Tyhmät ihmiset

No, kun paskoo autonsa omaa hölmöyttään noihin pollareihin, niin ehkä edes yksi törmänneistä jatkossa kiinnittää huomiota liikennemerkkeihin tarkemmin. Eli pelkkää voittoa.

Mitään vaaratilannetta tuossa tuskin saa aikaiseksi jos bussin perässä menee, eiköhän se bussi joudu odottamaan pollareiden laskeutumista ja kiihdyttää vasta sitten. Ja toisaalta, vaarassahan on vain liikennesäännöistä piittaamaton puunenä, joten kyllä Darwinkin ansaitsee tarvittaessa omansa (mihin tuossa ei varmaankaan vauhti riitä :( ).

Ja satamaan meneville opasteet neuvovat tuossa kohti (muistaakseni) ajamaan suoraan, joten seurataan niitä liikennemerkkejä edelleen niin ei tarvii ruikuttaa :thumbsup:
Kameratolppien sijaan voisi rakentaa piikkiesteitä jotka paskoo kaikkien ylinopeutta ajavien renkaat automaattisesti. Ja jos kaksi kertaa syyllistyy liikennerikkomukseen voisi auton takavarikoida. Parkkipirkot voisi kanssa iskeä vasaralla kaikkien väärin pysäköityjen autojen ikkunat ja pellit paskaksi. Luulisi oppivan.
 
No, kun paskoo autonsa omaa hölmöyttään noihin pollareihin, niin ehkä edes yksi törmänneistä jatkossa kiinnittää huomiota liikennemerkkeihin tarkemmin. Eli pelkkää voittoa.
Muuten joo, mutta kun kustannus menee vakuutusyhtiölle ja sitä kautta vakuutusten hintoihin muiden asiakkaiden maksettavaksi.

Minä muuten vähän luulen, että ne kaikki 5 noihin törmännyttä on tässä ketjussa. Kuka tunnustaa? :D
 
il.fi/mikrobitti

Tuo juttu ei kertonut miten oli varoittanut, osa epäili että ihan sitä normaalia toimenpiteeseen liittyvää viestiä, eli ettei suoranaista varoitusta asiasta. Kannattaa huomioida että uhri toimi ohjeiden mukaan, joiden uskoi olevan pankin ohjeet.

Alkuperäinen juttu itahame.fi) ilmeisesti jonkin muurin takana. Jos luit sieltä, niin kerrottiinko tarkemmin.
Missä ohjeissa pankki on sanonut että voi antaa omat tiedot joilla voi tyhjentää tilin ?
 
Huomautus - foorumilla ei ole tarkoitus keskustella toisista käyttäjistä
Kameratolppien sijaan voisi rakentaa piikkiesteitä jotka paskoo kaikkien ylinopeutta ajavien renkaat automaattisesti. Ja jos kaksi kertaa syyllistyy liikennerikkomukseen voisi auton takavarikoida. Parkkipirkot voisi kanssa iskeä vasaralla kaikkien väärin pysäköityjen autojen ikkunat ja pellit paskaksi. Luulisi oppivan.
Siitä kameratolpasta voisi lähteä joku pikku raketti joka räjäyttäisi kaaharin auton, ei tommoset nousevat piikkiesteet toimi talviolosuhteissa suolan ja muun paskan tukkimana. Eikä menisi aikaa/verorahoja takavarikointiin liittyvään byrokratiaan.

Väärin pysäköinnistä samaa mieltä, paitsi leka olisi nopeampi, jää enemmän aikaa asiakaspalveluun kun ei tarvii niin kauaa nyhertää yhden auton kimpussa. Tosin raskas kuljettaa, mutta menee kuntoiluna työn ohessa.

Taidat olla yksi noihin pollareihin ajaneista, harmi :sgiggle:
 
Siitä kameratolpasta voisi lähteä joku pikku raketti joka räjäyttäisi kaaharin auton
No nyt. Helpointahan olisi käyttää siinäkin ihan vaan etäohjattavia älypohjamiinoja, jotka sopisivat erittäin hyvin noiden pollarien tilalle. Neutraloitaisiin ennen bussia ja aktivoitaisiin heti perskärpäsen kohdalla. Saisi bussiinkin viihdettä ja jännitystä. Kadut kuin Mogadishussa.

