Niin, kani ei ole jänis, mutta on kuitenkin jäniseläin.
Kaverini väitti, ettei kani olekaan jyrsijä, onko näin? Mitkä sitten ovat kanin sukulaisia?.
www.hameensanomat.fi
Sen verran pitää nostaa kättä pystyyn virheen merkiksi, että kyllähän mm. googlen kuvia katselemalla rusakon erottaa aika helposti, mutta luonnossa tilanne ei ole välttämättä maallikolle aina yhtä simppeliä, varsinkaan jos se otus ei ole liikkeessä ja jos se "villikani" on isokokoinen ja vastaavasti rusakko pienempi. Ja sitten tosiaan vielä se seikka, että ei sillä ainakaan minun näkemyksen mukaan ole mitään merkitystä tämän keskustelun suhteen, että osuuko se laji kohdalleen. Jos noita pitkäkorvia pyörii omassa ympäristössä riesaksi, niin se on ihan yksi ja sama toimenpiteiden suhteen että mikä se tarkempi alalaji on.
Näitä ei vaan itse pysty ihan noin vain omalle asuinalueelle hommaamaan. Yhden kerran olen omalla kotiseudulla ketun nähnyt ja sekin oli jäänyt auton alle läheisellä moottoritiellä.
Meillä ei näistä pitkäkorvista ongelmaa ole, mutta asuinseudulla niitä kuitenkin on siinä määrin paljon, että joka ilta fillarilenkin yhteydessä niitä näkee ja voisin kuvitella, että ovat monelle myös aika suuri riesa.
/Offtopic