Tyhmät ihmiset

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 161
"Minäpä jaan ilmaisia pleikkareita keskellä vilkasta suurkaupunkia ilmoittamatta siitä viranomaisille, mitä pahaa siitä voisi seurata"...
Sometähtien tempaukset menee hieman yli. Jospa edes tuo joutuisi johonkin vastuuseen.
Juttu ei kertonut TÄRKEINTÄ, että oliko niitä pleikkareita ja saiko niitä kukaan. Vai oonko sokee? :D
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 868
Juttu ei kertonut TÄRKEINTÄ, että oliko niitä pleikkareita ja saiko niitä kukaan. Vai oonko sokee? :D
Oikeestaan missään asiasta kertovassa jutussa sitä ei erikseen mainittu, ainoastaan lupauksista pleikoista, peli pc:eistä ja muusta sälästä, mut toisaalta ei nopeella selauksella löytynyt uutista siitä ettei vermeitä olis ollutkaan, sen uskoisin olevan uutisaihe kyllä.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 870
Juttu ei kertonut TÄRKEINTÄ, että oliko niitä pleikkareita ja saiko niitä kukaan. Vai oonko sokee? :D
Ainakin tämän uutisen perusteella sometähden poppoo lähti karkuun ennen kuin yhtään pleikkaria ehdittiin jakaa
They didn't even get to give away. They left right when everything happened
"Tähti" itse on tällä hetkellä poliisin huomassa odottamassa syytteitä.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 868
Ainakin tämän uutisen perusteella sometähden poppoo lähti karkuun ennen kuin yhtään pleikkaria ehdittiin jakaa

"Tähti" itse on tällä hetkellä poliisin huomassa odottamassa syytteitä.
No just, itse vilkasin vaan muutaman ekan googlen tarjooman jutun aiheesta ni ei moista edes mainittu
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 870
No just, itse vilkasin vaan muutaman ekan googlen tarjooman jutun aiheesta ni ei moista edes mainittu
Uutistoimittajia ei varmasti moinen pikkuasia kiinnosta, kun kaduilla on mellakka.
Gamereille tuo oli tietenkin se kaikkein oleellinen asia.
Jos Suomessa luvattaisiin ilmaisia ämpäreitä, eikä niitä jaettaisi yhtään, niin koko kaupungin keskusta olisi tulessa, ja paikalle pitäisi tuoda armeija palauttamaan järjestys.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 745
Jos ihmiset ovat niin elukoita että lupaus ilmaisesta tavarasta aiheuttaa mellakan ja paikalle tarvitaan tuhat poliisia, niin enpä ensimmäisenä syyttäisi ilmaista tavaraa luvannutta.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 258
Asiaton käytös - ihmisryhmään kohdistuva yleistävä halventava käytös
Jos ihmiset ovat niin elukoita että lupaus ilmaisesta tavarasta aiheuttaa mellakan ja paikalle tarvitaan tuhat poliisia, niin enpä ensimmäisenä syyttäisi ilmaista tavaraa luvannutta.
Kysymys taitaa noiden "elukoiden" osalta olla sitä, että mikä tahansa pieni syy kokoontua on aihe mellakoida, ryöstellä ja tuhota infraa. Tekosyy kaikelle on siinä, kun samaa etnistä alkuperää oleva vähemmistön edustaja menehtyi muutama vuosi takaperin poliisin yritellessä rauhoitella riehuvaa narkomaania pidätystilanteessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 745
Kysymys taitaa noiden "elukoiden" osalta olla sitä, että mikä tahansa pieni syy kokoontua on aihe mellakoida, ryöstellä ja tuhota infraa. Tekosyy kaikelle on siinä, kun samaa etnistä alkuperää oleva vähemmistön edustaja menehtyi muutama vuosi takaperin poliisin yritellessä rauhoitella riehuvaa narkomaania pidätystilanteessa.
Hys, et sä voi sanoo hei noin. :smoke: Se on meillä täälläkin ihan normaalia että ihmiset kivittävät poliisia kun on joku kokoontuminen, etenkin jos tulee pettymyksiä. Eiku hei, eihän se vielä olekaan.

Tyhmä tempaus tuo tietysti on siitäkin lähtökohdasta, että joku lähtee kerjäämään ilmaista peli-vitun-konsolia. Jos joku normaali ihminen haluaa tuollaisen, hän on jo ostanut sen, yleensä vaikka olisi persaukinen pummi. Jos menee kerjäämään ilmaista tavaraa, niin sehän lienee tarkoitus jälleenmyydä. En varsinkaan jotain parin satkun myytävää romua lähtisi hamuamaan epämääräisestä väkijoukosta johon en ns. sulaudu tai vaikka sulautuisinkin siihen. Jo pelkästään Black Friday on lukemattomissa videoissa sellaista menoa, jota välttäisi jo turvallisuussyistä. Suomessa sitä sentään välttelee vain mukavuussyistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 541
Tyhmä tempaus tuo tietysti on siitäkin lähtökohdasta, että joku lähtee kerjäämään ilmaista peli-vitun-konsolia. Jos joku normaali ihminen haluaa tuollaisen, hän on jo ostanut sen, yleensä vaikka olisi persaukinen pummi. Jos menee kerjäämään ilmaista tavaraa, niin sehän lienee tarkoitus jälleenmyydä.
Suomessa lienee paljon ämpäreiden jälleenmyyjiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 745
Onhan siitä aikaa, mutta taisi olla Halpahalli, jonka ämpärit oli enemmän yllätyslaatikoita ja niistä löytyi sen aikaisia kalliimpia Nokioita, tervasampoopullo tai muita tuotepalkintoja.
Uskotaan, ja sehän ei olisi lainkaan tyhmä kampanja aikanaan. Toisaalta tyhmää olisi olla huomaamatta, että silloin tuskin väki heitteli paikalle äkkiä kutsuttuja poliiseja kovilla esineillä.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
510
Onko kenellekkään muulle käyneet silmään iltasanomien ym. kirjoitusvirheet ihan yksinkertaisissakin jutuissa?
Olen jo pitkään katsellut ettei lafkasta löydy ilmeisesti yhtäkään kielitaitoista toimittajaa. Saati sitten että kun kirjoitettaisiin se juttu edes googlattaisiin sen henkilön nimi jotta osattaisiin tavata se oikein. Enkä ole mikään kielipoliisi.
En tietenkään väitä sanomia mitenkään muutenkaan laadukkaiksi/luotettaviksi julkaisuiksi mutta tuo nyky-anti alkaa olla jotain ala-asteen slämärin luokkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 337
Onko kenellekkään muulle käyneet silmään iltasanomien ym. kirjoitusvirheet ihan yksinkertaisissakin jutuissa?
Olen jo pitkään katsellut ettei lafkasta löydy ilmeisesti yhtäkään kielitaitoista toimittajaa. Saati sitten että kun kirjoitettaisiin se juttu edes googlattaisiin sen henkilön nimi jotta osattaisiin tavata se oikein. Enkä ole mikään kielipoliisi.
En tietenkään väitä sanomia mitenkään muutenkaan laadukkaiksi/luotettaviksi julkaisuiksi mutta tuo nyky-anti alkaa olla jotain ala-asteen slämärin luokkaa.
Huomattu on. Siitä kommentoinkin heinäkuussa tuonne media- ketjuun.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 989
Somevaikuttaja, kirjailija ja toimittaja saa maksettavaa 12 778 € jäännösveroa, sitten ihmetellään miten siitä selviää. En ymmärrä kuinka ihminen jolla on tuloja niin paljon että tuollainen mätky tulee, edes yllättyy asiasta ja ennen kaikkea joutuu lainaamaan sukulaiselta maksaakseen.

 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
569
Somevaikuttaja, kirjailija ja toimittaja saa maksettavaa 12 778 € jäännösveroa, sitten ihmetellään miten siitä selviää. En ymmärrä kuinka ihminen jolla on tuloja niin paljon että tuollainen mätky tulee, edes yllättyy asiasta ja ennen kaikkea joutuu lainaamaan sukulaiselta maksaakseen.

Ja samaan syssyyn lisää syvällistä pohdintaa:

Hirveinkään rahallinen vastoinkäyminen ei syökse minua paniikkiin. Olen joskus pistänyt tämän ylimielisesti jonkinlaisen myötäsyntyisen rentouden piikkiin. Hävettää.

Kyse on ainoastaan siitä, että minulla on hyväosainen tausta.

Samasta syystä rahasuhteeni on muutenkin höveli: taas yksi perintäkirje rästikorkoineen, maksellaan, kun jaksellaan.
"Hyväosaisen taustansa" itseruoskinnasta saa varmasti pisteitä umpivasemmistolaisessa tuttavapiirissä. Todellisuudessa kyvyttömyys huolehtia asioistaan ei johdu hyvä- tai huono-osaisuudesta vaan elämänhallintaongelmista. Joku ilkeämielinen saattaisi puhua myös tyhmyydestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 715
Ja samaan syssyyn lisää syvällistä pohdintaa:



"Hyväosaisen taustansa" itseruoskinnasta saa varmasti pisteitä umpivasemmistolaisessa tuttavapiirissä. Todellisuudessa kyvyttömyys huolehtia asioistaan ei johdu hyvä- tai huono-osaisuudesta vaan elämänhallintaongelmista. Joku ilkeämielinen saattaisi puhua myös tyhmyydestä.
Heh, just joku aika sitten tuli mietittyä että ei tuo Friman ole ihan penaalin terävin kynä ja ilmeisesti mun mietteeni taisi osua oikeaan. Tai sitten tuo on vain mediatemppu jolla koittaa saada itseään taas hetkeksi otsikoihin.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 468
Ja samaan syssyyn lisää syvällistä pohdintaa:



"Hyväosaisen taustansa" itseruoskinnasta saa varmasti pisteitä umpivasemmistolaisessa tuttavapiirissä. Todellisuudessa kyvyttömyys huolehtia asioistaan ei johdu hyvä- tai huono-osaisuudesta vaan elämänhallintaongelmista. Joku ilkeämielinen saattaisi puhua myös tyhmyydestä.
Tyhmyyttä se onkin, jos se selvästi yrittäjästatuksella verottajan kanssa toimiva ei laita niitä verorästejään muodostuneista tuloista samantien erilliselle verotilille odottamaan lopullista verotusta. Näin teen itse freelance-hommien osalta, eikä ole kyllä yksikään mätky tullut yllätyksenä, kun siihen on koko vuosi varauduttu.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 161
Somevaikuttaja, kirjailija ja toimittaja saa maksettavaa 12 778 € jäännösveroa, sitten ihmetellään miten siitä selviää. En ymmärrä kuinka ihminen jolla on tuloja niin paljon että tuollainen mätky tulee, edes yllättyy asiasta ja ennen kaikkea joutuu lainaamaan sukulaiselta maksaakseen.

Vaikka olis jostain syystä "maksanut" 0% veroja tuloista, nii tuloja on tollaisilla mätkyillä ollut reilusti yli 100ke. Noh, tässä samalla ku kirjoittelin tätä viestiä, googlettelin ja jokunen vuosi sitten tilanne ollutkin juuri tuo, mutta näemmä silloinki ollu vaikeuksia, vaikka on "pätevä kirjanpitäjä":
Minulla on pätevä kirjanpitäjä, joka hoitaa rahaliikenteeni. Ennen kuin ulkoistin yksinkertaistenkin laskujen maksamisen hänelle, laskuni etenivät toistuvasti perintätoimistoon. Vasta ulosottoviraston logo sai minut hätkähtämään: ai niin, perkele, tuokin pitäisi maksaa. Siinä vaiheessa viidenkympin puhelinlasku oli lihonut pariksi sadaksi. Ei kovin järkevää.

Kirjanpitäjäni on lähettänyt minulle kopion veropäätöksestäni ja kirjoittanut sähköpostiin, että saan arviolta tonnin palautuksia. Minulle se tieto riittää. En koskaan avaa asiakirjaa, eli tsekkaa vuosiansioitani. Siksi Google.
Tällä kertaako noi mätkyt tuliki sit yllätyksenä vai kirjoitellaanko vaa klikkien perässä vai onko ruvennut taas itse hoitaan kirjanpidon.. ton vanhemman artikkelin mukaan veroprosentti ollut tuolloin 37,5 ja se on menny aika oikein.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 745
Somevaikuttaja, kirjailija ja toimittaja saa maksettavaa 12 778 € jäännösveroa, sitten ihmetellään miten siitä selviää. En ymmärrä kuinka ihminen jolla on tuloja niin paljon että tuollainen mätky tulee, edes yllättyy asiasta ja ennen kaikkea joutuu lainaamaan sukulaiselta maksaakseen.

Koko kolumni oli niin sekavaa ja sisällötöntä heikkolaatuista paskaa, että se ei varsinaisesti imartele lehden julkaisulinjaa. Tarkoitus oli varmaan kaunopuhein hieman syyllistää normaalia länsimaalaista, mutta toimittelija ei juuri muuta saanut sanottua kuin ettei hän osaa pitää huolta elämän perusasioista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 333
Nuo sen jutut näyttäisi olevan tajunnanvirtaista "humblebrag"- tykitystä alusta loppuun. Sellaista että minä tässä nyt kehun tulojani blogista toiseen mutta oikeasti olen tosi hieno ihminen koska MINÄ TIEDOSTAN OLEVANI ETUOIKEUTETTU, KUULIKKO
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
27
Uutistoimittajia ei varmasti moinen pikkuasia kiinnosta, kun kaduilla on mellakka.
Gamereille tuo oli tietenkin se kaikkein oleellinen asia.
Jos Suomessa luvattaisiin ilmaisia ämpäreitä, eikä niitä jaettaisi yhtään, niin koko kaupungin keskusta olisi tulessa, ja paikalle pitäisi tuoda armeija palauttamaan järjestys.
Yep, ja toi varsin realistinen scenaario :D
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 161
a) ajaa pyörällä asemalaiturilla (Helsingin pääteasemalla, joka on aina täynnä)
b) törmää edessäolevaan kävelijään ja syyttää häntä siitä
c) väkivaltainen ääliö

Junasta noustuaan nainen oli ehtinyt kävellä joitain kymmeniä metrejä, kun oli tuntenut takanaan töytäisyn ja nähnyt miehen kaatuvan polkupyörän kanssa eteensä.
Mies oli tämän jälkeen pompannut ylös ja lyönyt naista kasvoihin. Tämän seurauksena nainen putosi selkä edellä junaraiteille suurikokoisen sepelin sekaan.

e: sapiskaa maikkarille termistä "raivostunut pyöräilijä", ku kyseessä tuskin oli "pyöräilijä". Pyörää toki ajoi, mut nisti, alkoholisti tai muuten vaa jossain aineissa ollut henkilö varmaan oikeesti oli kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 745
e: sapiskaa maikkarille termistä "raivostunut pyöräilijä", ku kyseessä tuskin oli "pyöräilijä". Pyörää toki ajoi, mut nisti, alkoholisti tai muuten vaa jossain aineissa ollut henkilö varmaan oikeesti oli kyseessä.
Samaan tapaanhan media nimittää "autoilijaksi" kaikenlaisia avohoitopotilaita jotka sattuvat olemaan liikkeellä henkilöautolla. :smoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 630

Lastenruokapurkista ruuan seasta löytyy lasimurskaa mutta ei mitään, ei tullut mieleen säilyttää lasinpaloja ja lähettää valmistajalle :facepalm: Eihän se nyt kuitenkaan ollut lasia kummepaa ja vauvanruuan seassa.
Turun Sanomat kertoi tiistaina myös toisesta tapauksesta, jossa pilttipurkista oli löytynyt kuluttajan mukaan lasia viime viikon lauantaina. Kyseessä oli Piltin Punaposki-sose päiväyksellä 9/2024 ja eränumerolla 3079012001 12410650.

Kyse oli lasin havainneen naisen mukaan ”reilusta teelusikallisesta muutaman millin kokoista pientä lasimurskaa”.

Naisen kaksi pientä lasta ehtivät syödä sosetta. Nainen ehti hävittää soseet ja lasinsirut. Hänelle ei tullut myöskään mieleen ottaa kuvaa siruista.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 439
Olen törmännyt kohteliaaseen pyöräilijään. Pyysi anteeksi kyseistä tapahtumaa
Tässä meilläpäin tulee jatkuvasti yli 12-vuotiaita pyöräilijöitä jalkakäytävällä vastaan. Samoin autoilijat pysäköivät jalkakäytävälle, vaikka kolme metriä sivummalla on aina runsaasti tilaa (tämä kuva viime keväältä, pyöräilijöistä en oikein halua laittaa kuvia).

Samoin tuossa lähistöllä on toinen tie, jossa on toinen reuna koko matkalta pysäköintikiellossa (ja toisella pysäköinti sallittu). Ja onhan siinä hyvin usein autoja kumminkin päin pysäköitynä (joskus kadun reunan ja auton välissä on metrin verran tilaakin, kun eihän sitä autosta ojaan viitsitä nousta...). Laiskuutta ja välinpitämättömyyttä tuo kyllä on.
1692173582672.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 087
Tässä meilläpäin tulee jatkuvasti yli 12-vuotiaita pyöräilijöitä jalkakäytävällä vastaan. Samoin autoilijat pysäköivät jalkakäytävälle, vaikka kolme metriä sivummalla on aina runsaasti tilaa (tämä kuva viime keväältä, pyöräilijöistä en oikein haua laittaa kuvia).

Samoin tuossa lähistöllä on toinen tie, jossa on toinen reuna koko matkalta pysäköintikiellossa (ja toisella pysäköinti sallittu). Ja onhan siinä hyvin usein autoja kumminkin päin pysäköitynä (joskus kadun reunan ja auton välissä on metrin verran tilaakin, kun eihän sitä autosta ojaan viitsitä nousta...). Laiskuutta ja välinpitämättömyyttä tuo kyllä on.
Tämä on lieveilmiö sille, ettei kaupunkisuunnittelua ole ajateltu riittävästi yksityisautoilijoiden kannalta. Liikkumismuodoksi suosittelen muiden vaihtoehtojen sijaan yksityisautoilua.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 858
Tämä on lieveilmiö sille, ettei kaupunkisuunnittelua ole ajateltu riittävästi yksityisautoilijoiden kannalta. Liikkumismuodoksi suosittelen muiden vaihtoehtojen sijaan yksityisautoilua.
Juu, Amerikan tapaan beachillekin autolla suoraan vedenrajaan kun ei viitsitä kävellä. Yöks. Lieveilmiö sille että ihmiset muuttuvat päivä päivältä laiskemmiksi. Pitäisi kannustaa jo kansanterveydellisistä syistäkin päinvastaiseen kehitykseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 715
Tämä on lieveilmiö sille, ettei kaupunkisuunnittelua ole ajateltu riittävästi yksityisautoilijoiden kannalta. Liikkumismuodoksi suosittelen muiden vaihtoehtojen sijaan yksityisautoilua.
Pakkohan se on nykypäivänä omalla autolla kulkea kun julkisia vaan ainakin täälläpäin vähennetään koko ajan. Ennen kulki tuosta parin sadan metrin päästä ainakin kymmenkunta eri bussia joilla pääsi vaikka minne, nykyään menee kaksi eri bussilinjaa joilla ei pääse järkevästi oikein minnekään. Samalla tosin parkkipaikkoja vähennetään ja/tai tehdään niistä maksullisia jne. Taitaa hölmöläiset asustaa ainakin Arkadianmäellä. "Kulje julkisilla" Kulkisin jos niillä pääsisi nykyään mihinkään ilman 10 vaihtoa.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 439
Pakkohan se on nykypäivänä omalla autolla kulkea kun julkisia vaan ainakin täälläpäin vähennetään koko ajan. Ennen kulki tuosta parin sadan metrin päästä ainakin kymmenkunta eri bussia joilla pääsi vaikka minne, nykyään menee kaksi eri bussilinjaa joilla ei pääse järkevästi oikein minnekään. Samalla tosin parkkipaikkoja vähennetään ja/tai tehdään niistä maksullisia jne. Taitaa hölmöläiset asustaa ainakin Arkadianmäellä. "Kulje julkisilla" Kulkisin jos niillä pääsisi nykyään mihinkään ilman 10 vaihtoa.
Niin, tässä minun kuvassani / esimerkissäni ei ole kyse huonosta yksityisautoilun huomioon ottamisesta liikennesuunnittelussa.
Vaan mm. siitä, miksi pitää pysäköidä jalkakäytävälle kun kolme (3) metriä vasemmalla olisi täysin laillinen pysäköintimahdollisuus...
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 468
Juu, Amerikan tapaan beachillekin autolla suoraan vedenrajaan kun ei viitsitä kävellä. Yöks. Lieveilmiö sille että ihmiset muuttuvat päivä päivältä laiskemmiksi. Pitäisi kannustaa jo kansanterveydellisistä syistäkin päinvastaiseen kehitykseen.
Siellä Amerikassakin tuo on nimenomaan seurausta kaupunkisuunnittelusta ja aktiivisesta autovalmistajien lobbauksesta viime vuosisadan alussa, jolla varsin hyvissä kantimissa ollut julkinen liikenne tuhottiin lähes kokonaan.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 470
Tämä varmaan kuuluu tänne.


Raportti kentältä: Ajamisen sijaan kuvasi kolaripaikkaa ja potilasta, vaikka tiellä pelastuslaitoksen henkilökuntaa, ruuhkaa ja suojatie, Pasterstein luetteli kuljettajan syntilistaa.
Toivoisin vieläkin isompaa sanktiota tämmöisille. On se kumma, kun pitää toisten kärsimyksiä saada heti ja nyt someen jakoon, koska uskon, että mitään muuta varten ei ole tuommoista kiimaa ruveta kuvaamaan jotakin.
 

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
581
Tämä varmaan kuuluu tänne.




Toivoisin vieläkin isompaa sanktiota tämmöisille. On se kumma, kun pitää toisten kärsimyksiä saada heti ja nyt someen jakoon, koska uskon, että mitään muuta varten ei ole tuommoista kiimaa ruveta kuvaamaan jotakin.
Toivottavasti joku takana eteenpäin haluava vihjailee vaikkapa pikku "tikkunekulla" että on aika lopettaa kuvaaminen ja ajaa eteenpäin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 334
Mä en oikein ymmärrä mikä siinä onnettomuuksien kuvaamisessa on niin kamalaa. Jos mä ajaisin kolarin niin mulle olis ihan sama näkyykö mun corpse suolet pihalla jonkun aapelin youtubevideolla vaiko eikö.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 785
Mä en oikein ymmärrä mikä siinä onnettomuuksien kuvaamisessa on niin kamalaa. Jos mä ajaisin kolarin niin mulle olis ihan sama näkyykö mun corpse suolet pihalla jonkun aapelin youtubevideolla vaiko eikö.
Jos olet autolla liikkeellä ja ajat kolaripaikan ohi, niin kannattaisi keskittyä ajamiseen eikä kuvaamiseen. Siellä on esimerkiksi työtään tekevää pelastushenkilöstöä, jotka varmasti arvostavat sitä että kukaan ei vahingossakaan aja päälle kun keskittyvät ajamisen sijaan kuvaamiseen.

Tässä vielä tuo lainaus uutisesta, jos meni ekalla kerralla ohi

– Raportti kentältä: Ajamisen sijaan kuvasi kolaripaikkaa ja potilasta, vaikka tiellä pelastuslaitoksen henkilökuntaa, ruuhkaa ja suojatie, Pasterstein luetteli kuljettajan syntilistaa.
Toki tässä pitää miettiä myös omaisia, ja ylipäätään normaaleja käytöstapoja.
 

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
581
Asiaton käytös
Mä en oikein ymmärrä mikä siinä onnettomuuksien kuvaamisessa on niin kamalaa. Jos mä ajaisin kolarin niin mulle olis ihan sama näkyykö mun corpse suolet pihalla jonkun aapelin youtubevideolla vaiko eikö.
Se että lyödään liinat kiinni ja luullaan että takana olevat ei halua mennä kotiin etc... Ootko joku vitun idiootti vai muuten vaan saatanan onneton?
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 623
Noi onnettomuuksia kuvaavat idiootit aiheuttaa äkkiä uuden onnettomuuden kun törttöilevät siinä ja kovin moni ei luultavasti välittäis nähä somessa kuvaa mummostaan/vaaristaan/isästä/äiskästä jne suolet ulkona.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 470
Mä en oikein ymmärrä mikä siinä onnettomuuksien kuvaamisessa on niin kamalaa. Jos mä ajaisin kolarin niin mulle olis ihan sama näkyykö mun corpse suolet pihalla jonkun aapelin youtubevideolla vaiko eikö.
Ehkä se ongelma on joillekin siinä, että kaikki ei halua, että joku munapää haluaa mehustella jollain somevideoilla toisten kärsimyksillä.

Ei siis kunnioiteta toisia pätkän vertaa. Jos jollekin on ok, niin uskallan väittää, että valtaosalle ei ole ihan sama.

Plus oma huomio on siinä kuvaamisessa eikä että mitä ympäristössä tapahtuu.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 785
Joskus 15v sitten olin töiden kautta sparraamassa yhtä pienyrittäjää jotka pohti vilkkuvilla ledi-valoilla varustettujen huomioliivien tuotantoa tuollaisen pelastushenkilöstön käyttöön, ajatuksena siis se että vilkkuvat valot varoittaisivat autoilijoita paremmin kuin heijasteliivit. Oli itse pitkän linjan VPK-tyyppi ja nähnyt liian monta läheltä piti -tilannetta. Mielestäni hyvä idea oli, mutta nykyään kun miettii niin ihan sama jos porukka päättää joka tapauksessa että otetaan vaan känny esille ja kuvataan.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 623
Plus oma huomio on siinä kuvaamisessa eikä että mitä ympäristössä tapahtuu.
Tää on nähty mitä tapahtuu kun se keskittyminen on siinä kuvaamisessa. Heppu hyppää autosta ulos, kaivaa luurin käpälään, ei saanu vissiin hyvää kuvakulmaa kun paloauto oli parkattuna siihen tien reunaan, no ei muuta kun muutama askel vasemalle kattomatta taakkeen ja heppu seisoo keskellä kaistaa. Ei jääny alle, mut saatto pelästyä hiukan ku alko renkaat valittamaan jarrutuksessa. Tosin jos olis osunu, niin olis ollu pelastus henkilöstöä kyl lähellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 745
Sehän on yleensä pelkästään hyvä että tapahtumista saadaan kuva- ja videomateriaalia. Sille voi olla jotain tarvetta jos tapaus on epäselvä. Ei yleensä niinkään tavallisissa onnettomuuksissa, mutta joskus onnettomuus ei olekaan vahinko vaan rikoksen tulosta jolloin esimerkiksi rakennuspalon kuvaaminen voisi paljastaa sytyttäjän.

Sen sijaan se, että tätä materiaalia silloinkin kun se on arkaluontoista julkaistaan omin päin on perseestä. Samoin se, jos kuvaamisella vaarannetaan liikennettä, haitataan pelastustoimia ja/tai ruokitaan ihmisten narsismia. On myös ongelma jos joku, jonka pitäisi osallistua auttamiseen keskittyykin tapahtumien dokumentoimiseen.

Taas toisinpäin vaatimukset kuvaamisen täyskiellolle vaikuttavat vain rikosten tai virheiden peittelyn pyrkimykseltä. Toki kyseessä on tyhmyys, mutta edellä mainitulta se vaikuttaa. Pitää varmaan alkaa käyttää jotain vartalokameraa, jotta voi dokumentoida tarvittaessa ottamatta puhelinta esiin. Se tuskin provosoi ketään huutamaan.


Tosin jos olis osunu, niin olis ollu pelastus henkilöstöä kyl lähellä.
Tässäkin perseilyssä voi totta tosiaan nähdä sen hopeareunuksen kun oikein etsimällä etsii. ;) :rofl2: Mitenkäs se menikään, "estä lisävahinkojen syntyminen".
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 542
Ehkä se ongelma on joillekin siinä, että kaikki ei halua, että joku munapää haluaa mehustella jollain somevideoilla toisten kärsimyksillä.
Ei tuo ole lähtökohtaisesti laitonta. Lähtökohtaisesti Suomessa on sananvapaus. Etenkin jos ihmiset ei ole tunnistettavissa, mutta jossain määrin myös siitä huolimatta, se on sitten harmaata aluetta.

Jos se on ongelma jollekin, niin siinähän on.

Mutta nythän ei ollut kysymys tästä vaan sekoilusta ratissa (kännykän kanssa).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 715
Sehän on yleensä pelkästään hyvä että tapahtumista saadaan kuva- ja videomateriaalia. Sille voi olla jotain tarvetta jos tapaus on epäselvä. Ei yleensä niinkään tavallisissa onnettomuuksissa, mutta joskus onnettomuus ei olekaan vahinko vaan rikoksen tulosta jolloin esimerkiksi rakennuspalon kuvaaminen voisi paljastaa sytyttäjän.

Sen sijaan se, että tätä materiaalia silloinkin kun se on arkaluontoista julkaistaan omin päin on perseestä. Samoin se, jos kuvaamisella vaarannetaan liikennettä, haitataan pelastustoimia ja/tai ruokitaan ihmisten narsismia. On myös ongelma jos joku, jonka pitäisi osallistua auttamiseen keskittyykin tapahtumien dokumentoimiseen.

Taas toisinpäin vaatimukset kuvaamisen täyskiellolle vaikuttavat vain rikosten tai virheiden peittelyn pyrkimykseltä. Toki kyseessä on tyhmyys, mutta edellä mainitulta se vaikuttaa. Pitää varmaan alkaa käyttää jotain vartalokameraa, jotta voi dokumentoida tarvittaessa ottamatta puhelinta esiin. Se tuskin provosoi ketään huutamaan.



Tässäkin perseilyssä voi totta tosiaan nähdä sen hopeareunuksen kun oikein etsimällä etsii. ;) :rofl2: Mitenkäs se menikään, "estä lisävahinkojen syntyminen".
Taas viime viikolla tuli useampaan otteeseen todistettua että joku jumittaa liikenteessä ja tekee vaarallisia kaistanvaihtoja sun muita ja syyllisenä oli ylläri ylläri... kännykkä. Yksikin sankari jumitti jokaisissa liikennevaloissa suunnilleen siihen asti että valot vaihtuivat takaisin keltaiseksi ja sama sankari sitten meinasi ajaa päin liikenteenjakajaa kun viime hetkellä tajusi että kitääkin mennä toiseen suuntaan. Tuossa vaiheessa kun itse menin tuosta ohi näin että kännykähän siinä oli nenän edessä. Toinen sankari taas ajeli ihan vaan karvan verran yli rajoituksen ja sai jonkun paniikin aikaan joka kerta kun edessäoleva tuli perä edellä vastaan. Ja taas kun vähän matkan päästä risteyksessä lähdettiin eri suuntaan niin kännykkä oli kuskilla kourassa.

Ja olen aikanaan ollut todistamassa tapausta kun yksi uuno tunaroi onnettomuuspaikalla ajamalla toisen perään, ilmeisesti juurikin kun piti ottaa kännykameralla kuvia onnettomuudesta. Tuosta syntyi sitten melkoinen suma kun oli koko liikenne poikki tuon tampion takia.

Itse ainakin kannattaisin siis perkeleen paljon kovempia rangaistuksia kännykän käytöstä ajaessa. Vaikkapa kymmenen vuotta linnaa, viisi vuotta kuritushuonetta ja kännykkä valtiolle tms :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 085
Viestejä
4 296 215
Jäsenet
71 786
Uusin jäsen
gamerboy69

Hinta.fi

Ylös Bottom