Nopeus"valvonnan" tapauksessa kansalle viinaa ja sirkushuveja. Silloin tällöin tunnistus epäonnistuu ja räjäytetään esimerkiksi paloauto.
 
Missä ohjeissa pankki on sanonut että voi antaa omat tiedot joilla voi tyhjentää tilin ?
Alla lainattua meinaat?
Ei se huijari kerro että tyhjentää tilin, vaan tarina on joku muu, yksi tarina on nimenomaan päinvastoin, estetään se tilin tyhjennyt.
Ja siis uhri uskoo toimivansa pankin ohjeen mukaan, (tai vaihtoehtoisesti jonkin muun auktoriteetin.) Se huijari on nimenomaan se mikä hänelle näyttytyy luotettavana., jos ja kun huojari tuntee pankin toiminnan, niin sillä aika hyvät kortit.
Kannattaa huomioida että uhri toimi ohjeiden mukaan, joiden uskoi olevan pankin ohjeet.
 
Kuten jutussa kerrottiin, ko. tiellä on moottoriajoneuvolla kielletty -liikennemerkki (lisäkilvellä "ei koske linja-autoja") ennen niitä tolppia. Jos ei ensinnäkään kykene noudattamaan liikennemerkkejä ja toisekseen yrittää ajaa bussiin puskurissa kiinni päästäkseen livahtamaan ennen kuin tolpat ehtivät nousemaan, on ehdottomasti tämän ketjun kohderyhmää. Ei sitä kannata yrittää selitellä millään "no kun kyse on niin harvinaisesta ratkaisusta" -puolustelulla. Sitä paitsi mm. eduskuntatalon edessä vastaavia on ollut ties kuinka monta vuotta.

Vielä uudestaan kuva paikan päältä -->

1758621241937.png


Ottaa semisti ohimoon, kun vakuutusmaksut nousevat näiden urpojen vuoksi, jotka noihin törmäilevät.
Itse ajan tuon risteyksen ohi päivittäin, laitan tähän muutamia taustatietoja niille ulkopaikkakuntalaisille joille ei ole siunaantunut onnea asua Turuus.

