Tyhmät ihmiset

Ok. Se on väärin kirjoitettu sitten. Voidaan varmaan siirtyä ketjun aiheeseen tästä pikkunippeleihin tarttumisen sijasta?

Kyllä voidaan. :thumbsup:

On tyhmää syytellä toisia skenaarion muuttelusta tilanteessa missä on jätetty asioita mainitsematta, ja sitten oletetaan että muut telepaattisesti saa tiedon siitä mitä oli oikeasti tarkoitus sanoa.

Ja kyllä, jos näkee tilanteen missä on ilmiselvä kolari/onnettomuus tulossa, niin on pääsääntöisesti tyhmää ajaa suoraan sitä päin.
 
Viimeksi muokattu:
Siksi tämä onkin tässä ketjussa. Suuri osa ihmisistä ei älyä edes fysiikan peruslakeja ja pysty ennakoimaan että kyseinen paikka on erittäin riskialtis.
Tyhmyys on eriasia kuin tietämättömyys.
Ja kaikki "väärin" toimiminen ei ole tyhmyyttä. Se että seiset eristetyn alueen ulkopuolella ja seuraat jonkin panssariaidan takana pelastustoimia, jos touhu kiinnostaa kovasti, niin ei siinä silloin tehdä samanlaisia riskianalyysejä kuin jotain uutispätkää katsoessa.

Mutta jos tuossa on tiedetty että juna tulee hetkenä minä hyvänsä (siis ei tietoa ettei tule), niin onko se pelastus juttu ollut myös tyhmää, videota katsomalla ei oikein sekään selvinnyt.

Mutta liikenteestä löytyy toki esimerkkejä missä mennään asenteella suin päin kohti mahdollista onnettomuutta ja siitä syytellään muita, onko se sitten tyhmyyttä, vai sitä että ei ole koulutettu/kasvatettu, vain ihan asenentta. Toki onnettomuudet on niin harvinaisia ettei sitä ns koettua kokemusta ole tullut.
 
Tyhmyys on eriasia kuin tietämättömyys.
Ja kaikki "väärin" toimiminen ei ole tyhmyyttä. Se että seiset eristetyn alueen ulkopuolella ja seuraat jonkin panssariaidan takana pelastustoimia, jos touhu kiinnostaa kovasti, niin ei siinä silloin tehdä samanlaisia riskianalyysejä kuin jotain uutispätkää katsoessa.

Mutta jos tuossa on tiedetty että juna tulee hetkenä minä hyvänsä (siis ei tietoa ettei tule), niin onko se pelastus juttu ollut myös tyhmää, videota katsomalla ei oikein sekään selvinnyt.

Mutta liikenteestä löytyy toki esimerkkejä missä mennään asenteella suin päin kohti mahdollista onnettomuutta ja siitä syytellään muita, onko se sitten tyhmyyttä, vai sitä että ei ole koulutettu/kasvatettu, vain ihan asenentta. Toki onnettomuudet on niin harvinaisia ettei sitä ns koettua kokemusta ole tullut.

Ok hyvä mielipide. Mutta pitäydyn itse silti päätelmässä että ennakointikyvyttömyys liittyy älykkyyteen.
 
On tyhmää syytellä toisia skenaarion muuttelusta tilanteessa missä on jätetty asioita mainitsematta, ja sitten oletetaan että muut telepaattisesti saa tiedon siitä mitä oli oikeasti tarkoitus sanoa.
En tiedä millaista siltaa tai tilannetta tuossa kukakin on ajatellut, mutta kyllä minä ainakin ymmärsin suoraan ilman telepatiaa Gespardin viestistä että siinä tarkoitettiin lava pystyssä kohti sillan alitusta ajavaa rekkaa ja tätä vastaan ajavan henkilöauton kohtaamistilannetta suoralla tiellä. Kyllä siinä pitäisi henkilöauton kuljettajalla kellojen soida että kohta käy huonosti, kun taas se rekkakuski on voinut posottaa tietämättään lava ylhäällä ties kuinka pitkään. Ei se silta kuitenkaan estä näkyvyyttä millään tavalla tuollaisen havaitsemiseksi, mutta kun jengi vetelee laput silmillä välittämättä mistään tai räplää luuria, niin minkäs teet.
 
En tiedä millaista siltaa tai tilannetta tuossa kukakin on ajatellut, mutta kyllä minä ainakin ymmärsin suoraan ilman telepatiaa Gespardin viestistä että siinä tarkoitettiin lava pystyssä kohti sillan alitusta ajavaa rekkaa ja tätä vastaan ajavan henkilöauton kohtaamistilannetta suoralla tiellä. Kyllä siinä pitäisi henkilöauton kuljettajalla kellojen soida että kohta käy huonosti, kun taas se rekkakuski on voinut posottaa tietämättään lava ylhäällä ties kuinka pitkään.

Niin, ei kai tästä osasta mitään epäselvyyttä ollutkaan. Vaan siitä että mikä on se näkyvyys sille henkilöauton kuljettajalle siitä onko siellä nyt joku lava/nosturi/puomi/tms. pystyssä vai ei. Kun se silta nyt kuitenkin on siinä välissä.
 
Niin, ei kai tästä osasta mitään epäselvyyttä ollutkaan. Vaan siitä että mikä on se näkyvyys sille henkilöauton kuljettajalle siitä onko siellä nyt joku lava/nosturi/puomi/tms. pystyssä vai ei. Kun se silta nyt kuitenkin on siinä välissä.
Varsinkin kun nykyään iso osa autoilijoista katsoo ajaessaan kännykän ruutua tai edelläajavan takavaloja eikä yhtään seuraa ympäristöä.
 
Tuli vastaan ensimmäinen nigerialaishuijaukseen haksahtanut henkilö, jonka tiedän muualta kuin uutisista.

Kyseessä on erään vanhemman rouvan tuttava, joka on itsekin eläkkeellä oleva rouva. Nyt ymmärrän miksi nämä ovat sopivan henkilön kohdalle osuessaan niin tehokkaita, sillä tämäkään rouva ei suostu uskomaan, että rahat menivät ja sillä siisti. Pankissakin olivat tätä mahdollisuutta kuulemma ehdottaneet, mutta täti oli kokenut sen huonona palveluna kateelliselta toimistovirkailijalta. Täti onkin nyt lähettämässä vielä lisää rahaa edellisten perään, jotta "prinssi saa lunastettua takavarikossa olevat kultaharkot Englannin tullin takavarikosta". Ensimmäinen maksuerä ei siis ihan riittänytkään, mutta kyllä seuraava varmasti jo riittää. Ja jos ei riitä, niin sitten lähettää kuulemma lisää, kun palkkio on kuitenkin niin monta kertaa suurempi. Prinssi oli keskustelun aikana kuulemma ihastunut auttajaansa ja luvannut palkkiorahojen lisäksi viedä rouvan myös San Fransiscoon lomalle sitten kun harkot ovat turvassa. Vaatteetkin täti oli jo käynyt ostamassa valmiiksi lomakeikkaa varten.

Ei paljastanut kuinka paljon rahaa on mennyt, mutta käsitin että yli 10 000 euroa kuitenkin.

Ei ihme, että näitä kusetuksia lähetellään niin aktiivisesti, kun tällaisia tapauksia löytyy sieltä täältä.

Edit. Jälkikäteen selvisi että tämä mamma on myös aluevaaliehdokkaana. Ei liity tähän mutta jos tulee valituksi, niin vain taivas on rajana mitä tämä siellä keksii.

Niin, ei kai tästä osasta mitään epäselvyyttä ollutkaan. Vaan siitä että mikä on se näkyvyys sille henkilöauton kuljettajalle siitä onko siellä nyt joku lava/nosturi/puomi/tms. pystyssä vai ei. Kun se silta nyt kuitenkin on siinä välissä.
No kun keskustelun aihe oli, ettei ymmärretä perusfysiikkaa, niin oletus oli että vaaratilanne on nähty, mutta ei ymmärretä mitä siitä voi seurata. Vähän niin kuin siinä "lentokone junaradalla" -tapauksessa, jossa kameramies ei ymmärtänyt että torvea huudattava ja 100km/h kohti kiskoilla köllöttelevää lentokonetta lähestyvä juna saattaa lennättää törmäyksessa lentokoneen palasia juuri sinne missä kuvaaja seisoo.
 
Viimeksi muokattu:
Se että seiset eristetyn alueen ulkopuolella ja seuraat jonkin panssariaidan takana pelastustoimia, jos touhu kiinnostaa kovasti, niin ei siinä silloin tehdä samanlaisia riskianalyysejä kuin jotain uutispätkää katsoessa.
"Panssariaidan takana" on kyllä aika vahvasti liioiteltua.

1641820295045.png


Mutta jos tuossa on tiedetty että juna tulee hetkenä minä hyvänsä (siis ei tietoa ettei tule), niin onko se pelastus juttu ollut myös tyhmää, videota katsomalla ei oikein sekään selvinnyt.
Nyt en kyllä ihan saa kiinni, että miten se pelastaminen olisi ollut tuossa tyhmää? Heppuhan saatiin ulos sieltä koneesta ennen törmäystä. Ilman pelastusyritystä lentäjän kuolema olisi ollut täysin varmaa ja tällä tavalla oli edes hieman mahdollisuuksia jäädä henkiin. Videolla näkyy kuinka ainakin yksi poliisi seuraa kiskoja, kun muut repivät lentäjää ulos koneesta. Junan lähestyessä yksi varoittaa muita ja huutaa kovaan ääneen "go, go, go!" Lisäksi junan torvi ujeltaa selkeästi ennen törmäystä. Tyhmää olisi ollut jäädä siinä vaiheessa ottamaan isku vastaan, mutta ei tuossa kukaan niin tehnyt, joten se ei ollut tyhmää.

1641819675442.png



Kommenttikentän mukaan kuoli matkalla sairaalaan.
Ainakin tämän uutisen mukaan pilotti on kunnossa:

The pilot was taken to a trauma center by LAFD paramedics. He was treated for cuts and bruises and is in stable condition.
 
Ei paljastanut kuinka paljon rahaa on mennyt, mutta käsitin että yli 10 000 euroa kuitenkin.

Ei ihme, että näitä kusetuksia lähetellään niin aktiivisesti, kun tällaisia tapauksia löytyy sieltä täältä.

Yksi kuuluisimmista tapauksista Suomessa lienee ministeri Olavi J.Mattila, joka kusetti tutuiltaankin rahat voidakseen lähettää lisää Nigeriaan. Tuon tapauksen tiimoilta olenkin miettinyt että minkälaista roolia näissä näyttelee joidenkin uhrien osalta hieman turvonnut käsitys omasta tärkeydestä. Tämmöinen Mattila varsinkin on pitänyt vallan uskottavana että Mr.Kiguli lähestyisi häntä, mahtimiestä, tarvitessaan kipeästi apua varakkaalta ja vaikutusvaltaiselta ihmiseltä.
 
Yksi kuuluisimmista tapauksista Suomessa lienee ministeri Olavi J.Mattila, joka kusetti tutuiltaankin rahat voidakseen lähettää lisää Nigeriaan. Tuon tapauksen tiimoilta olenkin miettinyt että minkälaista roolia näissä näyttelee joidenkin uhrien osalta hieman turvonnut käsitys omasta tärkeydestä. Tämmöinen Mattila varsinkin on pitänyt vallan uskottavana että Mr.Kiguli lähestyisi häntä, mahtimiestä, tarvitessaan kipeästi apua varakkaalta ja vaikutusvaltaiselta ihmiseltä.

Aika mielenkiintoinen tapaus tämä. Samaan perheeseen mahtuu muitakin erikoisia tapahtumia vakoilujupakkaa myöten.
 
Yksi kuuluisimmista tapauksista Suomessa lienee ministeri Olavi J.Mattila, joka kusetti tutuiltaankin rahat voidakseen lähettää lisää Nigeriaan. Tuon tapauksen tiimoilta olenkin miettinyt että minkälaista roolia näissä näyttelee joidenkin uhrien osalta hieman turvonnut käsitys omasta tärkeydestä. Tämmöinen Mattila varsinkin on pitänyt vallan uskottavana että Mr.Kiguli lähestyisi häntä, mahtimiestä, tarvitessaan kipeästi apua varakkaalta ja vaikutusvaltaiselta ihmiseltä.
Ettei totuus unohdu niin monet hallituksemme ovat myös tunkeneet sinne ja muuallekin tuhottomat määrät rahaa, laina sellaista... :mad:
-Siis Suomi on lainannut sen lähetettävän rahan.... :facepalm:
 
...tämäkään rouva ei suostu uskomaan, että rahat menivät ja sillä siisti. Pankissakin olivat tätä mahdollisuutta kuulemma ehdottaneet, mutta täti oli kokenut sen huonona palveluna kateelliselta toimistovirkailijalta. Täti onkin nyt lähettämässä vielä lisää rahaa edellisten perään, jotta "prinssi saa lunastettua takavarikossa olevat kultaharkot Englannin tullin takavarikosta". Ensimmäinen maksuerä ei siis ihan riittänytkään, mutta kyllä seuraava varmasti jo riittää. Ja jos ei riitä, niin sitten lähettää kuulemma lisää, kun palkkio on kuitenkin niin monta kertaa suurempi. Prinssi oli keskustelun aikana kuulemma ihastunut auttajaansa ja luvannut palkkiorahojen lisäksi viedä rouvan myös San Fransiscoon lomalle sitten kun harkot ovat turvassa. Vaatteetkin täti oli jo käynyt ostamassa valmiiksi lomakeikkaa varten.
Jotenkin nämä pölvästit eivät käy yhtään sääliksi. Antaa mennä vaan, antakoot vaikka koko omaisuutensa noille "prinsseille". Ainoa mikä todella ihmetyttää on, mistä tuollaisella kapasiteetilla varustetut ihmiset ovat onnistuneet saamaan kymmeniä tai jopa satojatuhansia rahaa kylvettäväksi ensimmäiselle pyytäjälle...
 
Jotenkin nämä pölvästit eivät käy yhtään sääliksi. Antaa mennä vaan, antakoot vaikka koko omaisuutensa noille "prinsseille". Ainoa mikä todella ihmetyttää on, mistä tuollaisella kapasiteetilla varustetut ihmiset ovat onnistuneet saamaan kymmeniä tai jopa satojatuhansia rahaa kylvettäväksi ensimmäiselle pyytäjälle...
Voisin kuvitella, että ajattelumaailma näillä tyypeillä on "raha tulee rahan luo".
 
Idiootit myyjät. Esimerkiksi nettiautossa jos olet ostamassa pakettiautoa (tässä esimerkkinä VW Transporter) niin hakutuloksissa henkilöauto löytyy 90kpl ja pakettiautossa 623kpl. Miten se voi olla niin vaikeeta laittaa tiedot oikein. Paljonkohan nää menettää potentaalisia ostajia kun pakua ostava täppää ruksin kohdalle pakettiauto niin eipä näy nää väärin koodatut autot enää. Parhaimmillaan tietoina lukee että soita kysy hintaa kilometrejä ja väriä niin kerron lisää. Juu en ole soittamassa.
Niinno, jos myytävä transporter sattuu olemaan henkilöautoksi rekisteröity niin ehkä se kannattaa sellaisena nettiautoonkin laittaa.

Kymmenkunta satunnaista osumaa katsottuna olivat kaikki näitä 6-9 henkilölle rekisteröityjä henkilöautoja.
 
Jotenkin nämä pölvästit eivät käy yhtään sääliksi. Antaa mennä vaan, antakoot vaikka koko omaisuutensa noille "prinsseille". Ainoa mikä todella ihmetyttää on, mistä tuollaisella kapasiteetilla varustetut ihmiset ovat onnistuneet saamaan kymmeniä tai jopa satojatuhansia rahaa kylvettäväksi ensimmäiselle pyytäjälle...
Olisihan se väärin antaa tyhmien pitää rahansa :psmoke:
 
Niinno, jos myytävä transporter sattuu olemaan henkilöautoksi rekisteröity niin ehkä se kannattaa sellaisena nettiautoonkin laittaa.

Kymmenkunta satunnaista osumaa katsottuna olivat kaikki näitä 6-9 henkilölle rekisteröityjä henkilöautoja.
Joo tuota en tosiaan ottanut huomioon. Onko siis niin että (äkkinäisen selailun perusteella tehty havainto) jos "pakettiauto" tai siltä näyttävä auto on henkilökuljetukseen tarkoitettu niin se onkin henkilöauto? Mikä taas kuulostaisi sinänsä loogiselta.
 
Joo tuota en tosiaan ottanut huomioon. Onko siis niin että (äkkinäisen selailun perusteella tehty havainto) jos "pakettiauto" tai siltä näyttävä auto on henkilökuljetukseen tarkoitettu niin se onkin henkilöauto? Mikä taas kuulostaisi sinänsä loogiselta.
Pakettiauto on alennetun autoveron alainen, jos se täyttää (kaikki) seuraavat edellytykset (autoverolaki 8§):

ja siellä
  • autossa ei ole muita istuimia tai istuinten kiinnitykseen tarkoitettuja laitteita (pl. pyörätuolin kiinnittämiseen tarkoitetut laitteet) kuin kuljettajan istuin ja tämän vieressä olevat istuimet
 
Kumma kun kukaan ei oo keksinyt autoa mitä ajettaisiin sivuttain. Tai yksi penkki rivi kiertyisi ympyrän muotoon.
 
Pakettiauto on alennetun autoveron alainen, jos se täyttää (kaikki) seuraavat edellytykset (autoverolaki 8§):

ja siellä
  • autossa ei ole muita istuimia tai istuinten kiinnitykseen tarkoitettuja laitteita (pl. pyörätuolin kiinnittämiseen tarkoitetut laitteet) kuin kuljettajan istuin ja tämän vieressä olevat istuimet

Tuohan nyt ei liity henkilöauto vs pakettiauto erotteluun mitenkään, vaan siihen onko pakettiauto täyden vai alennetun veron alainen. Tuo toki voi antaa syyn muutoskatsastaa henkilöauto pakettiautoksi, jotta pääsee alemman veron piiriin.
 
Tuohan nyt ei liity henkilöauto vs pakettiauto erotteluun mitenkään, vaan siihen onko pakettiauto täyden vai alennetun veron alainen. Tuo toki voi antaa syyn muutoskatsastaa henkilöauto pakettiautoksi, jotta pääsee alemman veron piiriin.
Liittyhän se erotteluun aika tavallakin kun tarkoittaa sitä, että yli kolmen hengen pakettiautot rekisteröidään aika isolla prosentilla henkilöautoiksi jotta niitä voidaan käyttää tarkoituksenmukaisesti.
 
Liittyhän se erotteluun aika tavallakin kun tarkoittaa sitä, että yli kolmen hengen pakettiautot rekisteröidään aika isolla prosentilla henkilöautoiksi jotta niitä voidaan käyttää tarkoituksenmukaisesti.

Siis mitä tässä tilanteessa tarkoittaa "käyttää tarkoituksenmukaisesti"?
 
Siis mitä tässä tilanteessa tarkoittaa "käyttää tarkoituksenmukaisesti"?
No sitä, että mikäli sinulla on auto jossa paikat 9 henkilölle niin voit siinä kuljettaa vaikka kahdeksaa matkustajaa itsesi lisäksi?

Ja päinvastoin, mikäli tarvitset vain pakettiautoa, rekistöit portterisi sellaiseksi ja saat siitä verohyödyt.
 
Ja pakettiautoonkin saa (ymmärtääkseni) tarvittaessa 4 kyytiin: Kuski, kuskin vierelle 2 ja tavaratilaan pyörätuolissa 1, kunhan autossa asianmukaiset pyörätuolikiinnikkeet. (tai no en ole niin varma, tämä vähän oma arvaus)

Hommahan on sinänsä vähän hankalahko, samannäköinen auto voi olla henkilöauto (enemmän istuimia), pakettiauto tai kuorma-auto (yli 3,5tonnia kokonaismassa, nopeusrajoitin ja oisko nykyisin joku keskiviivavaroitinkin pakollinen).

Jos joku haluaa nimenomaan pakettiauton, niin silloin nuo muut tarvitsee muutoskatsastaa.

mut joo, ollaan offtopickin puolella aikalailla, keksitäämpä seuraava aihe?
 
Ja pakettiautoonkin saa (ymmärtääkseni) tarvittaessa 4 kyytiin: Kuski, kuskin vierelle 2 ja tavaratilaan pyörätuolissa 1, kunhan autossa asianmukaiset pyörätuolikiinnikkeet. (tai no en ole niin varma, tämä vähän oma arvaus)

Hommahan on sinänsä vähän hankalahko, samannäköinen auto voi olla henkilöauto (enemmän istuimia), pakettiauto tai kuorma-auto (yli 3,5tonnia kokonaismassa, nopeusrajoitin ja oisko nykyisin joku keskiviivavaroitinkin pakollinen).

Jos joku haluaa nimenomaan pakettiauton, niin silloin nuo muut tarvitsee muutoskatsastaa.

mut joo, ollaan offtopickin puolella aikalailla, keksitäämpä seuraava aihe?

Menee vähän OT mutta tuttavalla oli ducato missä oli pyörätuolipaikka heidän poikansa kuljettamiseen. Piti muutoskatsastaa ja rekisteri ehdoissa oli maininta kuljettajan vieressä kaksi paikkaa paitsi jos pyörätuolipaikka käytössä niin kuskin vieressä käytettävissä vain yksi paikka.
 
Joo tuota en tosiaan ottanut huomioon. Onko siis niin että (äkkinäisen selailun perusteella tehty havainto) jos "pakettiauto" tai siltä näyttävä auto on henkilökuljetukseen tarkoitettu niin se onkin henkilöauto? Mikä taas kuulostaisi sinänsä loogiselta.

Miten tällainen asia voi olla jollekin uusi juttu? Oletko koskaan huomannut että esimerkiksi Chevrolet Chevy Vaneja tai Express Vanejakin on kuorkkeina vaikka näissä ei olekaan mitään soralavaa, vetopöytää tai hiabbia tmv? :D
 
Tämä ei ole suunnittelun kukkanen vaan pelkkää tyhmyyttä.
Saattavat Tamperelaiset (ja Tamperelaiset koiratkin) jättää haisevan reviirimerkin uuden stadionin kylkeen.
Ehkä noista väistötilavessoistakin sitten joudutaan lopulta luopumaan...

Tampereelle uhkaa valmistua uusi kymmenen miljoonan euron pesäpallostadion ilman vessarakennusta, myös bajamajat tulisivat liian kalliiksi
Rakentamisen kustannukset ovat kohonneet niin paljon, että osasta suunnitelmia on pitänyt luopua. Tampereella yritetään löytää nyt rahaa vessa- ja pukuhuonetiloihin.
...
Korkeaksi nousseen kustannustason takia katsomon yhteyteen suunniteltujen oheistilojen rakentamisesta on luovuttu. Mahdollisesti myöhemmin toteutettavaan osaan tulee pukuhuoneita wc- ja pesutiloineen, toimistotiloja sekä varastoja.
...
Paavolan mukaan kaupunki miettii parhaillaan väistötiloja, jotta Manse PP:n otteluissa ja muissa tapahtumissa olisi pelaajille pukuhuoneet ja yleisölle vessat käytössä.
Yllättävä vessaongelma johtuu siitä, että yleiset rakennuskustannukset sekä puun ja teräksen hinta ovat nousseet koronapandemian aikana valtavasti.
– Nyt ei vaan raha riittänyt, mennään pala kerrallaan, Paavola sanoo.
Tampereella toivotaan, että stadion saadaan rakennettua loppuun myöhemmin.
...
 
Törkeän offensiivinen threadi tämä.

Tiesitrehän, että se, joka toista haukkuu, on itse se.
 
Tämä ei ole suunnittelun kukkanen vaan pelkkää tyhmyyttä.
Saattavat Tamperelaiset (ja Tamperelaiset koiratkin) jättää haisevan reviirimerkin uuden stadionin kylkeen.
Ehkä noista väistötilavessoistakin sitten joudutaan lopulta luopumaan...

Tampereelle uhkaa valmistua uusi kymmenen miljoonan euron pesäpallostadion ilman vessarakennusta, myös bajamajat tulisivat liian kalliiksi
Rakentamisen kustannukset ovat kohonneet niin paljon, että osasta suunnitelmia on pitänyt luopua. Tampereella yritetään löytää nyt rahaa vessa- ja pukuhuonetiloihin.
...
Korkeaksi nousseen kustannustason takia katsomon yhteyteen suunniteltujen oheistilojen rakentamisesta on luovuttu. Mahdollisesti myöhemmin toteutettavaan osaan tulee pukuhuoneita wc- ja pesutiloineen, toimistotiloja sekä varastoja.
...
Paavolan mukaan kaupunki miettii parhaillaan väistötiloja, jotta Manse PP:n otteluissa ja muissa tapahtumissa olisi pelaajille pukuhuoneet ja yleisölle vessat käytössä.
Yllättävä vessaongelma johtuu siitä, että yleiset rakennuskustannukset sekä puun ja teräksen hinta ovat nousseet koronapandemian aikana valtavasti.
– Nyt ei vaan raha riittänyt, mennään pala kerrallaan, Paavola sanoo.
Tampereella toivotaan, että stadion saadaan rakennettua loppuun myöhemmin.
...

Tätä tyhmyyttä jättää vessoja rakentamatta en vaan voi ymmärtää.

Jos rakennetaan tila jonne tulee (kymmeniä) tuhansia kaljaa kittaavia ihmisiä ei kenellekään tule yllätyksenä että tästä seuraa kymmeniä tuhanseja vessakäyntejä. Sama ongelma olympiastadionin kanssa.

Tekisivät vaikka pihalle jonkun Belgialaistyylisen pisulaarin pahimpaa hätää kärsiville, nyt oikein kerjätään kusemaan seinustalle.

stock-photo-street-public-toilet-brugge-bruges-belgium-566694277.jpg
 
Sen verran tarkennusta tuohon Kaupin stadioniin, että sen olisi tarkoitus palvella talvella myös hiihtolajeja.
 
Joo tuota en tosiaan ottanut huomioon. Onko siis niin että (äkkinäisen selailun perusteella tehty havainto) jos "pakettiauto" tai siltä näyttävä auto on henkilökuljetukseen tarkoitettu niin se onkin henkilöauto? Mikä taas kuulostaisi sinänsä loogiselta.
Jos haluat vielä vähän lisää nyrjäyttää päätäsi, niin autojen tyyppirekisteröinti vaikuttaa aika moneen asiaan. Esim. pysäköinti: ao. kuvassa olevalle pysäköintipaikalle saa pysäköidä sen henkilöautoksi rekisteröidyn Transporterin, mutta ei samanlaista transporteria jos se on pakettiautoksi rekisteröity. Kiellettyä on myös pysäköidä esim. sellainen henkilöauto, joka on muutoskatsastettu pakettiautoksi takapenkit poistamalla.

0303Hallituskatuparkki1ET-copy.jpg
 
Onpas siinä komeasti yksi auto pysäköity :rofl: :facepalm:
Meillä on kaupan pihalla joka talvella hieman sama meininki. Parkkialueen ja kaupan ulkoseinän välissä on kuluväylä, mutta kun tulee lunta niin puolet autoista parkkeeraa osittain tai täysin kuluväylän päälle. Tänäänkin oli yksi auto lähes seinässä kiinni. Toki lumi vaikeuttaa hahmottamista ja jotkut ei edes tiedä mitä sillä lumen alla on. Siitä olen kyllä kuitenkin varma, että moni noista asiakkaista käy kesälläkin ja ei pitäisi tulla uutena asiana, että siinä se kuluväylä on.
 
Jos haluat vielä vähän lisää nyrjäyttää päätäsi, niin autojen tyyppirekisteröinti vaikuttaa aika moneen asiaan. Esim. pysäköinti: ao. kuvassa olevalle pysäköintipaikalle saa pysäköidä sen henkilöautoksi rekisteröidyn Transporterin, mutta ei samanlaista transporteria jos se on pakettiautoksi rekisteröity. Kiellettyä on myös pysäköidä esim. sellainen henkilöauto, joka on muutoskatsastettu pakettiautoksi takapenkit poistamalla.

0303Hallituskatuparkki1ET-copy.jpg

Mun mielestä tuo ei ole tyhmää tai nyrjäyttävää. Jos käytät sitä kulkuvälinettä henkilöautoiluun ja olet se siihen rekisteröinyt, niin se sujahtaa paremmin henkilöautoille tarkoitetuille paikoille, kuin tavaroiden rahtaukseen rekisteröity kulkuneuvo.
 
Miten se rekisteröinti muuttaa auton mittoja?

Miksi sen pitäisi?

Mutta jos maksat vähemmän siitä, että et käytä henkilöautona, niin en nyrjähdä siitä, että et voi parkkeerata henkilöautoille varatuille paikoille.


Ei niin, että tämä eroaisi edellisestä viestistäni. Oletan, että tähän voi vastata edelleen, että 'nehän on saman kokoiset'.
 
Miksi sen pitäisi?

Mutta jos maksat vähemmän siitä, että et käytä henkilöautona, niin en nyrjähdä siitä, että et voi parkkeerata henkilöautoille varatuille paikoille.


Ei niin, että tämä eroaisi edellisestä viestistäni. Oletan, että tähän voi vastata edelleen, että 'nehän on saman kokoiset'.
Pointti kai se, että ku ton liikennemerkin pointti on estää isompien autojen parkkeeraus tai suosia ihmisten liikkumista alueella kävellen, minne nyt menevätkää asioimaan. Eikait se siitä mihinkää muutu, onko sama auto paketti-auto vai henkilöauto paperilla. Veikkaan, että ei helpolla saa sakkoa, vaikka pakettiautolla parkkeerais. Tai sit saattaa saada virheellisesti parkkisakon, koska parkkeerannu henkilöautoksi-rekatulla pakettiautolla? :D
 
Pointti kai se, että ku ton liikennemerkin pointti on estää isompien autojen parkkeeraus tai suosia ihmisten liikkumista alueella kävellen, minne nyt menevätkää asioimaan. Eikait se siitä mihinkää muutu, onko sama auto paketti-auto vai henkilöauto paperilla. Veikkaan, että ei helpolla saa sakkoa, vaikka pakettiautolla parkkeerais. Tai sit saattaa saada parkkisakon, koska parkkeerannu henkilöautoksi-rekatulla pakettiautolla? :D

Tuskin siitä mitään tulee. Lähinnä tosiaan, mielestäni ei ole yllätys, että jos rekisteröi autonsa puistonpenkiksi, niin sillä ei saa ajaa moottoritiellä.
 
Tuskin siitä mitään tulee. Lähinnä tosiaan, mielestäni ei ole yllätys, että jos rekisteröi autonsa puistonpenkiksi, niin sillä ei saa ajaa moottoritiellä.
Nyt oli aika kaukaa haettu vertaus.Ei vastaa tuota parkkeeraustilannetta. Mut joillekki kaikki sääntösuomen kummallisuudetkin on vain ok kyseenalaistamatta..
 
Nyt oli aika kaukaa haettu vertaus.Ei vastaa tuota parkkeeraustilannetta. Mut joillekki kaikki sääntösuomen kummallisuudetkin on vain ok kyseenalaistamatta..

'have a cake and eat it too'.

Haluan, että tätä kohdellaan pakettiautona. Mutta ei tässä. Ehkä ongelma on sitten se, että tuollainen sallitaan, sääntö liikaa.
 
Tyhmä ihminen kun olen, niin pakko kysyä onko tämä jotain murretta?. Vai onko se väylä kuluttajia varten koska sijaitsee kaupan pihassa?.
Luultavasti typo, mut voipihan toi murrettakin olla. edit: siis, jos tota kuluväylä / kulkuväylä sanaa tarkoitit. Itse ees hokannu ennenkuin mainitsit :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 336
Viestejä
4 741 054
Jäsenet
77 320
Uusin jäsen
aaaaaaaaaw

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom