Ok, en ole koskaan nähnyt pikakassallista S-ketjun kauppaa missä ei olisi punalappuja.Uudet viivakoodit lienevät paikallisia juttua, ei koske koko S-ryhmää.
Joskus olen jossain nähnyt, mutta täällä päin en kertaakaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ok, en ole koskaan nähnyt pikakassallista S-ketjun kauppaa missä ei olisi punalappuja.Uudet viivakoodit lienevät paikallisia juttua, ei koske koko S-ryhmää.
Joskus olen jossain nähnyt, mutta täällä päin en kertaakaan.
Ihmiset, jotka käyttävät muovikasseja..ihmiset jotka ottavat aina muovipussin viimeisenä
En väittänyt kaupassa käynnin olevan kilpailulaji. Pointtina oli pikemminkin se, että joillain ihmisillä saattaa todellakin olla kiire johonkin, jolloin näiden turhan tärkeiden porvarien vartoilemisesta on pelkkää haittaa, päinvastoin kuin lankaa lukemalla saattaisi olettaa. Se, että yksi pakkaa ostoksensa muiden odottaessa jonossa EI nopeuta näiden muiden ihmisten kaupassa asiointia, vaan päinvastoin. Se nopeuttaa ainoastaan näiden itsekeskeisten ihmisten asiointia. En myöskään väitä etteikö olisi mahdollista pakata ostoksia samalla kun kassa piippaa ja silti maksaa ostoksensa asiallisesti ajallaan.Mistä lähtien kaupassa käyminen on ollut kilpailulaji? Jos itsellä ei ole kiire mihinkään, niin turhapa sitä on hirveellä sykkeellä hötkytä eestaas. Jos joku mielensä pahoittaa kun joutuu 30 sekuntia enemmän odottelemaan, niin ihan oma ongelma.
Itsehän toki haluan päästä kassalta läpi niin nopeasti kuin mahdollista ja pakkaan toki samalla kun kassa piippaa tuotteita, mutta aika olisi se nyt aika itsekästä vaatia, että kaikkien on pakko tehä noin...
Onhan punalappuja vaikka miten paljon, niissä ei vain ole uutta viivakoodia. Pikakassoilla ohjekyltti, että punalappuisia ei voi niissä maksaa.Ok, en ole koskaan nähnyt pikakassallista S-ketjun kauppaa missä ei olisi punalappuja.
Mulla ainakin on usein niin paljon ostoksia, että seuraavan ostokset ei edes kunnolla mahtuisi, jos alkaisin pakkaamaan, vasta kun kaikki mun ostokset on skannattu. Hyvin harvoin selviän alle 100e ostoksilla tossa lähi S-Marketissa. Johan se skannailu kestää niin kauan, että tuntuisi ihan tyhmältä postailla koko sen ajan maksupäätteen edessä. Itse pidän kestokassit kärryissä auki ja pakkaan kamat suoraan kärryssä oleviin kasseihin. En käytä pakkaustasoa. Seuraan pakatessa kassaa ja kun vain muutama tuote skannaamatta, siirryn päätteelle, kortti kourassa ja suoritan maksun käytännössä välittömästi, kun mahdollista. Normaalisti lähden kärryn kanssa alta pois, eenenkuin seuraava asiakas kerkeää pakkaushommiin (ja nyt Korona-aikanahan tämä on vain hyvä). Välillä käy niin, että on enemmän ostoksia, kuin mitä kahteen kassiin mahtuu (mulla normisti 2 kestokassia mukana), silloin kamat vaan kärryyn ja pakkaan auton luona takakontissa olevaan kolmanteen kassiin loput kärrystä.En väittänyt kaupassa käynnin olevan kilpailulaji. Pointtina oli pikemminkin se, että joillain ihmisillä saattaa todellakin olla kiire johonkin, jolloin näiden turhan tärkeiden porvarien vartoilemisesta on pelkkää haittaa, päinvastoin kuin lankaa lukemalla saattaisi olettaa. Se, että yksi pakkaa ostoksensa muiden odottaessa jonossa EI nopeuta näiden muiden ihmisten kaupassa asiointia, vaan päinvastoin. Se nopeuttaa ainoastaan näiden itsekeskeisten ihmisten asiointia. En myöskään väitä etteikö olisi mahdollista pakata ostoksia samalla kun kassa piippaa ja silti maksaa ostoksensa asiallisesti ajallaan.
Ja mikäli edellisestä viestistä ei käynyt selväksi: kuulun itse näihin jotka pakkaavat ostoksensa vasta maksusuorituksen jälkeen. En myöskään vaadi kenenkään tekevän näin tai toisinpäin, vaan tulen jatkossakin vittuilemaan niille maailman tärkeimmille pohatoille, jotka odotuttavat meitä muita jonossa silkkaa itsekeskeisyyttään.
Jos pakkaa pitkään vielä piippailun loputtua, niin se ei varsinaisesti edes nopeuta näiden itsekeskeisten asiointia. Kokonaisuudessaan tuo pakkaaminen ennen maksua nopeuttaa kassan toimintaa, koska pääty tyhjenee nopeammin. Esim. tauottaessani kassamyyjää vaikutan melko usein piippaavani tuotteita hitaasti, koska päädyt ovat täynnä kun ihmiset alkavat pakkaamaan vasta maksun jälkeen.En väittänyt kaupassa käynnin olevan kilpailulaji. Pointtina oli pikemminkin se, että joillain ihmisillä saattaa todellakin olla kiire johonkin, jolloin näiden turhan tärkeiden porvarien vartoilemisesta on pelkkää haittaa, päinvastoin kuin lankaa lukemalla saattaisi olettaa. Se, että yksi pakkaa ostoksensa muiden odottaessa jonossa EI nopeuta näiden muiden ihmisten kaupassa asiointia, vaan päinvastoin. Se nopeuttaa ainoastaan näiden itsekeskeisten ihmisten asiointia. En myöskään väitä etteikö olisi mahdollista pakata ostoksia samalla kun kassa piippaa ja silti maksaa ostoksensa asiallisesti ajallaan.
Ja mikäli edellisestä viestistä ei käynyt selväksi: kuulun itse näihin jotka pakkaavat ostoksensa vasta maksusuorituksen jälkeen. En myöskään vaadi kenenkään tekevän näin tai toisinpäin, vaan tulen jatkossakin vittuilemaan niille maailman tärkeimmille pohatoille, jotka odotuttavat meitä muita jonossa silkkaa itsekeskeisyyttään.
S-ketjun palvelusta löytyy harvoin Pirkan tuotteita. K-ketjun valikoiman kohdalla: K-Ruoka.fi – Kauppasi verkossaKokeilin tätä sovellusta kun kuullosti aidosti kätevältä. Noh kävin oitin tuumasta toimeen ja menin jääkaapilleni ja minä otin kuvan minun omasta maitopurkistani jonka minä itse ostin minun k-kaupastani. joten sovellus meni oitis poistoon, joten minun on kyllä pakko toimia aina niinkuin minä maksavana asiakkaana olen tähänkin asti minun kaupassani toiminut.
Kokeilin tätä sovellusta kun kuullosti aidosti kätevältä. Noh kävin oitin tuumasta toimeen ja menin jääkaapilleni ja minä otin kuvan minun omasta maitopurkistani jonka minä itse ostin minun k-kaupastani. joten sovellus meni oitis poistoon, joten minun on kyllä pakko toimia aina niinkuin minä maksavana asiakkaana olen tähänkin asti minun kaupassani toiminut.
katso liitettä 374386
Kokeilin tätä sovellusta kun kuullosti aidosti kätevältä. Noh kävin oitin tuumasta toimeen ja menin jääkaapilleni ja minä otin kuvan minun omasta maitopurkistani jonka minä itse ostin minun k-kaupastani. joten sovellus meni oitis poistoon, joten minun on kyllä pakko toimia aina niinkuin minä maksavana asiakkaana olen tähänkin asti minun kaupassani toiminut.
katso liitettä 374386
... Noh, ainakin oikeassa ketjussa kyseinen porukka on.
Huomiohuorat sopivat myös tähän säikeeseen varsin mallikkaasti.Hirveetä pätemistä omilla ninjakassataidoilla ja samaan syssyyn kaikki muut jotka ei toimi samalla tavalla on itsekeskeisiä porvareita, natseja, vassareita, oikestolaisia ja kaikkiea muuta pahaa... Ei jumaleissön mitä hommaa... Noh, ainakin oikeassa ketjussa kyseinen porukka on.
Lopuksi aina piristävä "ai niin mulla on tää pullokuitti, otatko sen erikseen kun (muka) unohdin".![]()
No ei se se tyhmä osuus ollutkaan. Vaan se, että esittää "unohtaneensa" kuitin ja tekee siitäkin parin minuutin shown. Veis sitten pullonsa ei-bonus kauppaan, jos niin nolottaa. Yleensä kyllä itse tulee näin tehtyäkin, koska Lidlin omat pullot on yksi syöpä. Tyhmä yritys -ketjun materiaalia.Pullokuitti erikseen on vain viisasta, kaupoissa joissa bonukset.
Tuo on totta, koska pullokuitti on tuote, millä on negatiivinen hinta. Todella moni luulee pullokuittia maksuvälineeksi ja eivät suostu antamaan sitä ennen kuin sanot loppusumman ja he ovat lukeneet bonus-kortin. Sitten on toki näitä jotka jonottavat pullokuitin kanssa kassalle ja vaihtavat sen rahaksi ja menevät sen jälkeen tekemään ostokset..ja jonottavat uudestaan kassalle. Kuulemma tekevät näin, jotta voisivat laskea paljonko heillä on rahaa. Se kuitissa oleva selkeä numero on vaikeaa yhdistää omista hiluista saatuun lukemaan.Pullokuitti erikseen on vain viisasta, kaupoissa joissa bonukset.
Huomiohuorat sopivat myös tähän säikeeseen varsin mallikkaasti.

Ainakin itse pystyn siirtymään siihen maksamiseen, kun myyjä piippaa viimeisen tuotteen, jos ei satu kaikki ostokset olemaan vielä kasseissa. Lompakonhan otan jo alussa valmiiksi siihen maksupäätteen viereen.. En näe mitään syytä viettää siinä kassalla aikaa yhtään pitempään, kun on tarvis..Jos pakkaa pitkään vielä piippailun loputtua, niin se ei varsinaisesti edes nopeuta näiden itsekeskeisten asiointia. Kokonaisuudessaan tuo pakkaaminen ennen maksua nopeuttaa kassan toimintaa, koska pääty tyhjenee nopeammin. Esim. tauottaessani kassamyyjää vaikutan melko usein piippaavani tuotteita hitaasti, koska päädyt ovat täynnä kun ihmiset alkavat pakkaamaan vasta maksun jälkeen.
Toki jokainen saa hidastella kassalla jos saa siitä mielihyvää. Sellainen toive vain olisi, että ihmiset eivät käyttäisi "Nyt kun ei ole muita jonossa"-fraasia ennen kuin rupeavat jumittamaan maksutapahtumaansa. Sillä myyjällä kun voi olla muitakin työtehtäviä mitä tämän pitää tehdä aina kun tulee hiljaista (esim. maksupäätteiden jne. putsaaminen). Asiakkaiden toiminnan nopeus ei kuitenkaan vaikuta työtuntien määrään, joten se jumittaminen on aina pois myyjältä. Tämä oli vain toive.
Tietysti jos pakkausvälineet ovat hollilla jo kassalle tullessa, niin sitä voi siirtyä pakkaamiseen melko nopeasti kun on saanut tuotteet hihnalle. Itseä ärsyttää kassamyyjät jotka eivät tajua, että se takahihna kuljettaa tuotteita eteenpäin..heidän ei tarvitse "heitellä" tuotteita päätyyn.En kyllä ymmärrä muutenkaan piippausvaiheen pakkausta, jos ostoksia on yhteen kestokassiin tai pariin muovikassiin menevä määrä. Nopeampi kassa tykittää ostokset sillä nopeudella viivakoodin läpi, että hyvä kun ehtii aloittaa pakkaamisen. Siinä sitten taas muut odottelevat edes-takaisin kävelijää. Viikon-ostokset-kerralla tyylisen ostajan taas pitäisi oikeasti ymmärtää alkaa pakata heti, että kaikki mahtuu omaan keräysväliin.
En ole koskaan nähnyt tilannetta, jossa kassalla olisi nostettu hihnalla suorassa tai kyljellään ollut pullo pystyyn piippauksen jälkeen. Kuulostaa siltä, että olet nähnyt unta.Sori vaan kaikki kaupan kassat mutta yhtä asiaa mä en voi mitenkään ymmärtää (siis tyhmä on joko kassa tai minä): Jos minä laitan esimerkiksi 1,5L pullon tarkoituksella kyljelleen hihnalle niin miksi kassan pitää nostaa se pystyyn sinne jälkimmäiselle liukuhihnalle? Erittäin todennäköisesti se pullo kaatuu kuitenkin kyljelleen ja kuohuu joten sitä ei hetkeen viitsi avata.
Niin, tilillähän niitä ei voi sellaiseen käyttää?Mä pyydän aina pullorahat käteisellä koska ne menee säästöpossuun ja kesälomakassaan.
Tietysti voi. Mutta mä pyydän ne aina käteisenä ja laitan possuun ja possu tyhjennetään kerran vuoteen kesälomatilille joka on eri pankissa.En ole koskaan nähnyt tilannetta, jossa kassalla olisi nostettu hihnalla suorassa tai kyljellään ollut pullo pystyyn piippauksen jälkeen. Kuulostaa siltä, että olet nähnyt unta.
Niin, tilillähän niitä ei voi sellaiseen käyttää?
Ok, ymmärrän. Haluat siis nähdä enemmän vaivaa, koska taloudenhallinta ei ole hallussa. Ei siinä mitään, jokainen tavallaan.Tietysti voi. Mutta mä pyydän ne aina käteisenä ja laitan possuun ja possu tyhjennetään kerran vuoteen kesälomatilille joka on eri pankissa.
Ei, vaan nään juurikin siksi enemmän vaivaa koska talouden hallinta nimenomaan ON kunnossa. Kesälomatili on eri pankissa koska tilille on oma pankkikortti ja omassa pankissa siitä joutuisi maksamaan kuukausimaksua sen takia sen takia että sitä käytetään 2 viikkoa vuodessa. Toisessa pankissa tili ja kortti on ilmainen ja samaan paikkaan menee myös bonukset.Ok, ymmärrän. Haluat siis nähdä enemmän vaivaa, koska taloudenhallinta ei ole hallussa. Ei siinä mitään, jokainen tavallaan.![]()
Miten sä maksat ennenkuin kaikki tavarat on piipattu? Stondaat siinä tonnin ilme kassalla kun täti piippailee ja maksat ja siirryt sitten pakkaamaan? Varmaan ihan jees kun on joku rahka ja kolme banaania mutta kun ostat viikon ruuat kerralla niin kyllä se kannattaa mennä pakkaamaan samantien kun täti piippailee ja kun viimeinen itemi piipattu niin maksamaan ja takas pakkaamaan loput. Näin sujuu kaikkein parhaiten ja nopeiten.Siis kinastellaanko täällä nyt siitä kun joku ei pakkaa kassahihnalta kamoja suoraan säkkiin vaan maksaa ensin?
Itse maksan aina ensin ja sitten menen päätyyn pakkaamaan. Ikinä ei ole tullut ongelmaa ehtimisen kanssa, vaan olen alta pois kun seuraavan kamat alkaa valua hihnalta.
Siinä kassalla on se hihnan loppupään kahteen tai kolmeen alueeseen jakava työkalu ihan syystä...
Jaa no toi oli uus juttu itelle.Jaa, vähän huonosti ilmaistu. Odottelen siis että kaikki mennyt läpi ja sit maksan ja sitten pakkaamaan. Ei tarvitse edes kiirehtiä, vaan ihan hyvin ehtii nakata pari pussillista ostoksia.
Mutta tosiaan nyt kun sanoit niin MobilePay:lla onnistuu juurikin tuo mainitsemasi tapa, kun voi sitten sieltä pakkausalueelta kuitata maksun eikä tarvii palata maksupäätteelle![]()
Olen työskennellyt 10 vuoden ajan kaupan alalla ja käynyt kaupassa 30 vuoden.. ja en muista nähneeni kertaakaan tuollaista tilannetta? Myyjät noin yleisesti haluavat, että kaikki 0.5l ja isommat limutölkit + limupullot pistettäisiin vaakatasoon.Sori vaan kaikki kaupan kassat mutta yhtä asiaa mä en voi mitenkään ymmärtää (siis tyhmä on joko kassa tai minä): Jos minä laitan esimerkiksi 1,5L pullon tarkoituksella kyljelleen hihnalle niin miksi kassan pitää nostaa se pystyyn sinne jälkimmäiselle liukuhihnalle? Erittäin todennäköisesti se pullo kaatuu kuitenkin kyljelleen ja kuohuu joten sitä ei hetkeen viitsi avata.
Näin koronan aikana sitä kolmatta väliä ei luonnollisesti käytetä (tai ainakaan pitäisi käyttää). Muutenkin olisi hyvä jos ihmiset eivät viettäisi pitkiä aikoja toistensa lähellä kassalla.Siinä kassalla on se hihnan loppupään kahteen tai kolmeen alueeseen jakava työkalu ihan syystä...
Pohjanmaa? Siis se läntisessä Suomessa sijaitseva maakunta, jossa on kokonaista kaksi (2) kuntaa, joilla ei ole merta naapurinaan? Näistä kahdesta kummankin kunnan läpi virtaa paikan mukaan nimetty joki. Kyllä ei uimapaikkoja täältä löydy ei.Pohjanmaa, lappi jne. Vaikka kartassa sinistä näkyy, niin ei se tarkoita, että kyseinen rapakko olisi uintikelpoinen. Pienemmät lammet voi olla kokonaan jonkun mailla, jolloin sinne on vielä vähemmän menemistä.
Ainakin paikallisessa Prismassa, Citymarketissa ja Lidlissä tuota harrastetaan hyvin yleisesti. Ja noin minäkin ymmärtäisin että fiksumpihan ne isot kiikkerät pullot on olla vaakatasossa etteivät murskaa kaikkia muita ostoksia.Olen työskennellyt 10 vuoden ajan kaupan alalla ja käynyt kaupassa 30 vuoden.. ja en muista nähneeni kertaakaan tuollaista tilannetta? Myyjät noin yleisesti haluavat, että kaikki 0.5l ja isommat limutölkit + limupullot pistettäisiin vaakatasoon.
Mulle kävi joku aika sitten noin, että kassahenkilö nosti 2-packin 1,5 l pulloja pystyyn. Annoin moitteet ja sain tylyn vastauksen "Nää kuuluu pitää pystyasennossa!". Näytin sitä hihnan päässä lojuvaa kaatunutta kaksikkoa ja kysyin, että "No, onko ne nyt pystyssä? Kumman syliin noi mahtaa vaahdota, kun mä avaan ne?". Edelleenkin muuten aika moni nostaa pystyyn mun kaljani ja mä kaadan ne samantien takaisin. Oisko joka neljäs kerta, kun polarisaatio vaihtuu.Olen työskennellyt 10 vuoden ajan kaupan alalla ja käynyt kaupassa 30 vuoden.. ja en muista nähneeni kertaakaan tuollaista tilannetta? Myyjät noin yleisesti haluavat, että kaikki 0.5l ja isommat limutölkit + limupullot pistettäisiin vaakatasoon.
Väitän että puhut paskaa. Jos joku yksittäinen myyjä jossakin tosiaan tekee näin, niin se ei tarkoita mitään muuta kuin että sitten se yksittäinen myyjä on tyhmä. Ei mulla muuta.Ainakin paikallisessa Prismassa, Citymarketissa ja Lidlissä tuota harrastetaan hyvin yleisesti. Ja noin minäkin ymmärtäisin että fiksumpihan ne isot kiikkerät pullot on olla vaakatasossa etteivät murskaa kaikkia muita ostoksia.
Sanavalinnoista päätellen sinä jo tiesitkin, mutta "tyhmille" tiedoksi ettei se kaatunut tai ravistettu pullo ole tuomittu kuohumaan avatessa, jos sen vaan malttaa antaa asettua. Paine suljetussa pullossa ei kasva ravistamalla, vaan kuohumisen aiheuttaa nesteen sekaan sekoittunut ilma. Kun pullon antaa olla, ilma palaa nesteestä takaisin pullon yläosaan.Erittäin todennäköisesti se pullo kaatuu kuitenkin kyljelleen ja kuohuu joten sitä ei hetkeen viitsi avata.
Moni nainen ei myöskään osaa heittää. Varmaankin lapsuuden leikkien vaikutus näkyy, kun ei ole palloja ja kiviä juurikaan viskottu.On olemassa paljon naisia, jotka eivät osaa juosta. Enkä nyt tarkoita pelkästään pelottavan läskejä tai vanhusikäisiä vaan ihan näennäisesti normaaleja 30+ ikäisiä ihmisiä. Enkä nyt pelleile, vaikka tämä voi siltä kuulostaa. Oli minullekin järkytys, että juokseminen on joku erikseen opeteltava erikoistaito tämän nykyisen läski-idiokratian oloissa. Siinä ei paljon uimataidottomuus paina kun laitetaan avuttomuuden lajit viivalle.
En väittänyt kaupassa käynnin olevan kilpailulaji. Pointtina oli pikemminkin se, että joillain ihmisillä saattaa todellakin olla kiire johonkin, jolloin näiden turhan tärkeiden porvarien vartoilemisesta on pelkkää haittaa, päinvastoin kuin lankaa lukemalla saattaisi olettaa. Se, että yksi pakkaa ostoksensa muiden odottaessa jonossa EI nopeuta näiden muiden ihmisten kaupassa asiointia, vaan päinvastoin. Se nopeuttaa ainoastaan näiden itsekeskeisten ihmisten asiointia. En myöskään väitä etteikö olisi mahdollista pakata ostoksia samalla kun kassa piippaa ja silti maksaa ostoksensa asiallisesti ajallaan.
Tähän liittyen sellainen vinkki että kun napauttaa tölkin tai pullon kylkeen muutaman kerran, se ei varmasti kuohu avattaessaSanavalinnoista päätellen sinä jo tiesitkin, mutta "tyhmille" tiedoksi ettei se kaatunut tai ravistettu pullo ole tuomittu kuohumaan avatessa, jos sen vaan malttaa antaa asettua. Paine suljetussa pullossa ei kasva ravistamalla, vaan kuohumisen aiheuttaa nesteen sekaan sekoittunut ilma. Kun pullon antaa olla, ilma palaa nesteestä takaisin pullon yläosaan.
Itsellä ei ole isojen pullojen kanssa niin kiire, joten en ole tuon opittuani huolestunut miten kassa niitä käsittelee. Heti juotavaksi ostan vain 0.5l tai pienempiä ja ne ei kaatuessakaan paljoa tärähdä.
Saattaa olla, että kirjallinen ilmaisuni oli samalla tasolla kuin luetun ymmärtämisesi, mutta ei hätää, väännetään rautalangasta että tyhmemmillekin käy selväksi: kun edellämainitun kaltainen ihminen ei maksa ostoksiaan silloin kuin pitäisi vaan seisoo hihnan päässä pakkaamassa kamojaan, niin seuraavan asiakkaan ostokset seisovat myös hihnalla odottamassa että tämä maailman tärkein ihminen saa ostoksensa pakattua. Ymmärrätkö?Siis mitenkä että?
Ravistaessa käy sama efekti kuin kaataessa juomaa kuppiin. Juomassa oleva kaasu muodostuu pieniksi kupliksi pullon sisäpintaan. Napautus irroittaa kuplat jolloin ne eivät ryöpsähdä kaikki samaan aikaan kun pullo avataan.Onkos tälle jotain teoreettista pohjaa miksi näin?
Vai koitatko nyt kastella tyhmien ihmisten housut kuohuvilla juomilla?
Olen asioinut semmoisessakin Lidlissä, jossa maksupääte on pitkän varren päässä, ja ostokset pystyy maksamaan sieltä hihan päästä. Tämä malli ohjaa menemään pakkaamaan tuotteita siinä vaiheessa, kun kassa vielä lyö ostoksia sisään. Eikä tarvitse palata kassalle maksamaan, vaan homma hoituu sieltä linjan päästä. Paras mahdollinen kassamalli ehdottomasti.
Tuolla kaupassasäätämiselle on ihan omakin ketju olemassa.
Keskustelua kaupassakäymisen vaikeudesta
@jefreitteri öö okei.. paljon jaksoit nähdä vaivaa muokkaamiseen. Se alkoholin piippaaminen ja maksaminen siinä kassalla ei toisaalta vie juurikaan enempää aikaa vs. veikkauslappujen tarkastus ja uusien pelaaminen. Mikä tässä oli se pointti.bbs.io-tech.fi
Ei vaan pitää sormella napsauttaa siihen tölkin suuaukon kohdalle.Tähän liittyen sellainen vinkki että kun napauttaa tölkin tai pullon kylkeen muutaman kerran, se ei varmasti kuohu avattaessa![]()
Minulla ainakin koulussa käytiin muistaakseni yksi reissu per vuosi ylä-asteella uimassa. Mitään siellä ei opetettu, kysyttiin vain että ketkä ei osaa uida, naurettiin niille ja opettajat käski pysyä matalissa lasten altaissa. Uimataito on sellainen että sen opettaminen on vanhempien vastuulla. Jos ei omat vanhemmat käytä lapsena jossain biitsillä tai uimahallilla ja opeta niin se jää oppimatta jos ei aikuisena itse opettele. Ainakin minulla tilanne oli tällainen. Jos veden varaan joutuu niin pitää vaan toivoa, että voittaa kamppailun pelastusliiveistä tai että vettä ei ole polven korkeutta enempää. Ideaalitilanteessa molemmat ehdot täyttyvät.Eikö teillä käyty koulussa uimassa, tai armeijassa (miesoletettu avatarin perusteella)? Ainakin "sillon omassa nuoruudessa" sekä koulussa ysärillä että armeijassa 2k alussa järjestettiin uimakoulu niille jotka ei vielä siihen mennessä olleet oppineet uimaan.
Minulla ainakin koulussa käytiin muistaakseni yksi reissu per vuosi ylä-asteella uimassa. Mitään siellä ei opetettu, kysyttiin vain että ketkä ei osaa uida, naurettiin niille ja opettajat käski pysyä matalissa lasten altaissa. Uimataito on sellainen että sen opettaminen on vanhempien vastuulla. Jos ei omat vanhemmat käytä lapsena jossain biitsillä tai uimahallilla ja opeta niin se jää oppimatta jos ei aikuisena itse opettele. Ainakin minulla tilanne oli tällainen. Jos veden varaan joutuu niin pitää vaan toivoa, että voittaa kamppailun pelastusliiveistä tai että vettä ei ole polven korkeutta enempää. Ideaalitilanteessa molemmat ehdot täyttyvät.
Pullokuitti erikseen on vain viisasta, kaupoissa joissa bonukset.
Eikös tuo kuuluu säikeseen ”todellisten kitupiikkien säästökikat” vai mikä sen nimi taas olikaan...
Asia on vaan unohtunut. Katoin just uimakouluja aikuisille ja näyttää sellaisia kursseja olevankin. Pitää coronan jälkeen käydä tekemässäMikset ole opetellut aikuisena...?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.