- Tämä on arkkitehtien, kaupunginvaltuutettujen ja kaavasuunnittelijoiden kiimassa työstetty promenadi joka halkoo uutta, vielä rakentuvaa, linnakaupungin asuma-aluetta.
- Promenadin toisesta päästä on suora näkymä Turun linnaan (näkyy kuvassa) ja vaikka mitään päätöksiä ei ole vielä tehty niin tähän tulee myös kulkemaan raitiotie, tosin perustuksia ei ole kaivettu tai paalutettu +30 metrin syvyyteen saveen mutta arkkitehtikuvissa se tässä kulkee ja pysäkkivaraukset ym. on jo tehty.
- Promenadia kulkee myös runsaslukuinen polkupyöräliikenne (myös syys-huhtikuussa) jonnekin (kuten kuvassakin näkyy) niin siksi tielle ei voi päästää kuin linja-autoliikennettä. Tosin alueella ei ole lainkaan parkkipaikkoja niin mitäpä siellä autoilemaan...
- Uudistetun julkisenliikenteen reittisuunnitelman mukaan tältä kadulta ei pääse juuri mihinkään bussilla paitsi kolmella vaihdolla ja kahden tunnin matka-ajalla.
- Hydrauliset tolpat eivät enää toimi koska varaosia oli varattu viiteen korjaukseen ja ne riittivät vain pariksi viikoksi.
- Tolppien takana ja päällä olen nähnyt vain taksi-autoja joiden kiharatukkainen kuljettaja on kiertänyt autoa puhuen puhelimeen.
- Kuvassa vasemmalla oleva kaarihalli on poliittisen päätöksenteon helmi. Koko kaavoitus alueella riippui hallin jatkokäytöstä sekä viherpiipertämisestä ja kun se suhmuroitiin kuntoon että rakentaminen vihdoin alkoi niin hankeyhtiö ajettiin konkkaan ja halli kaupungin käsiin. Sinne jäi luomutuotteiden kauppahalli, vaatteiden kierrätystori ja "uusien" kulttuurien esiintymislavat sekä kokoontumistilat.
- Tällä alueella vähät pysäköintipaikat tulevat talojen viereen kadulle ja nurmikko sekä "pihatilat" virkistyskäyttöön talojen katoille, kuinkas muutenkaan. Gotham City, eikä suotta ansaittu lempinimi.
- Turun sataman uudistuessa liikenne keskustan suuntaan sujuisi tästä 2 kilometriä lyhyemmin kuin suunnitellulta reitiltä Ruissalon sillan kupeesta. Mutta kun se polkupyörä liikenne ja ekokriisi ja...
- Kaarihallin taakse jää tätä promenadia leveämpi, saman suuntainen väylä tyhjäksi parin vuoden sisään kun sataman junarata siirtyy toiselle reitille. Niille raiteille ei raitiovaunua satamaan voi tietenkään suunnitella tai ajatella että kevytliikenne kulkisi sitä pitkin. Tilalle on tulossa 20 metriä leveä kävelybaana jossa Turkulaiset iloisina voivat kävellä entisen linja-autoaseman junaseisakkeelta satamaan. Juna-asemahan täällä jo ehdittiin lopettaa ja odotustilat matkustajille ovat nykyään viereisessä kävelysillan lämmittämättömässä katoksessa.
- Promenadikadun oikealle puolelle (tässä kuvassa) tulee tekojärvi johon virtaa kirkasvetinen puro halki asuma-alueen. Korkeuseroa alueella lienee max 10 cm/ 100m niin vesi ei tule kovinkaan nopeaan virtaamaan ja sen alkulähdettäkään ei ole vielä löydetty mutta arkkitehtikuvissa välkkyy kauniina.
- Turussa on parhaat päättäjät mitä rahalla saa ja omasta mielestä jokainen veroeuro osuu mihin pitääkin.
- Naurattaisi ellei itkettäisi.
 
Kuuluisikohan tähän listaan nämä sensaationhakuiset tubettajat jotka tekee kaiken maailman kiukuttelu ja kiristysvideoita eri toimijoista.

Sitten siellä kommenttikentässä kunnon idioottien kokoontumisajot rinkirunkkaa että kylläpä liike X on perseestä ja nyt varmasti boikotissa koska teki asian Y.

Ja kukaan näitä katsova ei tajua vähääkään kyseenalaistaa näiden tubettajien motiivia, saati sitä että koko totuus harvemmin tulee näistä melko vahvasti puolueelisista videoista esille.

Miten ihmeessä näitä kitinävideoita jaksaa ihmiset tuolla katsella?
 
Selvää on, että tilinsä tiedot antanut on tyhmä kuin saapas.

Pelottavaa, että tällä saitilla on monta hänen geneettistä sukulaistaan. Mutta oikeassa ketjussa tosiaan ovat.
 
No, kun paskoo autonsa omaa hölmöyttään noihin pollareihin, niin ehkä edes yksi törmänneistä jatkossa kiinnittää huomiota liikennemerkkeihin tarkemmin. Eli pelkkää voittoa.

Mitään vaaratilannetta tuossa tuskin saa aikaiseksi jos bussin perässä menee, eiköhän se bussi joudu odottamaan pollareiden laskeutumista ja kiihdyttää vasta sitten. Ja toisaalta, vaarassahan on vain liikennesäännöistä piittaamaton puunenä, joten kyllä Darwinkin ansaitsee tarvittaessa omansa (mihin tuossa ei varmaankaan vauhti riitä :( ).

Ja satamaan meneville opasteet neuvovat tuossa kohti (muistaakseni) ajamaan suoraan, joten seurataan niitä liikennemerkkejä edelleen niin ei tarvii ruikuttaa :thumbsup:
Maailma ei toimi täydellisesti, vaikka näin ehkä oletatkin.

Tuollaisten pollareiden käyttö ylipäänsä aina epäonnistunutta suunnittelua, ja saat tähän kaipaamiasi vahvistuksia edellisten viestien paikallistuntemuksen kautta.
 
Alla lainattua meinaat?
Ei se huijari kerro että tyhjentää tilin, vaan tarina on joku muu, yksi tarina on nimenomaan päinvastoin, estetään se tilin tyhjennyt.
Ja siis uhri uskoo toimivansa pankin ohjeen mukaan, (tai vaihtoehtoisesti jonkin muun auktoriteetin.) Se huijari on nimenomaan se mikä hänelle näyttytyy luotettavana., jos ja kun huojari tuntee pankin toiminnan, niin sillä aika hyvät kortit.
Vähän väliä eri paikoissa on sanottu että pankit ei pyydä näitä tietoja puhelimessa ja eikö järkevintä olisi soittaa itse sinne pankkiin eikä luottaa johonkin tuntemattomaan joka soittaa sinulle
 
Maailma ei toimi täydellisesti, vaikka näin ehkä oletatkin.

Tuollaisten pollareiden käyttö ylipäänsä aina epäonnistunutta suunnittelua, ja saat tähän kaipaamiasi vahvistuksia edellisten viestien paikallistuntemuksen kautta.
Ihanan ylimielistä :love: Tiedoksesi, en oleta.

Silti tuonne ajaminen on liikennemerkillä kielletty, ja jos kolahtaa niin kuuluu tähän ketjuun. Deal with it :smoke:
 
Maailma ei toimi täydellisesti, vaikka näin ehkä oletatkin.

Tuollaisten pollareiden käyttö ylipäänsä aina epäonnistunutta suunnittelua, ja saat tähän kaipaamiasi vahvistuksia edellisten viestien paikallistuntemuksen kautta.
Oletko nyt ihan varma että on aina huonoa liikennesuunnittelua? Napolissa joutuivat kävelykadun molemmissa päissä pitämään ukkoja rynnäkkökivääreillä varustettuna ja panssariauto kiinteiden tolppien lisäksi esteenä että porukka ei ajanut sinne autoilla. Ei se taida enää olla liikennesuunnittelun vika vaan ihmiset ei vaan kunnioita mitään esivallan sääntöjä.
 
Vähän väliä eri paikoissa on sanottu että pankit ei pyydä näitä tietoja puhelimessa ja eikö järkevintä olisi soittaa itse sinne pankkiin eikä luottaa johonkin tuntemattomaan joka soittaa sinulle

Jos pankki tunnistaa epäilyttävää toimintaa niin miten se uhri saataisiin soittaan pankkii, varsinkin jos uhri luulee toimivansa pankin ohjeiden mukaan ja tilanne etenee kuten "ohjeiden" mukaan kuuluukin ?

Kuinka moni meistä on soittanut pankkiin ? tai viranomaiselle jollain etiäisellä.

Jos on tullut oikeasti aidon tuntuinen yhteyden ottoa, esim aidon tuntuinen soitto, niin kuina moni on esim pankkiin, tai viranomaiselle kysynyt soittajan tiedot ja luuri kiinni ja soittanut pankkiin, viranomaiselle. Varmaan moni, mutta kuinka moni toimii aina niin ?

Ja ne jotka ovat noin tomineet, niin tietäväst että vastaanotto, suhtautuminen ei välttämättä ole ollut kannustava. Ja tietävät että jos ollaan virastoajan ulkopuolelle niin menee jo paljon vaikeammaksi. Mihin soittaa, jos ei soita sinne minne käsketty.
 
Maailma ei toimi täydellisesti, vaikka näin ehkä oletatkin.

Tuollaisten pollareiden käyttö ylipäänsä aina epäonnistunutta suunnittelua, ja saat tähän kaipaamiasi vahvistuksia edellisten viestien paikallistuntemuksen kautta.
Onko kyseessä huono liikennesuunnittelu jos esim kävelykadun päässä on nuo pollarit missä niitä usein näkee ? Huolto, viranomaiset ja asukkaat joilla lupa ajaa pääsevät tontille ja mutta taksit, woltit ja eksyneet eivät pääse ajamaan sinne.. Euroopassa erittäin yleinen ja toimiva toteutus.. kun mitkään liikennemerkit eivät auta..
 
