Tyhmät ihmiset

Jos on ruuhkaa ja normikassat menee suhteellisen liukkaasti niin minkä ihmeen takia sinne pitää mennä sillä kärryllä mikä on täynnä ruokaa? Että kaikki muutkin joutuvat jonottaa vaikka heillä olisi tyyliin limsatölkki? MinäMinäMinä kyllä tulee niin räikeästi esiin että hohhoijaa.

Itsepalvelukassoille ei mennä ruuhka-aikana ellei ole välttämätön pakko. Sinne menevät ne jotka tyyliin kävelevät kaupan läpi.
Hieman itseäkin huvittaa nyt sanoa mutta jopa Wikipedia kertoo "Itsepalvelukassa sopii erityisen hyvien pienten ostosten maksamiseen, johon se on nopea vaihtoehto.".

Mikäli itsepalvelukassat eivät ole nopea vaihtoehto, niin wikipedia on tuossa sitten väärässä. Vähäisille ostoksille tarkoitetut kassat on merkitty tekstillä "pikakassa - max. X määrä tuotteita".

MinäMinäMinä tulee kyllä melko räikeästi esiin, sieluun sattuu oikein.
 
Itse olen nähnyt S-marketeissa itseplavelukassoja joissa lukee "pikakassa, vain ostoskorin kanssa" ja Prismoissa taas lukee vaan itsepalvelukassa. Eli Prismassa tyhmiä ihmisiä on lähinnä ne jotka ajattelevat että itsepalvelukassoille ei saisi mennä kärryjen kanssa.

OIen sinänsä ihan samaa mieltä siitä, että JOS normikassat menee suhteellisen liukkaasti (eli kun niissä on jonoa, eli esim. Prismassa ei koskaan), niin silloin kärryjen kanssa niille kannattaa ilman muuta mennä, koska pikakassalla tuotteita ei pysty lukemaan yhtä nopeasti kuin kassahenkilön käyttöön tarkoitetulla laitteella.
 
Joo. Täällä taso keskustelun osalta näköjään tippunut Ylilauta-tasolle niin enpä kommentoi sitten enempää. Kiitos ja kuitti.
 
pikakassalla tuotteita ei pysty lukemaan yhtä nopeasti kuin kassahenkilön käyttöön tarkoitetulla laitteella.

Citymarketin itsepalvelukassalla tuo nopeasti lukeminen hoituu aika hyvin, mutta koitappa prismassa lukea vaikka muovikassi ja ensimmäinen tuote peräkkäin niin alkaa sen muovikassin jälkeen jo huutamaan että "LAITA TUOTE PAKKAUTASOLLE". Että on ärsyttävä ominaisuus. Nykyään se sentään osaa olla hiljaa kun huomaa että asiakas osaa homman. Alussahan se huusi tuota joka ikisen tuoteen lukemisen jälkeen.
 
Citymarketin itsepalvelukassalla tuo nopeasti lukeminen hoituu aika hyvin, mutta koitappa prismassa lukea vaikka muovikassi ja ensimmäinen tuote peräkkäin niin alkaa sen muovikassin jälkeen jo huutamaan että "LAITA TUOTE PAKKAUTASOLLE". Että on ärsyttävä ominaisuus. Nykyään se sentään osaa olla hiljaa kun huomaa että asiakas osaa homman. Alussahan se huusi tuota joka ikisen tuoteen lukemisen jälkeen.
No tässähän on tietty eroja eri kassojen kanssa. Siinä Prismassa missä minä käyn on V2 pikakassat, jossa ei tule tuota "Laita tuote pakkaustasolle" ilmoitusta kun siinä ei ole mitään pakkaustasoa. Lukemisen hitaus verrattuna normikassaan tulee pääasiassa kahdesta asiasta: Pikakassalla ei ole moneen suuntaan lukevaa skanneria kuten normikassalla ja siinä sama henkilö joutuu tekemään sekä lukemisen että tavaroiden nostelemisen korista/kärrystä ja pakkaamisen. Lisäksi jos on ostamassa isompia eriä samaa tuotetta niin tästä tulee lisähitautta kun ei voi laittaa että 10 kpl samaa kuten peruskassalla ja lisäksi samaa tuotetta luettaessa täytyy pitää ainakin 3 s tauko lukemisten välissä. Tämä on ilmeisesti sen takia että asiakas ei lukisi vahingossa samaa tuotetta kahteen kertaan.
 
Tuosta samasta on ollut puhetta pariin otteeseen aiemminkin. Osa itsepalvelukassoista on varustettu erikseen maininnalla, että vain korillinen ostoksia tms. Se on selvää, että sinne ei silloin työnnetä kärryjen kanssa. Toisaalta mm. Prismoissa on ihan hihnallakin varustettuja itsepalvelukassoja.

Oli siellä nyt sitten ilmoitusta tai ei, niin jos joku on sitä mieltä, että on ihan ok mennä luukuttamaan kärryllinen tuotteita sellaiselle itsepalvelukassalle, jossa on vain yksi taso ostoksille, niin ihan oikeassa ketjussa ollaan.
 
Toisaalta poimittuna tällainen kirjoitus:
Jos miettii tällä hetkellä Astrobot hankkimista PSVR niin olisiko se nyt sit parempi hankkia Playstation Store? Hinta Store ihan ok (30€)?
Tuollainen taivutukset sivuuttava kirjoitustyyli on lisääntynyt melkoisesti tässä muutaman vuoden aikana. En tiedä johtuuko se somesta vai mistä, mutta minulle ainakin tulee tuollaisesta ulosannista välittömästi mieleen, että kirjoittaja on idiootti, tai muuten vain yksinkertainen.
 
Ihmiset jotka menevät ruokakaupassa kauppakärryn kanssa itsepalvelukassalle??????
Siinä ei kai ole sinänsä mitään tyhmää että menee kauppakärrynkanssa. Se sitten oma lukunsa onko ko kassojen käyttä noin muuten tyhmää vai ei.

Joo mene siihen niin että me joilla on joku kolme tuotetta piipattavana niin ei pääse yhtään nopeammin kuin sinä. Vedä vittu päähän. Onneksi oli toinen IPkassa johon pääsin liki heti.
Ei nyt niin paljon harmittanut että olisi mennyt "Miksi tänään vituttaa" aiheeseen mutta vittu sentään.
Siis tyhmiä on ne muut jotka käyttää itsepalvelukassaa, mutta itse ei sitä ole ?

Eli tässä nyt harmitti se että joku toinen meni kassalle ennen kirjoittajaa, ei niinkää se että meni itsepalvelukassalle tai millainen kärry /kori oli.


Edit: tässä ilmeisesti tarkennusta tyhmyyteen.

Jos on ruuhkaa ja normikassat menee suhteellisen liukkaasti niin minkä ihmeen takia sinne pitää mennä sillä kärryllä mikä on täynnä ruokaa? Että kaikki muutkin joutuvat jonottaa vaikka heillä olisi tyyliin limsatölkki? MinäMinäMinä kyllä tulee niin räikeästi esiin että hohhoijaa.
Eli ilmeisesti ongelma oli se että joku meni isolla ostossatsilla ennen kirjoittajaa ja se harmitti.

Itsepalvelukassoille ei mennä ruuhka-aikana ellei ole välttämätön pakko. Sinne menevät ne jotka tyyliin kävelevät kaupan läpi.
Ei mennä ruuhka-aikoina jos ei pakko, eikun sinne mennäänkin vaikka ei ole pakko?

Joissain kaupoissa on ns pikakassoja pieniäostoksia varten, se eri juttu kuin itsepalvelukassa, toki se ns pikakassa voi olla jossain palvelukassa tai itsepalvelukassa.

Ne kassat mitkä on tarkoitettu pieniäostoksia varten on usein merkitty jollain tapaa asiasta.

Pakosta, niin joissain kaupoissa voi olla myynnissä tuotteita voi maksaa vain palvelukassoilla, eli pakko lähinnä niin päin.
 
Viimeksi muokattu:
Minua sinne hypermarkettiin saa väkisinkään ruuhka-aikaan, jos matkalla jäi muutama ostos niin hoidan sen seuraavalla viikolla.

Sen puoleen en ole asioinut isommassa kaupassa muutamaan kuukauteen.
 
Joo. Täällä taso keskustelun osalta näköjään tippunut Ylilauta-tasolle niin enpä kommentoi sitten enempää. Kiitos ja kuitti.
Mitä sä odotit, kun tulet ihan itse keksimilläs säännöillä huutelemaan ihmisiä tyhmäksi :whistling: Jos olisit valittanut kaverista pikaitsepalvelukassalla kärryn kanssa, niin mitään vääntöä ei olisi syntynyt.

e: Bonuspisteet kyllä sinulle siitä, että ihan oikeaan ketjuun postasit :thumbsup:
 
No tässähän on tietty eroja eri kassojen kanssa. Siinä Prismassa missä minä käyn on V2 pikakassat, jossa ei tule tuota "Laita tuote pakkaustasolle" ilmoitusta kun siinä ei ole mitään pakkaustasoa. Lukemisen hitaus verrattuna normikassaan tulee pääasiassa kahdesta asiasta: Pikakassalla ei ole moneen suuntaan lukevaa skanneria kuten normikassalla ja siinä sama henkilö joutuu tekemään sekä lukemisen että tavaroiden nostelemisen korista/kärrystä ja pakkaamisen. Lisäksi jos on ostamassa isompia eriä samaa tuotetta niin tästä tulee lisähitautta kun ei voi laittaa että 10 kpl samaa kuten peruskassalla ja lisäksi samaa tuotetta luettaessa täytyy pitää ainakin 3 s tauko lukemisten välissä. Tämä on ilmeisesti sen takia että asiakas ei lukisi vahingossa samaa tuotetta kahteen kertaan.

Hyvä tietää että ovat menossa parempaan suuntaan.

Jos tulee ostettua useampi kappale samaa tuotetta niin tulee taktikoitua niin että lukee aina jonkun toisen tuotteen sinne väliin :tup:
 
OIen sinänsä ihan samaa mieltä siitä, että JOS normikassat menee suhteellisen liukkaasti (eli kun niissä on jonoa, eli esim. Prismassa ei koskaan)

Meillä on näköjään eri Prismat, eilen paikallisessa klo 15.45, tänään klo 15.35 ja molemmilla kerroilla paikallisessa Prismassa pääsi normikassalle missä ei ollut yhtään jonoa. Ensimmäisille kassoille oli pienet jonot mutta taaemmat aukiolevat kassat niin jonottamatta pääsi molemmilla kerroilla.
 
Vaikka mehari nyt kielsi niin on pakko puuttua. Käyttäjät nyt ei tainnut hiffata @Waldo alkuperäistä pointtia. Elikkä kun näillä pika/itse-kassoille mennään niin yleensä ne ovat näitä suht ahtaita juuri muutaman ostoksen ostoon tarkoitettuja looseja. Niihin kun kärryillä parkkeeraa parhaimillaan siihen ensimmäiseen niin koko homma on jumissa oli sitten itse, pika tai hyppy kassa. Niissä itsepalvelukassoilla missä on ihan hihnan kanssa meininki onkin ihan maalaisjärjellä tarkoitus laittaa vähän enemmänkin kuin 3 ostosta. Nyt täällä on takerrettu tuohon termiin itse/pika kassa, mutta varmasti jokainen, jos vähän jaksaa miettiä niin tietää mistä edes alkujaan puhuttiin.
 
Aina huijari alottaa keskustelun "kuule kaveri".
Tulin koijatuksi korjaamolla, joka sooloilee omiaan ja ei anna kuittia tai paperia tai mitään korjauksesta.
Lupaili jälkikäteen tekevänsä kuitin ja antavan leiman vihkoon, saa nähdä mitä jännitystä sain itelleni aikaan, näin korona aikaa.

Sovittiin korjaus kestävän pari päivää ja vaihdetut osat talteen.

Soitan korjaamoon ja kysyn, "mihin aikaan tuotte auton pihalle, kello ois jo kuus illalla ja moni paikka sulkeutuu tähän aikaan."

Korjaamo: Kuule kaveri, minä v#ttu sanon sulle tiistaina vasta valmis!

Vastaan passiivisagressiivisesti, "Nähdään tiistaina sitten, mihin aikaan? Sanoit kyl et tänää valmis"

Korjaamo: Kuule kaveri, minä v#ttu sinulle ajan näytä! Sinä kysy lisää ja saat turpa! Se ei valmis tänä! Ei pysty!

Minä hetken hiljaisuuden jälkeen kaaleen slangilla: "kuule kaveri", sinä alka mulle ja minä vie poopo. Sä et alka mulle sano, mitä tee!

Korjaamo: Kuule kaveri, mä korja su auto. Sä totella mua tai mä riko su auto! Kuuli kaveri! Sä ei kysy mitää! Ymmärrä!

Hetken hiljaisuus: Nähdään tiistaina, korjaa auto ja tee kuten sovittiin.

Korjaamo: Kuule kaveri, sä et maksa hyvi jos taho su auto nopeasti tee ite tai älä aja auto! Kuuleko kaveri! Tää on korjaamo, mulla vuokra maksettava!

Minä: Jos ite korjaan auton, niin oisit ilman töitä? Tiistaina haen auton.

Korjaamo: Kuule, haista v#ttu! Minä korja kamux ja muu auto ja saa hyvä raha ja ei kysy mitä. Sinä paska asiakas.

Minä: Rikotteko muittekki autoja ja uhkailette?

Korjaamo: Kuule kaveri, mä sano sulle syö p#ska! Mä korja su auto ja nähdä tiistai!

Minä: Jooh, tiistaille...

Korjaamo huokaa: v#ttu korjaamollako mu pitää asuu et saa työ tehtyy, mikä vamane

Minä: Anna työharjoittelua ja tuun töihin, riittää et saa ruokapalkan ja hyvän työtodistuksen.

Korjaamo: Kuule kaveri, sinä tee oma yritys, tee halpa hinta, avaa korjaamo piha ja saa asiakas, minä ei sinu äiti!

Minä: Joo, kuulostaa hyvältä, mitä velotan asiakkailta?

Korjaamo: Niin paljo ku haluat. Ei tarvi kuiti tai mitää tee itse sinä fiksu paska mies. Minä puheli kii, sinä vaikea!

Tän keskustelun perusteella en uusiks samaa puljuu vie. Mut onpahan hinta neljänneksen normi liikkeen hinnasta.
Missäs pk-seudulla olis edullinen luotettava korjaamo, jonka kanssa voisi ihan asiallisesti asioida? :D

En tiedä, miksi "kuule kaveri" indikoi henkilön yrittävän vakuuttaa huijaukseen. Luulin joskus et henkilöt, jotka sanoo kuule kaveri, olis halunneet vitsailla, mutta ei...
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Ei noita itsepalvelukassoja ole suunniteltu ostoskärryjä varten. Ensinnäkin, ne tukkivat kulkuväylän kaikilta muilta (riippuu toki marketista). Toiseksi, pakkaustaso on niin pieni, ettei siihen mahdu kärryllistä tavaraa. Ne sisäänmenot pitäisi olla suunniteltu niin, ettei kärry mahdu siitä. Läpikulkua varten nuo kassat eivät ole, ainakaan meidän marketissa. Ulos pääsee skanneriportista vain kuitin kanssa.

E. Enpä huomannut itsekään tuota murahdusta. Olin liian hidas kommentissani ja nopea lähettäessä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei noita itsepalvelukassoja ole suunniteltu ostoskärryjä varten. Ensinnäkin, ne tukkivat kulkuväylän kaikilta muilta (riippuu toki marketista). Toiseksi, pakkaustaso on niin pieni, ettei siihen mahdu kärryllistä tavaraa. Ne sisäänmenot pitäisi olla suunniteltu niin, ettei kärry mahdu siitä. Läpikulkua varten nuo kassat eivät ole, ainakaan meidän marketissa. Ulos pääsee skanneriportista vain kuitin kanssa.
Saattaa tulla yllätyksenä, mutta itsepalvelukassoja on erilaisia. Paikallisessa Prismassa 2/5 itsepalvelukassasta on täysimittainen kassahihna, jossa mahtuu helposti käsittelemään kärryllisen tavaraa ja pakkaamaan samalla kun seuraava piippaa omiaan.

Itse kyllä valitsen palvelukassan isompien ostosten kanssa, koska silloin ehdin pakkaamaan osan sillä välin kun kassa siirtelee ostoksia.

edit: Kas en huomannut ystävällistä kehotusta yllä. Jätän tämän silti tähän.
 
Kun sitä autoa vie sinne nyrkkipajalle, niin kannattaa toki katsoa onko siellä "kuule kaveri" vastassa ja jos hinta on 1/4 mitä muualla niin onhan siellä.
 
Jos joku rehti-Pena tekee autoremppaa parillakympillä tunti ni tosiaan pitäis jo ihan oman järjen sanoa jotain.
 
Oon törmännyt samaan. :wtf: Oli pakko kääntyä kaupan eteisaulassa 360° ympäri ja jynssätä vessassa kädet puhtaaksi.
Vähän viiveellä ja muutenkin nollapostaus, mutta nyt kyllä petyin kun kukaan ei tähän tarttunut ja todennut 360 asteen väistöliikkeitä tekeviä ihmisiä tyhmiksi :D

Tai ehkä kyseessä olikin ovela ansa kaltaisilleni idiooteille.
 
Vähän viiveellä ja muutenkin nollapostaus, mutta nyt kyllä petyin kun kukaan ei tähän tarttunut ja todennut 360 asteen väistöliikkeitä tekeviä ihmisiä tyhmiksi :D

Tai ehkä kyseessä olikin ovela ansa kaltaisilleni idiooteille.

Tuo kolmekuuskymppisen tekeminen ja paikalta poistuminen on ikiaikainen internetmeemi, siksi siihen ei nykyään juuri kukaan puutu.
 
Tässä on melkoisesti tyhmiä ihmisiä kerääntyneenä:


JrS4QYJ.png


Nämä siis kerääntyvät ihotuntumalle vastustamaan rajoituksia, joita joudutaan käytännössä asettamaan juuri siksi, kun ei osata pitää etäisyyttä pyytämällä. Erityismaininta etualan Karenille ja tämän paidassa olevalle veitsen lailla viiltävälle, täysin faktapohjaiselle iskulauseelle. :D
 
Tässä on melkoisesti tyhmiä ihmisiä kerääntyneenä:


JrS4QYJ.png


Nämä siis kerääntyvät ihotuntumalle vastustamaan rajoituksia, joita joudutaan käytännössä asettamaan juuri siksi, kun ei osata pitää etäisyyttä pyytämällä. Erityismaininta etualan Karenille ja tämän paidassa olevalle veitsen lailla viiltävälle, täysin faktapohjaiselle iskulauseelle. :D
Osallistuneilta pitäisi kieltää sairaalahoito, jos epäillään koronatartuntaa.
 
Jos uskoisin jumalaan, rukoilisin ihan polvillani päivät pääksytysten, että hän näyttäisi ihmiskunnalle nimen omaan juuri ne "Wanha testamentilliset" kasvonsa. Että jos jonkun piruparan todellakin täytyy jonain uhrina kuolla koronaan, niin tuossahan noita tolloja olisi torillinen valmiina taivaaseen (tai siis helvettiin) napattavaksi ja sen eri tasoille viskottavaksi.

Seuraavaksi noille pitäisi perustaa kampanja, että "älä ota selfietä" rapautuvan jyrkänteen reunalla. Sen jälkeen tv -kamera paikalle taltioimaan näiden vastarannan kiiskien väsymättömiä ponnisteluja tuonkin aiheen vastustamiseksi...

T -.-

Edit: tämä siis liittyen tuohon Lontoon mielenosoituskuvaan.
 

Olisi ehkä kannattanut optimoida hintoja/tuotteita.
Tässä kyllä tyhmyys tiivistyi ihan maksimaalisesti. Keksitään juttu millä saadaan halvemman tuotteen hinta kalliimpaan. Sitten tehdä teko niin typerästi että ei mitään mahdollisuutta mennä läpi. Kukaan ei olisi huomannut mitään jos olisi puljattu ne parinsadan egen ostokset vaikka 150 tai satasen hintaan mutta tyhmyyden kohmeloissa piti tuostakin repiä 97% alennus.

Mitenhän tuo sitten tehty käytännössä. Ainakaan minun nakeilla ja kynsillä ei varmasti irtoa yksikään hintalappu tuotteesta toiseen siirrettäväksi, joten epäilen että eivät ole tarroja vaihdelleet kaupassa. Ovatko ne tarratulostimen kanssa siellä käyneet kaupassa vai tulostelleet ja saksineet kotonaan jostain aikaisemman kuvaamisreissun tulokset tarroiksi? Jos ovat paljain kynsin repineet ja lappuja vaihtaneet niin luulisi että tuollaisille ammattilaiselle maksetaan isoja rahoja jossain isoissa tarranrepimisliigoissa.
 
Satuin vilkaisemaan yhden henkilön google maps:ssa antamia arvosteluita ja näistä suurinosa näytti olevan arvosteluita joissa käyttäjä on antanut yhden tähden ja kommentonut:
"En muista mitää"
"En ole käynyt"
"Ei kokemusta"
"Ei hajuakaan"
"Oli kiinni"
"En käynyt"
"En tiedä. Ajoin ohi."
"Jos sattuu yöllä ajaa ohi niin se ei ole paikassa käyntiä " <- WTF?

Mikä ihme pistää ihmisen arvostelemaan paikkoja joissa ei ole edes käynyt ja joiden kohdalla ei halua edes mitään järkevää kommentoida?
 
Mikä ihme pistää ihmisen arvostelemaan paikkoja joissa ei ole edes käynyt ja joiden kohdalla ei halua edes mitään järkevää kommentoida?
Ehkä hän kokee, että on jollain tavalla "pakollista" kommentoida noita paikkoja, jos vaikka Google pommittaa jollain viesteillä tai käyttöliittymä on sellainen, että käyttäjä luulee kommentointia pakolliseksi tai lähes pakolliseksi. I don't know.
 
Google tosiaan saattaa välillä spämmätä noita kyselyitä että mitä mieltä olit paikasta X. Ja se X saattaa olla paikka missä olit, tai joku random mesta siinä naapurissa. Ehkä tuo on joku yhden henkilön kostoretki Googlen paskuutta vastaan tms.
 
Google tosiaan saattaa välillä spämmätä noita kyselyitä että mitä mieltä olit paikasta X. Ja se X saattaa olla paikka missä olit, tai joku random mesta siinä naapurissa. Ehkä tuo on joku yhden henkilön kostoretki Googlen paskuutta vastaan tms.
joo tää on ärsyttävää. Itekki vastaan aina siihen: "En ole käynny" , "En tiedä" jne

/siis tulee keskelle mun puhelinta ne ilmoitukset.
 
Tai tuo nyt vaan on miten tyhmät ihmiset toimii maailmassa. Iltasanomien kommenttipalstathan on täynnä tyyppejä jotka kommentoi uutisiin että "ei kiinnosta yhtään tämä asia".

Tai jos on töissä isossa firmassa, niin tietää ne keissit kun joku lähettää vahingossa jonkun viestin esim. 1000+ ihmiselle. Mitä syvemmälle se viesti menee ns. "duunariportaalle" niin sitä enemmän tulee idioottien viestejä (reply all) sillä samalla tuhansien ihmisten jakelulla että "mitäääää, miksi tämä tuli minulle, ei kuulkaa kuulu minulle tämä asia!".
 
Tai jos on töissä isossa firmassa, niin tietää ne keissit kun joku lähettää vahingossa jonkun viestin esim. 1000+ ihmiselle. Mitä syvemmälle se viesti menee ns. "duunariportaalle" niin sitä enemmän tulee idioottien viestejä (reply all) sillä samalla tuhansien ihmisten jakelulla että "mitäääää, miksi tämä tuli minulle, ei kuulkaa kuulu minulle tämä asia!".

Tämä. Töissä aina vituttaa koulutettujen ihmisten kyvyttömyys ymmärtää sähköpostilistan toimintaperiaatetta. Sen sijaan että katsottaisiin kuka alkuperäinen lähettäjä on, painetaan "reply all" ja spammataan koko henkilökuntaa jollain henkilökohtaisella paskalla joka ei kuulu muille.
 
Google tosiaan saattaa välillä spämmätä noita kyselyitä että mitä mieltä olit paikasta X. Ja se X saattaa olla paikka missä olit, tai joku random mesta siinä naapurissa. Ehkä tuo on joku yhden henkilön kostoretki Googlen paskuutta vastaan tms.
Mullekin noita joskus aikanaan tuli jatkuvalla syötöllä, eli varmaan ainakin 3-4kpl viikossa. Sitten kun keksi että nuo paikka-arvostelut saa pois päältä niin loppuivat kuin seinään. Tosin, tuo asetus millä nuo sai pois oli ainakin silloin jemmattu jonnekin hyvin syvälle googlen syövereihin joten tavallinen tallaaja tuskin löytää koko asetusta.
 

Typerää olla teettämättä isyystestiä heti kun mahdollista. Ei naisiin ole luottamista.
Tällaiset keissit on oikein omiaan innostamaan miehiä lisääntymään...
 
Tämä. Töissä aina vituttaa koulutettujen ihmisten kyvyttömyys ymmärtää sähköpostilistan toimintaperiaatetta. Sen sijaan että katsottaisiin kuka alkuperäinen lähettäjä on, painetaan "reply all" ja spammataan koko henkilökuntaa jollain henkilökohtaisella paskalla joka ei kuulu muille.
ite en osaa käyttää vastaustoimintoa. En ole koskaan tajunnu mitä niistä kolmesta napista pitää painaa, mutta kyllä tähän mennessä aina asiat oon saanu selvitettyä jotenkin
 
Tämä. Töissä aina vituttaa koulutettujen ihmisten kyvyttömyys ymmärtää sähköpostilistan toimintaperiaatetta. Sen sijaan että katsottaisiin kuka alkuperäinen lähettäjä on, painetaan "reply all" ja spammataan koko henkilökuntaa jollain henkilökohtaisella paskalla joka ei kuulu muille.
Tulee muistiin yksi tapaus omassa firmassa. Joku työntekijä lähetti vahingossa _all jakelulla noin 1500 työntekijälle postin vaikka piti pienemmässä jakelulistassa laittaa, no ei siinä mitään laittoi perään viestin ja pahoitteli ja pyysi poistamaan kyseisen viestin. Sitten nämä oman elämänsä sankarit vastaavat kaikille 1500 kuinka he poistivat aikaisemman sähköpostin. Sitä vitutuksen määrää, kun joka paikka tööttää viestiä "poistin viestin, mukavaa päivän jatkoa". :sfacepalm:
 
Meillä on toisin päin. Ei käytetä reply all, vaan vastataan yhdelle, vaikka pitäisi pitää kaikki jakelussa mukana... toisaalta, kaikki ei ole koulutettuja, eikä heidän työuransa alussa ollut edes sähköpostia. :D
 
Tulee muistiin yksi tapaus omassa firmassa. Joku työntekijä lähetti vahingossa _all jakelulla noin 1500 työntekijälle postin vaikka piti pienemmässä jakelulistassa laittaa, no ei siinä mitään laittoi perään viestin ja pahoitteli ja pyysi poistamaan kyseisen viestin. Sitten nämä oman elämänsä sankarit vastaavat kaikille 1500 kuinka he poistivat aikaisemman sähköpostin. Sitä vitutuksen määrää, kun joka paikka tööttää viestiä "poistin viestin, mukavaa päivän jatkoa". :sfacepalm:

Meillä pohjat taisi olla jonkun työntekijän lääkäritutkimuksen pdf jakelulla "koko firma". Hupsista saatana :D (en kehdannut avata, mutta varmaan moni muu)
 
Tai jos on töissä isossa firmassa, niin tietää ne keissit kun joku lähettää vahingossa jonkun viestin esim. 1000+ ihmiselle. Mitä syvemmälle se viesti menee ns. "duunariportaalle" niin sitä enemmän tulee idioottien viestejä (reply all) sillä samalla tuhansien ihmisten jakelulla että "mitäääää, miksi tämä tuli minulle, ei kuulkaa kuulu minulle tämä asia!".

Vähän tästä johdannainen on se, kun firman sisällä käydään sisäisesti keskustelua asiakkaan X tilanteesta. Siis puhtaasti sisäistä keskustelua, jossa viitataan muihin asiakkaisiin ja jopa liikesalaisuuksiin.

Sitten joku päättää vastata asiakkaan X edustajille samalla forwardoimalla koko edellämainitun sähköpostiketjun vastauksen mukana.
 
Vähän tästä johdannainen on se, kun firman sisällä käydään sisäisesti keskustelua asiakkaan X tilanteesta. Siis puhtaasti sisäistä keskustelua, jossa viitataan muihin asiakkaisiin ja jopa liikesalaisuuksiin.

Sitten joku päättää vastata asiakkaan X edustajille samalla forwardoimalla koko edellämainitun sähköpostiketjun vastauksen mukana.

No joo, voin kuvitella vaikka en ole tainnut tätä onneksi pahemmin nähdä käytännössä. Mutta itse olen ottanut periaatteeksi, että en kirjoita sähköposteihin mitään sellaista mitä ei voisi joku levittää isolla jakelulla eteenpäin. Niitä kuitenkin monesti forwardoidaan sinne sun tänne.
 
Tulee muistiin yksi tapaus omassa firmassa. Joku työntekijä lähetti vahingossa _all jakelulla noin 1500 työntekijälle postin vaikka piti pienemmässä jakelulistassa laittaa, no ei siinä mitään laittoi perään viestin ja pahoitteli ja pyysi poistamaan kyseisen viestin. Sitten nämä oman elämänsä sankarit vastaavat kaikille 1500 kuinka he poistivat aikaisemman sähköpostin. Sitä vitutuksen määrää, kun joka paikka tööttää viestiä "poistin viestin, mukavaa päivän jatkoa". :sfacepalm:
Trollailumielessä tulee aina vastailtua kaikille, jos noin sattuu. Niin hupaisaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä. Töissä aina vituttaa koulutettujen ihmisten kyvyttömyys ymmärtää sähköpostilistan toimintaperiaatetta. Sen sijaan että katsottaisiin kuka alkuperäinen lähettäjä on, painetaan "reply all" ja spammataan koko henkilökuntaa jollain henkilökohtaisella paskalla joka ei kuulu muille.

Usein näissä on siguna

"hanki Outlook for iOS"

ja tapahtui näin itsellekin kun työkännykällä replysin hauskan vastauksen yleisluonteiseen tiedotteeseen :smoke:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 230
Viestejä
4 895 941
Jäsenet
78 956
Uusin jäsen
tpes1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom