Tyhmät ihmiset

Omassa keskikokoisesta lähikaupassa ei voi ostaa alkoholia eikä -30% (klo 20 --> -60% joita käyn usein shoppailemassa) ollenkaan itsepalvelukassalta. Tai no alennustuotteita VOI ostaa, niistä vaan ei saa alennusta...
Tuollaisesta en ole kuullutkaan, ettei ale-tuotteitakaan voisi ostaa. Eikö siinä sitten ole myyjää aina päivystämässä, joka alennuksen itsepalvelukassan naputtaa, vai mikähän mahtaa olla syynä :confused:

Niin kauan kun tuotteiden leimaus perustuu viivakoodiin, niin ihmiskassalle vähänkin useamman ostoksen kanssa. Amatöörillä kestää kauan veivailla niitä paketteja ja etsiä sitä viivakoodia. Sitä varten siellä on se liukuhihnaporukka hoitamassa homman.
Olen itsekin hidas löytämään ja skannaamaan niitä viivakoodeja, mutta pyrin silti aina hyödyntämään itsepalvelukassaa kun siihen on mahdollisuus. Oma hitaus ei itseä niin haittaa kuin itsestä riippumaton kassalla jonottamisen hitaus :cigar2:


Edit: todella-sana hidas-sanan edestä pois ;)
 
Tuollaisesta en ole kuullutkaan, ettei ale-tuotteitakaan voisi ostaa. Eikö siinä sitten ole myyjää aina päivystämässä, joka alennuksen itsepalvelukassan naputtaa, vai mikähän mahtaa olla syynä :confused:
Varmaankin juuri se, että ne punaisilla lapuilla merkityt tuotteet joutuu erikseen naputtamaan kassaan alennetuiksi koska alennus ei selviä tuotteen viivakoodista.
 
Ei kaikissa ole aina kokoajan joku ylimääräinen myyjä päivystämässä, vaan perustuu just siihen et lähin kassa tulee sit auttamaan. Ne opastajathan on lähinnä juurikin vaan alkuun siinä et ihmiset oppii käyttämään palvelua oikein. Itsepalvelun ideologiahan kun on juurikin et henkilö vapautuu muuhun kuin kassa palveluun.
Ja tosiaan ne ei salli mitään extra ale lappuja tms.. ymmärrettävistä syistä.. samoin kuin ei niitä ikärajallisia myyntejä
 
Riippuu ihan kaupasta, miten itsepalvelukassa on järjestetty. Mitä näissä olen käynyt, niin joissain lähin normaali kassa vahtii sivutoimenaan itsepalvelukassaa. Näissä taitaa olla niin että ikärajavalvottuja tuotteita ei voi edes ostaa kun myyjä ei ehtisi huolehtia ikärajojen valvonnasta. Isoissa marketeissa on taas voi olla itsepalvelu"kassoja" ja yksi myyjä valvoo koko itsepalvelukassaosastoa, ja kuittaa asiakkaan oikeuden ostaa esim. alkoholia.
 
Niin kauan kun tuotteiden leimaus perustuu viivakoodiin, niin ihmiskassalle vähänkin useamman ostoksen kanssa. Amatöörillä kestää kauan veivailla niitä paketteja ja etsiä sitä viivakoodia. Sitä varten siellä on se liukuhihnaporukka hoitamassa homman.
Ongelma on lähinnä S-ketjun kassoissa, joissa se viivakoodin lukija on sysipaska. K-ketjulla lukija on huomattavasti varmatoimisempi ja nopeampi. Ässällä tuotteita saa välillä hinkata vaikka kuinka kauan ennen kuin kassa suostuu sen lukemaan.
Keskolla riittää kun vähän vilauttaa tuotetta lukijaa kohti
 
Ongelma on lähinnä S-ketjun kassoissa, joissa se viivakoodin lukija on sysipaska. K-ketjulla lukija on huomattavasti varmatoimisempi ja nopeampi. Ässällä tuotteita saa välillä hinkata vaikka kuinka kauan ennen kuin kassa suostuu sen lukemaan.
Keskolla riittää kun vähän vilauttaa tuotetta lukijaa kohti
S-ketjun automaattikassoilla kannattaa käyttää sitä käsilukijaa

En tiedä onko kaikisssa, mutta ainakin Prismoissa ja ABC:llä oon noita käyttänyt
 
Joku tyhmä ihminen laittoi meikäläisen ignoreen trollina, kun tein sen virheen että kehtasin väittää Markus-tuolia huonoksi. Ketjun aloittaja kärsi rannekivuista, mutta tuoli ei kuulemma voi olla syypää siihen. Ranne kun ei sijaitse selässä. :happy:
Enpä tiedä mitä muuta se voisi olla kuin tyhmyyttä, jos ei tunnista tuota huonoksi tuoliksi. Sehän on suoraan helvetistä. Kasa hiekkasäkkejä on helppo tehdä ergonomisemmaksi.

Ehkä jos ei ole koskaan kokeillut mitään muuta tuolia. :confused:
 
Enpä tiedä mitä muuta se voisi olla kuin tyhmyyttä, jos ei tunnista tuota huonoksi tuoliksi. Sehän on suoraan helvetistä. Kasa hiekkasäkkejä on helppo tehdä ergonomisemmaksi.

Ehkä jos ei ole koskaan kokeillut mitään muuta tuolia. :confused:

Itseäni ihmetyttää miten tuollaista saa edes myydä. Tyhmyys ei sinänsä ihmetytä enää.
 
Voin kuvitella, että useampikin Markus on nyrjähtänyt paskaksi siten, että käyttäjä on saanut vakavia vammoja.

Ehkä tämä perustuu siihen, että voidaan vedota käyttäjän virheeseen. Väärin koottu, väärin säädetty, väärin istuttu.
 
Voin kuvitella, että useampikin Markus on nyrjähtänyt paskaksi siten, että käyttäjä on saanut vakavia vammoja.

Ehkä tämä perustuu siihen, että voidaan vedota käyttäjän virheeseen. Väärin koottu, väärin säädetty, väärin istuttu.

Väärän kaltainen käyttö oli varmaan silloin kyseessä, kun pari kuukautta vanhasta Markus-tuolista katkesi toinen käsinoja. Tein näet sen virheen, että otin siitä tukea noustessani tuolista. Toisaalta ihan hyvä, että särkyi noin nopeasti. Eipähän tullut mitään pysyviä vikoja. Kyseinen yksilö kun oli alusta asti kallellaan vasemmalle, mutta mitä noista pienistä.
 
Viimeksi muokattu:
Isoissa marketeissa on tosiaan yleensä yksi myyjä niitä kymmentä ip-kassaa kohden. Pienissä sitten ei ole ja ikärajatuotteita ei voi ostaa.

Mutta yksi asia noissa ärsyttää, ja se aiheuttaa hitautta. Voit käsitellä vain yhtä tuotetta kerralla, koska niissä alustoissa on painoanturi ainakin s-ryhmällä.
Ensikertaa kun noita käytin niin kaksin käsin niitä luin, eli oikealla kädellä tuote käteen, vasemmalla pois ja samaan aikaan oikealla uusi käteen. Sehän meni koko vehje ihan jumiin ja kassa sai tulla selvittään sen koneen käyttökuntoon.
Ajattelin, ettei niitä näytön ohjeita ihan niin kirjaimellisesti pidä totella, mutta opin kerrasta.
 
Ruotsissa tuo itsepalvelukassa homma toimii niin että otat päätteestä viivakoodinlukijan mukaan, kävelet kaupassa sen kanssa ja piippailet ostokset suoraan kassiin. Sitten menet maksupäätteelle ja maksat ostokset. Energia/alkoholijuomat tosiaan vaatii sen että joku tarkistaa henkkarit jos vaan sattuu näyttäämän nuorelta. Paljon nopeampi kuin tuo Suomen systeemi.
 
Ruotsissa tuo itsepalvelukassa homma toimii niin että otat päätteestä viivakoodinlukijan mukaan, kävelet kaupassa sen kanssa ja piippailet ostokset suoraan kassiin. Sitten menet maksupäätteelle ja maksat ostokset. Energia/alkoholijuomat tosiaan vaatii sen että joku tarkistaa henkkarit jos vaan sattuu näyttäämän nuorelta. Paljon nopeampi kuin tuo Suomen systeemi.

No jopas! Suomen järjestelmä vaikuttaa kyllä todellä typerältä tähän nähden :tup:
Mutta, mitenkäs tuossa tapauksessa estetään väärinkäytökset?
 
No jopas! Suomen järjestelmä vaikuttaa kyllä todellä typerältä tähän nähden :tup:
Mutta, mitenkäs tuossa tapauksessa estetään väärinkäytökset?
Ne tekee satunnaisia tarkastuksia asiakkaitten ostoksiin, eli käytännössä ottavat pussista X määrän ostoksia ja katsovat että ne on varmasti piipattu.
En osaa sanoa perustuuko tuo satunnaisuus mihinkään, mutta omalle kohdalle osunut kolme kertaa tuo tarkastus 6kk sisällä.
 
Ruotsissa tuo itsepalvelukassa homma toimii niin että otat päätteestä viivakoodinlukijan mukaan, kävelet kaupassa sen kanssa ja piippailet ostokset suoraan kassiin. Sitten menet maksupäätteelle ja maksat ostokset. Energia/alkoholijuomat tosiaan vaatii sen että joku tarkistaa henkkarit jos vaan sattuu näyttäämän nuorelta. Paljon nopeampi kuin tuo Suomen systeemi.

Kotkan Karhulan S-marketissa on joskus vuonna nakki ja makkara ollut koe käytössä samanlainen systeemi. Otettiin kapula mukaan ja piippailtiin tavarat kerätessä ja pois lähtiessä lyötiin lukija telineeseen ja maksettiin ostokset. En muista koska tarkalleen, mutta olen sieltä muuttanut pois jo 1999, joten todennäköisesti ennen sitä. Ei tainnut joko toimia tai sitten oli liikaa väärin käytöksiä, kun siitä luovuttiin. Todennäköisesti nykyään tekniikka olisi paremmin sopiva siihen että sen saisi toimimaan hyvinkin. Valitettavasti en ainakaan netistä löytänyt mitään tietoa kyseisestä kokeilusta.
 
Mutta yksi asia noissa ärsyttää, ja se aiheuttaa hitautta. Voit käsitellä vain yhtä tuotetta kerralla, koska niissä alustoissa on painoanturi ainakin s-ryhmällä.

Koossa ei ole, tai ainakin perustuu sattumanvaraisiin(?) tarkastuksiin.
 
Siis luuletko, että en ole koskaan "kokeillut" maksaa kortilla? Taidat olla ihan otsikon mukainen ihminen. Kyllä ne käteisen käytön perusteet ovat suurimmalla osalla ihan muut kuin se, ettei osaisi korttia käyttää. Olet varmaan niitä, joiden mielestä paskoilla käyttöehdoilla varustetuista sosiaalisen median palveluista kieltäytyvät eivät osaa käyttää tietokonetta.
Kerro toki mikä Sinulla on se käteisen käytön peruste ettet halua käyttää korttia itsepalvelukassalla. En ole tuota mieltä somesta ja osaamisesta, taidat olla otsikon mukainen ihminen kun tuollaista höpiset:).
 
Itsehän en käytä itsepalvelukassoja, mutta syy on muissa kuin maksamiseen liittyvissä preferensseissä. Maksan eniten kortilla, vähemmän käteisellä ja älylaitteilla en toistaiseksi lainkaan - siis POS-tapahtumia.

Pidän kuitenkin melkeinpä tyhmyyteen saakka rohkeana ennustuksena, ettei itsepalvelukassoille tule koskaan käteismaksuvaihtoehtoa. Itse asiassa - mikäli käteistä ei pikavauhdilla saada hävitettyä - itsepalvelukassa saattaa jossain vaiheessa olla jossain myymälöissä se ainoa joka ottaa käteistä vastaan.
 
Ruotsissa tuo itsepalvelukassa homma toimii niin että otat päätteestä viivakoodinlukijan mukaan, kävelet kaupassa sen kanssa ja piippailet ostokset suoraan kassiin. Sitten menet maksupäätteelle ja maksat ostokset. Energia/alkoholijuomat tosiaan vaatii sen että joku tarkistaa henkkarit jos vaan sattuu näyttäämän nuorelta. Paljon nopeampi kuin tuo Suomen systeemi.

Sama systeemi käytössä Suomessakin useassa kaupassa. Myös meidän lähi prismassa. On kyllä tosi näppärä, toivottavasti leviää laajempaankin käyttöön.
 
Kotkan Karhulan S-marketissa on joskus vuonna nakki ja makkara ollut koe käytössä samanlainen systeemi. Otettiin kapula mukaan ja piippailtiin tavarat kerätessä ja pois lähtiessä lyötiin lukija telineeseen ja maksettiin ostokset. En muista koska tarkalleen, mutta olen sieltä muuttanut pois jo 1999, joten todennäköisesti ennen sitä. Ei tainnut joko toimia tai sitten oli liikaa väärin käytöksiä, kun siitä luovuttiin. Todennäköisesti nykyään tekniikka olisi paremmin sopiva siihen että sen saisi toimimaan hyvinkin. Valitettavasti en ainakaan netistä löytänyt mitään tietoa kyseisestä kokeilusta.
Juu, Tuusulan S-marketissakin oli tuo systeemi joskus ehkä 15-20v sitten. Taisi olla jotain ehkä puoli vuotta jonka jälkeen kokeilu lopetettiin jostain syystä. Mun mielestä tuo oli loistava systeemi, oli todella helppoa ja nopeaa käydä ostamassa varsinkin pieniä ostoksia.
 
Varmaankin juuri se, että ne punaisilla lapuilla merkityt tuotteet joutuu erikseen naputtamaan kassaan alennetuiksi koska alennus ei selviä tuotteen viivakoodista.

Meidän lähikaupassa niihin aletuotteisiin printtaillaan uudet viivakoodit millä sen alennuksen saa itsepalvelukassallakin.

Mutta yksi asia noissa ärsyttää, ja se aiheuttaa hitautta. Voit käsitellä vain yhtä tuotetta kerralla, koska niissä alustoissa on painoanturi ainakin s-ryhmällä.

Tää ei tunnu menevän mitenkään ketjutasoisesti, jossain S-kaupassa on tullut noita painosensorillisiakin vastaan, mutta useimmissa missä tulee itse käytyä ei noita ole.
 
Isoissa marketeissa on tosiaan yleensä yksi myyjä niitä kymmentä ip-kassaa kohden. Pienissä sitten ei ole ja ikärajatuotteita ei voi ostaa.

Mutta yksi asia noissa ärsyttää, ja se aiheuttaa hitautta. Voit käsitellä vain yhtä tuotetta kerralla, koska niissä alustoissa on painoanturi ainakin s-ryhmällä.
Ensikertaa kun noita käytin niin kaksin käsin niitä luin, eli oikealla kädellä tuote käteen, vasemmalla pois ja samaan aikaan oikealla uusi käteen. Sehän meni koko vehje ihan jumiin ja kassa sai tulla selvittään sen koneen käyttökuntoon.
Ajattelin, ettei niitä näytön ohjeita ihan niin kirjaimellisesti pidä totella, mutta opin kerrasta.
Paskan marjat se mitään jumiin mene tuollaisesta. Se vaan herjaa sen aikaa, että laittaa piipatun tuotteen sinne punnitustasolle ennen seuraavaa tuotetta. Tuossa sinun tapauksessa kyse on ollut jostakin muusta ongelmasta.
 
Puhelinta räpläävilta autoilijoilta pitäisi ottaa kortti pois vähintään vuodeksi. Eihän siinä toki mitään, jos itsensä tappavat ajamalla pöpelikköön.
 
Puhelinta räpläävilta autoilijoilta pitäisi ottaa kortti pois vähintään vuodeksi. Eihän siinä toki mitään, jos itsensä tappavat ajamalla pöpelikköön.
Siitä tulikin mieleen, että melkoisen tyhmiä ihmisiä ovat lainsäätäjät, kun eivät tähän ongelmaan tomerammin puutu. Liikenteessä näkee käytännössä joka ikinen päivä porukkaa pelaamassa, naputtelemassa viestejä tai lukemassa webbisivuja kännyköillään.
 
Varsinainen kolarisuma: Näytti kuin kaksi Postin rekkaa olisi kolaroinut moottoritiellä – ”Kuski kertoi, että hän räpläsi puhelinta”
Postikuski räpläsi puhelinta ja ajoi sen seuraksena ojaan. Taviskuski näki vilkkuvaloja, joten otti vauhdissa kännykän esiin ja kuvasi ohiajaessaan videon tilanteesta.
"– Oli sikapaljon poliisivaloja, ne tulivat nopeasti. Otin puhelimen käteen ja aloin kuvata."
Näinhän sitä pitääkin toimia kun näkee onnettomuuden moottoritiellä. :facepalm:
 
Varsinainen kolarisuma: Näytti kuin kaksi Postin rekkaa olisi kolaroinut moottoritiellä – ”Kuski kertoi, että hän räpläsi puhelinta”
Postikuski räpläsi puhelinta ja ajoi sen seuraksena ojaan. Taviskuski näki vilkkuvaloja, joten otti vauhdissa kännykän esiin ja kuvasi ohiajaessaan videon tilanteesta.
"– Oli sikapaljon poliisivaloja, ne tulivat nopeasti. Otin puhelimen käteen ja aloin kuvata."

Näinhän sitä pitääkin toimia kun näkee onnettomuuden moottoritiellä. :facepalm:
Tällä taataan se, että liikenne takkuaa molempiin suuntiin.
 
Siitä tulikin mieleen, että melkoisen tyhmiä ihmisiä ovat lainsäätäjät, kun eivät tähän ongelmaan tomerammin puutu. Liikenteessä näkee käytännössä joka ikinen päivä porukkaa pelaamassa, naputtelemassa viestejä tai lukemassa webbisivuja kännyköillään.
Puhelimen räplääminen liikenteessä ilman hyvää syytä, esim hätäkeskukseen soitto jne, pitäisi olla automaattisesti vähintään törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
 
Puhelimen räplääminen liikenteessä ilman hyvää syytä, esim hätäkeskukseen soitto jne, pitäisi olla automaattisesti vähintään törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
Entäs jatkuvasti yleistyvien kosketusnäyttöjen ja informaatiosysteemeiden räplääminen ajon aikana? Onko sekin automaattisesti vähintään törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen?
 
Entäs jatkuvasti yleistyvien kosketusnäyttöjen ja informaatiosysteemeiden räplääminen ajon aikana? Onko sekin automaattisesti vähintään törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen?
On, kaikki missä kuski rupeaa kuikuilemaan jotain muuta kuin tietä on liikenneturvallisuutta vaarantavaa. Ne biisit sun muut pitäs pystyä vaihtamaan ratissa olevista nappuloista jne. Muuten ne rävellykset tehdään paikoillaan ollessa.
 
On, kaikki missä kuski rupeaa kuikuilemaan jotain muuta kuin tietä on liikenneturvallisuutta vaarantavaa. Ne biisit sun muut pitäs pystyä vaihtamaan ratissa olevista nappuloista jne. Muuten ne rävellykset tehdään paikoillaan ollessa.
Eli pitää pysähtyä, jos haluaa vaikka muuttaa ilmastoinnin puhaltimen asetusta?

Onneksi minulla on niin vanha auto, että ilmastoinnit, radiot ym. pystyy säätämään ilman että irrottaa katseen tiestä.
 
On, kaikki missä kuski rupeaa kuikuilemaan jotain muuta kuin tietä on liikenneturvallisuutta vaarantavaa. Ne biisit sun muut pitäs pystyä vaihtamaan ratissa olevista nappuloista jne. Muuten ne rävellykset tehdään paikoillaan ollessa.
Rajanveto on hankalaa, kun ei noissa uusimmissa teknologiahirvityksissä taida saada ilmastointiakaan säädettyä ilman hillitöntä valikkohelvetissä sompailua.

Laki ottaa tähän tosin kantaa jo nyt, mutta ongelma on liian lepsuissa rangaistuksissa ja olemattomassa valvonnassa.

Laitteiden käyttö ajon aikana

Lain mukaan kännykän ohella myöskään radio- tai televisiovastaanotinta, muuta äänen- tai kuvantoistolaitetta taikka viestintälaitetta ei saa ajon aikana käyttää siten, että laitteen käyttö voi haitata ajoneuvon hallintalaitteiden käyttöä tai muuten häiritä kuljettajan keskittymistä liikenteeseen. Häiritsevän käytön kielto koskee kaikkien ajoneuvojen kuljettajia, myös pyöräilijöitä.
 
Eli pitää pysähtyä, jos haluaa vaikka muuttaa ilmastoinnin puhaltimen asetusta?

Onneksi minulla on niin vanha auto, että ilmastoinnit, radiot ym. pystyy säätämään ilman että irrottaa katseen tiestä.
Jos se säätäminen ei onnistu nopeasti sillä että sivusilmällä vilkaisee sitä näyttöä niin sitten pitäisi pysähtyä sitä säätämään, ja samalla voi sitten kirota kun on paskasti suunitellut hallintalaitteet.
 
Eikö niitä rävelletä keskikonsolin namikoista?
Mistä namikoista?

Tesla Model 3’s interior – No buttons, dials or knobs

model-3.jpg


Tesla on äärimmäinen esimerkki, mutta tähän suuntaan ne muutkin ovat menossa.
 
Teknodemot erikseen, nyt puhutaan autoista :vihellys:
Kuten sanoin, tuohon suuntaan ne muutkin autovalmistajat ovat menossa. Toiset nopeammin ja toiset konservatiivisemmin.

Ja siis ihan tuotannossa ja ostettavissa oleva autohan tuo kuvan Teslakin on ja se on vieläpä se perustallaajille suunniteltu "kuluttajamalli" parin vuoden takaa. Päivittäin noita näkee liikenteessä. Ei missään nimessä mikään teknologiademo.
 
Kuten sanoin, tuohon suuntaan ne muutkin autovalmistajat ovat menossa. Toiset nopeammin ja toiset konservatiivisemmin.

Ja siis ihan tuotannossa ja ostettavissa oleva autohan tuo kuvan Teslakin on ja se on vieläpä se perustallaajille suunniteltu "kuluttajamalli" parin vuoden takaa. Päivittäin noita näkee liikenteessä. Ei missään nimessä mikään teknologiademo.
Varmaan helpoin ja turvallisin niin, että lähtiessä laittaa lämpötilat ja navikoinnin oikein. Eihän siinä ajaessa sitten tarvi paljoa näpytellä näyttöä.
 
Kuten sanoin, tuohon suuntaan ne muutkin autovalmistajat ovat menossa. Toiset nopeammin ja toiset konservatiivisemmin.

Ja siis ihan tuotannossa ja ostettavissa oleva autohan tuo kuvan Teslakin on ja se on vieläpä se perustallaajille suunniteltu "kuluttajamalli" parin vuoden takaa. Päivittäin noita näkee liikenteessä. Ei missään nimessä mikään teknologiademo.
Mulle se on edelleen teknodemo, vaikka päivittäin noita liikenteessä tuleekin vastaan.

Ikävä kyllä, suuntaus on tuohon suuntaan.
Noh, toisaalta, mä muutenkin katselen tyhjäpäänä urheilua, mikäli liikenne on semivilkasta, joten loppujen lopuksi se ja sama.
 
Varmaan helpoin ja turvallisin niin, että lähtiessä laittaa lämpötilat ja navikoinnin oikein. Eihän siinä ajaessa sitten tarvi paljoa näpytellä näyttöä.
OK, no ei siinä sitten mitään. Mitäpä tässä höpöttämään, kun asia ratkeaa laittamalla kaikki koko matkan aikana tarvittavat asetukset (lämpötila, penkinlämmitys, navigointi, radiokanavat jne) kohdalleen lähtövaiheessa. :D

Noh, toisaalta, mä muutenkin katselen tyhjäpäänä urheilua, mikäli liikenne on semivilkasta, joten loppujen lopuksi se ja sama.
Täh!?

Edit.
Taisin astua trollimiinaan, tai sitten vedetään taas vahvasti otsikon mukaisella tasolla.
 
Kyllähän auton ilmastoinnin pitää toimia niin, että ilmastoinnin ollessa automaatilla siihen ei tarvitse ikinä koskea muuta kuin että talvikelissä laitetaan puhallusta tuulilasille huurteen / jään poistamiseksi. Näin se fiksuissa autoissa toimiikin.

Mutta on nuo autojen omat käyttöliittymä ihan valtavan paljon turvallisempia puhelimeen verrattuna, jos nyt on pakko jotain säätää ajon aikana. Puhelimen näppäily vaatii enemmän keskittymistä ja tarkkuutta kuin auton isojen kosketusnäyttöjen käyttäminen. Ja joku whatsapp-viestin kirjoittaminen tai sometus nyt sitten ihan omaa luokkaansa vaarallisuudessaan.
 
OK, no ei siinä sitten mitään. Mitäpä tässä höpöttämään, kun asia ratkeaa laittamalla kaikki koko matkan aikana tarvittavat asetukset (lämpötila, penkinlämmitys, navigointi, radiokanavat jne) kohdalleen lähtövaiheessa. :D


Täh!?

Edit.
Taisin astua trollimiinaan, tai sitten vedetään taas vahvasti otsikon mukaisella tasolla.
Teslaan on tullut jotain uusiakin ominaisuuksia ja silloin varmaan auto täytyy olla parkissa. Netflix ja jotain muuta.
 
Täh!?

Edit.
Taisin astua trollimiinaan, tai sitten vedetään taas vahvasti otsikon mukaisella tasolla.
Sinä keskityt liikenteeseen, kuten pitää, mutta ajat rikesakkorajalla (oletetaan näin). Meidän Dennis se hakkaa tattiaan "tilinpäätökselle" ja twiittailee, kuinka sinä olet meistä se riski liikenteessä. Jos poliisin johto lähtee tästä, en näe syytä lähestyä kansalaisena asiaa yhtään järkevämmin.

Lisäksi urheilua seuratessani en ole sen suurempi vaara, kuin muutkaan tyhjäpäät. Joita muutes vaikuttaa yli puolet kanssa-autoilijoista olevan. Aiemmin jaksoin välittää, toisinaan vieläkin. Huomaamattani kinostelu kuitenkin vähenee pikkuhiljaa.

edit:
Tiedän otsikon olevan vahvasti läsnä.
 
Sinä keskityt liikenteeseen, kuten pitää, mutta ajat rikesakkorajalla (oletetaan näin). Meidän Dennis se hakkaa tattiaan "tilinpäätökselle" ja twiittailee, kuinka sinä olet meistä se riski liikenteessä. Jos poliisin johto lähtee tästä, en näe syytä lähestyä kansalaisena asiaa yhtään järkevämmin.

Lisäksi urheilua seuratessani en ole sen suurempi vaara, kuin muutkaan tyhjäpäät. Joita muutes vaikuttaa yli puolet kanssa-autoilijoista olevan. Aiemmin jaksoin välittää, toisinaan vieläkin. Huomaamattani kinostelu kuitenkin vähenee pikkuhiljaa.
En tiedä mitä höpiset, mutta jos tosiaan sanot katsovasi puhelimesta, tabletista tai ihan mistä tahansa laitteesta jotain urheilulähetystä autoa ajaessasi (osittain mielenosoituksena sille, että joku muu tekee jotain toista), niin en tiedä miten keskustelua voi jatkaa rakentavasti. Ei tuollainen yksiselittaisesti kuulu liikenteeseen. Tuomiota näistä pitäisi nostaa kymmenkertaiseksi, jotta olisi edes jonkinlainen pelotevaikutus olemassa.
 
En tiedä mitä höpiset, mutta jos tosiaan sanot katsovasi puhelimesta, tabletista tai ihan mistä tahansa laitteesta jotain urheilulähetystä autoa ajaessasi (osittain mielenosoituksena sille, että joku muu tekee jotain toista), niin en tiedä miten keskustelua voi jatkaa rakentavasti. Ei tuollainen yksiselittaisesti kuulu liikenteeseen. Tuomiota näistä pitäisi nostaa kymmenkertaiseksi, jotta olisi edes jonkinlainen pelotevaikutus olemassa.
Ei voi jatkaa, ei. Koska tiedän varsin hyvin toimivani väärin, mutta en juuri välitä. Lohduksi kanssa-autoilijoille voin vain sanoa, että urheilun seuraaminen on heti pienempi häiriötekijä, kuin se kovin yleinen viestien kirjoittelu. Joka ei tietysti sekään oikeuta mitään.
 
Millä perusteella se on vähäisempi häiriötekijä?
Katsellessa ei tarvitse kiinnittää huomiota siihen, mihin sormet naputtelee, eikä tarvitse korjata kirjoitusvirheitä ja lauserakenteita, eikä kääntää päätä häiriötekijän suuntaan, koska katseltava ruutu on yleensä liikenteen seuraamisen suhteen paremmin asemoitu, kuin kädessä oleva luuri / tabletti / läppäri.

Nämä nyt ainakin tuli mieleen.
 
Katsellessa ei tarvitse kiinnittää huomiota siihen, mihin sormet naputtelee, eikä tarvitse korjata kirjoitusvirheitä ja lauserakenteita, eikä kääntää päätä häiriötekijän suuntaan, koska katseltava ruutu on yleensä liikenteen seuraamisen suhteen paremmin asemoitu, kuin kädessä oleva luuri / tabletti / läppäri.

Nämä nyt ainakin tuli mieleen.
Mutta ihan samalla tavalla pitää keskittyä siihen mitä ruudulla tapahtuu. Tuota "parempaa asemointia" en ymmärtänyt, jos sulla ei ole näyttö siinä tuulilasilla.

Erona siis todellisuudessa vain se, ettei tarvitse käyttää käsiä. No, kai se on sekin jo jotain.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 738
Viestejä
4 752 386
Jäsenet
77 360
Uusin jäsen
gideon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom