Eli maistamatta paskaa, paitsi jos joku tarjoaa niin saatan maistaa. Hieno homma.Jaa. Minä kyllä syön salaattia pääruoan yhteydessä ja satunnaisesti ihan kasvisruokiakin. Uutuustuotteet ollut poikkeuksetta melko kuraa, joten niihin en rahojani laita(jos tarjotaan saatan syödä).
Joo itekin oon maistanut paskan makuisia vegetuotteita. Oon myös maistanut paskaa kinkkupiirakkaa. Asiaan kun vaikuttaa pääraaka-aineen lisäksi aika paljon muukin kuin se itse pääraaka-aine. Ja siitä puhuttaessa sen kinkkupiirakan "kinkku" on yleensä jonkin sorttista pizzasuikaletta, jolla ei edes ole mitään tekemistä kinkun kanssa vaan se on lähempänä suikaloitua uunilenkkiä alle 50% lihapitoisuudellaan. Mutta nam nam, ei haittaa, koska kinkku mainittu.Itse en taasen ymmärrä korviketuotteita esim. Soijanakki tmv. Miksi apinoida "lähderuokaa"? Miksi näistä korvaavista materiaaleista ei voi tehdä täysin omaa ruokaa? Olin eräässä juhlissa: siellä oli härkiskorvikepiirakka(kinkkupiirakan sijasta) ja ihan avoimin mielin lähdin maistamaan, kun moista en ole aiemmin kokeillut -> taisin olla juhlissa ainoa joka ko. Paistosta maistoi tekijän lisäksi ja en kyllä yhtään ihmettele miksi näin myös on(luokatonta paskaa).
Ja mihin ihmeen muotoon ne kasvistuotteet sitten pitäisi jalostaa, jos nää yleiset ja helposti teollisuudessa tuotettavat muodot ei kelpaa? Siihen on ihan tuotannolliset syynsä, että massa on helppo puristaa pötköiksi, tehdä palloiksi jne. Mutta ei saa, koska samassa muodossa on lihatuotteita ja nyt kaikkia lihaaniparkoja yritetään muotohuijata.
Miksi moisesta valittaa ylipäätään? Kai se nyt on helpompi kokeilla jotain tutun näköistä, muotoista ja väristä einestä kuin tehdä siitä syaanin värinen lentävä lautanen? Joku järkevä peruste miksi niin pitäisi tehdä? Miksi juustocamping on ihan hyväksytty grillimakkara naurettavalla 10% lihapitoisuudellaan, mutta jos sen lopunkin korvaa jollain muulla niin ei enää olekaan? Miksi vegenugetti ei saisi näyttää kananugetilta? Paljon pienempi kynnys niitä on kokeilla noin kuin kaikein aistein epätavanomaisena tuotteena. Onko tässä siis perimmäisenä pelkona se, että tulee ihan vahingossa syötyä jotain terveellisempää vegeversiota tietämättään, vai mikä?