut tässä.

Venäjä, tuo vapauden paratiisi. :D

Mjooh, eiköhän tämä satu ollut tässä.

Venäjällä ei paljoa ole toimivaa yhteiskuntaa, joten siellä kaikki alkaa ensimmäiseksi muurien rakentamisesta. Olen kuullut jutun että joku kiinteistövartiointiliikekin olisi mafian alla, eli murtautujille voi oikeasti käydä huonosti jos jää kiinni. Eikä sieltä varmaan töitäkään saisi. Paremmat mahdollisuudet maastoautoilla kuitenkin. Kiertää vaikka Laatokkaa:
Ладога 2019 беларусы Adventure Euro финиш пролога ladoga - YouTube

Venäjällä nyt pärjää ihan parin tonnin nettotuloilla eli ei omalla kohdallani todellakaan ole kyse muusta kun alemmasta keskiluokasta/työväenluokasta. Ja miksipä sinne muuttaisin kun suomessakin pärjää ihan mukavasti. Samanlaisia kansalaispoliiseita omien sääntöjensä kanssa varmaan löytyy sieltä ainkain yhtä paljon. Laatokkaa ajon kyllä mennä ajamaan vielä!

Tuossa kun joku kysyi että miksi painella ilman maskia niin itse en liiku kehä3 sisäpuolella niin ei ole pahemmin ollut tarvetta Ruokakaupassa maskittomia pelkäävät voivat tilata ostokset myös kotiinsa. Ja kyllä olen sitä mieltä, että jokaisella pitää olla oma talous sen mukaan mitoitettu, että kriisitilanteissa on ylimääräistä muodossa tai toisessa tilata ostokset kotiin tai ostaa parin tonnin oma auto.

Varmaan takana tuo koronasyyllistäminen mistä keksin, että noinkin voi tehdä tai joku oikeastaan kertoi s24:ssä. Enkä suoraan sanoen pidä suomen sosiaalijärjestelmästä muutenkaan. Jos tulen kipeäksi menen Terveystaloon ja maksan/työnantaja maksaa. Tajuttomana taas ei tarvitse enää herätellä.. Jos maski unohtui niin ainakin vapautan hoitopaikkani sille kenet tartutin.

Siinä vaiheessa kun makaat kadulla tajuttomana, niin hoitohenkilöstö ei todellakaan ala kaivamaan sulta henkilöllisyystodistusta ja tsekkaamaan tietokoneelta hoitotahtoa, vaan sut hoidetaan. Hoitotahto pätee ehkä siinä tapauksessa jos olet osastolla jonkun pitkäaikaissairauden vuoksi ja menetät tajuntasi, mutta onnettomuus/sairaskohtaustilanteissa niitä ei todellakaan aleta etsimään.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
275 249
Jäsenet
77 308
Uusin jäsen
keffordi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom