Tyhmät ihmiset

Ihan mielenkiinnosta miten tuon pystyy selvittämään liikkeessä jos ei silmämääräisesti erota? En tiedä autoista juuri mitään.
Kun itse ostin viimeksi auton, niin sen sai yön yli koeajolle. Katsottiin sitten tallissa kaikessa rauhassa auto läpi ja seuraavana päivänä tehtiin kaupat. Tai sitten sopii liikkeen kanssa, että ostetaan auto mikäli "autotohtori" tai vastaava ei löydä moitteita. Jos jotain mainittavan arvoista löytyy, niin niiden kustannuksista on huomattavasti helpompi sopia etukäteen.
 
Eikö voisi olla pakollista, että käytettyä kauppaava autokauppa on avannut näytille nuo tiedot?
Taitaa olla jo pakollista kun jutussakin mainitaan, että myyjä oli sortunut tiedonantovirheeseen, joten en tuota kyllä ostajan piikkin menisi laittamaan. Myyjä on se joka on ollut tyhmä, etenkin kun kyseessä autoliike, joka takuulla tietää, että tuollaiset tiedot kuuluu kertoa ostajalle.
 
Kun itse ostin viimeksi auton, niin sen sai yön yli koeajolle. Katsottiin sitten tallissa kaikessa rauhassa auto läpi ja seuraavana päivänä tehtiin kaupat. Tai sitten sopii liikkeen kanssa, että ostetaan auto mikäli "autotohtori" tai vastaava ei löydä moitteita. Jos jotain mainittavan arvoista löytyy, niin niiden kustannuksista on huomattavasti helpompi sopia etukäteen.
Noita sadan tonnin sporttitykkejä ei yleensä ihan helpolla anneta yön yli talosta ulos verrattuna perus perheautoihin. Tai pitää jo olla oikeasti aika tuttu vakioasiakas. Mutta joku autotohtori ois ehdottomasti paikallaan ton arvoisien autojen kohdalla.
 
Tuossa ei kerrota mistä liikkeestä auto oli ostettu. Oletan, että näistä isommista käytettyjen autoja myyvistä ketjuista on kyse. Itse karttaisin muutamaakin niistä ihan viimeiseen asti jos jotain arvokkaampaa autoa on aikomus ostaa.
 
Tuossa ei kerrota mistä liikkeestä auto oli ostettu. Oletan, että näistä isommista käytettyjen autoja myyvistä ketjuista on kyse. Itse karttaisin muutamaakin niistä ihan viimeiseen asti jos jotain arvokkaampaa autoa on aikomus ostaa.
Samaa mieltä noista ketjuista. Itse olisin vienyt auton sitä huoltavalle, merkkiin erikoistuneelle paikalliselle pajalle. Maksanut tarkistuksen itse, ilman liikkeen sitoumuksia. Lisäksi normaalinkin auton kaupassakin suosittelen saman lisäksi Carvertical tai muita palveluja historian selvittämiseen. Itsellä autokuume onneksi laantuu kun hieroo tyhjää kukkaroa otsaa vasten.:)
 

Imatralla kaupunkipuroon istutetaan mäkäräisten petoja, kun vaivaa hyönteisongelma ja ilmeisesti luontaista ekosysteemiä on vähän ajan kuluessa paskottu.

Vaikka onkin maksumuuri -juttu, niin epäilen vahvasti että kyse on tyhmistä ihmisistä, meistä kaikista tavan tallaajista nimittäin. Miksi yhtäkkiä alkaa monimuotoisuus kiinnostaa kun tulee ongelmia? Luontohan pärjää hyvin kun ei tehdä mitään ja jatketaan vain samaan malliin.
 
Tyhmyyttä on se että ostaa tuotteen, tässä tapauksessa melko hintavan mutta kuitenkaan ei viitsitä tutustua ennen ostopäätöstä käytetyn tuotteen historiaan.
Tyhmä mikä tyhmä.
Jutun mukaan liike oli vedättänyt, jättänyt kertomatta oleellisia asioita,ja ilmeisesti hyväksikäytetty normaalin ihmisen oloa kapuanteko tilanteessa.

Liikkeen nimeä ei mainittu, joten jos joku parkkipaikka firma, niin sitten, mutta ilmeisesti oli ns normaali liike, kun oli jotain vastaillutkin.

Luulin eka että tässä nyt vaadittua hyvytistä pilkattiin, tosin jos arvo auto on kolaroitu ja korjaus sinne päin niin kyllä siinä kai puhutaan aika isoista rahoista, mutta tässä ilmeisesti ei mitään niin isoa kolaria.
 
En minäkään tuota asiakasta tähän ketjuun laittaisi vaan firman.

Linjassa tuo hinta näyttää olleen
Miksi firma/liike olisi tyhmä..? Toki myyjän vastuulla on kertoa tuotteen tiedot mutta noin hintavassa tuotteessa vastuu on myös ostajalla, pitääkö tiedot paikkansa.
Sama vaikkapa uudehkoa kallista asuntoa ostaessa. Näyttää hienolle päältä vilkaisulla mutta yllättäviä vikoja löytyy sieltä-täältä.
 
Miksi firma/liike olisi tyhmä..? Toki myyjän vastuulla on kertoa tuotteen tiedot mutta noin hintavassa tuotteessa vastuu on myös ostajalla, pitääkö tiedot paikkansa.
Sama vaikkapa uudehkoa kallista asuntoa ostaessa. Näyttää hienolle päältä vilkaisulla mutta yllättäviä vikoja löytyy sieltä-täältä.

Tyhmyys (tai kpäisyys) liittyy siihen, ettei asiakkaalle ole kerrottu tarvittavia tietoja. Jos nyt oikein muistan tuon jutun, niin myyjähän tässä kyllä voitti ja isosti.

Toivottavasti asiakas painaa liikkeen nimen julkisuuteen, varmaan kyllä tehnytkin jo. Pääsääntöisesti myyjän(firman) sanaan pitäisi luottaa. Toki kyseessä (käytetyn) autokauppa, jolloin kenenkään ei pitäisi luottaa mihinkään.

Käytetyn kämpän myydessä myyjä on seuraavat X vuotta kusessa piilevien virheiden ja mahdollisen vittumaisen ostajan takia.
 
Tyhmyys (tai kpäisyys) liittyy siihen, ettei asiakkaalle ole kerrottu tarvittavia tietoja. Jos nyt oikein muistan tuon jutun, niin myyjähän tässä kyllä voitti ja isosti.

Toivottavasti asiakas painaa liikkeen nimen julkisuuteen, varmaan kyllä tehnytkin jo. Pääsääntöisesti myyjän(firman) sanaan pitäisi luottaa. Toki kyseessä (käytetyn) autokauppa, jolloin kenenkään ei pitäisi luottaa mihinkään.

Käytetyn kämpän myydessä myyjä on seuraavat X vuotta kusessa piilevien virheiden ja mahdollisen vittumaisen ostajan takia.
Kusipäisyys on eri asia kuin tyhmyys. Vastuu on aina myös tuotteen/kohteen ostajalla.
 
Miettikääpä tätä asiaa nyt siltä kantilta, että jos olet menossa ostamaan 100te autoa, joka on viisi vuotta vanha ja alle 60t ajettu, niin kyllä minä ainakin ymmärrän ostajaa siinä mielessä, että noilla spekseillä ja hinnalla luulisi saavan kunnossa olevan auton. Juu, eihän sitä autoa ikinä pidä laput silmillä ostaa, mutta harmillisesti jutussa ei tarkkaan kerrota, että kuinka helposti auto oli pintapuolisesti havaittavissa vialliseksi. Aika harva loppupeleissä rupeaa syynäämään lokasuojia tai alustaa, varsinkaan noin tuoreessa autossa. Jos ostaja vielä hieman ymmärtämätön autoista, niin kyllä minä näen, että tällainen källi voi käydä.

Se on oma lukunsa, oliko tuo ostajan vaade missään kohtuudessa, mutta kyllä liikkeen tuon hintaluokan autossa olisi ehdottomasti pitänyt tuoda auton historia ilmi. Jos viat kuvatun kaltaisia, niin kyllähän liikkeen olisi pitänyt ne havaita jo ennen myyntiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 917
Viestejä
4 435 367
Jäsenet
73 429
Uusin jäsen
Otso N

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom