Tyhmät ihmiset

Mä oon tässä viimeiset 30 vuotta sen verran monta kertaa kahlannut esim. baarien kusisissa miestenhuoneissa, ettei ihan pienet tipat ja roiskeet (etenkään siis omat) paljon jaksa ällöttää...

Sitä paitsi mulla on aika kirkasta, koska juon paljon.
Eli roiskuu. Eikä edes siivota jälkiä. Miksei voi siivota? Esim käsisuihku?

Viimeksi muokattu:
Eikös se kuseminen sulta sitten onnistu pöntöllä istualleen. Siinä ei tarvi lerssiä kädessä pitää.
Siis eihän massiivisella peniksellä pysty istumapissimään ilman käsikosketusta jos etulaittoman kosketusta pyritään välttämään.
Vai olenko aina istunut väärinpäin pöntöllä kun totuttu tapa on ollut selkä vasten vesisäiliötä?

Edit. Modet pls älkää poistako tätä pissimiseen kohdistuvaa arvokasta keskustelua. Eriyttäkää tää vaikka omaksi ketjukseen niin saamme jatkaa tästä vuosikymmeniä.

Keskustelun alkupointti oli vedettömyys. Pönttöön jäävät pissat ei ole kovin kaunista katseltavaa ellei niitä vedä poiskin.
Ihmisperäisten tuotteiden jättäminen huuhtomatta on tosiaan moukkamaista. Pahinta ei silti ole edes se, miltä moinen näyttää. Kusen haju leijuu tunnistettavana ulko-ovelle asti, ja sen kyllä huomaa ellei itse asu sikalassa, jossa lavuaarin hajulukkokin on täynnä kusta.

Mun lapsuudessa oli kankaisia servettejä ja nenäliinoja ja samoin vaipat oli kestovaippoja. Ei siinä, rätti ei ehkä suun pyyhkimiseen, mutta pointti oli että ei millään kertakäyttöisestä.

Toki, mutta rahan säästämisen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
Artikkelissa sanoi väärin, mutta lopulta säästää vettä, nimittäin puhdasta vettä. Kukkia pitää kastella ja sitä varten lasketta vettä hanasta, paitsi jos käyttää sitä tiskausvettä. Säästö on minimaalinen mutta säätö kuitenkin.

Enemmän tuolla olisi tekoa jos pitäisi vesi kantaa kaivosta, nimittäin silloin säästyisi aikaa ja vaivaa kukkien kastelussa.

Artikkelissa sanoi väärin, mutta lopulta säästää vettä, nimittäin puhdasta vettä. Kukkia pitää kastella ja sitä varten lasketta vettä hanasta, paitsi jos käyttää sitä tiskausvettä. Säästö on minimaalinen mutta säätö kuitenkin.

Enemmän tuolla olisi tekoa jos pitäisi vesi kantaa kaivosta, nimittäin silloin säästyisi aikaa ja vaivaa kukkien kastelussa.
Kyllä, mutta rahan kanssa tolla kikkailulla ei ole mitään tekemistä.

Suihkuun kusemisen vielä ymmärrän siinä tapauksessa, ettei kylpyhuoneen yhteydessä ole WC-istuinta. Mutta että WC:n lavuaariin...
Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää.

Kysyinpä asiaa vielä ChatGPT:ltä perusteiden suhteen:
Lähtökohtaisesti ei ole hyviä tai perusteltuja syitä siihen, että täysin toimintakykyinen mieshenkilö, joka asuu yksin, virtsaisi säännöllisesti käsienpesualtaaseen wc-pöntön sijaan – varsinkaan hygieenisyyden ja normaalien käytöstapojen näkökulmasta. Kuitenkin voidaan esittää joitain mahdollisia perusteluja, joita joku saattaisi itse pitää loogisina, vaikka ne eivät yleisesti hyväksyttäviä olisikaan:

🔹 Mahdolliset perustelut (ei suosituksia):​

1. Vedenkulutuksen vähentäminen
    – Altaaseen virtsaamalla ja huuhtomalla sen vesihanan avulla, henkilö saattaa kokea säästävänsä wc-pöntön huuhteluvettä.
    Tosiasiassa: tämä on kyseenalainen säästö ja huono korvike esimerkiksi ekovessalle.
  2. Mukavuus tai mieltymys
    – Henkilö voi kokea altaaseen virtsaamisen jotenkin helpommaksi tai hauskemmaksi.
    → Tämä ei ole järkevä eikä hyväksyttävä perustelu yleisesti.
  3. Tilapäinen kokeilu tai kapinointi normeja vastaan
    – Jotkut yksin asuvat saattavat kokeilla erilaisia tapoja rikkoa sosiaalisia normeja yksityisyydessään.
    → Tässä ei ole kyse terveestä tai hyödyllisestä käytöksestä, vaan lähinnä kuriositeetista.

🔹 Miksi tämä on huono idea:​

• Hygienia: Altaat eivät ole suunniteltu biologisen jätteen poistamiseen. Virtsa voi jäädä hajuttomana mutta bakteereita sisältävänä pinnoille ja hajuhaitta voi syntyä ajan myötä.
  • Putkisto-ongelmat: WC-pöntöt on suunniteltu virtsan (ja ulosteen) huuhteluun, altaan viemärit eivät välttämättä kestä säännöllistä virtsan käsittelyä ilman hajulukon hajuhaittoja tai tukoksia.
  • Sosiaalinen normi: Vaikka henkilö asuisi yksin, tämä käytös on normien vastaista eikä kestäisi päivänvaloa muiden ihmisten kanssa jaetussa tilassa.
  • Epämukavuus vieraille: Jos vieraita joskus käy, ajatus altaaseen virtsaamisesta on useimmille hyvin vastenmielinen.

Yhteenveto:​

Ei, ei ole järkevää eikä perusteltua syytä virtsata altaaseen wc-pöntön sijaan, jos henkilö on täysin kykenevä käyttämään pönttöä. Mahdolliset "perustelut" ovat lähinnä tekosyitä tai henkilökohtaisia päähänpistoja, eivätkä kestä kriittistä tarkastelua. Pönttö on virtsaamista varten – allas on käsienpesua varten.

Ei helvetin saatana. Mitä täällä tapahtuu?

Käyttäjistä ei voi keskustella, joten jään vain odottamaan jatkoja.

Pysyäkseni topicissa, niin tyhmät ihmiset on tyhmiä!!

Ei kai se käsienpesuallas nyt kovin paljoa pisuaarista eroa, virtsaa jotkut semmoiseenkin.

Se se muuten tyhmää vasta onkin, että nykyään asukas ei teknisesti ottaen saa itse puhdistaa vesilukkoa...

Se täyttyy kaikenlaisesta paskasta vääjäämättä, vaikka kuinka elisi ihmisiksi.

Se se muuten tyhmää vasta onkin, että nykyään asukas ei teknisesti ottaen saa itse puhdistaa vesilukkoa...

Se täyttyy kaikenlaisesta paskasta vääjäämättä, vaikka kuinka elisi ihmisiksi.
"Se täyttyy kaikenlaisesta paskasta vääjäämättä, vaikka kuinka elisi ihmisiksi."

Joten samapa on sikailla ja kusta lavuaariin haisevat terkut sille yhtiön palkkaamalle huoltomiehelle? Tapa se on tuokin kapinoida sitä vastaan, kun mitään ei saa enää tehdä itse.

Älä sitten ihmettele, jos muut paheksuvat tapaasi käyttää käsien- ja kasvojenpesuallasta kuspyttynä.

Statistiikka

Viestiketjuista
277 147
Jäsenet
77 578
Uusin jäsen
retzka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom