Minä kun muistelin, että tämä kuuluisi Veikkauksen ehtoihin automaatteja pitäville liikkeille. Mikään "tietenkään" se ei tietenkään ole. Olisi hyvinkin loogista, että Veikkaus vaatisi juuri tätä.
Se onkin sitten eri juttu, onko tämä mielestäni tyhmää.
Onko tosiaan niin, ettei ole pakko vaihtaa(pelitarkoitukseen, kohtuullisessa määrin)? Onko tämä joskus ollut käytäntö? Minulle on ihan tosiasiana näin kerrottu. Muistaakseni Neste-K:n ja R-kioskin työntekijät.
Tietysti voi pelata kortilla. En millään tavalla ottanut kantaa siihen. Onhan se muutenkin helvetin tyhmää nostaa rahaa maksaakseen heti käteisellä. Kuvailemasi toiminta on riidattomasti tyhmää.
Kortilla pelaaminen jopa onnistuu toisin kuin aika usein seteleillä, joita ei kone ota vastaan. En edes itse juuri koskaan pelaa, mutta tunnen paljon pelaajia.
Korttipelaamisen kohdalla on muuten hieman outo ristiriita. Vedonlyöntiä ei saa tarjota velaksi, kuten ei anniskella(myydä?) alkoholiakaan. Credit-kortilla maksun ottaminenhan ei ole hyödykkeen tarjoamista velaksi, koska luoton on jo joku muu myöntänyt ja yhtä hyvin asiakas olisi voinut ottaa koko limiitin edestä käteistä seinästä ja tulla ongelmapelaamaan ne setelinsä. Kuitenkin samaan aikaan alkoholia myydään ravintoloissa kasuaalisti creditillä ja tietysti kaupoissa Alkoa myöten. Näiden sääntöjen laatijat ja tulkitsijat ovat olleet tyhmiä. Joko tai, saatana.
Tästä päättelen, että vuorostasi luit perssilmällä kuten itse juuri aiemmin tein.