Tästä on nyt saatu melkoinen keskustelu täällä aikaiseksi. Saa toki tuoda ilmi, jos olen nyt jotenkin tämän artikkelin ymmärtänyt väärin, mutta eikö siinä nimenomaisesti tuoda esille, että suurin osa, ellei kaikki pollareita päin ajaneet ole tietoisesti ottaneet riskin, että auto saattaa jäädä siihen pollarin nokkaan? Ainakin tuossa jutussa viitataan valvontakameratallenteisiin, joista käy ilmi, että autoja on kiihdytetty voimakkaasti bussin perässä, jotta ehdittäisiin pollarien yli ennen niiden nousemista. Lisäksi on tuotu ilmi, etteivät kaikki ole olleet mitään turisteja, vaan paikallisia, joiden kuvittelisi tietävän pollarien olemassaolon. Mikään ei siis viittaa siihen, että nämä olisivat huonosta liikennesuunnittelusta johtuvia vahinkoja, vaan päinvastoin ilmisten riskinotosta johtuvia tietoisia päätöksiä mahdollisen matka-ajan nimelliseen pienentämiseen, joka realisoitui odotusten vastaisesti sekä ajallisesti että rahallisesti varsin ikäväksi lopputulokseksi.
En tunne tuon alueen liikennesuunnittelua, että kauanko nuo bussikaistat ovat olleet tuossa ilman pollareita, mutta mahdollisine ajokieltomerkkeineen, että onko pollareihin päädytty puhtaasti siksi, etteivät ihmiset ole välittäneet kieltomerkeistä ja käyttäneet kaistoja oman matka-aikansa pienentämiseen? Jos näin on ollut, niin nähdäkseni on tehty ihan oikea päätös pollarien asentamisesta. Jos ei mene muuten perille, niin yleensä eurot ovat hyvä konsultti.