Tyhmät ihmiset

Lidleissä on meneillään laaja häiriö.

Lidleissä laaja häiriö

"Iltalehti on saanut lukijoilta useita yhteydenottoja, joissa kerrotaan, että Lidleissä ei ole sunnuntaina pystynyt maksamaan maksukorteilla."

Mikä saa soittamaan Iltalehteen, kun ei pysty maksamaan kaupassa kortilla :facepalm:

Lidleissä laaja häiriö

"Iltalehti on saanut lukijoilta useita yhteydenottoja, joissa kerrotaan, että Lidleissä ei ole sunnuntaina pystynyt maksamaan maksukorteilla."

Mikä saa soittamaan Iltalehteen, kun ei pysty maksamaan kaupassa kortilla :facepalm:
1728220917924.png

Lidleissä laaja häiriö

Mikä saa ihmettelemään julkisesti, että monen ihmisen elämään vaikuttavasta asiasta joku vinkkaa mediaa? :facepalm: Ketju kyllä toteuttaa itseään.

Enkä ole kuullut että jengi käyttäisi joten autotohtoreitakaan.
Olen käyttänyt yhtä monta kertaa kuin olen ostanut käytetyn auton liikkeestä. Se oli ihan kätevää, ja pääsi näkemään että pintapuolisesti siisti auto oli myös nosturilla pintapuolisesti siisti eikä setä löytänyt vikoja. Paitsi pari pientä jotka autoliike mielellään korjasi kun oli koeajolta palatessa edelleen ostohaluinen. Taisi olla yksi alapallonivel sormikireydessä.

Lidleissä laaja häiriö

Aiheeseen liittyen siellä on varmaan ollut tyhmiä jonossa ilman setelirahaa. Sitä kun ei nykyään tarvitse. Lisäksi öyhötetään kovasti miten se pitäisi fiksuiltakin ottaa pois.

Siellä ollut joku öyhöttäjä jonossa setelirahoineen. Nää tunnistaa helposti öyhytys sanan viljelystä eri yhteyksisså.
Jaa-a, käyttänevätkö samat myös sanaa "yhteyksisså"?

Luulen että jos joku tuollaisen episodin aikana käyttäytyy myymälässä huonosti, se on joku uusavuton jolla on vain kortti (ja niitäkin yksi vaikka useampi ei tässä tapauksessa olisi auttanut). Mahdollisesti ei edes fyysistä korttia mukana vaan pelkästään älylaite, koska niihin ei voi tulla mitään vikaa tai häiriötä. Normaaleille ihmisille taas moinen tilanne ei tuota suurta vaikeutta ja maksutavan vaihtaminen riittää.

Suurempi ongelma on, jos kassajärjestelmä menee kokonaan toimintakyvyttömäksi. Se ei tosin suoranaisesti liity ainakaan yksilötason tyhmyyteen joten eipä sen enempää.

Nyt ollaan kyllä ihan oikeassa ketjussa.

Mistä lähtien viestin tuoja on itse viestin takana? Sä kysyi ja sait kaksikin vastausta.
Kysymykseni oli lähinnä retorinen. Toinen vastauksista oli kieltämättä ihan asiallinen (raha) ja toinen oli luokkaa ”itse olet tyhmä”, niin alennuin sitten samalle tasolle.

Olin tähän asti ajatellut, että lehtiin soittelijoiden motiivi on jonkin sortin vihareaktio eli tässä tapauksessa ”helvetin Lidl, nyt kyllä soitan tästä iltapäivälehtiin”, eikä esim. vilpitön kanssaihmisten infoamisen tarve.

Mutta kuten @Mikkos toi esiin, niin rahahan se taitaa olla.

Se on oma lukunsa, oliko tuo ostajan vaade missään kohtuudessa, mutta kyllä liikkeen tuon hintaluokan autossa olisi ehdottomasti pitänyt tuoda auton historia ilmi. Jos viat kuvatun kaltaisia, niin kyllähän liikkeen olisi pitänyt ne havaita jo ennen myyntiä.

Ja lain mukaan myyjällä on velvollisuus kertoa viat ja mahdollisesta kolarihistoriasta ennen kaupan tekoa.. Viime viikolla juuri MOT:issa käsiteltiin tätä aihetta.

Kusipäisyys on eri asia kuin tyhmyys. Vastuu on aina myös tuotteen/kohteen ostajalla.

Eihän se nyt tietenkään mene noin vaan myyjällä on lain mukaankin selkeästi tiedonanto velvollisuus sekä auto- että asuntokaupassa.

No en minä kyllä pahastu siitä jos jatkuvasti päivittyvässä uutismediassa vinkataan et jos nyt sattumoisin ajattelit asioida (vaikkapa) Lidlissä niin ota käteistä matkaan. Ihan se ja sama onko joku siitä ilmoituksesta vähän tienannut tai ei

Mistähän johtuu, että omien havaintojeni mukaan 99,99% röökin imuttelijoista heittää ne muoviset natsat aina luontoon jauhautumaan mikromuoviksi?
Aina.

Voisiko kyse olla jopa tyhmyydestä?

Mistähän johtuu, että omien havaintojeni mukaan 99,99% röökin imuttelijoista heittää ne muoviset natsat aina luontoon jauhautumaan mikromuoviksi?
Aina.

Voisiko kyse olla jopa tyhmyydestä?
Typeräähän noissa filttereissä on se, että ne ei tupakkaa yhtää terveellisemmäksi tee :D Mut joo, itsekin ex-röökaajana sortunu tuhansia kertoja siihen, että tullu natsa tumpattua maahan, jos ei iha lähellä ole ollu roskista. Suomesta puuttuu se tapa, että pidettäis "tumppiroskista" mukana tms. Mut samaan tapaan ihmiset nakkoo muitaki roskia maahan, jos ei lähellä ole roskista.. Siinä itse tosin ollu parempi ja jaksanu roskia sen verran kantaa mukana aina.

Itse pidän tyhminä röökaajina niitä, jotka ei edes yritä hakeutua kauemmas muista ihmisistä tai muuten ajattele, että se pelkkä haju on jo melko etova.

Viimeksi muokattu:
Missä tuollainen tumppiroskiksen mukanakantamisen tapa on? En ole törmännyt vielä, tosin enpä nyt mikään supertravelleri olekaan.

Missä tuollainen tumppiroskiksen mukanakantamisen tapa on? En ole törmännyt vielä, tosin enpä nyt mikään supertravelleri olekaan.
Siinähän se vitsi onkin, ei ole. Suuri(n) osa heittää ne jonnekin maahan tai uimarannalle, veteen. Tosi hienoa ympäristön ja muiden puolesta ajattelua.

Siinähän se vitsi onkin, ei ole. Suuri(n) osa heittää ne jonnekin maahan tai uimarannalle, veteen. Tosi hienoa ympäristön ja muiden puolesta ajattelua.
Jaa, ehkä oli vaa mutua. Jotenki vain mielessä, että joissain maissa roskaaminen ja varsinki tumppi-roskat on varsin ankarasti sakotettavia ellei jopa linnatuomion mahdollistavia rikoksia. Enpä nyt löytänyt oikein mitään tukeen tota :D

Tossa yks, mut seki vain autossa ja jos on huolimatonta ja mahdollistaa maastopalon:

e: ja lisää erikoisempia lakeja:

Huoltoyhtiön kummelitouhut lehtipuhaltimella tuulessa kun tuuli puskee lehdet aina takaisin.

Huoltoyhtiön kummelitouhut lehtipuhaltimella tuulessa kun tuuli puskee lehdet aina takaisin.
Aamulla kattelin, kun sisäpihalla ajeli traktori keräämässä lehtiä kävelytieltä. Se on yksi puuska ja ollaan takaisin lähtötilanteessa.

IMG_20241024_145856.jpg

Mikä tästä tekee tyhmiä ihmisiä?
Kerrostalossa naapurikyttääjä Irmeli on eläkepäivien ratoks kyylänny ikkunasta että lehtiä on vaarallisesti pyörätiellä kolmatta tuntia ja pirauttaa huoltoyhtiöön että vois joku tulla puhaltamaan ne pois. Huoltoyhtiöstä sanotaan että asia kunnossa ja persvakoäijä tulee töhötelemään päiväks lehtiä ja lähtee kotiin kaljalle. Huoltoyhtiö pukkaa taloyhtiölle 500e laskun ja huoltoyhtiö, persvakoäijä ja Irmeli on tyytyväisiä.

20241026_112408.jpg

Ei helvetti, miksi? Tuollaisen valtavan pahvilaatikon kantaminen kokonaisena roskiskatokseen on todennäköisesti vaikeampaa kuin sen litistäminen. Sisällä on pari kaljakeissiä ja jotain muovia. Osoitetietoja ei valitettavasti ole.

