Tyhmät ihmiset


Kaikkea sitä nimetään ku joku tekee jotain.. hyvää on tehnyt mutta että lasten nimeksi tulee ahtisaari :D , Martti viel menee mutta että toisen sukunimi tulee jollekkin etunimeksi :D
Ja sitten? Useissa kulttuureissa hyvää onnea tuottava uskomus. Ja ihan yleistä useissa kielissä muutenkin, että samoja nimiä on sekä etu- että sukuniminä, kuten meilläkin vaikkapa Kari tai Meri.
 
Tästä ole tien ylittänyt viimeiset 30 vuotta. Kuski toki näyttää olevan jo autoilija ehtoopuolella.

Jutussa olevasta kuvasta en lähtis arvaileen onko kyseessä kuski vai kuskin kanssa jutteleva tyyppi.

Tosiaan on hämmentävää, miten on kuski auton tuohon saanut, ei ainakaan kuvan vasemmalta puolen, kun kaidetta näyttäisi olevan ja korkeusero olisi rikkonut kinneri.
Peruuttamalla se on varmaan tuohon tullut mutta miksi ja miten?
 
Jutussa olevasta kuvasta en lähtis arvaileen onko kyseessä kuski vai kuskin kanssa jutteleva tyyppi.

Tosiaan on hämmentävää, miten on kuski auton tuohon saanut, ei ainakaan kuvan vasemmalta puolen, kun kaidetta näyttäisi olevan ja korkeusero olisi rikkonut kinneri.
Peruuttamalla se on varmaan tuohon tullut mutta miksi ja miten?

Ei ole hämmentävää. Ei ole peruuttanut vaan ajanut suoraan. Tulee liikenneympyrä. Haluat ensimmäisestä liittymästä oikealle. Spora kulkee sinun vasemmalla puolella ennen ympyrää ja kiskot risteävät ympyrässä niin, että spora kulkeekin jatkossa sinun oikealla puolella. Sporan kiskot kääntyvät ensin oikealle. (eihän se muuten pääsisi sinun oikealle puolelle) Tässä kohtaa kiskojen ympärillä on betonivalu ja se näyttää ihan tieltä, jossa sattuu vaan olemaan kiskot myös. Pimeässä on helppo tehdä virhe ja käännyt tuosta kohtaa sporan kiskoille. Helsingissä monessa kohtaa ylität tai ajelet kiskojen päällä. Sitten tuo ympyrä alueella oleva betonivalu päättyy ja vauhtia on varmasti jo jonkin verran. Tuskin ehtivät jarruttaa ja tajusivat vasta kun auto putosi sepelille. Tuokin on varmaan yrittänyt päästä oikealla puolella olevalle kevyenliikenteen väylälle, kun on lopulta virheensä huomannut. Valoisaan aikaan helpommin hahmottaa, että autojen reitti kääntyy vasta hieman myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
On tuossa se hämmentävä osuus, että aika pitkälle on jaksettu kyntää, kuten viimekerralla kun samassa paikassa auto oli jumissa Raiteet | Auto jäi jumiin Raide-Jokerin kiskoille

Ja mikä tulee sepelille putoamiseen, niin tuossa on hyvän matkaa vielä mahdollisuus todeta virheensä, kun pölkyt on vielä peitettynä - tosin vaatisti että kuski on hereillä.
 
Jos kyse on tästä liikenneympyrästä, nii saa olla kyl aika unessa, että kääntyy tonne radalle ja ajaa noin pitkälle ennenkuin herää. Mahdollista toki, kuten nähdään.

Ympyrän sisältä:

Tulosuunnasta ympyrälle:
 
Jos kyse on tästä liikenneympyrästä, nii saa olla kyl aika unessa, että kääntyy tonne radalle. Mahdollista toki.

Ympyrän sisältä:

Tulosuunnasta ympyrälle:
Ihmiset ajelevat nykyään ihan unessa, kännykkä kourassa, poppi täysillä ja samalla syödään aamupalaa, luetaan päivän lehteä ja meikataan sekä ajetaan partaa. Ei ihmekään että ihmiset törttöilevät liikenteessä. Ihan päivittäin näkee liikenteessä sellaista menoa että ihmettelen suuresti että kaikkea tuollaista sattuu noinkin vähän.
 
Ihmiset ajelevat nykyään ihan unessa, kännykkä kourassa, poppi täysillä ja samalla syödään aamupalaa, luetaan päivän lehteä ja meikataan sekä ajetaan partaa. Ei ihmekään että ihmiset törttöilevät liikenteessä. Ihan päivittäin näkee liikenteessä sellaista menoa että ihmettelen suuresti että kaikkea tuollaista sattuu noinkin vähän.
Siis eihän noista uutisoida jos ei juurikin ratikkaliikenne tms. ole poikki, mutta kyllähän vähän väliä näkyy jälkiä kun autolla vedetty liikenneympyrästä läpi tms. Hinuri käy vetäisemässä auton pois ja matka jatkuu ilman julkisuutta...
 
Jos kyse on tästä liikenneympyrästä, nii saa olla kyl aika unessa, että kääntyy tonne radalle ja ajaa noin pitkälle ennenkuin herää. Mahdollista toki, kuten nähdään.

Ympyrän sisältä:

Tulosuunnasta ympyrälle:

Mielestäni tuo juuri osoittaa kuinka helppoa sinne on kääntyä. Tuohan on vain yksi suunta ja vain toinen noista ympyröistä ja ilmeisesti se helpompi. Ne onnettomuudet on vissiin useammin siinä jälkimmäisessä, joka lähempänä eläinlääketieteellistä.
Lisätään tuohon pimeys, vettä ja häikäiseviä valoja...
 
Mielestäni tuo juuri osoittaa kuinka helppoa sinne on kääntyä. Tuohan on vain yksi suunta ja vain toinen noista ympyröistä ja ilmeisesti se helpompi. Ne onnettomuudet on vissiin useammin siinä jälkimmäisessä, joka lähempänä eläinlääketieteellistä.
Lisätään tuohon pimeys, vettä ja häikäiseviä valoja...
Onhan sinne helppo ajaa jos ei ole mitään logiikkaa tai ymmärrystä liikennesäännöistä.
 
Mielestäni tuo juuri osoittaa kuinka helppoa sinne on kääntyä. Tuohan on vain yksi suunta ja vain toinen noista ympyröistä ja ilmeisesti se helpompi. Ne onnettomuudet on vissiin useammin siinä jälkimmäisessä, joka lähempänä eläinlääketieteellistä.
Lisätään tuohon pimeys, vettä ja häikäiseviä valoja...
Helppo kääntyä risteyksestä jossa on ajoneuvolla ajo kieletty liikennemerkki?
Se tekee kyllä nyky ihmisistä tyhmiä kun ei osata liikennemerkkejä tai niitä ei vaan noudateta. Varsinkin mitä enemmän iho on saanu aurinkoa niin sitä enemmän rikotaan liikennesääntöjä pysäköimällä auto pysäköintikielto aluelle ja ajetaan mootttoriajoneuvolla kieletylle alueelle jne...
 

Sopii tänne hyvin.

Yhdysvaltalaisen naisen kimppuun hyökkäsi viime kuussa hirvi. Nyt viranomaiset tiedottavat naisen kuolleen saamiinsa vammoihin. Nainen oli ilmeisesti yrittänyt ruokkia hirveä, mutta oli lopulta jäänyt eläimen jalkoihin.

Ei sentään otsikoinnissa käytetty hyökkäys sanaa, muuten olisi enemmän ollut iltapäivälehtien pohjanoteeraus -ketjun uutinen.
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni tuo juuri osoittaa kuinka helppoa sinne on kääntyä. Tuohan on vain yksi suunta ja vain toinen noista ympyröistä ja ilmeisesti se helpompi. Ne onnettomuudet on vissiin useammin siinä jälkimmäisessä, joka lähempänä eläinlääketieteellistä.
Lisätään tuohon pimeys, vettä ja häikäiseviä valoja...
Mahdollinen tulosuunta vähän taaempaan. En tiedä millainen harhailu hetkellä, mutta jos kuvitteleen silmät alemmaksi ja ksoten syksyn pimeyden, niin ei kai niin ihmeellistä kääntynyt viivan ja liikenevalo tolpan jälkeen oikealla, jos oikealle on menossa. Ei siinä google kuvassa näy oikealla kääntymistä kieltävää merkkiä. (Google kuvissa näkyy se ajonenuvolla ajo kielletty vasta tuolla kiskoväylällä)
Siinä vaiheessa kun väylä tasaisesta vaihtunut ratapölkkyihin , niin alkanut raksuttaa soittaako valittaakseen kunnossapidosta, vai mitä.

Väärin kuski teki en tässä sitä, vaan nyt yritän kuvitella millä tavoin tuonne voi harhautua ilman tahallisuutta.


Onhan tuossa kivetys, mutta se ei kaikilla soita kelloa, moni varmaan muistaa kuinka osa olis sitä mieltä että tuollaisesta ympyrästä saa oikoa sisäkurvin kivityksen yli HA autolla.
 
Mahdollinen tulosuunta vähän taaempaan. En tiedä millainen harhailu hetkellä, mutta jos kuvitteleen silmät alemmaksi ja ksoten syksyn pimeyden, niin ei kai niin ihmeellistä kääntynyt viivan ja liikenevalo tolpan jälkeen oikealla, jos oikealle on menossa. Ei siinä google kuvassa näy oikealla kääntymistä kieltävää merkkiä. (Google kuvissa näkyy se ajonenuvolla ajo kielletty vasta tuolla kiskoväylällä)
Siinä vaiheessa kun väylä tasaisesta vaihtunut ratapölkkyihin , niin alkanut raksuttaa soittaako valittaakseen kunnossapidosta, vai mitä.

Väärin kuski teki en tässä sitä, vaan nyt yritän kuvitella millä tavoin tuonne voi harhautua ilman tahallisuutta.


Onhan tuossa kivetys, mutta se ei kaikilla soita kelloa, moni varmaan muistaa kuinka osa olis sitä mieltä että tuollaisesta ympyrästä saa oikoa sisäkurvin kivityksen yli HA autolla.
Ei sitä tahalleen tarvi kattoa yhtä kuvaa ku piru raamattua. Pari klikkiä taaksepäin ja tilanne on täysin selkeä. Noi liikennevalotkin on varmaan jo toiminnassa. Oikealle kääntymistä kieltävää kylttiä ei ole, koska ei ole mitään tietä johon kääntyä (tarkottais siis, että ympyrään mentäessä ei sais oikealle kääntyä). Vai pitääkö noita alkaa ripotteleen joka pyörätienki reunaan ettei niihin vahingossa kukaan käänny. Sama kaikille junaraiteiden ylityspaikoille kans.

 
Viimeksi muokattu:
Ei sitä tahalleen tarvi kattoa yhtä kuvaa ku piru raamattua. Pari klikkiä taaksepäin ja tilanne on täysin selkeä. Noi liikennevalotkin on varmaan jo toiminnassa. OIkeallapäin kieltävää kylttiä ei ole, koska ei ole mitään tietä johon kääntyä. Vai pitääkö noita alkaa ripotteleen joka pyörätienki reunaan ettei niihin vahingossa kukaan käänny. Sama kaikille junaraiteiden ylityspaikoille kans. Ajoneuvolla ajo kielletty on mielestäni ihan riittävä kyltti.

Tuliko väärä linkki ?
Mutta ennen aimepaa postausta, yrittääkseni saada kuvaa, niin kelasin tuosta mainitusta tulosuunnasta, en nyt keksi mikä siinä selkeytti ?

En tosiaan tiedä miltä tilanne näytti kuskilta ja yritin vain keski miten tuonne ajanut, kosteaa ja pimeää ilmeisesti ollut, niin ehkä tuo kivetys ei ole erottunut, Valojen viiva ja valojen tolppa, niin en nyt ihan mahdottomana pidä että joku sinne harhautunut..

Ja vaikka erottuisi, niin ei kaikki pidä kiveystä minään valkoisena viivana.

Ja korostan, väärin ajoi. Ja en tarkoittanut että siinä pitäisi olla oikealla kieltävä kyltti, sellaisen oleminen tarkoittaisi ettei seuraavasta saisi kääntyä oikealla, sillä olisi tuohon kiertoliittymään tuhoisat seuraukset.
 
Nykyään kun on vielä alettu tekemään niitä ohituskaistalla * varustettuja kiertoliittymiäkin niin kyllähän kiskot voi sellaiseen sekoittaaa. Ja osa kuskeista on vaan onnettomia räpeltäjiä. Tiet täytyvät olla sellaisia että hekin pärjäävät.

* = jos olet menossa oikealle niin ympyrästä on erillään kaista jossa ei ole väistämisvelvollisuutta mihinkään.
 
Nykyään kun on vielä alettu tekemään niitä ohituskaistalla * varustettuja kiertoliittymiäkin niin kyllähän kiskot voi sellaiseen sekoittaaa. Ja osa kuskeista on vaan onnettomia räpeltäjiä. Tiet täytyvät olla sellaisia että hekin pärjäävät.

* = jos olet menossa oikealle niin ympyrästä on erillään kaista jossa ei ole väistämisvelvollisuutta mihinkään.
Koko maailmaa ei voi vuorata pumpuliin sen vuoksi, että osa kansasta ei osaa liikennesääntöjä, eikä ymmärrä muutenkaan mistään mitään. Siltä joukolta pitäisi ottaa mm. ajo-oikeus kokonaan pois, mutta se on ongelmallista, kun ovat onnistuneet jotenkin sen kortin saamaan.
 
Koko maailmaa ei voi vuorata pumpuliin sen vuoksi, että osa kansasta ei osaa liikennesääntöjä, eikä ymmärrä muutenkaan mistään mitään. Siltä joukolta pitäisi ottaa mm. ajo-oikeus kokonaan pois, mutta se on ongelmallista, kun ovat onnistuneet jotenkin sen kortin saamaan.
No ei koko maailmaa pumpuliin, mutta jos yhdessä ja samassa paikassa on liki viikoittain ihmismassoja kuljettava julkinen liikenne poikki/kiertoreiteillä tunnin verran, niin Manun sanoin jotain tarttis tehrä.

Betonin pointti luultavasti on, että harhautujat eivät ihan heti tipahda kiskoille, ja että kevyt liikenne pääsee kiskojen yli tasaista pitkin. Nyt kuitenkin on osoittautunut, että betonialueen pituus yksinään ei riitä herättämään harhautujia. Se on muutamassa sekunnissa ohi.

Ratkaisuna ajoradan ja kelvin väliselle betoniosuudelle voisi jyrsiä tavallista reilummat tärinäraidat/töyssyt herätykseksi. Ja jottei niin moni edes joutuisi em. "iskaritestiin", niin visuaalisena ennaltaehkäisynä voisi sääntöjen/ohjeiden salliessa maalata sulkuviivan ajoradan reunaan ja/tai raidoitusta betonialueelle kelviä lukuunottamatta. Rakennusvaiheessa toteutus olisi ollut halvinta, mutta nyt kävi näin.
 
No ei koko maailmaa pumpuliin, mutta jos yhdessä ja samassa paikassa on liki viikoittain ihmismassoja kuljettava julkinen liikenne poikki/kiertoreiteillä tunnin verran, niin Manun sanoin jotain tarttis tehrä.

Betonin pointti luultavasti on, että harhautujat eivät ihan heti tipahda kiskoille, ja että kevyt liikenne pääsee kiskojen yli tasaista pitkin. Nyt kuitenkin on osoittautunut, että betonialueen pituus yksinään ei riitä herättämään harhautujia. Se on muutamassa sekunnissa ohi.

Ratkaisuna ajoradan ja kelvin väliselle betoniosuudelle voisi jyrsiä tavallista reilummat tärinäraidat/töyssyt herätykseksi. Ja jottei niin moni edes joutuisi em. "iskaritestiin", niin visuaalisena ennaltaehkäisynä voisi sääntöjen/ohjeiden salliessa maalata sulkuviivan ajoradan reunaan ja/tai raidoitusta betonialueelle kelviä lukuunottamatta. Rakennusvaiheessa toteutus olisi ollut halvinta, mutta nyt kävi näin.

Tuntuu että tekee niin tai näin, niin aina löytyy se yksi apina. Eilen Tampereen Kalevan lähistöllä joku oli ajanut tietyömaalle liikennekartioiden väärälle puolelle. Lopputuloksena auto keula edellä johonkin metriseen asfalttiin jyrsittyyn monttuun ja paloauto paikalla pillit päällä.
 
Tuntuu että tekee niin tai näin, niin aina löytyy se yksi apina. Eilen Tampereen Kalevan lähistöllä joku oli ajanut tietyömaalle liikennekartioiden väärälle puolelle. Lopputuloksena auto keula edellä johonkin metriseen asfalttiin jyrsittyyn monttuun ja paloauto paikalla pillit päällä.
Tietyömaiden tilapäisjärjestelyt erikseen, mutta pysyvien paikkojen ongelmakohtien edessä en nostaisi käsiä pystyyn.

Ei ole fiksua antaa yksittäisten tötöilijöiden toistuvasti häiritä satojen ihmisten liikkumista. Toissapäivänä kyseisessä Viikin ongelmapaikassa tyhjennettiin pikaratikan matkustajat pihalle ja poikkeusreittiä ajettiin pari tuntia.

Maalia ja raitaa peliin, ja jatkossa jo valuvaiheessa.
 

Liitteet

  • Screenshot_2023-11-11-16-11-42-54_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2023-11-11-16-11-42-54_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    194,1 KB · Luettu: 216
Olisi mielenkiiintoista tietää kuinka moni näistä viikin ympyrän sankareiden suorituksista ovat olleet vahinkoja, ja kuinka moni ovat olleet pieleen menneitä oikaisuyrityksiä kuljetuskeikalla…
 
Olisi mielenkiiintoista tietää kuinka moni näistä viikin ympyrän sankareiden suorituksista ovat olleet vahinkoja, ja kuinka moni ovat olleet pieleen menneitä oikaisuyrityksiä kuljetuskeikalla…
Katoin eilen, kun kuljin dösällä. Täytyy olla aika puusilmä, jos tosta kääntyy ratikkakiskoille. Ainoo tilanne olis, jos tilanne olis jos jo valmiiks tulis kiskoja pitkin. Siinähän pitää kiertää ympyrä.
 
Tuntuu että tekee niin tai näin, niin aina löytyy se yksi apina. Eilen Tampereen Kalevan lähistöllä joku oli ajanut tietyömaalle liikennekartioiden väärälle puolelle. Lopputuloksena auto keula edellä johonkin metriseen asfalttiin jyrsittyyn monttuun ja paloauto paikalla pillit päällä.
Olisikin vain yksi apina. Mutta jos tapauksia on usein, kuten on nyt ollut, niin pitäisihän se olla viesti liikennesuunnittelijoille, että nyt on jotain mennyt pieleen ja on syytä tehdä korjausliikeitä.
 
Olisikin vain yksi apina. Mutta jos tapauksia on usein, kuten on nyt ollut, niin pitäisihän se olla viesti liikennesuunnittelijoille, että nyt on jotain mennyt pieleen ja on syytä tehdä korjausliikeitä.
Suomessa voisi etenkin pimeän aikaan käyttää vähän enemmän maahan projisoituja merkintöjä. Vaaleaa betonia vasten vilkkuva kielletyn ajosuunnan merkki saattaisi herättää vähän uneliaammankin pimeydessä nukkujan.
 
Suomessa voisi etenkin pimeän aikaan käyttää vähän enemmän maahan projisoituja merkintöjä. Vaaleaa betonia vasten vilkkuva kielletyn ajosuunnan merkki saattaisi herättää vähän uneliaammankin pimeydessä nukkujan.
Heijastetut merkinnät eivät tuo juurikaan lisäarvoa maalattuihin verrattuna. Lisäksi maassa olevat merkinnät, olivat ne sitten maalattuja tai heijastettuja, eivät näy talvella kovinkaan luotettavasti.
 
Heijastetut merkinnät eivät tuo juurikaan lisäarvoa maalattuihin verrattuna. Lisäksi maassa olevat merkinnät, olivat ne sitten maalattuja tai heijastettuja, eivät näy talvella kovinkaan luotettavasti.
Silloin kun maahan maalatut merkinnät eivät lumen ja jään takia näy, voi seurata muiden autoilijoiden jättämiä jälkiä/uria.

Jos suuremman lumisateen jälkeen yksikään auto/ratikka ei ole ehtinyt jättämään jälkiä vinkiksi, niin ensimmäinen kulkija saisi apua lumen pinnalle heijastetuista merkinnöistä tai betoniin valetusta/jyrsitystä/asennetusta "pomppuradasta".
 
Tämä videolla näkyvä porukka saattaisi kuulua tänne:



Ei kannata välittää twiitin tekstistä, eli lähinnä tuo videolla näkyvä "työ" on tässä se juttu. Tosin tyhmä on ollut sekin, joka nuo on tuonne palkannut, mutta silti. Ei pääse se perinteinen lapiovarteen nojailu pahimmillaankaan tälle tasolle.

eikös ne heijastetetut juurikin talvella näy? eivät kulu eivätkä peity lumella. Ainakin Oulussa niitä kokeiltu.



dvi96f665zca1.jpg

Nuo näyttävät tosiaan ihan fiksuilta. Ne mitä olen aiemmin nähnyt, eivät olleet likimainkaan tuota tasoa. Näkyvätkö nuo miten päivällä?
 
Heijastetut merkinnät eivät tuo juurikaan lisäarvoa maalattuihin verrattuna. Lisäksi maassa olevat merkinnät, olivat ne sitten maalattuja tai heijastettuja, eivät näy talvella kovinkaan luotettavasti.
Nimenomaisesti tuovat ihan älyttömästi lisäarvoa. Maassa olevat heijastavallakaan materiaalilla maalatut merkinnät eivät heijasta ajovaloja takaisin kuskin silmiin nimeksikään, vaikka eivät olisikaan lumen/lehtien/lian/whatever peitossa. Projisoidut sen sijaan näkyvät todella hyvin etenkin, jos pohja on vaaleahko. Lumen kanssa ei tule edes kilpailua, kun toisessa tapauksessa merkinnät ovat täysin piilossa ja toisessa paistavat kuin naantalin aurinko.
 
Nimenomaisesti tuovat ihan älyttömästi lisäarvoa. Maassa olevat heijastavallakaan materiaalilla maalatut merkinnät eivät heijasta ajovaloja takaisin kuskin silmiin nimeksikään, vaikka eivät olisikaan lumen/lehtien/lian/whatever peitossa. Projisoidut sen sijaan näkyvät todella hyvin etenkin, jos pohja on vaaleahko. Lumen kanssa ei tule edes kilpailua, kun toisessa tapauksessa merkinnät ovat täysin piilossa ja toisessa paistavat kuin naantalin aurinko.
Tuollaisia heijastettuja liikennemerkkejä en ole nähnyt livenä mutta täälläpäin on joidenkin suojateiden kohdalla jalankulkijoiden liikennevalojen yhteydessä samaan tyyliin heijastettu punaisia viivoja maahan ja ne ainakin näkyy päivälläkin kohtalaisen hyvin. Yöllä näkyvät erinomaisesti ja lähes yhtä hyvin talvella lumeen ja jäähän heijastettuna. Uudessa, vielä liki mustassa asfaltissa kuivalla kelillä näkyy ehkä kaikista huonoiten.
 
Tämä videolla näkyvä porukka saattaisi kuulua tänne:



Ei kannata välittää twiitin tekstistä, eli lähinnä tuo videolla näkyvä "työ" on tässä se juttu. Tosin tyhmä on ollut sekin, joka nuo on tuonne palkannut, mutta silti. Ei pääse se perinteinen lapiovarteen nojailu pahimmillaankaan tälle tasolle.

Esim. Kiinassakin on ollut ihan samanlaista meininkiä, kadunpesukoneet tekevät hommia vaikka kadut tulvii.

Duunarit tekee hommia kunnes toisin käsketään, oma-aloitteellisuus ei tällaisissa maissa yleensä johda mihinkään hyvään..
 
Tämä videolla näkyvä porukka saattaisi kuulua tänne:



Ei kannata välittää twiitin tekstistä, eli lähinnä tuo videolla näkyvä "työ" on tässä se juttu. Tosin tyhmä on ollut sekin, joka nuo on tuonne palkannut, mutta silti. Ei pääse se perinteinen lapiovarteen nojailu pahimmillaankaan tälle tasolle.


Esim. Kiinassakin on ollut ihan samanlaista meininkiä, kadunpesukoneet tekevät hommia vaikka kadut tulvii.

Duunarit tekee hommia kunnes toisin käsketään, oma-aloitteellisuus ei tällaisissa maissa yleensä johda mihinkään hyvään..


Tuo on kirjaimellisesti ihan samaa menoa mitä suomessakin kaupungin työmailla. Luulin ennen että se on pelkkä meemi kunnes näin omin silmin.
 
Tuo on kirjaimellisesti ihan samaa menoa mitä suomessakin kaupungin työmailla. Luulin ennen että se on pelkkä meemi kunnes näin omin silmin.
Näinpä. Ja kyllähän tuosta verkkaisesta asenteesta näkee, että nuo itsekin tietävät, ettei tuosta ole mitään hyötyä. Mutta kun annetaan työtehtävä X ilman työkaluja, joilla tehtävän voisi oikeasti suorittaa niin mitäpä siinä sitten voi muuta kuin olla olevinaan tekevinään jotakin.
 
Tuo on kirjaimellisesti ihan samaa menoa mitä suomessakin kaupungin työmailla. Luulin ennen että se on pelkkä meemi kunnes näin omin silmin.

No joo. Erona on se että naisduunarit Etelä-Afrikassa tienaa ehkä jotain tyyliin 100 tai 200 taalaa kuussa, ja suomalainen amisraksaduunari enemmän kuin moni yliopistotutkinnon suorittanut. Meno on toki suunnilleen saman näköistä.
 


"– Tänään 10 vuotta vanhan koiran elämästä on kyse, eikä vanha koira tahdo oppia uusia asioita. Eikä tajua, miksi ei enää kelpaa mukaan. Ikävää toimintaa yhtiöltä, ikävästi toteutettu juttu. Ja yleisö ei myöskään oikein tajua tätä. Sinin suosio on ollut katsojien ja some-seuraajien parissa valtava! Sarolahti harmitteli.
Keskiviikkona 8. marraskuuta hän jakoi uutisen, jossa kerrottiin ihmisten vaativan Poudan koiria takaisin tv-ruutuun adressin voimin. Kyseisessä adressissa kehotetaan koira-allergikkoja ottamaan lääkettä tai hakeutumaan muihin työtehtäviin. Sarolahti lähetti myös omat terveisensä allergikoille.
– Mielenkiintoista. Ainakin tuntemani allergikot – minä itsekin keväisin kun siitepölyä on ilmassa – nautin lääkkeeni säännöllisesti. Suosittelen sitä muillekin!"​

Ei taida Sini oikein ymmärtää, että siinä ei välttämättä lääkkeet auta jos on pahasti allerginen koiralle vaan edessä saattaa olla sairaalareissu tai pahimmillaan henki lähteä. Ja voi olla edessä pitkiä sairaslomia ja pysyvä työkyvyttömyys kun altistus jatkuu riittävän kauan.

Jos koira halutaan ruutuun Pekan kanssa, niin voihan sitä järjestää omat tilat jossa voi sen koiran kanssa esiintyä. Tai vaikka kenneliin mennä esittelemään sääkarttoja ja puhumaan mukavia.
 
"– Tänään 10 vuotta vanhan koiran elämästä on kyse, eikä vanha koira tahdo oppia uusia asioita. Eikä tajua, miksi ei enää kelpaa mukaan. Ikävää toimintaa yhtiöltä, ikävästi toteutettu juttu. Ja yleisö ei myöskään oikein tajua tätä. Sinin suosio on ollut katsojien ja some-seuraajien parissa valtava! Sarolahti harmitteli.
Keskiviikkona 8. marraskuuta hän jakoi uutisen, jossa kerrottiin ihmisten vaativan Poudan koiria takaisin tv-ruutuun adressin voimin. Kyseisessä adressissa kehotetaan koira-allergikkoja ottamaan lääkettä tai hakeutumaan muihin työtehtäviin. Sarolahti lähetti myös omat terveisensä allergikoille.
– Mielenkiintoista. Ainakin tuntemani allergikot – minä itsekin keväisin kun siitepölyä on ilmassa – nautin lääkkeeni säännöllisesti. Suosittelen sitä muillekin!"​

Ei taida Sini oikein ymmärtää, että siinä ei välttämättä lääkkeet auta jos on pahasti allerginen koiralle vaan edessä saattaa olla sairaalareissu tai pahimmillaan henki lähteä. Ja voi olla edessä pitkiä sairaslomia ja pysyvä työkyvyttömyys kun altistus jatkuu riittävän kauan.

Jos koira halutaan ruutuun Pekan kanssa, niin voihan sitä järjestää omat tilat jossa voi sen koiran kanssa esiintyä. Tai vaikka kenneliin mennä esittelemään sääkarttoja ja puhumaan mukavia.
Kannattais Pekan laittaa nainen ruotuun tai tätä menoa loppuu häneltäkin työt, ku yleisö kyrpiintyy tuollaiseen idiotismiin.
 
"– Tänään 10 vuotta vanhan koiran elämästä on kyse, eikä vanha koira tahdo oppia uusia asioita. Eikä tajua, miksi ei enää kelpaa mukaan. Ikävää toimintaa yhtiöltä, ikävästi toteutettu juttu. Ja yleisö ei myöskään oikein tajua tätä. Sinin suosio on ollut katsojien ja some-seuraajien parissa valtava! Sarolahti harmitteli.
Keskiviikkona 8. marraskuuta hän jakoi uutisen, jossa kerrottiin ihmisten vaativan Poudan koiria takaisin tv-ruutuun adressin voimin. Kyseisessä adressissa kehotetaan koira-allergikkoja ottamaan lääkettä tai hakeutumaan muihin työtehtäviin. Sarolahti lähetti myös omat terveisensä allergikoille.
– Mielenkiintoista. Ainakin tuntemani allergikot – minä itsekin keväisin kun siitepölyä on ilmassa – nautin lääkkeeni säännöllisesti. Suosittelen sitä muillekin!"​

Ei taida Sini oikein ymmärtää, että siinä ei välttämättä lääkkeet auta jos on pahasti allerginen koiralle vaan edessä saattaa olla sairaalareissu tai pahimmillaan henki lähteä. Ja voi olla edessä pitkiä sairaslomia ja pysyvä työkyvyttömyys kun altistus jatkuu riittävän kauan.

Jos koira halutaan ruutuun Pekan kanssa, niin voihan sitä järjestää omat tilat jossa voi sen koiran kanssa esiintyä. Tai vaikka kenneliin mennä esittelemään sääkarttoja ja puhumaan mukavia.
Adressi vaikuttaa melko seniililtä touhulta, mutta mitäpä muuta voi odottaa? Seuraan säätietoja päivittäin ja kuulen ensimmäistä kertaa jostain sääkoirasta. Onko vanhus-tv:ssä tosiaan ollut jo kymmenen vuotta joku emotional support hauva mukana? Kai TV-uutisten säälähetyksen katsojat pärjäisivät silläkin säätiedolla minkä näkee ikkunasta. Tekemisen puute on kova jos pitää rituaalinomaisesti istua takkatulen korvikkeen ääreen katsomaan kun setä arvaa huomisen räntäkuurot.

Vai että oikein koiran elämästä on kyse. Ehkä se ihmisten työterveys nyt kuitenkin on vähän tärkeämpää kuin yhden mustin ajanviete. Helvetin pellemaailma. Allergiaan vaan lääkettä, joo. Kuulostaa aavistuksen samalta porukalta jonka mielestä sairaudet ovat vain luonteen heikkoutta.
 
Markkinointikikka se minusta on. Pieni erä samaa tuotetta (tamponi) eri pakkauksessa --> suuri määrä julkisuutta.

Tavanomaisempi keino hygieniatuotteissa on laittaa samaa pesunestettä tai perusvoidetta kahteen eri pakkaukseen. Toiseen vähän pinkkiä väriä, ja kas, se on naisten tuote ja sitä voi myydä tuplahinnalla.
 
Tais mennä pointti ohi. Jutun lukemalla olisit voinut jättää kysymättä. Valistusta se vain on.
Ei puhe miesten kuukautisista ole valistusta vaan kiihkopropagandaa. Harvinaiset transyksilöt kyllä tietävät, ettei juridinen mies joka kokee itsensä mieheksi mutta jolla on naisen värmeet, tarvitse miesten tamppoonia vaan tavallisen. En minäkään tarvitse miesten naamarasvaa vaan voin käyttää tavallista(naisten?) maskuliinisuuteni siitä kärsimättä.

Mädättäjille on tietysti tärkeää lisätä vähemmistöjen suhteetonta näkyvyyttä. Hyväksikäyttöä ja kiusaamista.
 
Naisten auto on jo kehitetty: Tekniikan Maailma :D
Joo, ja tällä kertaa se on naisia halventavaa patriarkaatin sortoa. Vuosia aiemmin kun Volvon naistiimi kehitti auton joka kestää pientä parkkipaikkakolhimista(Cactus-sitikan tapainen musta ympärisuojaus), kuskin oviaukossa oli sateenvarjoteline, lasinpesunestettä lisättiin tankkausputken vierestä ja konepeltiä ei pystynyt itse avaamaan, se oli rohkeaa feminismiä kun likat olivat omin pikku kätösin suunnitelleet hameväelle sopivan pikku autosen. Yrittäisivät nyt päättää.
 
Ei puhe miesten kuukautisista ole valistusta vaan kiihkopropagandaa. Harvinaiset transyksilöt kyllä tietävät, ettei juridinen mies joka kokee itsensä mieheksi mutta jolla on naisen värmeet, tarvitse miesten tamppoonia vaan tavallisen. En minäkään tarvitse miesten naamarasvaa vaan voin käyttää tavallista(naisten?) maskuliinisuuteni siitä kärsimättä.

Mädättäjille on tietysti tärkeää lisätä vähemmistöjen suhteetonta näkyvyyttä. Hyväksikäyttöä ja kiusaamista.

Nainen jos haluaa tulla transmieheksi, niin käsittääkseni testosteronilääkitys eli mieshormonian antaminen pistoksina säännöllisesti koko ajan on se käytännössä ainoa tapa.

Eikö naisilla ne kuukautiset lopu kokonaan kun aloittaa tuollaisen testosteronilääkityksen?

Mihin niitä tamponeja tarvii jos kuukautiset loppuvat kokonaan lääkityksen seurauksena?

Miten nuo "miesten" tamponit eroavat niistä naisten normaaleista tamponeista? Siis muutenkin kuin eri paketissa myydään?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom