Tyhmät ihmiset

No miksiköhän? Olet varmaan kuullut sponsoreista, jotka maksavat siitä että saavat tuotteillensa näkyvyyttä.
Ei tässä ollut kyse miksi pitävät arskoja päällä, vaan siitä että se on välillä tyhmää, tyhmännäköistä ja epäkohteliasta.

Automainoksilla varustetun lippalakin pitäminen hattuhylylläkin on fiksumpaa :) Osaako joku selittää tätä vanhaa ilmiöta ?
 

Olisi hauska tietää, onko tässä tarkoituksella kirjoitettu Linkediniin klikkiotsikkomainen postaus vai onko tuossa käynyt niin että vastaava postaus on tehty alunperin jollakulla muulla kielellä ja joku kääntänyt sen nopeasti suoraan suomeksi tajuamatta että meni metsään.

Tuossa jo yksi alan toimija ennätti kyselemään että oliko auton softassa joku bugi, sillä sähköauton latausta koskevassa iec-standardissa on vaatimus, että autolla ei saa olla mahdollista lähteä liikkeelle, jos latauskaapeli on kiinni autossa. Tähän joku Intercontrolin myyjä sitten täsmensi että kaapeli oli jätetty vetokoukkuun roikkumaan.
 
Viimeksi muokattu:
kaapeli oli jätetty vetokoukkuun roikkumaan
Tähän ja tyhmyyteen liittyen: Ihan liikaa olen nähnyt lämmittimien liitäntäjohtoja roikkumassa autoissa ajon aikana. Siis joillain on tapana jättää esilämmittimen johto koko talveksi auton vastakkeeseen kiinni ja kietoa toinen pää esimerkiksi kuskin peiliin, eikä muuta kuin kovaa ajoa. Ihan helvetin venäläistä touhua, en ole koskaan pystynyt ymmärtämään moista perseilyä.
 
Tähän ja tyhmyyteen liittyen: Ihan liikaa olen nähnyt lämmittimien liitäntäjohtoja roikkumassa autoissa ajon aikana. Siis joillain on tapana jättää esilämmittimen johto koko talveksi auton vastakkeeseen kiinni ja kietoa toinen pää esimerkiksi kuskin peiliin, eikä muuta kuin kovaa ajoa. Ihan helvetin venäläistä touhua, en ole koskaan pystynyt ymmärtämään moista perseilyä.
Kerran jouduin tekemään näin, kun oli jäätynyt kiinni. Kilsan verran parkkihalliin odottelemaan sulamista.
 
Kerran jouduin tekemään näin, kun oli jäätynyt kiinni. Kilsan verran parkkihalliin odottelemaan sulamista.
Olen myös joskus joutunut sitomaan volkkarin oven kiinni narulla, mutta sekin oli hätätapaus eikä normaali toimintatapani. Samoin olen avannut tiivisteestä ja lukosta jumiin jäätyneen oven lämmittämällä sitä kuumalla vedellä täytetyllä jätesäkillä. Sitäkään en tehnyt toistuvasti päivittäin. Jotkut oikeasti pitävät näppäränä niksinä roikottaa sitä johtoa koko talvi, tai vaihtoehtoisesti se on hitsannut kiinni auton liitäntään. Helppoa, kivaa ja turvallista. :sholiday:
 
sillä sähköauton latausta koskevassa iec-standardissa on vaatimus, että autolla ei saa olla mahdollista lähteä liikkeelle, jos latauskaapeli on kiinni autossa.
Tätä joskus sivuttu muissa ketjuissa, eli tuo osaltaan estää liikkuvan auton lataamisen. No tyypillisesti jo se latausliitinkin on paikassa mikä estäisi käytännön sovellukset. (kyljessä, nokassa, harvoin takana)

(esim laturi koukussa kiinni, tai avolavalla, tavaratilassa)