Onko kyseessä huono liikennesuunnittelu jos esim kävelykadun päässä on nuo pollarit missä niitä usein näkee ? Huolto, viranomaiset ja asukkaat joilla lupa ajaa pääsevät tontille ja mutta taksit, woltit ja eksyneet eivät pääse ajamaan sinne.. Euroopassa erittäin yleinen ja toimiva toteutus.. kun mitkään liikennemerkit eivät auta..

Uutisoinin ja kirjoitusten perusteella Turussa on huonoa suunnittelua. Jonkin toisen kaupungin kävelykatu suunnittelu voi olla hyvää, tai myös sössitty.
 
Onko kyseessä huono liikennesuunnittelu jos esim kävelykadun päässä on nuo pollarit missä niitä usein näkee ? Huolto, viranomaiset ja asukkaat joilla lupa ajaa pääsevät tontille ja mutta taksit, woltit ja eksyneet eivät pääse ajamaan sinne.. Euroopassa erittäin yleinen ja toimiva toteutus.. kun mitkään liikennemerkit eivät auta..
Miksi koitat siirrellä maaitolppia? Tässä puhutaan nyt tästä nimenomaisesta tienpätkästä Turussa. Jos jossain muulla (ja vieläpä ulkomailla) nämä ovat toimivia ratkisuja, se ei tee tästä sellaista.
 
Oletko nyt ihan varma että on aina huonoa liikennesuunnittelua? Napolissa joutuivat kävelykadun molemmissa päissä pitämään ukkoja rynnäkkökivääreillä varustettuna ja panssariauto kiinteiden tolppien lisäksi esteenä että porukka ei ajanut sinne autoilla. Ei se taida enää olla liikennesuunnittelun vika vaan ihmiset ei vaan kunnioita mitään esivallan sääntöjä.
En ole väittänyt, että olisi aina. Mutta tämä Turun tapaus eittämättä on. Ei noihin muuten olisi viidesti kolaroitu lyhyessä ajassa.
 
Miksi koitat siirrellä maaitolppia? Tässä puhutaan nyt tästä nimenomaisesta tienpätkästä Turussa. Jos jossain muulla (ja vieläpä ulkomailla) nämä ovat toimivia ratkisuja, se ei tee tästä sellaista.
Minulle on edelleen epäselvää, että miksi tuo ei ole toimiva? Se aiempi "paikallistuntemuslistaus" ei avannut ongelmaa yhtään enempää. Muutama änkyrä on törmäillyt noihin ajellessaan vastoin liikennemerkkejä, mutta se ei vielä tarkoita, että vika olisi toteutuksessa.
 



Autoilijat epätoivoisia kun ajorata on tukittu ajoesteillä ainoastaan bussien käyttöön. Yrittävät sitten ajaa esteiden yli bussin perässä. Lisää tällaisia kiitos. Ajattele jos joka kaupungissa olisi tällaisia eri paikoissa ja tyhmiltä lähtisi lopultakin ajoneuvo alta pois. Kun eihän sitä korttia niiltä pois saada, mutta tämä on vielä parempi keino.

Laittoi hymyilyttämään. Kun nykyisin tuo liikennekulttuuri on ns. päätöntä, niin ihan virkistävää että pahimmilta perseilijöiltä hajoaa auto alta.
Tästä on nyt saatu melkoinen keskustelu täällä aikaiseksi. Saa toki tuoda ilmi, jos olen nyt jotenkin tämän artikkelin ymmärtänyt väärin, mutta eikö siinä nimenomaisesti tuoda esille, että suurin osa, ellei kaikki pollareita päin ajaneet ole tietoisesti ottaneet riskin, että auto saattaa jäädä siihen pollarin nokkaan? Ainakin tuossa jutussa viitataan valvontakameratallenteisiin, joista käy ilmi, että autoja on kiihdytetty voimakkaasti bussin perässä, jotta ehdittäisiin pollarien yli ennen niiden nousemista. Lisäksi on tuotu ilmi, etteivät kaikki ole olleet mitään turisteja, vaan paikallisia, joiden kuvittelisi tietävän pollarien olemassaolon. Mikään ei siis viittaa siihen, että nämä olisivat huonosta liikennesuunnittelusta johtuvia vahinkoja, vaan päinvastoin ilmisten riskinotosta johtuvia tietoisia päätöksiä mahdollisen matka-ajan nimelliseen pienentämiseen, joka realisoitui odotusten vastaisesti sekä ajallisesti että rahallisesti varsin ikäväksi lopputulokseksi.

En tunne tuon alueen liikennesuunnittelua, että kauanko nuo bussikaistat ovat olleet tuossa ilman pollareita, mutta mahdollisine ajokieltomerkkeineen, että onko pollareihin päädytty puhtaasti siksi, etteivät ihmiset ole välittäneet kieltomerkeistä ja käyttäneet kaistoja oman matka-aikansa pienentämiseen? Jos näin on ollut, niin nähdäkseni on tehty ihan oikea päätös pollarien asentamisesta. Jos ei mene muuten perille, niin yleensä eurot ovat hyvä konsultti.
 
Minulle on edelleen epäselvää, että miksi tuo ei ole toimiva? Se aiempi "paikallistuntemuslistaus" ei avannut ongelmaa yhtään enempää. Muutama änkyrä on törmäillyt noihin ajellessaan vastoin liikennemerkkejä, mutta se ei vielä tarkoita, että vika olisi toteutuksessa.
No esimerkiksi se, että nuo pollarit ovat tuolla tavoin vasta pitemmällä tuolla tiellä, eivätkä heti sen alussa. Ja mainitsin jo aiemmin että puomit olisivat turvallisempi (ja varmasti myös halvempi) ratkaisu, jos ajaminen halutaan varsinaisesti estää, eikä vain kieltää. Jo se, että rakennetaan tällainen loukku, joka altistaa onnettomuuksille, on nimenomaan sitä huonoa suunnittelua.
 
En tunne tuon alueen liikennesuunnittelua, että kauanko nuo bussikaistat ovat olleet tuossa ilman pollareita, mutta mahdollisine ajokieltomerkkeineen, että onko pollareihin päädytty puhtaasti siksi, etteivät ihmiset ole välittäneet kieltomerkeistä ja käyttäneet kaistoja oman matka-aikansa pienentämiseen? Jos näin on ollut, niin nähdäkseni on tehty ihan oikea päätös pollarien asentamisesta. Jos ei mene muuten perille, niin yleensä eurot ovat hyvä konsultti.
Niin no kuuluu ketjuun, kun artikkelissa kyllä kerrotaan että asia on näin, mutta harvempi ketjun kommentoija jaksaa edes lukea lyhyttä artikkelia ennen pohdintaa. Ja sitten on keksitty kaikkea mahdollista että ei ne tienneet että siitä ei saa ajaa, kun nykyisin kuskit ei ilmeisesti tunnista ajokieltomerkkiä.
 
No eikä sen kritiikin pitäisi kohdistua idioottien lisäksi myös vakuutusyhtiöihin, eihän vakuutusyhtiön tarvitsisi korvata tuollaisia vahinkoja.
Tämä nyt ei liity asiaan mitenkään. Ainoa olennainen seikka on että kaupungin ei itse tarvitse korjauksia maksaa, mutta sekään ei tee tuosta ratkaisusta toimivaa, koska kuitenkin noita joudutaan korjailemaan riippumatta siitä kuka maksaa ja kuka ei.
 
Tämä nyt ei liity asiaan mitenkään. Ainoa olennainen seikka on että kaupungin ei itse tarvitse korjauksia maksaa, mutta sekään ei tee tuosta ratkaisusta toimivaa, koska kuitenkin noita joudutaan korjailemaan riippumatta siitä kuka maksaa ja kuka ei.
Eipä niin, isot kivenmurikat vaan kadun alkuun kunnes väärinkäyttö loppuu, otetaan testijaksoksi pois ja tukitaan uudelleen jos ja kun nykyiset kikkarapäät ei osaa liikennesääntöjä.
 
Eipä niin, isot kivenmurikat vaan kadun alkuun kunnes väärinkäyttö loppuu, otetaan testijaksoksi pois ja tukitaan uudelleen jos ja kun nykyiset kikkarapäät ei osaa liikennesääntöjä.
Kivenmurikoissa vaan se huono, että ne bussitkaan ei pääse niistä yli. Eiköhän tuohon ole jotain sellaisiakin ratkaisuja että henkilöautot ei tuonne haluaisi edes ajaa, mutta bussit pääsisi kuitenkin kulkemaan ilman että tarvii romua syntyä.
 
No esimerkiksi se, että nuo pollarit ovat tuolla tavoin vasta pitemmällä tuolla tiellä, eivätkä heti sen alussa. Ja mainitsin jo aiemmin että puomit olisivat turvallisempi (ja varmasti myös halvempi) ratkaisu, jos ajaminen halutaan varsinaisesti estää, eikä vain kieltää. Jo se, että rakennetaan tällainen loukku, joka altistaa onnettomuuksille, on nimenomaan sitä huonoa suunnittelua.
Ei tuo "altista onnettomuuksille", jos ei nimenomaan yritä livahtaa liikennemerkkiä vastaan bussin perässä mahdollisimman nopeasti, eli käytännässä tietää tilanteen, mutta yrittää olla nokkela (=tyhmä). Muutenhan siinä töröttää ne tolpat edessä. Sama tilanne olisi myös puomin kanssa, mutta puomi ei ole niin kestävä ja taitaa olla hitaampikin.

Joku paikkakuntalainen voisi laittaa paremmat kuvat tuosta paikasta ja tiestä mikä sinne johtaa.
 
Kivenmurikoissa vaan se huono, että ne bussitkaan ei pääse niistä yli. Eiköhän tuohon ole jotain sellaisiakin ratkaisuja että henkilöautot ei tuonne haluaisi edes ajaa, mutta bussit pääsisi kuitenkin kulkemaan ilman että tarvii romua syntyä.
Jossain päin maailmaa on ilmeisesti olemassa sellainen "öljymonttu"-tyylinen ratkaisu eli kun busseilla on isompi raideleveys kuin henkilöautoilla niin keskellä tietä on kuoppa jonka laidoilla on matalat laidat. Bussit pääsevät ajamaan leveytensä vuoksi putoamatta kuoppaan mutta henkilöautoissa ei renkaat yletä molemmille puolille kuoppaa. Tuo taas ei oikein Suomen talvessa toimisi kun monttu olisi täynnä lunta ja jäätä ja ne laidoilla olevat pienet laidat olisivat aurauksen esteenä, ellei tuosta sitten tekisi jollain tavalla lämmitetyn.
 
Tuo taas ei oikein Suomen talvessa toimisi kun monttu olisi täynnä lunta ja jäätä ja ne laidoilla olevat pienet laidat olisivat aurauksen esteenä, ellei tuosta sitten tekisi jollain tavalla lämmitetyn.
Lisäksi tällaiset kuopat ja muut vietkong-ansat eivät tule Suomen tapaisissa maissa muutenkaan kysymykseen. Niihin liittyy monenlaisia riskejä, jotka koskevat paitsi linja-autoa matkustajineen tai kaaharin ajoneuvoa matkustajineen, myös aivan sivullisia.
 
Niihin törmäillään niin paljon että varaosat loppuu ja pollarit pitää ottaa pois käytöstä. Onko tuo sinusta toimiva ratkaisu?
5 idioottia on yrittänyt runnoa itsensä niiden läpi ajamalla bussin perässä, mutta ei ole onnistunut. Tolpat siis toimivat muuten, mutta olivat ikävä kyllä hieman liian heiveröisiä. Varaosia noihin tolppiin ei varmasti ole varastossa mielin määrin, kun tarve on normaalisti niin vähäinen, eikä noita mistään Motonetista voi ostaa. En edelleenkään ymmärrä, että miten vika on toteutuksessa, jos joku urpo päättää olla noudattamatta liikennemerkkejä ja ilmeisen tietoisesti suhmuroi itsensä tuollaiseen tilanteeseen?

Mielestäni vakuutusyhtiön pitäisi voida kieltäytyä maksamasta korvauksia autoilijan puolesta tuollaisessa tilanteessa.
 
5 idioottia on yrittänyt runnoa itsensä niiden läpi ajamalla bussin perässä, mutta ei ole onnistunut. Tolpat siis toimivat muuten, mutta olivat ikävä kyllä hieman liian heiveröisiä. Varaosia noihin tolppiin ei varmasti ole varastossa mielin määrin, kun tarve on normaalisti niin vähäinen, eikä noita mistään Motonetista voi ostaa. En edelleenkään ymmärrä, että miten vika on toteutuksessa, jos joku urpo päättää olla noudattamatta liikennemerkkejä ja ilmeisen tietoisesti suhmuroi itsensä tuollaiseen tilanteeseen?

Kunnan edustaja tuskin haluaa omaa työtään kritisoida. Artikkellin perusteella uskon kyllä niitä päiten on ajanut tolpista tietoisia. Ketjussa kerrotun perusteella ne nousevat niin nopeasti että kerkiävät nouseen jonossa ajavien autojen välissä.

Meillä tottu siihen että hissin ovet ei mene kiinni jos välissä joku, totuttu siihen että isommatkaan liukuovet ei mene kiinni jos joku välissä/lähestyy, ja jos ovat menossa niin pysähtyvät, ehkä myös peruuttavat. Tämä toiminnallisuus myös väylissä mitkä menevät yksityiseen tilaan joka tarkoitettu vain tietyille, esim yksityinen parkki.

Jos mitat ylittää tietyt rajat niin tulee myös määräaikais tarkastukset ja turvaleitteiden toimivuus tarkistetaan.


Mielestäni vakuutusyhtiön pitäisi voida kieltäytyä maksamasta korvauksia autoilijan puolesta tuollaisessa tilanteessa.
Jos liikennevakuutus ei korvaisi vastapuolen vahinkoja niin koko liikennevakuutuksen voisi heittää roskiin. En nyt tiedä onko kaikki kirjoittajat aivan tosissaan.

"kasko" vakuutusten idea taasen korvailla oma mokia.

Jos näkee tolpa ylhäällä, tietää seuraukset ja sitä päiten tahallaan syyttä suotta ajaa, ja sen tunnustaa, niin silloin vakuutusyhtiö voi kysellä rahojen perään tekijältä.

En usko että kaikki noihin tolppiin tahallaan on ajannut, onko edes kukaan.

Yksi konsti olisi se että noin bussin mitan päähän pakollinen Stop.
 
5 idioottia on yrittänyt runnoa itsensä niiden läpi ajamalla bussin perässä, mutta ei ole onnistunut. Tolpat siis toimivat muuten, mutta olivat ikävä kyllä hieman liian heiveröisiä. Varaosia noihin tolppiin ei varmasti ole varastossa mielin määrin, kun tarve on normaalisti niin vähäinen, eikä noita mistään Motonetista voi ostaa. En edelleenkään ymmärrä, että miten vika on toteutuksessa, jos joku urpo päättää olla noudattamatta liikennemerkkejä ja ilmeisen tietoisesti suhmuroi itsensä tuollaiseen tilanteeseen?

Mielestäni vakuutusyhtiön pitäisi voida kieltäytyä maksamasta korvauksia autoilijan puolesta tuollaisessa tilanteessa.
Tuossa yllä laitoinkin jo mutta kannattaisitko samanlaista autojen tuhoamista esim. yllinopeutta ajaville? Kameratolppien sijaan joku ratkaisu joka paskoo autot automaattisesti.
 
Jos liikennevakuutus ei korvaisi vastapuolen vahinkoja niin koko liikennevakuutuksen voisi heittää roskiin. En nyt tiedä onko kaikki kirjoittajat aivan tosissaan.
Vakuutus toki korvaa vahingot, mutta vakuutusyhtiö voi periä kulut vakuuttajalta tietyissä tapauksissa. Esimerkiksi tällainen tapaus jossa on tietoisesti perseilty.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 816
Viestejä
4 932 185
Jäsenet
79 422
Uusin jäsen
Maiktaison

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom