Se on se 35 kiloa lisää.BMW:tä tummennukset ja karvanopat toki vain parantavat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se on se 35 kiloa lisää.BMW:tä tummennukset ja karvanopat toki vain parantavat.
Uudet 7 sarjalaiset maksaa noin 120-250k ja kyseinen jamppa väitti maksaneensa 150k että sinänsä osuu haarukkaan.
Idiootti silti, ensinnäkin toiminnan takia ja toisekseen, kuinka tyhmä pitää olla että tummentaa tuon hintaluokan auton ikkunoita kalvoilla.
Tuo on vanhakoppainen.
Ihmiset jotka eivät pidä sanojaan.
Isännöitsijä sanoi kolme viikkoa sitten, että hoitaa jonkun siivoamaan varaston seinään hierotun koiranpaskan pois.
Siellähän se paska on vieläkin seinässä. Kaikenlaisia käsienheiluttelijoita ja saamattomia uuvatteja ne firmoihin palkkaa.
Hemmetin kallista ruokaa etuuksiin suhtautettuna. Työmarkkinatuki on siis 35,72e arkipäivä (brutto myös arkipyhä) ja ylläpitokorvaus 9e/opinto-pv. Netoksi muutettuna lähemmäs kolmannes pelkästä lounaasta... Se tupakoiva porukka saa sen "nautinnon" kumminkin 20kertaa päivässä, jos askin päivässä polttaa.aikuiskoulutuskeskuksessa(työvoimakoulutus) porukka narisee , kun talon lounas maksaa 11€ (buffet) ja samalla vedetään saman hintaista syöpäkääryle(askia) keuhkoihin...
olet kyllä oikeassa!!. onhan toi lounas aika kallis!!. samalla summalla loihtii parhaillaan kaupasta haetuilla ainesosilla 3 -4 päivän ruuat vaik jauheliha kastike pottuineen ja pastan, oluksella että sen pari päivää syö lounaalla samaa pöperöä mitä kotoa tuot...
Tää keskustelu taidettiin vastikkään "jo käydä". e: muistin oikein, linkki aiempaan "sähkönhinta/huonot sopparit yhtä kuin tyhmä ihmiset": Tyhmät ihmisetEn tiedä kuuluisiko paremmin sähkönhinta keskusteluun..
Tuttava 2henkilöä (melko ok tuloisia) isossa kasari ok:ssä, ei lapsia.
Alkaa v.. nämä face päivitykset, spothinta reilu 30c/kwh niin tulee päivitystä "katsoo sähkönhintaa niin tekisi mieli vain istua pimeässä ja kylmässä talossa ja huutaa" tms.
Voi perse kun ihminen on tyhmä.. Rysyjen hyökkäyksen jälkeen soppareita sai alle 10c/kwh, kesällä alle 20c/kwh ja viime kuussa alle 30c/kwh. Ei.. Iso okt niin pakko mennä pörssisähköllä ja nyt kerätään sitten säälipisteitä.. Mielenkiinnolla odotan talven päivityksiä. Ellei sitten ole viimeisiäkin sähköjä katkonut sitä ennen..
Ihmisiä on erilaisia ja itse olen nyt samassa tilanteessa, eli tyhmäksi voisi sanoa. Toisaalta en ole ikinä seuraillut sähkönhintoja vaan ottanut vaan jonkun sopimuksen enkä voinut ajatella että hinnat näin paljon nousee. Varmaan tuollainen 10 sentin, 2 v. määräaikainen olisi ollut fiksu ottaa mutta 30 senttiä? Itse ainakin toivon että rauhoittuisi tilanne keväällä enkä halua 2 vuotta näin kallista sähköä maksaa.En tiedä kuuluisiko paremmin sähkönhinta keskusteluun..
Alkaa v.. nämä face päivitykset, spothinta reilu 30c/kwh niin tulee päivitystä "katsoo sähkönhintaa niin tekisi mieli vain istua pimeässä ja kylmässä talossa ja huutaa" tms.
Voi perse kun ihminen on tyhmä.. Rysyjen hyökkäyksen jälkeen soppareita sai alle 10c/kwh, kesällä alle 20c/kwh ja viime kuussa alle 30c/kwh. Ei.. Iso okt niin pakko mennä pörssisähköllä ja nyt kerätään sitten säälipisteitä.. Mielenkiinnolla odotan talven päivityksiä. Ellei sitten ole viimeisiäkin sähköjä katkonut sitä ennen..
Eri juttu vain ottaa jokin sopimus, maksaa ja olla hiljaa kuin valittaa sähkönhinnasta ja kalliista sopparista muttei itse viitsi maailmaa seurata ja tehdä vähemmän kalliita sopimuksia.Ihmisiä on erilaisia ja itse olen nyt samassa tilanteessa, eli tyhmäksi voisi sanoa. Toisaalta en ole ikinä seuraillut sähkönhintoja vaan ottanut vaan jonkun sopimuksen enkä voinut ajatella että hinnat näin paljon nousee. Varmaan tuollainen 10 sentin, 2 v. määräaikainen olisi ollut fiksu ottaa mutta 30 senttiä? Itse ainakin toivon että rauhoittuisi tilanne keväällä enkä halua 2 vuotta näin kallista sähköä maksaa.
En tiedä kuuluisiko paremmin sähkönhinta keskusteluun..
Itsellä yksi tuttavapariskunta osti juuri 700 k e kämpän. Tossa on pelkät korkokulut 20 k euroa kolmella prosentilla, ei jumalauta.Ongelmia tulee varsinkin silloin, kun ollaan eletty silloin "halpojen" hintojen aikaan jo valmiiksi veitsenterällä. Reippaan kokoiset asuntolainat, pätkällä ostetut uudet autot, kulutusluotot ja muutenkin vietetty tuloihin nähden leveää elämää. Sukanvarteen ei ole jäänyt mitään.
Tuohon yhtälöön kun sitten heitetään mukaan korkotason reipas nousu, energian hinnan moninkertaistuminen ja katosta läpi paukahtava inflaatio niin kusessahan sitä ollaan. Elintasosta tinkiminen ja henkilökohtaisen talouden säästökuuri saattaa tulla järkytyksenä näille ylemmän keskiluokan jetsettereille. Mehän ollaan ansaittu tämä.
Tiedän useammankin henkilön ja parikunnan, joilla on melko viileät ajat edessä. Samat henkilöt jotka vielä vuosi sitten naureskelivat ihan perustason hintavertailuille. Pitkin hampain ostoskoriin päätyy X-traa ja punalappua. Kaippa tuokin on seurausta sitten tyhmyydestä. Ainakin ylimielisyydestä.
Itsellä yksi tuttavapariskunta osti juuri 700 k e kämpän. Tossa on pelkät korkokulut 20 k euroa kolmella prosentilla, ei jumalauta.
Kokonaan velkarahalla?Itsellä yksi tuttavapariskunta osti juuri 700 k e kämpän. Tossa on pelkät korkokulut 20 k euroa kolmella prosentilla, ei jumalauta.
Vähän veikkaan, ettei ole ymmärtänyt tankanneensa edellisen laskuun, kuvitellut vain saaneensa tankin täyteen ilmaiseksi ja vahingon menneen SEO:n piikkiin. Eli sopisi myös tähän ketjuun.Olihan tuo seuraavan autoilijan temppu moraalisesti aika kyseenalainen, semminkin jos tuollaisen tankkauksen jälkeen ei ilmoittanut myyjäyhtiölle että kävi tällainen kummallinen juttu että sain menovettä maksamatta.
Menee OT:ksi, mutta yhdellä huoltiksella ihmeteltiin uusien automaattien asennuksen jälkeen sitä, että ainetta alkoi häviämään säiliöistä. Asiaa tutkittiin useampaan otteeseen ja lopulta kävi ilmi, että jos teit esim. satasen katevarauksen, menit pumpulle, nostit 95:n pistoolin mutta päätitkin tankata 98:a, niin jos et laskenut sitä aiemmin nostamaasi pistoolia ensin takaisin paikoilleen ja vasta sen jälkeen ottanut toista pistoolia kouraasi, vaan molemmat olivat samaan aikaan ylhäällä, saatoit tankata sitä 98:a katevarauksen edestä mutta sinua ei koskaan veloitettu.Ajatuksissani nostin 98 pistoolin vaikka oli tarkoitus tankata 95:sta. Löin pistoolin takaisin ja nostin 95 pistoolin niin eipä onnistunut enää tankkaus
Eiköhän se ole ollut ihan vahinko parilla ekalla kerralla. Kun kikka selvisi, sana tietysti levisi pitkin seutua ja kaikki kävivät kokeilemassa onneaan.No mistä ihmeestä joku oli tuollaista tajunnut edes kokeilla että oli sitten päätynyt saamaan ilmaista menovettä?
No mistä ihmeestä joku oli tuollaista tajunnut edes kokeilla että oli sitten päätynyt saamaan ilmaista menovettä?
Melko vahva urbaanin legendan maku tässä tarinassa. Menee samaan sarjaan kun markka-ajan kolikoilla toimiva pajatso. Kerrotiin että laita hammastikku laukaisimen alle ja osut aina keskelle... ei toiminut edes elokuvissa.Menee OT:ksi, mutta yhdellä huoltiksella ihmeteltiin uusien automaattien asennuksen jälkeen sitä, että ainetta alkoi häviämään säiliöistä. Asiaa tutkittiin useampaan otteeseen ja lopulta kävi ilmi, että jos teit esim. satasen katevarauksen, menit pumpulle, nostit 95:n pistoolin mutta päätitkin tankata 98:a, niin jos et laskenut sitä aiemmin nostamaasi pistoolia ensin takaisin paikoilleen ja vasta sen jälkeen ottanut toista pistoolia kouraasi, vaan molemmat olivat samaan aikaan ylhäällä, saatoit tankata sitä 98:a katevarauksen edestä mutta sinua ei koskaan veloitettu.
Homma toimi oikein jos laskit ensin sen ekan pistoolin alas, mutta jos tosiaan laskit sen vasta sitten kun olit jo toisen nostanut, tuo bugi ilmeni. Tän takia mittareista ohjelmoitiin ensin laadunvaihto kokonaan pois, kunnes myöhemmin automaattien softasta löytyi vika.
Voi olla makua mutta olin itse tuota asiaa selvittelemässä.Melko vahva urbaanin legendan maku tässä tarinassa.
Mitä lie tilattu, jos ominaisuuksiltaan noin puutteellinen polttoainepumppu on ollut kuluttajien käytössä?Voi olla makua mutta olin itse tuota asiaa selvittelemässä.
On noita suunnitteluvirheitä yllättävän monessa vastaavassa laitteessa, suunnittelija vaan ei ole hoksannut ihan kaikkia mahdollisia poikkeuksellisia käyttötapoja ottaa huomioon ja joku bugi jäänyt järjestelmään. Itsekin olen ollut korjaamassa erään huoltamoketjun kortti/seteliautomaateista ongelmaa että epärehellinen tankkaaja pystyi vaihtamaan polttoaineen litrahintaa itse. Tuossa tosin oli ihan mekaaninen suunnitteluvirhe eikä softavika.Mitä lie tilattu, jos ominaisuuksiltaan noin puutteellinen polttoainepumppu on ollut kuluttajien käytössä?
Hyvä että homma on selvisi.
Edit. typo jne.
Mitä lie tilattu, jos ominaisuuksiltaan noin puutteellinen polttoainepumppu on ollut kuluttajien käytössä?
Hyvä että homma on selvisi.
Edit. typo jne.
Tällainen skenaariohan ei edes yleisellä tasolla vaadi sitä, että olisi tilattu jostain kovin eksoottiselta toimittajalta tai että tuotteessa tai toimittajassa olisi sinänsä vikaa. Riittää, että yksi porras ei osaa ostaa ja ruohonjuuritasolla nähdään systeemi, joka on tuotantokäytössä ilman että kukaan on kunnolla konfiguroinut sitä tai ainakaan kiinnittänyt huomiota testaukseen.On noita suunnitteluvirheitä yllättävän monessa vastaavassa laitteessa, suunnittelija vaan ei ole hoksannut ihan kaikkia mahdollisia poikkeuksellisia käyttötapoja ottaa huomioon ja joku bugi jäänyt järjestelmään. Itsekin olen ollut korjaamassa erään huoltamoketjun kortti/seteliautomaateista ongelmaa että epärehellinen tankkaaja pystyi vaihtamaan polttoaineen litrahintaa itse. Tuossa tosin oli ihan mekaaninen suunnitteluvirhe eikä softavika.
Kerrompa kavereille saavani ilmaista menovettä, olis pitänyt omana tietonaan ja jatkanutEiköhän se ole ollut ihan vahinko parilla ekalla kerralla. Kun kikka selvisi, sana tietysti levisi pitkin seutua ja kaikki kävivät kokeilemassa onneaan.
Rahasta ja ajasta se loppupeleissä on kiinni. Voi olla vaikka kuinka kattavat testit, nii silti sieltä joku use-case saattaa livahtaa läpi.Tällainen skenaariohan ei edes yleisellä tasolla vaadi sitä, että olisi tilattu jostain kovin eksoottiselta toimittajalta tai että tuotteessa tai toimittajassa olisi sinänsä vikaa. Riittää, että yksi porras ei osaa ostaa ja ruohonjuuritasolla nähdään systeemi, joka on tuotantokäytössä ilman että kukaan on kunnolla konfiguroinut sitä tai ainakaan kiinnittänyt huomiota testaukseen.
En olisi itse kehdannut tällaista loppulausuntoa antaa.Olen jotenkin luottanut siihen, että jos töpeksin jollakin lailla, pankki pitää huolen.
Huijareiden rahanpesun apuna toimimisen tulisi olevan sanktioitavaa. Vähintäänkin tulisi olla mahdollista asettaa siirtorajoja joiden jälkeen paukahtaa lisävahviksua selkokielellä sisältäen summat. Uskomatonta, että jossain turhissa pelikaupoissa kuten steamissä on paremmat suojat kuin pankeilla.![]()
Pankki syytti uhreja, kun pariskunta menetti huijarille 45 000 euroa – ”Ei voi sanoin kuvata, miltä se tuntuu”
Pankit ja huijatut riitelevät yhä useammin siitä, kuka maksaa vahingot. Satakuntalainen perhe sai tästä katkeran oppitunnin.yle.fi
Nämä on harmillisia tilanteita ja pankitkin voisi jonkun tietoturvakampanjan pitää ja ilmoittaa vaikka että konttorilla kakkukahvit ja ilmainen ämpäri jos tulette samalla kuuntelemaan pläjäyksen tietoturvasta, mutta kyllähän silti vastuu pankkitunnusten turvallisesta käytöstä on käyttäjällä itsellään. Kyllähän tässä käyttäjä töppäsi niin monesti että ei tuo voi pankin vika enää olla. Hakukoneen kautta väärälle sivustolle, vaikka tuostakin on monesti muistutettu että kirjoittakaa se osoite suoraan osoiteriville. Seuraavana vaan hyväksytään pyynnöt mitä puhelimeen tulee ja lopuksi vielä todetaan että käytän näitä 50 000 euron pankkitilin tunnuksia vain tunnistautumiseen. Mikä voisi mennä vikaan?
Tämän jälkeen ainakin muistaa olla varovainen.
En olisi itse kehdannut tällaista loppulausuntoa antaa.
Kyllähän tässä käyttäjä töppäsi niin monesti että ei tuo voi pankin vika enää olla.
Myös Jarmo Sivula sai vale-Kantaan kirjauduttuaan puhelimeensa pankin tekstiviestin. Siinä luki, että asiakas on aktivoimassa pankin mobiilisovellusta: ”Jos et ole tekemässä aktivointia itse, ota välittömästi yhteyttä [pankkiin] tai sulkupalveluumme. Tietosi voivat olla vaarassa.”
Sivula myöntää, ettei hän lukenut viestiä kunnolla. Hänen silmänsä osuivat lähinnä viestin lopussa olleeseen aktivointikoodiin, jonka hän syötti valesivustolle. Hän luuli vahvistavansa vain kirjautumisen Omakantaan.
Totta tuo tyhmyys, mut toisaalla käyttäytyi rutiininomaisesti ja tähän ihmisen heikkouteen on isketty. Silloin ei välttis kiinnitä yksityiskohtiin huomiota. Vaikkakin hyviä systeemejä ovat, niin on niissä aina parannettavaa.Tää oli musta ihan paras
Ja tähän perään ”luotin että pankki pitää huolen”…![]()
Paljon kertoo se, että tällaisilla ei ole katumusta tai häpeää vaan katkerasti mussutetaan ja kohta taas vaaditaan jotain lisää käsi ojossa. Aina kun näille annetaan jotain, maksumieheksi pääsemme me muut jotka jaksamme hoitaa asiamme.Kyllähän tässä käyttäjä töppäsi niin monesti
Tästä pariskunnasta ja asiasta tuli juttu A-studiossa. Siinäkin nainen totesi että on luottanut siihen että jos itse töppää niin pankki kyllä pitää huolen. Mies oli kovasti sitä mieltä että kun ei hän ole kuulemma koskaan edes käyttänyt tunnuksia maksamiseen niin pankin olisi pitänyt ymmärtää estää tilisiirto. Ja myönsi tosiaan A-studiossakin että en minä sitä vahvistusviestiä sen tarkemmin lukenut, kunhan vaan syötin tunnusluvun sivustolle. Sen jälkeen leikattiin pankinjohtajan haastatteluun jonka olikin hyvä sitten tilanne kuitata.Paljon kertoo se, että tällaisilla ei ole katumusta tai häpeää vaan katkerasti mussutetaan ja kohta taas vaaditaan jotain lisää käsi ojossa. Aina kun näille annetaan jotain, maksumieheksi pääsemme me muut jotka jaksamme hoitaa asiamme.
Ilman tällaisia ihmisiä ei olisi huijauksia. Itse asiassa ilman näitä maailmassa ei olisi sotia tai nälkää. En tyydy naureskelemaan vaan pistää vihaksi moinen asennevamma.
Ehkä vähän armoa voi myös antaa ennen kuin haukkuu tyhmäksi.
Ja myönsi tosiaan A-studiossakin että en minä sitä vahvistusviestiä sen tarkemmin lukenut, kunhan vaan syötin tunnusluvun sivustolle.
Jep, noi on niin rutiinia, että niihin turtuu. Myönnän, että en itsekkää noissa edes katso sitä koodisarjaa, joka täsmää sivustolla, ku varmennan jotain maksua. Se vain menee rutiniina, että nyt tulee op:n appiin se varmistus ja sit naputellaan se mobiiliavain, koska odotan näin tapahtuvan. Toki se kaikki ennen sitä..siellä se tyhmyys tapahtuu.Ehkä vähän armoa voi myös antaa ennen kuin haukkuu tyhmäksi. Sen verran edistyneitä nämä huijaukset nykyään ja ottaen huomioon tuollaisten + 60 v. asiantuntemuksen niin tällaisiin ihmiset valitettavasti ratkeaa.
Siellä on taas vessapaperit ja joditabletit loppu, kun tyhmempi kansanosa hamstraa jopa satoja tabletteja.
![]()
Ostorynnistys yllätti kaikki, joditabletit loppuivat jo tukustakin – tästä syystä 100 tabletin pakkauksia myydään
Orion lupaa uuden lääke-erän valmistuvan vielä lokakuun aikana.www.is.fi
Totta noi apteekit vois sen 1-5 kappaleen paketteja myyydä.. ns. perhepaketti. Ei mitää hajua kui paljon noita on normi pakkauksessa ja miksi niitä edes on tarjolla. Mihin tarkoitukseen noita ns. normaalisti myydään? Yks annoshan vissiin on tarpeeksi ja liikaa?Kun STM sanoo niin eihän se voi olla väärin. Taisivat tosin unohtaa kertoa montako purkkia kannattaa ostaa.
Kun STM sanoo niin eihän se voi olla väärin. Taisivat tosin unohtaa kertoa montako purkkia kannattaa ostaa.
Pakkauskoko on 10 tai 100 ja molemmat ovat aivan järkeviä. Alle 10 kappaleen pakkaus ei säästä yhtään mitään ja siinä on pari ekstraa kun joku kuitenkin pummisi jos joskus olisi tarvetta. 100 kappaleen paketti on hyvä, koska tällainen aika turhahko varautuminen ei saa olla kallista, ja ainetta suositellaan varattavan kotien lisäksi mm. työpaikoille ja taloyhtiöihin.Totta noi apteekit vois sen 1-5 kappaleen paketteja myyydä.. ns. perhepaketti. Ei mitää hajua kui paljon noita on normi pakkauksessa ja miksi niitä edes on tarjolla. Mihin tarkoitukseen noita ns. normaalisti myydään? Yks annoshan vissiin on tarpeeksi ja liikaa?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.