InterControl Oy
Mitä tapahtuu, kun latauskaapeli unohtuu autoon kiinni ja auto lähtee liikkeelle?
Tässä tapauksessa kaapeli irtosi latauslaitteesta auton mukana ja lopputuloksena latauslaitetta ei voinut enää käyttää.
Onneksi tämä ei kuitenkaan tarkoita koko latauslaitteen uusimista, sillä meidän huollossamme:
tarkastamme laitteen kunnon
korjaamme vioittuneet osat
testaamme toimivuuden
teemme tarvittavat mittaukset ja testaukset turvallisuuden varmistamiseksi
Lopputuloksena latauslaite saatiin takaisin toimintakuntoon nopeasti ja kustannustehokkaasti. Tavoitteemme on pitää lataus sujuvana ilman pitkiä katkoksia!
Mutta itse mainoksesta, niin ensin tuli mieleen että nyt joku rinne parkki ja P "jarrut" luistaneet, sen jälkeen nämä liitäntä ongelmat, se kahva on mutta ei ole kiinni, kolmantena siirtokehoitus unohtunut, ja hinuri vähän nyppässyt.

Peräkärryn aisa tullut mieleen, mutta voin kuvitella, ihan luonollinen vs edelliset.
 
Viimeksi muokattu:

Tilanne on tästä huolimatta kaupungille ikävä, sillä tapahtumat aiheuttavat rutkasti ylimääräistä ja turhaa työtä. Lisäksi siltä ehti loppua jo uudet pollarit, sillä neljässä tapauksessa koko este on jouduttu vaihtamaan.
– Koko pollari vääntyy, vaikka ne ovat todella lujaa tekoa. Mutta vauhti on varmaan noussut näissä tilanteissa niin kovaksi, etteivät ne sitä kestä, Jokinen kertoo.

Autoilijat epätoivoisia kun ajorata on tukittu ajoesteillä ainoastaan bussien käyttöön. Yrittävät sitten ajaa esteiden yli bussin perässä. Lisää tällaisia kiitos. Ajattele jos joka kaupungissa olisi tällaisia eri paikoissa ja tyhmiltä lähtisi lopultakin ajoneuvo alta pois. Kun eihän sitä korttia niiltä pois saada, mutta tämä on vielä parempi keino.

Laittoi hymyilyttämään. Kun nykyisin tuo liikennekulttuuri on ns. päätöntä, niin ihan virkistävää että pahimmilta perseilijöiltä hajoaa auto alta.
 



Autoilijat epätoivoisia kun ajorata on tukittu ajoesteillä ainoastaan bussien käyttöön. Yrittävät sitten ajaa esteiden yli bussin perässä. Lisää tällaisia kiitos. Ajattele jos joka kaupungissa olisi tällaisia eri paikoissa ja tyhmiltä lähtisi lopultakin ajoneuvo alta pois. Kun eihän sitä korttia niiltä pois saada, mutta tämä on vielä parempi keino.

Laittoi hymyilyttämään. Kun nykyisin tuo liikennekulttuuri on ns. päätöntä, niin ihan virkistävää että pahimmilta perseilijöiltä hajoaa auto alta.
Noi olisi kiva saada nettiin nuo videot, piristystä arkeen :)
 



Autoilijat epätoivoisia kun ajorata on tukittu ajoesteillä ainoastaan bussien käyttöön. Yrittävät sitten ajaa esteiden yli bussin perässä. Lisää tällaisia kiitos. Ajattele jos joka kaupungissa olisi tällaisia eri paikoissa ja tyhmiltä lähtisi lopultakin ajoneuvo alta pois. Kun eihän sitä korttia niiltä pois saada, mutta tämä on vielä parempi keino.

Laittoi hymyilyttämään. Kun nykyisin tuo liikennekulttuuri on ns. päätöntä, niin ihan virkistävää että pahimmilta perseilijöiltä hajoaa auto alta.
Kyllähän tuo kertoo yhtälailla myös epäonnistuneesta tiesuunnittelusta. Typerä idea tuollaiset "pollarit".
 
Kyllähän tuo kertoo yhtälailla myös epäonnistuneesta tiesuunnittelusta. Typerä idea tuollaiset "pollarit".
Jos "moottoriajoneuvolla ajo kielletty" tai vastaava liikennemerkki ei toimi, niin toihan on loistava ratkaisu. Ja itse tuosta ohi ajaneena (ihminen joutuu joskun käymään Turussa...:itku: )tiedän että tuon kiertäminen ei kauaa kestä.

Saahan sitä nyt olla aivan saatanan tyhmä jos tuollaiseen autonsa ajaa :rofl:
 
Kyllähän tuo kertoo yhtälailla myös epäonnistuneesta tiesuunnittelusta. Typerä idea tuollaiset "pollarit".

Nuohan ovat oikein mainio tapa liikenteenrajoittamiseen. Tosin ainakin Tampereella noiden kanssa oli ongelmia talvikeleissä, mutta en osaa sanoa ovatko ongelmat ratkaistu sittemmin.

EDIT: Muutoksia ainakin ollaan tehty: Hiekoitussepeli jumitti Tampereen uudet liikenne-esteet Areenan lähellä: tuoreen innovaation pitäisi auttaa

Tulevana talvena hiekoituksesta johtuvien ongelmien pitäisi jäädä taakse. Pollareiden jumittumisongelmaan saatiin nimittäin apua uudesta innovaatiosta. Pollareihin kehitettiin uusi kansirakenne, eikä sora pääse enää pollarirakenteen väliin.
 
Kyllähän tuo kertoo yhtälailla myös epäonnistuneesta tiesuunnittelusta. Typerä idea tuollaiset "pollarit".
Voisihan sitä tosiaan laittaa isot betoniesteet tai kivet siihen tien alkuun sen sijaan ja katu vain pyörä/kävelykäyttöön. Bussi kiertoreitille. Mutta enemmän itseäni ainakin häiritsee näiden tyhmien ihmisten toiminta kun kiellosta huolimatta joka paikkaan halutaan päästä autolla. Yhteiskunta joudutaan aina suunnittelemaan tyhmimmän aineksen mukaan, siitä monet ongelmat johtuvat ylipäänsä.
 
Voisihan sitä tosiaan laittaa isot betoniesteet tai kivet siihen tien alkuun sen sijaan ja katu vain pyörä/kävelykäyttöön. Bussi kiertoreitille. Mutta enemmän itseäni ainakin häiritsee näiden tyhmien ihmisten toiminta kun kiellosta huolimatta joka paikkaan halutaan päästä autolla. Yhteiskunta joudutaan aina suunnittelemaan tyhmimmän aineksen mukaan, siitä monet ongelmat johtuvat ylipäänsä.
Toisaalta jos julkinen liikenne pääsee menemään vaivattomasti paraatipaikoilla ja yksityisautot on tieltä pois aiheuttamasta ruuhkia niin kyllä siinä bussi kulkee melkoisen paljon jouhevammin.
 
Noi olisi kiva saada nettiin nuo videot, piristystä arkeen :)
No, jos nuo ei tule verkkoon katseltavaksi niin aina voi etsiä ulkomaiden vastaavista videoita, samalla tavalla ulkomaillakin toheloidaan noiden kanssa :D Jostakin joskus noita videoita katselin ja hienosti pomppaa auto tolpan päälle killumaan tai etupuskuri irtoaa tms :D
 
Kyllähän tuo kertoo yhtälailla myös epäonnistuneesta tiesuunnittelusta. Typerä idea tuollaiset "pollarit".
Jep. Jos tosta jengi yrittää ajaa niin paljon, että osat pollareista loppuu ja paikallisetkin riskeeraa oman auton yrittämällä ohittaa pollareita, niin kertoohan se että tuossa on joku mennyt isosti pieleen ja tuosta ajaminen ei ole vain "minimaalinen aikahyöty".
Toisaalta jos julkinen liikenne pääsee menemään vaivattomasti paraatipaikoilla ja yksityisautot on tieltä pois aiheuttamasta ruuhkia niin kyllä siinä bussi kulkee melkoisen paljon jouhevammin.
Tämä tuossa varmaan on ollut tarkoituksena, mutta kai tuonkin olisi jotenkin paremminkin voinut tehdä. Noita jutun kuvia kun katsoo niin olisi siihen helposti vaikka oma kaista busseille mahtunut.

Tää on vähän tälläinen pet peeve itselle. Liikenteen kun voisi suunnitella niinkin, että ihmiset ihan omasta tahdostaan ajaisi siinä oikein. Mutta noin harvoin tehdään ja sitten kylteillä, ja tässä tapauksessa "pollareilla", yritetään sitä liikennettä ohjata kun tiet on alunperin tehty väärin. Ihmiset kuitenkin loppujen lopuksi ajaa siitä mistä on kätevin ajaa.
 
Minkä ihmeen takia nuo vahingot menevät toheloineen puupään liikennevakuutuksesta ? Vai periikö vakuutusyhtiö ne jälkikäteen kuljettajalta? Kun ajetaan jostain mistä ei saa ja vielä kiihdytetään että ehtii bussin imussa niin kyseessä on tahallinen itseaiheutettu vahinko.. ja sitten ihmetellään kalliita vakuutushintoja.
 
Minkä ihmeen takia nuo vahingot menevät toheloineen puupään liikennevakuutuksesta ? Vai periikö vakuutusyhtiö ne jälkikäteen kuljettajalta? Kun ajetaan jostain mistä ei saa ja vielä kiihdytetään että ehtii bussin imussa niin kyseessä on tahallinen itseaiheutettu vahinko.. ja sitten ihmetellään kalliita vakuutushintoja.

Juurikin tämä. Ihan selvästi itse omalla tyhmyydellä aiheutettu kolari, mutta tätä se on koko autoilukulttuuri nykyään, mennään ilman huolta, kun omavastuu on kuitenkin niin pieni, että jos sattuu, niin saa uuden auton alle.
 
Tää on vähän tälläinen pet peeve itselle. Liikenteen kun voisi suunnitella niinkin, että ihmiset ihan omasta tahdostaan ajaisi siinä oikein. Mutta noin harvoin tehdään ja sitten kylteillä, ja tässä tapauksessa "pollareilla", yritetään sitä liikennettä ohjata kun tiet on alunperin tehty väärin.
Tämä on helpommin sanottu kuin tehty.
Teitpä julkisissa hankkeissa niin tai näin, niin se on aina jonkun mielestä väärin suunniteltu, väärin toteutettu tms.
Tai jos ei ole väärin tehty, niin sitten rahat on käytetty väärään paikkaan.

Ja kyllä, julkisia hankkeita saa arvostella. Monesti vain ne suurinta ääntä pitävät arvostelijat eivät itse ymmärrä aiheesta juuri mitään.
 
Jep. Jos tosta jengi yrittää ajaa niin paljon, että osat pollareista loppuu ja paikallisetkin riskeeraa oman auton yrittämällä ohittaa pollareita, niin kertoohan se että tuossa on joku mennyt isosti pieleen ja tuosta ajaminen ei ole vain "minimaalinen aikahyöty".

Tämä tuossa varmaan on ollut tarkoituksena, mutta kai tuonkin olisi jotenkin paremminkin voinut tehdä. Noita jutun kuvia kun katsoo niin olisi siihen helposti vaikka oma kaista busseille mahtunut.

Tää on vähän tälläinen pet peeve itselle. Liikenteen kun voisi suunnitella niinkin, että ihmiset ihan omasta tahdostaan ajaisi siinä oikein. Mutta noin harvoin tehdään ja sitten kylteillä, ja tässä tapauksessa "pollareilla", yritetään sitä liikennettä ohjata kun tiet on alunperin tehty väärin. Ihmiset kuitenkin loppujen lopuksi ajaa siitä mistä on kätevin ajaa.

Liikennesuunnittelussa nyt vain joskus joudutaan tekemään kompromisseja, toki maallikoiden on helppo huudella sivusta että olisitte tehneet paremmin.

Lisäksi tässä aliarvioidaan aika rankasti ihmisen itsekkyyttä ja typeryyttä. Osa ratin takana säheltävistä idiooteista ajaa ihan omasta tahdostaan päin persettä ja heitä ei kiinnosta minkäänlainen yhteispeli saati muut tielläliikkujat.
 
Liikennesuunnittelussa nyt vain joskus joudutaan tekemään kompromisseja, toki maallikoiden on helppo huudella sivusta että olisitte tehneet paremmin.

Lisäksi tässä aliarvioidaan aika rankasti ihmisen itsekkyyttä ja typeryyttä. Osa ratin takana säheltävistä idiooteista ajaa ihan omasta tahdostaan päin persettä ja heitä ei kiinnosta minkäänlainen yhteispeli saati muut tielläliikkujat.
Juurikin näin.
 
Tämä on helpommin sanottu kuin tehty.
Teitpä julkisissa hankkeissa niin tai näin, niin se on aina jonkun mielestä väärin suunniteltu, väärin toteutettu tms.
Tai jos ei ole väärin tehty, niin sitten rahat on käytetty väärään paikkaan.

Ja kyllä, julkisia hankkeita saa arvostella. Monesti vain ne suurinta ääntä pitävät arvostelijat eivät itse ymmärrä aiheesta juuri mitään.

Liikennesuunnittelussa nyt vain joskus joudutaan tekemään kompromisseja, toki maallikoiden on helppo huudella sivusta että olisitte tehneet paremmin.
Joo, eihän se helppoa olekkaan eikä resurssejakaan ole loputtomasti. Sen takia nimenomaan se usein meneekin pieleen ja sitten joudutaan tälläisillä purkkaratkaisuilla asiaa yrittää parantaa, eikä se siltikään oikein toimi kuten uutisesta voidaan päätellä.

Lisäksi tässä aliarvioidaan aika rankasti ihmisen itsekkyyttä ja typeryyttä. Osa ratin takana säheltävistä idiooteista ajaa ihan omasta tahdostaan päin persettä ja heitä ei kiinnosta minkäänlainen yhteispeli saati muut tielläliikkujat.
Tämä takia juuri liikenne pitäisi suunnitella niin, että ne tiet itsessään ohjaavat ajamaan oikein. Kun tiet tehdään niin että vain älykkäimmät ja tarkkaavaisimmat osaavat ajaa niistä oikein, niin pieleen menee varmasti. Tiet on kuitenkin mahdollista suunnitella niin, että ne typerimmät ja itsekkäimmätkin ihmiset ajavat niistä oikein.

EDIT: Sanottakoon nyt vielä, että positiivista huomata, että tälläinen suunnittelu on jo onneksi Suomeenkin hieman rantautunut. Täällä lähistöllä ainakin muutamia tien pätkiä on jo uusittu siitä näkökulmasta, että kylttien ja kameroiden sijaan paras tapa ohjata liikennettä on suunnitella se tie jo lähtökohtaisesti sen perusteella miten siinä ihmisten halutaan ajaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuo kertoo yhtälailla myös epäonnistuneesta tiesuunnittelusta. Typerä idea tuollaiset "pollarit".
Mikäs siinä tiesuunnittelussa on epäonnistunut? Kuskit jopa tietää että siitä ei saa ajaa ja että siinä on nousevat pollarit, yrittävät vain ehtiä kiihdyttämällä bussin perässä ennenkuin ne nousee, siinä onnistumatta. Tyhmät ihmiset kategoriaan menee koska tuosta Pollarin vierestä mahtuisi koukkaamaan puoliksi pientareen kautta sen sijaan että ajaa Pollariin.
 
Suurin suunnnitteluvirhe on siinä että pollari ei lävistä koko moottoria ja kunnolla. :)

Kyllä ton videon perusteella ovat ihan tahallaan tehnyt noi törmäilyt yrittämällä päästä vaikkei ole lupa ajaa.
 
Vähän samanlainen typeryys kuin tämä pollarien päältä ajo on kaikenlaisista paikoista oikaiseminen, millä ehkä muutama sekunti ajassa voitetaan. Jo kuvan uuden asuntoalueen kelvin rakennusvaiheessa oiotaan juuri istutetun nurmikon yli ja turmellaan sen kasvuedellytykset. Tässä tapauksessa voitetaan matkassa ehkä metri! Tuosta kävelevät ja pyöräilevät niin lapset kuin koulutetut mutta typerät aikuisetkin.

En kyllä ymmärrä, mitä tällaisten yhteistä omaisuutta turmelevien aivoissa oikein tapahtuu - tai ei sitten tapahdu. Minusta tällainen käytös osoittaa tallaajan suurta välinpitävyyttä ja sivistyneisyyden puutetta! Tätä samaa oikomista tapahtuu puistoissa ja muuallakin, missä vastaavia kulmia esiintyy. Joskus on käynyt mielessä, että ihmisten liikkumisalueilla pitäisi olla vain pyöreitä muotoja, ettei noiden kulmien kohdalta tarvitsi oikoa ;)

MetrinOikaisu.jpg
 
Vähän samanlainen typeryys kuin tämä pollarien päältä ajo on kaikenlaisista paikoista oikaiseminen, millä ehkä muutama sekunti ajassa voitetaan. Jo kuvan uuden asuntoalueen kelvin rakennusvaiheessa oiotaan juuri istutetun nurmikon yli ja turmellaan sen kasvuedellytykset. Tässä tapauksessa voitetaan matkassa ehkä metri! Tuosta kävelevät ja pyöräilevät niin lapset kuin koulutetut mutta typerät aikuisetkin.

En kyllä ymmärrä, mitä tällaisten yhteistä omaisuutta turmelevien aivoissa oikein tapahtuu - tai ei sitten tapahdu. Minusta tällainen käytös osoittaa tallaajan suurta välinpitävyyttä ja sivistyneisyyden puutetta! Tätä samaa oikomista tapahtuu puistoissa ja muuallakin, missä vastaavia kulmia esiintyy. Joskus on käynyt mielessä, että ihmisten liikkumisalueilla pitäisi olla vain pyöreitä muotoja, ettei noiden kulmien kohdalta tarvitsi oikoa ;)

MetrinOikaisu.jpg
Osoittaa lähinnä huonoa suunnittelua tuo. Pitäisi aina ottaa huomioon lyhyin reitti. Ihmisten liikkumista vartenhan ne tiet tehdään.
 
Vähän samanlainen typeryys kuin tämä pollarien päältä ajo on kaikenlaisista paikoista oikaiseminen, millä ehkä muutama sekunti ajassa voitetaan. Jo kuvan uuden asuntoalueen kelvin rakennusvaiheessa oiotaan juuri istutetun nurmikon yli ja turmellaan sen kasvuedellytykset. Tässä tapauksessa voitetaan matkassa ehkä metri! Tuosta kävelevät ja pyöräilevät niin lapset kuin koulutetut mutta typerät aikuisetkin.

En kyllä ymmärrä, mitä tällaisten yhteistä omaisuutta turmelevien aivoissa oikein tapahtuu - tai ei sitten tapahdu. Minusta tällainen käytös osoittaa tallaajan suurta välinpitävyyttä ja sivistyneisyyden puutetta! Tätä samaa oikomista tapahtuu puistoissa ja muuallakin, missä vastaavia kulmia esiintyy. Joskus on käynyt mielessä, että ihmisten liikkumisalueilla pitäisi olla vain pyöreitä muotoja, ettei noiden kulmien kohdalta tarvitsi oikoa ;)

MetrinOikaisu.jpg

Pitäsi ottaa käyttöön "desire path" suunnittelu. Ensin odotetaan mihin reitit muodostuu luonnollisesti, sitten virallistetaan ne.

 
Osoittaa lähinnä huonoa suunnittelua tuo. Pitäisi aina ottaa huomioon lyhyin reitti. Ihmisten liikkumista vartenhan ne tiet tehdään.

Tästä olen yleisellä tasolla samaa mieltä. Jos jonnekin nurmikolle tai muualle syntyy selkeä kulkuväylä, niin fiksu tapa reagoida asiaan on "virallistaa" se reitti. Toki asiassa on muttia, kuten vaikka tapaus jossa ulkopuoliset oikovat yksityisalueen läpi, tai jos oikoreitti on selkeästä vaarallinen. Mutta yleisesti ottaen tässä asiassa kannattaisi mukauttaa ympäristö siihen miten ihminen toimii eikä toisinpäin. Ihmisen sovittaminen järjestelmän tarpeisiin on lähes aina epäoptimaalinen ts. tyhmä tapa toimia.
 
Mutta yleisesti ottaen tässä asiassa kannattaisi mukauttaa ympäristö siihen miten ihminen toimii eikä toisinpäin. Ihmisen sovittaminen järjestelmän tarpeisiin on lähes aina epäoptimaalinen ts. tyhmä tapa toimia.
Njoo, mutta kyllä sinne ajoittain pitäisi heittää isoja kiviä ja pollareita tielle ettei ihmiset saa sitä kuvaa että kaikki säännöt on vain ehdotuksia, ja että heidän idea on aina paras tapa toimia. Meinaan, ei toimi sekään. Kaupunkisuunnittelu on ja on ollut todella autolähtöistä pitkään, se edustaa ehkä liikkuvuutta, mutta ei viihtyvyyttä. Maisemointia, istutuksia, murikoita jne on liian vähän. Monotonista asfalttia ja nurmikkoa vaan enimmäkseen.
 
En kyllä ymmärrä, mitä tällaisten yhteistä omaisuutta turmelevien aivoissa oikein tapahtuu - tai ei sitten tapahdu. Minusta tällainen käytös osoittaa tallaajan suurta välinpitävyyttä ja sivistyneisyyden puutetta! Tätä samaa oikomista tapahtuu puistoissa ja muuallakin, missä vastaavia kulmia esiintyy. Joskus on käynyt mielessä, että ihmisten liikkumisalueilla pitäisi olla vain pyöreitä muotoja, ettei noiden kulmien kohdalta tarvitsi oikoa ;)
Kyllähän ne paskoo sekä yhteistä, jonkun toisen hyvin yksityistä että joskus peräti omaakin tuollaisella laumakäytöksellä. Puistojen suunnittelussa usein otetaan huomioon tämä alitajuinen reitittämiskäytös, jotta ei tulisi rumia kuraperseitä paikkoihin joihin on tarkoitettu muuta kuin kulkuväylä. Toki liian usein tämä ilmiö jätetään huomiotta ja paikat näyttävät kuin paskapussien kuuseenheittokilpailun vuokrataloalueelta. Tämä kannattaisi olla mielessä jo vaikka taloyhtiön pihaa suunniteltaessa, siellä kun kuitenkin ramppaa asukkaiden ja näiden vieraiden lisäksi enenevässä määrin kaikenlaisia kiireisiä kuriireja, jotka eivät juuri piittaa kuin nopeimmasta kulkuväylästä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 716
Viestejä
4 933 252
Jäsenet
79 405
Uusin jäsen
Rogue

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom