Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pikaohjeet pitäisi määrätä siihen paketin kupeeseen. Se on totta, että ihmiset eivät lue ohjeita juuri koskaan. Kuinka moni on edes vilkaissut autonsa käyttöohjekirjaa?Lukemattomia kertoja törmänny ilmiöön et jos ohjeita ei ole niin siitä kitistään ja jos on niin sit niitä ei lueta.
Minä kyllä luin sen läpi ja jopa opin jokusen asian mitä en kyllä varmasti olisi helpolla muuten keksinyt.Ajatus menee mielenkiintoiseksi, jos niitä tyhmiä ihmisiä ei olisi. Kenelle sitten voisi myydä romuja, rihkamaa ja muuta. Suomen ja maailman talous kaatuisi ilman tyhmiä ihmisiä ja sijoittaminenkin muuttuisi vaikeammaksi jokaiselle. Olisiko kiva olla se tyhmin ihminen maailmassa, jos jokainen teitä tyhmempi katoaisi sormia vain napsauttamalla.
Pikaohjeet pitäisi määrätä siihen paketin kupeeseen. Se on totta, että ihmiset eivät lue ohjeita juuri koskaan. Kuinka moni on edes vilkaissut autonsa käyttöohjekirjaa?
Itse luen joskus noita manuaaleja ihan ajankuluna. Varsinkin, jos lähtee reissuun jonkun kyydilläkin niin pyydän saada lukea manuaalia. Joskus oppii yllättäviä asioita.Minä kyllä luin sen läpi ja jopa opin jokusen asian mitä en kyllä varmasti olisi helpolla muuten keksinyt.
Otsikkoon liittyen, tekeekö se meistä tyhmiä ihmisiä? [emoji6]Itse luen joskus noita manuaaleja ihan ajankuluna. Varsinkin, jos lähtee reissuun jonkun kyydilläkin niin pyydän saada lukea manuaalia. Joskus oppii yllättäviä asioita.
Menee se viisaskin vipuun joskus. Ellei se nainen tee miehestä tyhmää niin se on olut tai jokin muu. Lukeminen taas kannattaa aina vaikka se olisi Aku Ankka. Sekin sivistää ja tekee vähemmän tyhmän. Ei se huono asia ole olla vähemmän tyhmäOtsikkoon liittyen, tekeekö se meistä tyhmiä ihmisiä? [emoji6]
Kävin meitin pääkirjastossa tulostamassa asiakaskoneelta (win7) värillisen A3:n, tai nooh yritin.
VITTU!
A4:n tulostus onnistui, sitten A3:n avasi wintöötin oman kuvan paskannut softan jonka kautta tulostaminen heitti ruudulle tietty COM surrogate errorin, nooh menin mutu tiskille kiusaa kääkkä-mummoja että kone vittuilee, tuli katsomaan
"kokeile tuolla chromella sillä toimii usein"-kokeilin sillä ja taas sama juttu.
"En minä osaa auttaa enempää" sanoi muumio.
Kerroin että räbääjä _SAAN_ tulostettua tuon wordin kautta, mutta siinä menee 20minsaa, normaalisti tulostus toimi ennempää minuutissa "ai jaah, en minä tiedä mistään mitään"
FUCK, eikö nykyään vaadita mummoilta mitää muuta kun että osaa tankata Moccamasterin ja laittaa virrat päälle?
Itte piti ottaa selvää kuka ulkopuolinen firma hoitaa noita ja laittaa niille tukipyyntöä.
Jos perkele näin avuttomia vanukkeja otetaan hepposin perustein niin mähän lähren tästä Loviisa 3:n käyttöpäälliköksi 20 000e/kk palkalla vaikken tietäkkään sieltä mitään, mutta mäpäs osaankin keittää Cappussinot, läläläää...
Tehdään duunareille "emmä tiiä"-kontrolli!
Asiakas raportoi mummosta "emmä tiiä" ilmoituksen, kolmen tällaisen jälkeen mummo saa menolipun sudaniin.
Missä on nykyään duunareiden asiantuntijat?
Kyllä mun puolesta saa tulla aspaan vaikka 1000 mamua jos ne hoitaa hommansa eikä vaan jauha paskaa:"en mää tiedä"
Jos perkele ei tiedä niin menee sitten wanhainkotiin dementia-osastolle ja antaa duuninsa sille joka helvetti tietää
Tuo pelkkä kirjoitustyyli sattuu mun aivoihin. Oletat kirjastotätien tietävän printtereistä jotain? Kyllä tässä taisi joku muu olla se "tyhmä ihminen" .
Mikäli käyttäytymisesi asiakkaana on lähelläkään tätä ulosantia, niin sympatiat menee aika herkästi sen asiakaspalvelijan puolelle.
Harvoin tulee vastaan noin kauhesti ulostettu teksti kun tuossa ylempänä. Tuntuu kyllä sopivan ihan hyvin threadin aihepiiriin.
Otan osaa suruusi, beglagar sorget
Mää lentämässä Boeing 747:aa koska osaa peräti laittaa murukahvia JA laskeutumistelineet alas oikeasta nupista
F*ckin ääliöt, menis hautuumaalle kastelee kukkasia
Tuo aiempi ehdotuksesi sopisi tälle sivustolle myös. Mikäli ulosanti on joka postauksessa samaa oksennusta, niin kolmesta raportista takaisin ala-asteelle.Otan osaa suruusi, beglagar sorget
Mää lentämässä Boeing 747:aa koska osaa peräti laittaa murukahvia JA laskeutumistelineet alas oikeasta nupista
F*ckin ääliöt, menis hautuumaalle kastelee kukkasia
Tehdään duunareille "emmä tiiä"-kontrolli!
Asiakas raportoi mummosta "emmä tiiä" ilmoituksen, kolmen tällaisen jälkeen mummo saa menolipun sudaniin.
Tuo aiempi ehdotuksesi sopisi tälle sivustolle myös. Mikäli ulosanti on joka postauksessa samaa oksennusta, niin kolmesta raportista takaisin ala-asteelle.
Palvelu ammatti heijeee???
Palvelu ammatissa vuonna 1900 EI koskaan sanottu "en tiedä" vaan sanottiin "otan asiasta selvää, odota hetki"
Asiakaspalvelussa ei polteta päreitä vaikka asiakas kuinka vittuilisi taikka kusisi sun aamupuuroosi.
Nämä kaksi aspan kulmakiveä on mooseksen vuonna 2017 meneet alzheimerin piikkiin, ei ole enää mitään aspaa, riittää kun on kasa suomi-spurgua, jotka "ei tiedä mitään" koska palkkaluokka ei vaadi tuota, eikä kiinnosta ottaa selvää.
Eikä edes viedä vikaraporttia eteenpäin, koska on paljon kivempi keskustella takahuoneessa MoccaMasterin keittämän kaffen kanssa Marin sekä Tuulan kanssa että miten heidän poikansa Ville pärjää yksityisessä taidekoulussa
Muuten ei pidä paikkaansa. Mikäli asiakas käyttäytyy päin helvettiä, niin sitä ei tarvitse missään kunnollisessa firmassa alkaa nuoleskelemaan. Pahimpia asiakkaita ovat juuri ne, jotka kuvittelevat asiakkaan olevan aina oikeassa.
Siitä ollaan samaa mieltä, että epäselviä asioita pitäisi aina mahdollisuuksien mukaan pyrkiä selvittämään.
Nämä suurimmat kyrväthän ovat juuri näitä jotka itkevät kuinka ei enää ole palvelua. Syy siihen löytyy usein sieltä peilistä.
Varmaan siinä on joku välimuoto perseen nuolemisen ja päreiden polttamisen välillä. Itse olen aikanaan pariken kertaa sanonut asiakkaalle puhelimessa että laitan luurin nyt korvaan ja soittelee sitten kun on vähän vetänyt happea."JOS" aspa polttaa päreensä niin sehän provosoi asiakasta aina kymmeneen potenssiin äärettömästi.
Jos aspa ei polta päreitä niin asiakas alkaa tuntemaan itsensä "tyhmäksi" kun mesoaminen ei tuotakaan kunnon tappelua.
Kyllä meilläkin aikoinaan asiakas alkoi urveltamaan että rahat takaisin heti ja että tavaraan kuluttajariitalautakunnan pakeilla.
Ei kukaan järkevä noista ota pulttia puhumattakaan että menettää yöunensa.
Varmaan siinä on joku välimuoto perseen nuolemisen ja päreiden polttamisen välillä. Itse olen aikanaan pariken kertaa sanonut asiakkaalle puhelimessa että laitan luurin nyt korvaan ja soittelee sitten kun on vähän vetänyt happea.
...Tuo nainen...
Perussettiä tuntuu nykyisin olevan että ollaan niin tasa-arvoisia kunnes jotain hyötyä haetaan sukupuolikortilla.Jotenkin arvasin jo ennen sukupuolen mainintaa. Itsellä on kokemusta alaisesta, joka veti sukupuolikorttia ja itkua aina välillä aika surutta. Koita kestää.
No, itse olen ollut aikoinaan tiskillä myymässä ja hoitoalalla sitten pidempään, kummassakin hommassa on "asiakas" tullut passitettua pihalle. Luurikin on mennyt useamman kerran kiinni tai pöydälle odottelemaan sankarin rauhoittumista.
Toki siihen vitunhuutoon ei ole järkeä mukaan lähteä, mutta kyllä sitä voi asiattomasti käyttäytyvälle todeta että ei kiinnosta sitä vitun hokemista kuunnella.
Intialaiset...saatanan vätykset ja lukutaidottomuus.
Ne joko on kehitysvammaisia tai sitten esittävät. Tiedän että kulttuurillisesti ei sallita mitään omaa ajattelua mutta luetun ymmärtäminen ei lienee liikaa vaadittua.
Aikaisemmin tapellut noiden kanssa koska ilman että teet tarkan listan ei sisältöä ymmärretä. Tänään toistin saman kun perus ulosanti ei auttanut vaan suositeltiin ottamaan yhteyttä tahoon Z jolla ei ole missään mielessä mitään tekemistä ongelman kanssa.
(Vertaa, ei tosin liity tätän mutta antaa kuvaa: tilaat dokumentin x ja tuote toimitetaan suoraan paluuviestinä, palvelu josta ostit ilmoittaa tuotekoodin väärin. Ilmoitat palvelusta vastaavalle taholle että voitteko muuttaa tuon koodin toiseen tai perua jotta voin tehdä uusiksi. Inkkari toisessa päässä saa päähänsä että siitä vastaa tuon dokumentin sisällöstä vastaava taho...)
Missä intialainen ja IT, siellä syöpä vaikka ihmisinä olisivatkin mukavia.
Juu, puhelimista jätettiin ohjeet pois niin alkoi kitinä, vaikka ne olisi saanut siihen luuriin ladattua.Lukemattomia kertoja törmänny ilmiöön et jos ohjeita ei ole niin siitä kitistään ja jos on niin sit niitä ei lueta.
Joo, ne kokemukset kertautuu, ikävä kyllä.Asiakaspalvelussa kun on hommissa, se harmitus ei pitkässä juoksussa jää niihin hetkiin. Ei sillä, kyllä sitä työkseen tekee, ei se siitä ihmiselle sopivaa hommaa silti tee.
Muok: huono ja väärinymmärrettävä ilmaus pois ja toinen tilalle.
"Passitettua"
Siitäpäs soppa syntyy jos edes hipaiset fyysisesti "älä sää perkele käy muhun kiinni senkin sika ...."
Asia erikseen jos "Olkaa hyvä ja menkää nyt ulkopuolelle rauhoittumaan, tuollaista kielenkäyttöä ei täällä suvaita, täällä on pieniä lapsia joiden ei tarvitse kuunnella tuollaista"
Mutta heti jos hipaisetkaan niin homma on valmis, jollet sitten ole vartija.
Jorsetti:Aivan ja siitä kumpuaa sitten samalla innostus työhön, toiset alalle omistautuneet tekevät tosin nälkäpalkalla asiantuntevasti ja "iloisesti" duunia.
M.P.T: Olen hokassut samaa. "teko-uskikset" ovat sitten kusim... Tavis-uskikset eivät nosta hattuaan toiset taas kiillottelevat omaa kruunuaan 100:lla joka paikassa, tämä pipipäät sitten tuomitsee vaikka heidän kirjansa sanoo ettei pidä toisia tuomita. ihme populaa
Intialaiset...saatanan vätykset ja lukutaidottomuus.
Itselläni on tällä hetkellä intialainen pomo ja voin sanoa, että kun tekstiä on yli kolme lausetta niin kyky sisäistää asia katoaa häneltä täysin.Tosiaan jotain erikoista noissa heikkolahjaisimmissa intialaisissa on. Liittyy varmaan kulttuuriin/uskontoon. Jollain palstoilla vaan tullut huomattua, että monesti ne aloittavat palvelutarpeensa kysymällä suunnilleen näin: "SIR tee sitä tätä kiitos ja lähetä lahjapaketissa sähköpostiini", vaikka se juttu on ihan selvä, jos olisi vaan jaksanut lukea niin ei tarttisi kysellä typeriä.
Sen verran nöyryyttä ei ole, että vaivautuisivat lukemaan itse koko jutun ja sisäistämään sen.
Huhhuh. Vastaavia juttuja kuullut useamman eli kai se noin sitten menee,ei vaan usko/ymmärrä että se olis nykyäänkin noin tyhmää.Se ongelmahan on, että siellä on tosi vahvana toi authoriteettikulttuuri. Jos joku ylempi sanoo tai käskee jotain niin se tehdään tarkasti niinkuin käsketään, mitään ei kysytä tai mietitä itse. Jos jotain ei pysty saaduilla tiedoilla tekemään niin sen sijaan että kysyttäisiin lisätietoja, homma vaan jätetään tekemättä ja toivotaan ettei kukaan huomaa.
Näinhän se oli Suomessakin vielä muutama vuosikymmen sitten. Nyt sitten maksellaan noin työnsä saaneiden eläkkeitä, öö.. työttömyyskorvauksista..Noi intialaiset on kyllä valitettavan tuttuja.
Se ongelmahan on, että siellä on tosi vahvana toi authoriteettikulttuuri. Jos joku ylempi sanoo tai käskee jotain niin se tehdään tarkasti niinkuin käsketään, mitään ei kysytä tai mietitä itse. Jos jotain ei pysty saaduilla tiedoilla tekemään niin sen sijaan että kysyttäisiin lisätietoja, homma vaan jätetään tekemättä ja toivotaan ettei kukaan huomaa.
Lisäksi intialaisilla on aika kova paikka myöntää virheitä. Jos joku asia on tehty väärin niin sitä varsinkaan ei kerrota kenellekkään.
Asiaa ei tietenkään auta se intialainen tapa rekrytä porukkaa. Ei siellä mietitä onko henkilöllä koulutusta asiaan, kokemusta eikä varsinkaan mietitä henkilön soveltuvuutta muuten. Kun Intiaan avataan uusi toimisto niin siellä vaan ilmoitetaan että toimisto aukeaa päivänä x tulkaa töihin, sitten siellä on tuona päivänä pitkä jono oven edessä. Sitten vaan ovet auki, jengiä sisään ja kun on tarpeaksi ovet kiinni.
Näin siis ainakin rividuunareilla, joillekin pomoille tai muille korkeamman tason henkilöille voidaan ehkä tehdä jotain suodatusta.
Muutaman pätevän intialaisen olen kyllä kohdannut, mutta niillä sitten onkin palkat samalla tasolla kuin meillä länkkäreilläkin eikä nää tee noita rividuunari juttuja...
Tai kääntäen Internetin avoimuus meni marginaaliin, kun se pakotettiin myös aivokuolleiden saataville.Netti on aivan liian avoin, siksi-miksi kait se onkin niin "jänskä" paikka
Tähänhän pätee tavallaan yleinen 80/20-sääntö. Nämä eniten meteliä itsestään pitävät ja hankalimmat mulkut, jotka huutelevat perään, myös tuovat vähiten liikevaihtoa ja voittoa, ja kuluttavat helvetisti työaikaa. Usein heidän asiointinsa ajalta liiketoiminta on jopa tappiollista.Nämä suurimmat kyrväthän ovat juuri näitä jotka itkevät kuinka ei enää ole palvelua. Syy siihen löytyy usein sieltä peilistä.
Yleissivistys ja keskustelutaidot on kaksi eri asiaa. Vaikka sulla olisi kuinka hyvä yleissivistys ei se tule esille jos sun keskustelutaidot on surkeat. Lisäksi oikea keskusteluhan on vaikeaa. Silloin kun keskustelu on helppoa on se "turhaa", puhut joko asioista jolla ei ole merkitystä (ns. small talk) tai sitten puhut sellaisille henkilöille, jotka ovat jo kanssasi samaa mieltä. Toinen helppo vaihtoehto on leimata muut milloin miksikin, jolloin omia mielipiteitä ei tarvitse perustella, mutta tälläinenhän ei johda mihinkään (ja tämähän on se tyhmän ihmisen tapa "keskustella").Asiallinen kirjoitus nykypäivän massoja tyhmentävistä tekijöistä: Miksei kukaan enää arvosta yleissivistystä? Nykyajan suurin ongelma on tiedon pelko - Aamulehti
On tuon huomannut itsekkin että vastaan tulee entistä useammin henkilöitä, joiden kanssa keskustelu on vaikeaa kun toinen osapuoli pitää yleissivistystä hyödyttömänä ja ryntää äänestämään huhtasaarta.
Mulla on sekä hyvä yleissivistys, korkea älykkyysosamäärä että hyvät keskustelutaidot, ja aion äänestää Huhtasaarta, koska hänellä on terve suhtautuminen maahanmuuttoon ja vaikuttaa muutenkin (naiseksi) ihan fiksulta poliitikolta.Asiallinen kirjoitus nykypäivän massoja tyhmentävistä tekijöistä: Miksei kukaan enää arvosta yleissivistystä? Nykyajan suurin ongelma on tiedon pelko - Aamulehti
On tuon huomannut itsekkin että vastaan tulee entistä useammin henkilöitä, joiden kanssa keskustelu on vaikeaa kun toinen osapuoli pitää yleissivistystä hyödyttömänä ja ryntää äänestämään huhtasaarta.
PS. Vähän raukkamaista avata keskustelua tässä ketjussa politiikan henkilöllä ja vielä väittää että yleissivistyksen puute jotenkin ajaisi tätä äänestämään. Minusta olisi viisasta pitää politiikka erossa ketjusta tai ainakin edes yrittää.
Noi voi hyvän tähen taas:
Abba-tähti ajaa Ruotsia pois käteisen käytöstä - kuuden vuoden päästä setelit eivät enää käy
"Ulvaeus päätteli, että jos käteistä ei ole, varastettua tavaraa ei voi myydä eteenpäin."
Elikkä ihmiset eivät ole voineet käydä kauppaa ennen rahan (aluksihan se oli käteistä) keksimistä?