20241026_112408.jpg

Ei helvetti, miksi? Tuollaisen valtavan pahvilaatikon kantaminen kokonaisena roskiskatokseen on todennäköisesti vaikeampaa kuin sen litistäminen. Sisällä on pari kaljakeissiä ja jotain muovia. Osoitetietoja ei valitettavasti ole.
Sanos muuta... Meillä on roskakatoksessa välillä ihan samaa ongelmaa, isoja pahvilaatikoita pahvinkeräysastian ulkopuolella. Ja jos pahvilaatikko on sattunut vahingossa menemään astiaan, niin se on siellä litistämättömänä.

Juuri pari viikkoa sitten vein itse pahvilaatikollisen litistettyjä pahveja roskakatokseen. Ennen pahvien vientiä kävin viemässä pari roskapussia ja kurkkasin että pahvinkeräysastia on tyhjä. No, kävin hakemassa pahvit asunnosta ja tulin takaisin roskakatokselle ja kun pahvinkeräyslootan avasi niin siellä oli liki koko keräyslootan kokoinen pahvilaatikko kokonaisena. Piti sitten itse pilkkoa se jonkun muun tuoma laatikko että sain oman pahvikuorman mahtumaan sinne.

Onneksi meillä on nuo roskakatos-ongelmat vähän vähentyneet, muutama vuosi sitten siellä oli koko ajan kaikenlaista tavaraa katoksen lattialla, väärin lajiteltuja jakeita (esim muoviroskaa paperinkeräyksessä jne) ja yhtä astiaa täytetty niin että kansi on auki vaikka toinen astia vieressä on tyhjä jne. Jätefirmat laskuttavat noista väärinkäytöksistä taloyhtiötä ja sieltä se lisämaksu valuu vastikkeisiin niin kyllä välillä niin pistää vihaksi.

Tuossa talojen edustalla/välissä olevien "molokkien" (eli niiden osittin vaan alla olevien roskisten) luokse kyllä edelleen löytää välillä mitä ihmeellisempää tavaraa, kuten pyykkiteline sun muuta "mukavaa". Porukka myös tuntuu avaavan sekajäteastian kannen ja tiputtavan roskapussin sinne, jolloin astian takaosa ei täyty käytännössä juuri lainkaan ja astia näyttää kantta avatessa täydeltä, mutta kun tuuppaa sitä pinoa taaksepäin, niin kas vaan, kun kohta onkin vaikka kuinka paljon tilaa. Ei pysty, ei kykene T: asenne/kehityswamma :facepalm:

Aamulla kattelin, kun sisäpihalla ajeli traktori keräämässä lehtiä kävelytieltä. Se on yksi puuska ja ollaan takaisin lähtötilanteessa.

IMG_20241024_145856.jpg
Tiedätkö mitä niiden sopparissa lukee? Jos on sovittu vain kulkuväylien kunnossapidosta?

Tiedätkö mitä niiden sopparissa lukee? Jos on sovittu vain kulkuväylien kunnossapidosta?
Varmaan kevyen liikenteen väyliä ylläpitää eri taho kuin kerrostalon nurmialueita. Tuskin se pelkästään 20 metrin hiekkatien takia on tänne ajellut.

Ajeli tuolla iglulla ja meinaa vielä valittaa sakoista oikeuteen sakoista, kun Teslan tutkat mahdollistaa ajamisen sokkona. :lol:

64694b5db4f50c1fa8f642a3571bf3ca50b966655054e6cffc11296e538e7091.webp
Siinä on kyllä laiskuus ollu huipussaan. :D Joo sadan metrin siirtoajo ollu kyseessä, mutta ei oo jaksanu edes tuulilasia putsata.. Toivottavasti päräyttävät kaverille vähän isommat sakot sielä oikeudessa.

Siinä on kyllä laiskuus ollu huipussaan. :D Joo sadan metrin siirtoajo ollu kyseessä, mutta ei oo jaksanu edes tuulilasia putsata.. Toivottavasti päräyttävät kaverille vähän isommat sakot sielä oikeudessa.
Toivottavasti julkaisevat firman nimen niin tietää välttää jatkossa. Jos niin laiska ettei tuulilasia jaksa putsata niin miten paljon oiotaan huoltotoimissa?

Siirtoajosta ja laiskuudesta tuli mieleen (melkoisena aasinsiltana :)), että kuukausi tai pari sitten todistin naapurin vievän kottikärryllä ylijäämäomenat nurmikolta noin 200 metrin päähän ojaan. Tämä oli siis maaseudulla.

Jos ajatuksena oli pitää jyrsijät loitolla pihapiiristä ja talon rakenteista, niin touhusta puuttui tyystin järki. Luulikohan kyseinen isäntä, että hiiri ajattelee "tässä on rutkasti ruokaa ja tuolla läjäpäin lämpöä, mutta enpä jaksa jolkotella noin pitkää matkaa tästä omenakasasta talolle"? :D

Siirtoajosta ja laiskuudesta tuli mieleen (melkoisena aasinsiltana :)), että kuukausi tai pari sitten todistin naapurin vievän kottikärryllä ylijäämäomenat nurmikolta noin 200 metrin päähän ojaan. Tämä oli siis maaseudulla.

Jos ajatuksena oli pitää jyrsijät loitolla pihapiiristä ja talon rakenteista, niin touhusta puuttui tyystin järki. Luulikohan kyseinen isäntä, että hiiri ajattelee "tässä on rutkasti ruokaa ja tuolla läjäpäin lämpöä, mutta enpä jaksa jolkotella noin pitkää matkaa tästä omenakasasta talolle"? :D

Tai sitten halusi vain yksinkertaisesti omenat mätänemästä pihaltaan jonnekin muualle? Toki voidaan miettiä sitä, onko oja niille oikea paikkaa.

Tai sitten halusi vain yksinkertaisesti omenat mätänemästä pihaltaan jonnekin muualle? Toki voidaan miettiä sitä, onko oja niille oikea paikkaa.
Koska näki vaivan kuskata ne tietä pitkin noinkin "kauas", niin oletan, että etäisyydellä oli hänen mielestään tarkoitus. Miksei vaikka samaan kasaan risujen ja lehtien kanssa jonnekin metsän ja tontin rajalle?

Itse olin joskus laiska/tyhmä ja kippasin omenat puuvaraston taakse. Eivät ne siellä haisseet ja olivat poissa silmistä, mutta ehkä juuri jyrsijöiden takia ei niin fiksua.

Joskus 1990-luvulla näin vielä pahemman iglu-auton livenä. Katsoin kauempaa, että joku rattijuoppo siellä ajelee kun seilasi kaistalta toisella taajama-alueella hitaalla vauhdilla. Sitten liikennevaloista nousi ukko puhdistamaan ikkunoita. Auton päällä oli 10-15 cm lunta ja sellainen yhtään liioittelematta kämmenen kokoinen tähystysaukko oli siinä tuulilasissa.

Noin hölmöiltä tapauksilta saisi ottaa kyllä kortin pois ja mielellään pysyvästi kerralla.

Koska näki vaivan kuskata ne tietä pitkin noinkin "kauas", niin oletan, että etäisyydellä oli hänen mielestään tarkoitus. Miksei vaikka samaan kasaan risujen ja lehtien kanssa jonnekin metsän ja tontin rajalle?

Itse olin joskus laiska/tyhmä ja kippasin omenat puuvaraston taakse. Eivät ne siellä haisseet ja olivat poissa silmistä, mutta ehkä juuri jyrsijöiden takia ei niin fiksua.

En minä oikein hahmota edelleenkään mitä mainitsemisen arvoista "tyhmyyttä" tässä naapurin toiminnassa siltikään. Käsittääkseni sinä olet nyt kaikenlisäksi keksinyt itse hatustasi tämän koko jyrsijä-näkökulman?

Jos nyt kaikkeen ympärillä tapahtuvaan typeryyteen alkaa peilaamaan sitä, että naapuri heitti kottikärryllä kuorman tai pari mätäneviä omenoita parin sadan metrin päähän pois tontiltaan, niin en minä oikein osaa tuota pitää millään mittarilla tyhmänä toimintana. Tyhmäähän tuo olisi tietysti ollut siinä tapauksessa, jos olisi kipannut edellämainitut omput vaikkapa naapuritontin puolelle jonkun muun vaivaksi.

En minä oikein hahmota edelleenkään mitä mainitsemisen arvoista "tyhmyyttä" tässä naapurin toiminnassa siltikään. Käsittääkseni sinä olet nyt kaikenlisäksi keksinyt itse hatustasi tämän koko jyrsijä-näkökulman?

Jos nyt kaikkeen ympärillä tapahtuvaan typeryyteen alkaa peilaamaan sitä, että naapuri heitti kottikärryllä kuorman tai pari mätäneviä omenoita parin sadan metrin päähän pois tontiltaan, niin en minä oikein osaa tuota pitää millään mittarilla tyhmänä toimintana. Tyhmäähän tuo olisi tietysti ollut siinä tapauksessa, jos olisi kipannut edellämainitut omput vaikkapa naapuritontin puolelle jonkun muun vaivaksi.
No tavallaan olen itse keksinyt näkökulman. Tosin lienee perustavanlaatuista yleistietoa, että maastoon jätetty kasa ruokaa houkuttelee eläimiä ja ihmisasutuksen lähellä varsinkin jyrsijöitä ja muita pieneläimiä.

No tavallaan olen itse keksinyt näkökulman. Tosin lienee perustavanlaatuista yleistietoa, että maastoon jätetty kasa ruokaa houkuttelee eläimiä ja ihmisasutuksen lähellä varsinkin jyrsijöitä ja muita pieneläimiä.
Tuosta syystähän hän ne sinne 200m päähän kippasi. 200m on pitkä matka. Parempi, että ne eläimet on siellä kuin pihassa.

Tuosta syystähän hän ne sinne 200m päähän kippasi. 200m on pitkä matka. Parempi, että ne eläimet on siellä kuin pihassa.
Pitkä matka? Et olisi siis huolissasi, jos 200 metrin päässä talostasi olisi rottien pesä? :) Maaseudulla, jossa talojen välit ovat samaa luokkaa?

Landella tavallista kiikuttaa ylijäämäomenia pelloille ja syrjille peurojen sun muiden ruuaksi. Pihalle niitä ei rottien takia kannata jättää mutta kauempana ei ole rotistakaan haittaa.

Pitkä matka? Et olisi siis huolissasi, jos 200 metrin päässä talostasi olisi rottien pesä? :) Maaseudulla, jossa talojen välit ovat samaa luokkaa?
Niin katsos se on parempi, että se rottien pesä on 200m päässä talosta, kuin talon pihalla.

On tavallista. Tosin tavataan kipata *hieman* kauemmaksi kuin golflyönnin päähän.
Tämä. Esimerkiksi yli 500 metriä kuulostaa täysipäisemmältä kuin 200 metriä. Maaseudulla 200 metriä on matkaa autotallin taakse. :smoke:

Samoin ne ylijäämäomput usein ajetaan johonkin riistaruokintapaikalle pellonreunaan tai muuhun sopivaan paikkaan maastossa. Niitä kuitenkin tulee joka vuosi joten helposti luulisi keksivän fiksumpiakin paikkoja kuin oja. Ojilla on jokin funktio eikä niitä ole mielekästä tukkia jätteellä. Juuri viikonvaihteessa oli viimeksi laajassa osassa maata kansalla suuri ihmetys tulvaveden kanssa.

Pöytä nökötti lähimetsässä. Siis parvekkeen alla. Onko otsikon mukaisesti haasteellinen nyt se joka tarinaa on kertonut vai se, joka siitä kirjoitti?
Onko sillä jotain merkitystä jutun kannalta?

Pöytä nökötti lähimetsässä. Siis parvekkeen alla. Onko otsikon mukaisesti haasteellinen nyt se joka tarinaa on kertonut vai se, joka siitä kirjoitti?
Kyllähän tuon kyseisen asiakkaan saa profiloitua aika helposti tuon jutun pohjalta, voi olla irl melko raskas ihminen.

Toki onhan se ikävää että puissa on tuholaisia mutta luulenpa että tuokin huonekalu on tykitelty kaiken maailman kuolemansäteillä ja myrkyillä puhtaaksi kaikesta elämästä ennen rahtausta.

600e pöytiä vepsäläiseltä ostavat tuovat lähinnä hiekkaa eteiseen joten siihen nähden ovat suhtautuneet jopa yllättävän palvelualttiisti tuohon keissiin.

Kyllähän tuon kyseisen asiakkaan saa profiloitua aika helposti tuon jutun pohjalta, voi olla irl melko raskas ihminen.

Toki onhan se ikävää että puissa on tuholaisia mutta luulenpa että tuokin huonekalu on tykitelty kaiken maailman kuolemansäteillä ja myrkyillä puhtaaksi kaikesta elämästä ennen rahtausta.

600e pöytiä vepsäläiseltä ostavat tuovat lähinnä hiekkaa eteiseen joten siihen nähden ovat suhtautuneet jopa yllättävän palvelualttiisti tuohon keissiin.
Jos huonekalussa havaitsee tuholaisia, niin ehkä typerin mahdollinen temppu on viedä sen metsään :D Periaatteessahan ne tuholaiset voisivat olla sellaisia, jotka uhkaavat koko Suomen metsäteollisuutta. Huoneistossa ne ötökät tuskin aiheuttavat mitään ja ovat hallittavissa myrkytyksillä.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 301
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom